Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Implantaat

Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 3426 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 22:25.

1. Implantaat

Afbeelding van terugfluiter
    Dit onderwerp is gestart door terugfluiter
    11-01-2012, 19:23

Weer volop in het nieuws: P implataten.
    Wie een medische oorzaak heeft, krijgt alles vergoed.
    Geen medische oorzaak? We verwijderen het kosteloos en zoek het verder maar uit.
    Is dit redelijk?

Ik vind niet. Afgezien dat je persoonlijk kiest voor implaten om welke reden dan ook, heb je recht op goede nazorg.
    In zo'n geval, en er wordt toch al geroepen dat de medische kant meer marktwerking behoeft en dus ook de daaraan verbonden plichten, is nu een arts met wie je na goed overleg hiertoe besluit, niet aansprakelijk voor herstel of vervanging.
    Ondanks twijfels en negatieve adviezen binnen het medische circuit.

Moet het zover komen dat je vóór elke ingreep de arts of kliniek een verklaring laat tekenen dat men zowel professioneel als financieel aansprakelijk is als het fout gaat?
    Voor mijn gevoel is het adviseren en gebuik van dit product een verwijtbare fout.

1. Er werden in het medische circuit in NL grote vraagtekens gezet bij het gebruik van deze implantaten. Het werd zelfs afgeraden!
    En nu wordt het gevolg weer bij de patient neergelegd, schandalig!
    Ook nu blijkt weer dat de gezondsheidsraad, ik schrijf het met opzet met een kleine letter, onvoldoende en niet adequaat omgaat met problemen die binnen medisch NL spelen.
    Die raad heeft al het boetekleed aangetrokken in een andere kwestie, maar hoeveel leed en ellende is al opzij geschoven?
    Ook de overheid heeft hierin een rol, zij heeft dit soort praktijken toegestaan.
    En dan rep ik nog niet over de mensen die er van uit gaan dat een arts altijd gelijk heeft.
    aura01 wijzigde dit bericht op 09-02-2012 22:27 met 7%

2. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    09-02-2012, 16:51

Het bewijst maar weer eens hoe onzorgvuldig er met mensen wordt omgegaan in de gezondheidszorg. Vooral nazorg laat nogal eens te wensen over. Ik ben het er mee eens dat je altijd recht hebt op goede nazorg, ook wanneer je zelf hebt gekozen voor die implantaten. Je betaalt per slot van rekening veel geld voor iets waarvan je verwacht dat het goed is. En wanneer dat dan niet zo blijkt te zijn, dan moet je schadeloos gesteld worden.  

3. Er is gebleken dat de (PIP) fabricant (stiekum) een, niet voor menselijk gebruik bestemde) siliconenvulling heeft gebruikt. Dit kun je de artsen dus niet kwalijk nemen, zij konden dat niet weten.
    Dat er bepaalde risico's aan implantaten kleven is nu toch wel algemeen bekend. Door er dan toch voor te kiezen, ook al doe je dat in samenspraak met een arts, neem je zelf dat risico en ben je ook zelf verantwoordelijk.

advertentie