Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Alarmering

Dit onderwerp heeft 11 reacties, is 1971 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-12-2011 13:42.

1. Alarmering

Afbeelding van Miranda11
    Dit onderwerp is gestart door Miranda11
    07-12-2011, 13:59

Hallo Allemaal,
    Onlangs is mijn moeder plotseling gevallen. Het is goed afgelopen maar ik ben er toch van geschrokken. Haar is personenalarmering geadviseerd, maar dat wil ze niet. Ze wil geen halshanger om haar nek. Ik begrijp dat ergens wel.
    Nu zag iemand op TV een advertentie van een mobiele telefoon met een noodknop. Dit voor 14,95 per maand. Weten jullie soms waar je dit kan halen?

1. WAt is er mis met een alarm knop/hanger? Heel veel ouderen hebben die en zijn er blij mee. Maar wel is het zo,  dat ze al een keer bv gevallen zijn voordat ze h'm nemen.

2. Rieken????Zeg maar gerust STINKEN!Ze had volgens mij nieteens advies nodig voor "oma".

3.  Dit riekt mij een beetje teveel naar reclame.
    Simpel http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

4. Dag allemaal,
    Naar aanleiding van een discussie in de familie tijdens het sinterklaas feest hebben we besloten om gezamenlijk moeder een mobiele telefoon kado te doen. Ik heb daarop de site van het bedrijf bezocht en mij ingeschreven.
    Je krijgt een gedetailleerd inschrijfformulier per mail. Ik had wel nog wat vragen maar medewerkster Wendy kon mij alles zo beantwoorden.
    Als je wilt kun je je eigen sim-kaart gebruiken. Wil je dat niet, dan adviseren ze een abonnement bij Simpel. Daar bel je voor 2,50 E per maand en krijg je 100 minuten bellen. Dirt moet je zelf regelen maar is niet zo moeilijk. Wel is er enige verwerkingstijd.
    De GSM heb ik al binnen en is echt heel gemakkelijk in het gebruik. Grote toetsen, lichtgewicht, draagkoord. Ze hebben wel aan alles gedacht.
    Aanstaande kerst gaat mijn zoon trots met de telefoon naar oma. Wij hopen dat oma zeggen zal dat zijn precies dezelfde zou willen. Dat is ons plan.
    Fijne kerst allemaal!!

5. Je kan van die personen alarmering ook een soort speld maken die niet zichtbaar is, en aan haar bh vastmaken.
    Het is iig goedkoper dan de mobiel met knop die je ook bij je moet dragen!

6. Mijn moeder (helaas niet meer onder ons) had zo'n hanger van de Thuiszorg. Zij wilde hem zelf nadat ze eens was gevallen en haar enkel had gebroken. Zij vond het een prachtige uitvinding, net als de rollator trouwens. Waar sommige ouderen ook niet mee willen lopen [:)]

7. Mijn vader en moeder hebben een alarmknop en -hanger (die ze ook niet omhebben). Nu zijn ze gelukkig nog met z'n2en - zij het allebei erg krakkemikkig - maar toch kan een van hen nog actie ondernemen.
    Net wat Kneeltje zegt, eigen keuze, er wordt al zoveel betutteld.
    Een mobiele telefoon is voor mijn ouders niet handig, daar kunnen ze niet mee omgaan en het moet natuurlijk wel opgeladen zijn.(Het alarm wordt elke maand gecontroleerd). Zou wel kijken of die telefoon makkelijk in 't gebruik is.

8. Ook het alarmeringssysteem kost geld, wat krijg je nog meer voor die 14,95 bij die mobiel? Een stoer tasje voor om haar nek erbij en klaar ben je! Heeft vast meer mogelijkheden dan alleen die alarmknop. Ik zou idd wel even naar een telefoonwinkel gaan zoals een ander al schreef.

9.  Bij mijn moeder ligt de "noodknop" ook op tafelhttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-9.gif. Dus als ze ergens anders komt te vallen....... Maar ik heb me erbij neergelegd het is haar keuze en ze zit in een verzorgingshuis waar ze regelmatig om het hoekje komen kijken. 

Beetje eigenwijsheid hebben de "oudjes" wel.

10. mijn moeder heeft de knop aan haar bh bandje vastgespeld en heeft er op deze manier totaal geen hinder van!

11. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    07-12-2011, 14:22

Op internet krijg je heel veel hits als je zoekt met 'mobiel met noodknop'.
    Het lijkt me dat een belwinkel je ook kan informeren en adviseren.
    Een mobiel heeft wel een nadeel, je moet dat altijd binnen handbereik hebben.

advertentie