Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Leven in een 8-baan.............

Dit onderwerp heeft 103 reacties, is 29470 keer bekeken, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 30-01-2012 22:42.

1. Leven in een 8-baan.............

Afbeelding van jerney
    Dit onderwerp is gestart door jerney
    11-06-2011, 23:16

Tjah...zo voelt het op dit moment wel een beetje.
    Moest even nadenken over hoe ik het onderwerp zal noemen,al had ik er ook "gewoon" borstkanker van kunnen maken,maar ik HAAT dat woord op dit moment!

Omdat velen met me meeleven en zelfs even voor terug op het forum komen om te horen hoe het 1 en ander is verlopen,hier even een aparte topic,om ons gezellige onderonsje op het forum,wat bedoeld is voor leuke dingen,niet teveel te besmeuren met de donkere wolk die nu boven mn (ons) hoofd hangt.

afgelopen dinsdag 2 weken geleden begon het(dat is geen waar hoor!Volgens zeggen van een vriendin had ik het er vorig jaar oktober,toen het ter sprake kwam haar al verteld!).Toen ik onder de douche stond,keek ik naar het kleine deukje in mn linkerborst.Het zat er al een tijdje,maar omdat ik altijd al veel last heb van cystes en dus altijd erg onregelmatig borstweefsel heb,had ik me er totaal nog niet druk over gemaakt.Het zou wel weer overgaan!Wat ik meestal denk als ik iets voel.
    Toch besloot ik onze nieuwe huisarts eens te bezoeken ermee.Want het deed erg pijn ook, als ik erop drukte.
    Hij schrok zichtbaar en kon me niet erg veel hoop geven,op 1 ding na....kanker doet meestal GEEN pijn.Meteen een echo laten maken....deze arts bevestigde wat de huisarts al vermoedde.Dit is flink foute boel mevrouw!Dit is een kwaadaardige tumor!Een dag later volgden foto's,punctie en MRI....een tumor van 1.8 cm.

Mn leven,van de 1 op de andere dag in een 8-baan.
    Mn leven niet meer leven,maar geleefd worden.
    Leven tussen hoop en wanhoop.

Het is zo raar.....het ene moment zo gelukkig en het gevoel hebben dat niks je kan overkomen,het andere moment staat werkelijk alles op zn kop.Wachten op uitslagen,beslissingen nemen over komende operaties.
    Borstkanker....IK????Ik ben zelfs de eerste in de hele familie die kanker heeft!Pure pech.......

Onvoorstelbaar hoe snel dit nieuws zich heeft verspreid in het (grote) dorp waarin we wonen.Telefoontjes....hartstikke lief,maar o zo overweldigend,kaarten..met bosjes vallen ze op de deurmat,sommigen met teksten....die ik nog niet zou durven schrijven naar iemand die terminaal is.Ons huis is 1 grote bloemenzee........zo lief...zo mooi....maar toch......

Komende week nog 1 keer naar de chirurg en nog 1 keer naar de plastisch chirurg,die samen de operatie zullen gaan doen.
    Tot op heden ben ik nog steeds de vrolijke optimist en verbaas ik mensen met mn opgeruimde gedrag....ik voel me immers nog niet ziek!En wil voor mn gezin gewoon dezelfde blijven,mn schuldgevoel IS al zo groot!(wat vind ik het VOORAL vreselijk voor HUN!).Een jaar te gaan vol onzekerheden,maar we gaan ervoor....heb eenvoudigweg geen keuze he?!

Ik ga hier af en toe schrijven over het verloop of om zomaar even van me af te schrijven,het lucht soms zo lekker op.
    Mensen die het helemaal niks vinden.....gewoon niet lezen!

Voor nu..lekker slapen en morgen gezond weer op!
    En hele fijne pinksterdagen!Gaan wij er hier ook iets moois van maken!

J

reacties

1. Afbeelding van vlindermeisje
    vlindermeisje
    30-01-2012, 22:42

Jerney.

Ben blij dat je tevreden bent over je tatoo,je kunt je nog altijd opgeven voor de PLA---Y.
    Maar dan alleen voor je man,dikke knuf van me en morgen een fijne dag.
    Hier was het erg koud maar gezond weer vind ik

2.  Deze behandeling zal in 3 x gaan gebeuren.Maar het ziet er nu al goed uit,knap wat mogelijk is! En 989 euro lichter....echt absurd,zo'n bedrag( geen idee wat een gewone tattoo kost hoor).

Donderdag gesprek gehad bij de mammaverpleegkundige...erg verhelderend,dit wordt vervolgd!

Fijne dag verder!
    Hier helaas somber weer,we wachten op beter:))).... na regen komt zonneschijn toch in de meeste gevallen he;)))

3.  hallo!

Het gaat hoor :)))

Dinsdag was het dan zover,mn 'blinde bal ' ,kreeg wat meer zicht op een borst.
    Moest eerst in het ziekenhuis zijn voor medische foto's ,eigenlijk nog jammer dat het niet voor de Play**y was,had nog leuk wat opgebracht;))).
    Zeker 25 foto's werden er gemaakt vanuit alle hoeken.Gelukkig door een erg aardige meneer.

Daarna  meteen naar de kliniek waar de tattoo gezet zou worden.Ook dat was een aardige man.En de reconstructie is dusdanig zenuw/ gevoelloos,dat ik er werkelijk helemaal niksvan voelde......alhoewel..heeel in de 'verte' leek het of hij iets deed ergens onder mn oksel..vreemde gewaarwording dus.

4. Afbeelding van vlindermeisje
    vlindermeisje
    29-01-2012, 09:57

Jerny hoe is alles afgelopen,gaat het met je,fijne Zondag allemaal.
    Ik ga sinds 4 mnd.tijd weer eens heerlijk dansen op de jaren 60 muziek

5.  Dank je voor de lieve reacties!
    Hebben een heel fijn weekend gehad,
    dinsdag tattoo en medische foto's en
    donderdag voor een gesprek bij de
    mammapoli.

Fijne week voor allen!
    Gr.
    J

6. Afbeelding van vlindermeisje
    vlindermeisje
    20-01-2012, 11:18

Jerny.
    Fijn om weer iets van jou te lezen,neem de tijd voor alles want je mag je best niet lekker voelen.
    Je bent inderdaad een heel positief mens erg sterk ook vind ik.Je mag best trots op jezelf zijn en een schouderklopje geven.Dikke knuf van me en veel sterkte toegewenst

7. Jerney, men kent jou als een postief mens. Mag men jou ook leren kennen als het even niet zo is?  Want dan ben je ook Jerney.  Je naasten belast je niet als je jezelf bent met up and downs, ze zullen het fijn vinden er te mogen zijn voor jou!
    Ze maken het met jou mee en vinden het vast fijn als jij je uit. Geeft hun een opening om er SAMen een weg in te zoeken.
    Komt goed met jou, dit hoort er allemaal bij. Bij dit krijg je een terugval, het mag!!

8.  Jerney, moed houden, je hebt een fijn gezin. Geniet er samen van.

Fijne weekend.

9.  grejo,wat jij zegt over het gezond het ziekenhuis ingaan...dat was idd een heel vreemd iets....je voelt je kerngezond,kan me ook het gevoel nog herinneren de nacht voor de operatie.....mn borst nog es vasthouden,jezelf eigenlijk niet voor kunnen stellen dat een dag later die borst tot het verleden behoort.

10.  dank jullie voor de lieve reacties!
    vanmiddag de mammacareverpleegkundige gebeld voor een afspraak.
    mocht van haar ook rechtstreeks naar een psychologe,maar vind het wel prettig eerst haar te spreken,ze kent me.
    en wie weet lucht dat al op en hoeft er geen vervolg te komen.
    vanavond na het eten verteld aan het gezin wat er met me aan de hand is en dat ik ermee verderga........verbaasde gezichten,niemand had iets gemerkt.....schuldgevoel,weer belast ik mn gezin.Ook begrip en medeleven natuurlijk,had niet anders verwacht,het luchtte toch even op,hoef ik het niet meer alleen te dragen.
    Het komt wel weer goed:)

prettig weekend!

11. Het is allemaal zo herkenbaar Jerney, ook ik had een erg "druk hoofd ".Kon soms heel weinig hebben. De  operatie komt heel plotseling en om dat te verwerken is tijd en rust nodig. En je gaat als het ware gezond ( voor je gevoel ) het ziekenhuis in , en komt er ziek weer uit ! Dat is niet 1-2-3 weer voorbij. Maar dat je positief bent , is een goed teken . Ergens begint de verbetering , ook in je hoofd.
    Wees voorzichtig met je arm, ik heb er een oedeem arm aan overgehouden.
    Als er dingen zijn die je bezighouden? Uit de voorgaande reactie's merk ik dat er meer vrouwen zijn die hetzelfde mee maakten, dus wij begrijpen wat jou bezig houd. Schrijf of klets het van je af. Ik (wij) kunnen tegen een stootje.
    Sterkte en een knuffel, Grejo.

12.  Jerney, kind waarom schrijf je het niet van je af en laat je het op een later tijdstip lezen aan de mensen die je lief zijn.

Weet wel dat jij altijd positief bent, maar er zijn momenten dat je de hele wereld wel een rotschop wilt geven. En dat mag je best laten merken.

Ik zag het zo:" Er zit een tijdbom in mijn lijf en die moet weg, hoe dan ook ( mooi of lelijk) en liever gisteren dan vandaag".  Maar je moet wel weer vertrouwen in je lichaam krijgen.

Er lag destijds bij mij op de afdeling iemand die hetzelfde had gehad, maar dan 26 jaar geleden. Ik had toen zo iets, nou eerst die 26 jaar maar eens doorkomen, daarna zien we wel verder.

Wens je sterkt, lieverd. 

13. Een rouwproces, ja zo kan je het omschrijven. Je lichaam laat je in de steek. Ik weet er alles van. Het duurt jaren om dat een goed plekje te geven.
    Sterkte, meisje!

14.  Kneeltje,weet je...het probleem is met mij,dat ik altijd positief en vrolijk wil zijn,zo kent men mij ook.Ik wil mn goede reputatie niet verliezen( hahaha).
    Zelfs hier thuis weten ze niet wat er allemaal afspeelt in mn bovenkamer,dan denk ik ook....hebben ze het afgelopen jaar al niet  genoeg met me afgezien?Ook hun zijn uiteindelijk ziek geweest en kunnen het nu achter zich laten.....ik weet nu welke reactie er terug gaat kome van jou....ik zou dat tegen een ander nl ook zeggen....maar ik voel het nu op fit moment nu eenmaal zo.
    Ik ga zo de mammacare verpleegkundige es bellen,heb ik gister mn vriendin beloofd,wil niet mn omgeving,mn dierbaren belasten met de beerput die nu openligt in mn hoofd.

15.  Gister sieraden gemaakt,elke maand is dat ,van de bk vereniging.Mooi dat er die gekegenheid is met lotgenoten iets leuks te doen en evt eens aan anderen vragen hoe en wat....
    Ik kom er wel hoor,net als de meeste anderen,al lijkt alles soms wat moeilijk en lastig.Het feit ligt er nu eenmaal en daar moet ik bet mee doen.Kan op zich goed leven met de verminking die door reconstructie toch best goed aan te zien is,maar toch mis ik hem,mn borst,mn tepel....de amputatie is niet enkel lichamelijk,maar ook geestelijk zo goed voelbaar.Een rouwproces waar we doorheen moeten,de vraag is nu enkel even.......,,,,

hoe?

Ik wens iedereeen een fijne dag,al valt het water hier met bakkken uit de hemel!Na regen komt.....zonneschijn!

16.  Jerney, ik vind ook dat je best mag zeggen als je niet prettig in je vel zit. Je hoeft je voor een ander niet groot te houden.

Maar vervelend dat het nog niet gaat zoals je zou willen.

Je hebt al van verschillende kanten te horen gekregen, dat je voorzichtig met je arm moet zijn. Ik heb geluk gehad en heb nergens last van en dat al bijna 18 jaar. Maar ik blijf voorzichtig.

Lief dat je hier weer hebt gepost.

Sterkte, Kneeltje
    kneeltje wijzigde dit bericht op 19-01-2012 08:43 met 0%

17.  De beschadigde zenuw....het lijkt iets beter te gaan,al is het nog steeds af en toe knap lastig!
    De beschadiging is trouwens nieteens ontstaan omdat ze iets geraakt hebbe Jeanet.Voor de operatie moest ik gaan liggen op de operatietafel en werd ik pas in slaap gebracht als ik zeker wist dat ik goed lag.Je arnen liggen horizontaal naast je lijf,op een armsteuntje.Op dat moment dacht ik....zo gaat het wel.Maar door de 5 uur lange zedelfde houding van de elleboog op dat houten plankje,heeft ervoor gezorgd dat de zenuw is afgekneld en beschadigd is.Is dus niemand schuldig aan,gewoon dikke pech.Hij wilt het aanzien tot de zomer,met zenuwtesten tussendoor om het in de gate te houden.En dan 
    as beslissen of eraaan geopereerd gaat worden.

18.  Even in etappes,het ging niet helemaal goed;)))

Vrag me dus af....herkent iemand dit!?Of ben ik gek?
    Dinsdag wordt een spannende dag,dan moet ik naar de fotograaf en de tatoeerder en wordt mn tattoo gezet.Hoop dus maar dat dat allemaal goed zal gaan.
    Want na een strijd met de verzekering hebben we dat wel verdiend.3 maanden lang en minstens 50 telefoontjes van het kastje naar de muur verder......

Jeanet,het defect....ik laat het zo,al weet ik nu al dat als ik blotere kleding ga dragen misschien nog wel spijt krijg van mn beslissing.Ik ben op dit moment echt nog niet toe aan weer een operatie!
    Oorlel wordt ook wel gebrukt voor de tepel,maar ook dat zie ik niet zitten.
    Dus mag de beste man zn best gaan doen met de tatoage wat diepte aan te brengen ,ook en uitdaging toch??

19. Hallo en goeiemorgen.

Naar aanleiding van een vraag hier van Grejo,weer even een
    update van mijn wel en wee....."wee" ,dat vooral,niet verwacht,toch gekomen....

Op dit moment en dit al weken lang heerst er een enorme chaos in mn bovenkamer,het is net,of ik mezelf een beetje ben kwijtgeraakt....ben ik dit??Wie ben ik??
    Mn anders zi vrolijke "goed!" als er werd gevraagd hie het met me gaat,is nu veranderd in een op lagere toon en minder optimistisch "zn gangetje hoor en heel op het gemakje!" 

20. Lieve Jerney

Ik lees met verbijstering dat ze een zenuw geraakt hebben..
    is dit een soort van foutje, bedankt? of krijg je ook nog schadevergoeding/smartegeld aangeboden?? (net als met die deuk boven je prothese, is toch ook een foute inschatting van die plastische chirurg geweest neem ik aan?)..

en tja.. dat wegzuigen van je eigen vet, als je nog een rilletje hebt zitten is het misschieen wel het overdenken waard?
    maar wat je zegt, is het onder narcose? tja, dat is toch ook niet bevordelijk, zoveel/vaak achter elkaar?

en je binnenste schaamlippen wil je toch intact houden mag ik aannemen? kunnen ze dan niet een stukje van de binnenkant van je wang nemen?? (misschien grapje, maar eigenlijk serieus bedoeld hoor)

hoor, nee, lees je vervolg vanzelf wel weer meis..

ik vind dat je het tot nu toe toppie de poppie doet hoor.. SUPER, ondanks alle tegenslag enzo

21. Afbeelding van vlindermeisje
    vlindermeisje
    23-10-2011, 15:27

Jerny fijn om weet wat te lezen van jou,ja ik kijk ook altijd naar zulke programma,s.
    Maar ik ben er ook huiverig voor maar als het niet anders kan zoals in jou geval zal ik het ook laten doen.
    Groeten voor jullie allemaal

22. Hallo,
    hier voor de geïntresseerden...
    Vorige week naar de plastisch chirurg op controle geweest.
    De gezonde borst blijft wat ie is,ze vond het uiteindelijk TOCH niet verstandig daaraan te gaan "sleutelen" om een gelijk geheel te creeëren.
    WEL zou ze iets willen doen aan het "defect"(zoals zij het noemt)...de lelijke deuk boven de prothese,wat ik al vanaf het eerste moment een vooral ENG gezicht vind en zomers vanonder een top piept.
    Dit door middel van lipofilling....ze wilt dan het vet van mn buik wegzuigen om dat te gaan gebruiken om de put/deuk op te vullen.
    Nu kijk ik wel eens een enkele keer naar van die programma's over plastisch chirurgie en zei altijd:Eer ik VET zou laten wegzuigen?!!!Wat een smerig,eng iets is DAT zeg.Nu mag ik er dus zelf over nadenken.In het begin riep ik...als ik DAAR nog es iets aan zou kunnen laten doen.Nu denk ik....heb ik daar weer een narcose/cq operatie voor over?????Is die deuk echt zo belangrijk????
    Toch denk ik erover na.
    Tepeltattoo is aangevraagd....enkel de tattoo en niet het puntje wat zij erop wilde maken mbhv weefsel van de bestaande tepel,of weefsel vantussen de schaamlip(jakkie!)...dat puntje...zal mij een worst wezen!Gevoel van het hele operatiegebied is toch dood,zo dood als een pier!En een tepel die totaal geen functie heeft?????

Net bij de neuroloog geweest...tijdens de operatie is er een zenuw beschadigd.....domme pech dus.Nu maar afwachten (en dus maandelijkse controle..kan er beter mn bed neerzetten int ziekenhuis hahaha)HOOOOPEN dat het uit zichzelf herstelt.

Voor allen:
    Fijne dag,
    geniet van dit heerlijke leven!
    jerney wijzigde dit bericht op 20-10-2011 11:00 met 3%

23. Dat is vreselijk Vlindermeisje,gebeurt veel te vaak ,zulke dingen!
    En ja hoor,leef elke dag of het je laatste is.....lekker genieten van alles.

24. Afbeelding van vlindermeisje
    vlindermeisje
    08-10-2011, 10:14

Wat is er weer veel geschreven,Jerny ben weer blij om wat van je te horen,je schrijft zo mooi.
    Wens jou en alle dames heel veel sterkte en laat de mensen maar praten geniet van het leven.Ik ben niet ziek maar ik pluk ook elke dag die ik kan pakken.
    Een bekende van mij heeft gisteren haar kleinzoon moeten begeleiden naar zijn rustplaatst 2 jaar Fijn week-end allemaal

25. Hallo Jerney, fijn te horen dat het zo goed met je gaat. Die arm, wees voorzichtig met tillen ,ramen zemen en inderdaad stofzuigen Ik heb een oedeem arm overgehouden. Dat is lastig, ik moet altijd onder behandeling blijven.
    Net als jou schoonzus, bestaat m'n leven uit: na de eerste en na de tweede kanker. Maar ook ik ben er goed doorgekomen.
    Wat betreft die rare reacties van enkele mensen..Niet op reageren.
    Tegen mij zei destijds iemand; je borst is er zo af , fluitje van een cent!
    Ik zei ,ja hoor ik hoop voor jou dat je er nooit mee te maken krijgt! En toen was mevr. boos!
    Vooruit meid , op naar de eerste vijf jaar, dan weer verder zien.
    Mooie dag en een vriendelijke groet ,Grejo

advertentie