Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Droge handen door kou

Dit onderwerp heeft 25 reacties, is 6881 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-11-2011 14:52.

1. Droge handen door kou

Afbeelding van peaseblossom
    Dit onderwerp is gestart door peaseblossom
    15-11-2011, 22:51

Nu het weer kouder aan het worden is heeft dat meteen weer invloed op mijn handen. De huid is droog en er zitten zelfs van die rode kloofjes op. Heb al wel handschoenen gedragen maar dat lijkt ook niet echt te helpen. Wie heeft hier ook last van en wat kun je er het beste opsmeren?

reacties

1. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    26-11-2011, 14:52

Hallo terugfluiter, ik heb het bericht ontvangen en je een bericht teruggestuurd (tenminste als het goed is aangekomen [;)]

2. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    25-11-2011, 13:52

Hallo Peaseblossom, Ik heb je een testbericht gestuurd. Dat kun je vinden bij je berichten op deze site. Op je privé mailadres heb je een mail van Margriet met link (tenminste, als het goed is gegaan).
    Ik zie wel of je reageert.

3.  Wanner je bij je profiel op berichten klikt, kun je iemand een berichtje sturen. Dat ziet iemand anders dan niet. Je krijgt van Margriet een mailtje, waarin je door kunt linken. Zo kun je iemand ook antwoord geven. In zo'n berichtje kun je dan evantueel je mailadres uitwisselen.

Succes, Kneeltje

4. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    24-11-2011, 11:32

Geen idee. Heb wel van een ander een berichtje gekregen. In mijn gewone mailbox stond een bericht van Margriet dat ik een bericht had en kon toen doorlinken. Daarna kon ik ook op het bericht antwoorden. 
    Wel even bij je profiel checken of je berichten enkel door jou te lezen zijn op de site!
    Moderator, kun je helpen?
    terugfluiter wijzigde dit bericht op 24-11-2011 11:34 met 8%

5. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    24-11-2011, 09:06

Hoi terugfluiter, hoe kan ik je een berichtje sturen? Moeten we dan niet eerst vriendinnen worden, of kan dat zo ook? Hopelijk weet jij dat!

6. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    23-11-2011, 14:57

Hallo Peaseblossom, als je geïnteresseerd bent in de creme die in het buitenland wél te koop is, stuur dan maar een berichtje. Kan ik het je doorgeven buiten het forum om en maak ik me niet schuldig aan reclame.

7. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    21-11-2011, 08:59

Over m'n tenen plassen, vind ik toch een beetje te ver gaan [:S]  Maar ik heb het afgelopen weekend wel een paar keer wisselbaden gedaan en ik moet zeggen dat geeft wel enige verlichting! Het is nog niet helemaal over maar ik denk dat het met een paar dagen wel stukken beter zal zijn [:D]

8. Peaceblossom, heb je het advies van wisselbaden (koud/warm) voor de wintertenen al gepobeerd?  Dit is wat artsen adviseren.
    Ik wens je succes.

9. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    19-11-2011, 10:22

Hoi Peaseblossom, hoorde over een ouderwets middel: ochtendurine.
    Hoe moet je dat doen? Zittend? Of staand op de bril als je wintertenen hebt?
    De gevolgen zijn weer onder te brengen in het item vieze wc-bril van categorie Uit het nieuws. [:(]

10. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    18-11-2011, 08:41

quote:
    terugfluiter schreef op 17 november 2011 @ 15:54:
    Goed excuus als je geen vaste hand hebt tijdens het lakken.
    Wat gebeurt er als je tijdens een vervelende situatie met gekromde tenen zit?
    Of iemand op je tenen gaat staan?
    Het lijkt me dat je tijdens het drogen je tenen uit elkaar moet houden, blijven ze dan ook zo staan? [;)]

Haha, ja inderdaad. Vond het ook nogal een raar advies [*-)]

11. Als je een kloof hebt doe er dan een pleister op met een kloddertje handcreme die in een lichtgroen dooejs zit en begint met een A  er zit ook een x in.. Dat is een fantastisch geneesmiddel. Als handcreme vind ik hem te snel glibberig.

Bij droge handen wil ook wel eens werken om ze niet af te drogen en dan met olie in te smeren en tijdje laten intrekken.

12. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    17-11-2011, 15:54

Goed excuus als je geen vaste hand hebt tijdens het lakken.
    Wat gebeurt er als je tijdens een vervelende situatie met gekromde tenen zit?
    Of iemand op je tenen gaat staan?
    Het lijkt me dat je tijdens het drogen je tenen uit elkaar moet houden, blijven ze dan ook zo staan? [;)]

13. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    17-11-2011, 15:25

Nu hoorde ik weer van iemand de tip om nagellak tussen m'n tenen te smeren tegen de wintertenen! Dat is er eentje die ik nog niet eerder had gehoord...... [8-)]

14. Alle dagen lippen insmeren werkt verslavend, ze kunnen uiteindelijk niet meer zonder het "laagje", drogen uit door gewenning en zeker bij koud/ schraal weer.
    Voor wintertenen kunnen wisselbaden, koud/warm, helpen.

Ik zou een molletje willen zijn, wakker worden in de lente!

15. NEE;. ik niet ;heb er wel eens 1 gekocht maar toen las ik in de krant dat het wel eens in de fik kon gaan ;. nou ik was als de dood dat het bij mij gebeurde ;. dus weg met dat ding; en daarna nooit meer aangeschaft' maar ook niet meer nodig hoor ;. mijn hondje ligt lekker in mijn rug dus heb ik het niet meer koud. hahahahahahaha gr van JAN.

16. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    16-11-2011, 21:49

Even opgezocht en het blijkt dat wintertenen ontstaan door mindere of slechtere doorbloeding van de tenen ten gevolge van kou. Lijkt me dat warme gevoerde laarzen en goede sokken al helpen. Kniekousen ook, die houden ze onderbenen warm en je ziet ze toch niet onder een broek.
    Wie gebruikt een electrische onderdeken?
    terugfluiter wijzigde dit bericht op 17-11-2011 22:03 met 1%

17. Geen idee ik heb nooit wintertenen gehad gelukkig;. Wel jicht in mijn grote teen maar dat wisten jullie al toch??Maar oke wat was het vandaag toch koud hier in het zaanse ;. en nu heb ik net mijn hondje uitgelaten ewn wat denk je??????? ijzel op de weg ;. Dus wordt het nu echt winter??? Ik houd er echt niet van  brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr op naar de lente please??? gr van JAN.

18. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    16-11-2011, 19:47

Van mijn lippen heb ik eigenlijk nooit last. Maar wat ik nu wel heb sinds vandaag is wintertenen. Heb ik eigenlijk elk jaar, maar dit keer ben ik er wel erg vroeg bij. Iemand daar nog tips voor? [;)]

19. Oja.. JEANET; de WITTE is ook goed voor de lippen en ook snachts, maar dan niet je lippen tussen de benen doen want dat ligt echt niet lekker hoor; gr van ,JAN.

20. Daar heb ik ook last van gehad en smeerde het in met ui...rzalf.bij mij werkte het en ook witte- vas..line; ik hoop dat ik geen reclame maak maar heb er een paar letters uitgelaten ; begrijpen doen jullie het toch wel neem ik aan, wat ik ook deed is insmeren voor je naar bed gaat en tja [gek iets] tussen de benen stoppen en proberen zo in slaap te vallen ; bij mij hielp het echt ; Ik ben er nu helemaal van af , maar doe het nog af en toe om te voorkomen dat het weer terug komt, gr van ,JAN.

21. maar met lippen dan? die barsten ook zo snel in de winterwind

22. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    16-11-2011, 09:08

Dank jullie wel dames voor alle goeie tips! Ja, is echt een vervelend kwaaltje maar ik denk inderdaad dat smeren de beste oplossing is. Heb alleen altijd zo'n hekel aan van die plakkerige handen. Dus ik zal moeten zoeken naar een spulletje dat snel intrekt. Nou ja, dat is altijd nog minder erg dan kapotte droge handen, want dat is pas echt vervelend. Zucht, konden we de winter maar overslaan, het is niet echt mijn favoriete jaargetijde [*-)]

23.  Bij een reformzaak heb ik " winterbalsem" gekocht, vorig jaar al op aanraden van dochterlief. Maar het beste advies is, smeren, smeren, smeren. Elke keer als ik met water heb "gespeeld" smeer ik.

Die balsem zit in een klein metalen blikje. Succes.

24. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    16-11-2011, 08:35

Mijn man heeft dat ook, zijn duimen springen letterlijk open. Inmiddels een creme in het buitenland gevonden die echt helpt (mag natuurlijk de naam niet noemen, want dat is reclame). Jaren terug zelf van een huidarts het advies gekregen: vet, vet, vet.
    1x per dag gedurende 5 minuten de handen insmeren met babyolie, goed inmasseren, daarna met een zachte zeep wassen. Wel keukenrol/tissue bij de hand hebben, want dan blijft je kraan schoon.
    Na 1 week was de witte harde laag met rode diepe kloven verdwenen.

25. ik heb het ook wel meid, soms breken mijn nagels af en dan krijg je zo'n keen of kloofje in je duim, tot bloedens toe.. brrrrr

ik gebruik handcreme, en anders wil gewone witte creme uit dat blauwe blikje met witte letters wat verlichting geven, maar dat doe ik dan voor de nacht.

en natuurlijk overdag handschoenen dragen, als je naar buiten gaat

advertentie