Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Bloeddonor....

Dit onderwerp heeft 6 reacties, is 3668 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-11-2011 12:54.

1. Bloeddonor....

Afbeelding van mirjam77
    Dit onderwerp is gestart door mirjam77
    21-09-2011, 14:26

Tja....ik ben al jaren bloeddonor. De laatste tijd twijfel ik of ik nog wel moet geven ? [^o)]

De 1e reden is dat ik hoorde dat het bestuur een hoog salaris heeft en ik vrijwillig mijn bloed geef...
    De 2e reden is dat het de vorige keer na de donatie niet zo goed ging, nl. misselijk en draaierig ... [+o(]

Wie helpt mij van mijn twijfel af???

Bloeddonor....

1. Hoi Mirjam77
    Als je zelf fysiek niet goed wordt van bloed doneren, is dat wel een reden om te stoppen. Voor mij zou het de enige zijn.
    Ik heb ook gehoord en gelezen van die salarissen maar dat is voor mij geen reden te stoppen met doneren. Als ik in het ziekenhuis terecht zou komen zou het me helemaal niet interesseren hoeveel of weinig iemand waaraan verdient, als ik maar geholpen zou kunnen worden met bloed (in dit geval) of wat dan ook. Ik heb daarom de laatste keer, toen een oproep uitbleef, zelf aan de bel getrokken voor een oproep. Als vrouw mag je hooguit drie keer per jaar geven, zolang ik het kan en mag wil ik dat zeker blijven doen.
    Groeten!

2. als je graag bloed geeft doe het dan en denk niet aan wat voor die directeur is. Denk aan die mensen wiens leven je red.
    Ik geef zelf geen bloed vanwege ziekte. anders had ik het ook gedaan. Het donatiebloed moet een hele weg afleggen voordat het bruikbaar is voor andere mensen

3. Hallo, Ik geef al 25 jaar bloed en doe het heel graag.....Die salarissen tja...
    Ik vraag me altijd af of die mensen geen gewetenswroeging hebben om zoveel geld te "stelen" van anderen. Ik geef 2-3 keer per jaar bloed en doe het voor verschillende redenen. Een keer werd ik opgeroepen omdat een iemand in het ziekenhuis een maagbloeding had gekregen (Ik heb een niet veel voorkomende bloedgroep) nou dan heb ik vleugels als ik iemand zo mag gaan helpen. Het maakt me heel blij dat ik dit voor onze medemens kan doen. Je wordt zelf gecontroleerd en het is heel goed voor jezelf om steeds weer nieuw bloed aan te maken.
    Denk er eens over na hoeveel mensen je wel kunt helpen en niet aan al die ZAKKENVULLERS...............Cheetah
    cheetah wijzigde dit bericht op 04-11-2011 11:05 met 0%

4. Hallo,
    Ik ben het met je eens dat de raad van bestuur te veel verdiend, maar helaas is dit een maatschappelijk probleem. Hun salaris is vastgesteld conform de cao, dat hebben ze niet zelf bedacht. De bloedbank is een complexe organisatie, bestaat niet alleen uit de bloedbank. De bloedbank is maar een heel klein onderdeel van sanquin.

5.  Kreeg van de week een lijstje toegestuurd, met de jaarsalarissen van alle directeuren van "goede doelen"  Dat is vreslijk om te zien. Niet iets om vrolijk van te worden. Je zou accuurt stoppen met geven, maar ja die mensen die het nodig hebben. Zo zit je wel in een split.

ik mag ook geen bloed meer geven ivm ziekte uit mijn verleden.

6. Tja, wat zal ik zeggen..... Er zijn veel banen die naar mijn inzien veel te veel salaris krijgen. Kijk maar naar de directeuren van alle goede  doelen..... Je geeft bloed om mensenlevens te redden, niet voor de mensen aan de top.
    Het kost je ook niks.
    Je wordt gratis gecontroleerd.
    Voor mij zou een andere reden meer noodzaak zijn te stoppen.

(moest zelf trouwens stoppen omadt ik ms heb)

advertentie