Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Najaarsdipje?

Dit onderwerp heeft 25 reacties, is 5119 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 10:41.

1. Najaarsdipje?

Afbeelding van peaseblossom
    Dit onderwerp is gestart door peaseblossom
    01-11-2011, 14:58

Zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en een vriendin had het erover dat het misschien wel eens een najaarsdip/depressie zou kunnen zijn. Zelf geloof ik nooit zo in dat soort dingen maar toegegeven dit is niet mijn favoriete jaargetijde en denkend aan de wintermaanden word ik ook niet vrolijker...... [:'(]   Ik ben soms erg lusteloos en niet vooruit te branden, bovendien slaap ik veel. Wie heeft hier ervaring mee, bestaat er echt zoiets als een najaarsdip en wat kun je er aan doen? Graag hoor ik jullie ervaringen/reacties.
    Alvast bedankt.

reacties

1. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    18-01-2012, 10:41

Ja ik heb ook gemerkt dat mijn lichaam (en mijn geest) dat beetje extra rust echt nodig had. Veel beweging is inderdaad ook goed. Ik ben niet gaan sporten maar veel bewegen in de buitenlucht, wandelen/fietsen, doet een mens ook goed!

2.  @ Peaseblossom  Ik had er vorig jaar last van, maar nu gemerkt dat sporten- veel wandelen en yoga- helpt. Over te veel slapen moet je volgens mij geen zorgen over maken, soms heeft het lichaam ietsjes meer rust nodig:)

3. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    06-01-2012, 09:35

De beste wensen allemaal! Ik ben wel weer blij dat al die feestdagen achter de rug zijn. Ik vind het nieuwe jaar juist wel weer fijn. Nieuw begin, nieuwe kansen en zo! Het gevoel dat de lente er aan gaat komen. Ik kijk er nu al naar uit! Dus weg met die najaarsdip!

4. Ik heb altijd last van een dip in de eerste weken van het nieuwe jaar. Alle feestdagen met de bijbehorende gezelligheid zijn dan achter de rug en het duurt dan nog behoorlijk lang voor het weer voorjaar is. Als iemand daar nog een remedie voor weet, dan hoor ik het graag...

5. Nou ;; ik ga die thee morgen even kopen.......Janetta en peaseblossom;....Ik ga even kijken of ik dat lekker vind;. Ik ben n.l niet zo'n kruiden thee liefhebber , maar met proberen kom je het aan de weet toch??.  Dus eerst proeven en daarna ga ik het jullie wel melden . gr van JANITA..

6. peaseblossom: als je de smooth chai van PW bedoelt, die is idd in de supermarkt te krijgen. Mijn man heeft hem al omgedoopt tot glühweinthee, heerlijk op een koude winteravond, een echte feelgood-thee.

7. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    10-12-2011, 10:33

Hoi allemaal. Het gaat gelukkig stukken beter en vanochtend schijnt het zonnetje ook weer! @Janita de chai thee kun je volgens mij gewoon in de supermarkt kopen (denk gewoon van PW maar dat weet ik niet zeker). Ik heb de mijne meegenomen uit Engeland. Er zit o.a. kardemom in. Een lekker kruidig thee-tje. @terugfluiter Fijn dat je zo lekker in je vel zit! Houen zo hoor!

Het is lekker weekend nu dus boodschapjes doen, huis opruimen en lekker tot rust komen. Ik kan er weer van genieten!
    peaseblossom wijzigde dit bericht op 10-12-2011 10:34 met 0%

8. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    09-12-2011, 22:24

Hoi Peaseblossom, nog steeds met het dippen bezig of kun je dat van je af zetten? Hier wat sprankjes zon gezien en dat maakt altijd wat vrolijker.
    Koffie: 1 kopje 's ochtends verder niet, wel veel water en soms wat thee met weinig suiker.
    En genieten van de warmte uit mijn omgeving, mijn man - kleinkinderen - de katten. Heerlijk, je voelt je gewaardeerd en daar kan geen kou of bui tegenop.

9. HOI.... PEASEBLOSS0M;;..Waar smaakt de indiaase chai naar????? en waar koop je dat??? , leuk dat je weer wat van je laat horen. Het word wel een gezellig onderonsje zo.Vandaag een lekkere chocolade-letter van de overblijf gekregen, Zo laten ze het toch merken dat ze je waarderen. Het gaat niet om de grootte van het geschenk, maar wel dat ze aan je denken toch??,Heb jij ook sinterklaas gevierd?? met je gezin of met iemand anders??. Wij vieren geen sint maar met kerst doen we lootjes, we zijn met ze zessen, IK, PETER, KARIN, JEFFREY, DAISY, EN DEBBY.en dat is meteen de grootte van ons gezin.Ik heb nog een odste dochter maar daar heb ik al 10 jaar geen kontact meer mee. tja zo gaat dat soms.Nou meis gr van janita en tot later?? bye.

10. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    05-12-2011, 14:39

Fijn om te horen dat alles goed met je gaat Janita! Zelf drink ik ook geen koffie. Chocolademelk wel, dus da's een welkome afwisseling van de thee. Heerlijk met een marshmellow erin (maar niet te vaak natuurlijk  [;)]  ). Wat ik ook erg lekker vind is verse muntthee. Of Indiaase chai met geklopte melk :-)

11. Tja Peaseblossum;. De thee is echt lekker om te drinken , in deze tijd met een stukje letter erbij. hmmmmmmmmmmmmmmm. Echt een bakkie gezelligheid.Ook drink ik graag chocolademelk omdat ik geen koffie meer verdragen kan vanwege de medicijnen die ik slikken moet omdat ik PD heb gehad. Maar verder gaat alles prima met mij hoor. gr van JANITA.

12. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    04-12-2011, 13:16

Het weer wordt er de komende tijd niet beter op als ik de berichten zo lees. Dus veel naar buitengaan zal er niet in zitten. Maar het gaat redelijk goed op dit moment dus hopelijk blijft dat ook zo! Een kop thee is inderdaad iets waar ik ook erg van kan genieten Janita. Meestal zet ik 's middags altijd een pot lekkere thee en dat helpt inderdaad om me beter te voelen. Zeker na een lange wandeling.  

13. Hoi Peaseblossom.,  Ja dat klopt ik doe dat regelmatig en het helpt wel voor even maar niet voor lang jammer genoeg.En zo erg vind ik het niet hoor, soms neem ik een kop thee met veel suiker en dat helpt soms, dus dan is het opgelost en ga ik gewoon weer verder , gr van JANITA.

14. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    30-11-2011, 22:57

Misschien dat dan even naar buiten gaan helpt? Een beetje frisse lucht kan vaak wonderen doen. Bij mij helpt het in elk geval wel om er zo af en toe lekker even uit te gaan. Hoeft niet lang te zijn, ook al is het maar een kwartiertje.

15. Ik kan me er wel iets bij  voorstellen hoor; bij mij is het vaak zo dat ik om een uur of 4 a 5 in elkaar klap; is daar ook iets voor??? Ik neem dan altijd iets hartigs maar echt helpen doet dat ook niet , wie heeft dat ook?? en wat doe je er tegen??

16. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    10-11-2011, 15:41

Ja Jerney daar heb jij weer gelijk in! Maar toch, ik zou die winter graag overslaan. Ik ben net weer terug van een wandelingetje naar de supermarkt (alle beetjes helpen zullen we maar denken). En ik ben van plan het weekend 's een lekker eind te gaan fietsen. Hopelijk blijft het weer droog.

17. neeeejj..dan heb je juist niks meer om naar uit te kijken!!
    Het belangrijkste is TOCH naar buiten te gaan,al trekt het weer je voor geen meter!

sterkte ermee!

18. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    10-11-2011, 10:41

Ben blij met al jullie tips en medeleven! Gelukkig blijft het de komende dagen stralend zonnig weer dus dat ga ik zoveel mogelijk van proberen te genieten. En het weekend nadert ook al weer [Y]  Maar inderdaad terugfluiter, ik kijk ook al weer uit naar de lente. Wat mij betreft mogen ze die hele winter overslaan!

19. Sint Janskruid kan goed helpen.
    Dit zit in Kira tabletten of in hyperforce forte van A vogel.
    Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
    Succes!

20. Ojeetje , daar heb ik echt geen last van. wel last van als het vervelend weer is;. daar kan ik weer niet zo goed meer tegen.Dus de winter is niet mijn favorite kwartaal; Wel de Zomer daar geniet ik echt van. Als smorgens bij het opstaan het zonnetje schijnt kan mijn dag niet meer stuk;. Ach ja zo hebben we allen wel wat toch?? Een fijne avond gewenst door mij en vele vele groetjes ;.DOEI van JAN.

21. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    09-11-2011, 11:13

Ik herken dat wel, behalve de onrust. Minder energie, veel slapen, moeilijk wakker worden als je er vroeg uit moet. Voor veel mensen breekt de periode mol aan, enkel donker en tussendoor werken.
    Het schijnt dat zo'n lampwekker helpt als je moeilijk wakker wordt, maar ja dan wordt de andere kant ook wakker. Geldt natuurlijk ook voor de snooze knop, die ik blindelings weet te vinden. En ja, ook dan wordt hij wakker.
    Al een paar dagen hier geen zon gezien, constant mistig.
    Ik kijk weer uit naar het voorjaar.

22. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    09-11-2011, 10:46

Misschien is het wel vergelijkbaar met de maandagochtendblues, maar dan alle dagen van de week. Het gaat intussen iets beter (ben een weekendje weggeweest). Veel de buitenlucht in helpt inderdaad! Het is fijn dat het weer momenteel zo goed is, met veel zon.

23. Ohw meissie.. sorry.. ik heb er geen last van..
    wel eens van de maandagmorgenblues, maar dat is wat anders geloof ik..

24. Ik herken het wel een beetje, maar heb er zelf gelukkig niet zo'n last van. Een vriendin van mij heeft een daglicht-lamp aangeschaft om wat meer lux op haar huid te krijgen en die heeft daar veel baat bij. Het zou goed kunnen dat je gewoon meer licht nodig hebt...

Veel sterkte ermee, voor je het weet steken de sneeuwklokjes hun kopjes weer boven de grond...

25. heel herkenbaar ik heb dat ook altijd rond deze tijd van het jaar ,ook die innerlijke onrust vreselijk is dat.

wat ik er aan doe zoveel mogelijk afleiding zoeken en veel naar buiten.

gelukkig gaat de tijd snel dus ff doorbijten en dan is het nieuwe jaar er al weer.

advertentie