Gezondheid
- Home
- // forum
- // Gezondheid
- // bypass operatie
Dit onderwerp heeft 2 reacties, is 1820 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 22-12-2011 01:02.
bypass operatie
Zijn er hier ook vrouwen die een bypass pas gehad hebben of al langer geleden
En hoe is hun ervaring er mee , hun gevoelens revalidatie enz enz
ik heb op 5 oktober een bypass gehad met 2 omleidingen ben 54 jaar en zou graag mensen hun ervaring er van horen groeten yolandayolanda057 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 14:49 met 31%
Als de smiley's opnieuw een probleem veroorzaken graag een mailtje naar forum@margriet.nlquote:poespas schreef op 21 december 2011 @ 21:57:
Hoi Yolanda,
Had ik een heel bericht getypt, wil ik een smiley invoegen, blijft de hele boel hangen en kon ik weer opnieuw beginnen.
Gr,
Linda
Moderator margriet.- Hoi Yolanda,
Had ik een heel bericht getypt, wil ik een smiley invoegen, blijft de hele boel hangen en kon ik weer opnieuw beginnen.
Ik heb dus ook een bypass operatie gehad, in februari van dit jaar. Ik ben 45 jaar en heb al bijna 10 jaar last van vernauwingen in mijn kransslagaderen. In 2005 ben ik drie keer gedotterd, kreeg tijdens twee dotterbehandelingen een (licht) hartinfarct en in 2011 volgde dus uiteindelijk nog een spoedoperatie, omdat er een hartinfarct dreigde. Ik had toen alweer 4 jaar lang ernstige klachten, maar dotteren kon niet vanwege de locatie van een van de vernauwingen (in de hoofdstam) en een operatie doen ze ook niet zomaar. Ik had al verschillende onderzoeken gehad, maar telkens zei men dat de vernauwing niet ernstig genoeg was. Nou, het deed anders verrekte veel zeer. Intussen heb ik alweer sinds een paar maanden pijnklachten tijdens intensief sporten. Er zit dus weer iets aan te komen, maar het kan nog wel weer 4 jaar duren voordat het de spuigaten uitloopt. Het kan ook over een maand misgaan, maar ik kan er toch niets aan doen, dus ik ga me er ook niet druk om maken.
Overigens rook ik niet (wel gedaan, lang geleden) en ben ik niet te dik. Ik sport, eet gezond, drink af en toe een glaasje wijn (of twee) en neem netjes mijn medicijnen in. Helaas ben ik wel erfelijk belast. Mijn vader, zijn moeder en vader, allemaal hartpatienten. Mijn jongere broer heeft een paar jaar geleden ook een hartinfarct gehad en heeft nu verminderde pompfunctie.
Hoe zit het met jou? Welke kalchten had je?
Gr,
Linda