Gezondheid
- Home
- // forum
- // Gezondheid
- // Mijn moeder sport niet.
Dit onderwerp heeft 43 reacties, is 19838 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 18:00.
Mijn moeder sport niet.
Hallo allemaal,
ik ben redelijk nieuw op dit forum en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Mijn moeder sport nml. niet. Ze is 55 jaar oud erg fit in haar doen en laten. Maar ze neigt steeds meer naar overgewicht. Haar conditie is echt superslecht en ze heeft ook al een keer een te hoge bloeddruk gehad. Sporten zou ideaal voor haar zijn maar ze vertikt het, ze vindt dat ze te oud is om te sporten.
Wat vinden jullie?
ALvast bedankt voor enige reactie!
reacties
- Wat bedoel je dara precies mee Jerney? :)
- Die buik heeft niet altijd met het niet sporten te maken ,ben ik bang
. - Hallo dames,
bedankt voor alle reacties!
Ik ben gewoon een beetje bezorgd that's all. Ze is al moe als ze rustig de trap op loopt. eerder deed ze wel tennis en ze heeft ook enige tijd op fitness gezeten. Dat ze fit is in de rest van haar doen en laten bedoel ik eerder op het feit dat ze geen last heeft van blessures en dergelijke. Ze zou dus wel kunnen sporten.
Ik denk dat ik het advies van velen van jullie volg en eens vaker vraag of ze een strandwandeling wil maken met mij.
ps. kafka: wat haar overgewicht is weet ik niet precies maar waar eerst amper een buik zat is in een korte tijd een buik gegroeit, ze kan haar bbroeken niet meer aan en ook vesten die ze al jaren heeft gedragen kunnen amper dicht. Het is moeilijk te omschrijven. maar het verschil tussen prima gewicht en overgewicht kan iedereen voor zichzelf wel inschatten hoop ik.
Nogmaals bedankt voor het advies! - Wat Jerney..zegt,.,....Neem ze mee voor een wandeling...2 keer in de week...bijvoorbeeld...is gezellig en is goed voor de conditie.
- Ik zou zeggen "ze is PAS 55 jaar". Ik ben zelf nl. 61. Sporten vind ik ook niet leuk (doe het wel vanwege lichamelijke problemen), maar ik heb ontdekt dat ik dol ben op dansen, fietsen en tuinieren. Vooral dansen is erg intensief. Misschien kan je moeder iets aan beweging vinden wat ze wel leuk vindt.
Eén andere opmerking: een ander kan nooit voor jou bepalen wat leuk is, dat moet je toch echt zelf doen. Als ze niets wil doen, gaat ze echt niets doen. - Ik vraag me ook af wat 'overgewicht' is in de ogen van Veer. Had het al gevraagd, maar...
- Roosje, wat ben je weer bijdehand
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Overgewicht op peil houden?
Moet je zeker niet sporten
- hahaha...ik lees hetzelfde..elke keer opnieuw Karma;-))),hoe krom kan een brein in elkaar zitten.
Maar...als je 55 bent en nooit hebt gesport...dan ga je dat niet meer doen nee.Denk dat als je eenmaal een sportief iemand bent..je dat blijft.Vroeger sportten de mensen helemaal niet en van die generatie worden er toch es wat heel oud!En overgewicht..tis niet gezond natuurlijk,maar om je gewicht op peil te houden is er meer nodig dan enkel sport!
Neem haar es mee voor een wandeling zou ik zeggen!Wie weet gaat ze het leuk vinden!jerney wijzigde dit bericht op 21-02-2011 11:21 met 2%: ter verduidelijking voor Roosje;) - Haha, elke keer dat ik deze topic in de discussie lijst zie staan lees ik SPOORT niet. Dacht ga het toch maar eens melden. Zie ik dat ik niet de enige ben die het zo leest!
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
![[:#]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-16.gif)
![[W]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-52.gif)
Het is aan personen zelf keuzen te bepalen en niet aan overbezorgde kinderen volgens mij.
Ik ben nu bijna 64 en heb zelf ook een hekel aan sporten, dus ik ben het helemaal met je moeder eens, ik zou ook niet willen.
Boodschappen, huishouden, buiten lopen geeft ook beweging en eigen conditie is eigen zaak.
Groeten, Felice.![[8-|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-15.gif)
- IK zie het als positieve bezorgdheid van dochter liefde...
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
IK heb zelf 3 dochters vandaar...die sporten allemaal !
Op wat oudere leeftijd krijg je,,gewoon,,temaken met kwaaltjes VEER...
Zelf heb ik dat ook(55j)en heb een slank lijf waar ik af en toe ff voor moet zweten hahaha..
Maarrrr dat wil niet zeggen dat ik daarmee ouderdoms kwalen kan omzeilen meid...mn gewicht houd ik in de gaten en ik leef relaxt !
Dus doe je Moeder een lol,dikke knuffel en bloemen met een bezorgde opmerking mag...tis haar lijf,haar leven,haar keuze ! - Kafka en Roos, ik had dezelfde gedachte, tikfout!!!!!
Ik ben ook niet dol op sporten en zou me zeker niet door mijn kinderen laten sturen. Het is trouwens géén garantie, dat door te sporten het ouder worden makkelijker gaat hoor. Mijn moeder heeft tot haar 70ste getennist, maar ze zit nu in een scootmobiel en loopt met een rollator, omdat haar benen niet meer zo goed willen.
Laat je moeder toch doen wat ze zelf wil en die kilo's......., die zitten haar in de weg, jou toch niet. - NOU EN ???????
Ook ik vind sporten helemaal NIET leuk.
WIE BEN JIJ ??????? - Ha, ha, laat ik nu gedacht hebben dat het een tikfout was...want ja, zeg nu eerlijk, je verwacht toch eerder dat iemand met het probleem komt dat moeders niet spoort dan dat ze niet sport?
Afijn, ze is erg fit in haar doen en laten, ze sport niet, waaruit blijkt dan haar super slechte conditie?rosanne wijzigde dit bericht op 18-02-2011 16:49 met 0%: + super - Tja, ik vind het ook wel wat aanmatigend klinken, Veer. Wat bedoel jij overigens met overgewicht? Tien pond, twintig, veertig, zestig? En bloeddrukproblemen heeft 99,8 % van de vrouwen van die (mijn) leeftijd wel eens. Ik zou me nooit door iemand laten dwingen tot sporten, zéker niet door een jonge bloem.
En, eerlijk gezegd, als ik jouw moeder was, zou ik een topic openen met als titel "mijn dochter spoort niet". (Sorry, flauw grapje). - Ze vertikt het?
Nou nou.... het is je MOEder, niet je kind?
Het is een volwassen vrouw, die haar eigen keuzes kan en mag maken lijkt mij.
En overgewicht; tja; wie weet hoe Jij er uit ziet als je 55 bent?
Jonge mensen denken altijd dat zij hun slanke figuurtje vanzelf behouden, maar daar zou je nog wel eens mee op je neus kunnen kijken. - Misschien een idee om samen te gaan bewegen! Zwemmen of samen wandelen in het bos of park. Dus niet te inspannend, daar heeft je moeder volgens mij geen zin in. Maar gewoon lekker ontspannen baantjes zwemmen of genieten van de natuur. Haal je moeder lekker op en probeer haar te motiveren. En daarna als beloning een lekker kopje koffie! Veel succes.
Groet Georgina