Gezondheid
Dit onderwerp heeft 8 reacties, is 3476 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-12-2011 19:16.
dunne haren/kale plekjes in de menopauze
Ik ben 52 jaar en zo,n vijf jaar geleden behoorlijk afgevallen en opeens kreeg ik last van zeer dun haar en wat kale plekjes en dan vooral boven op mijn hoofd, en dan vooral bij de scheiding,heb al van alles gedaan om mijn haren weer wat dikker te krijgen, speciale shampoo, vitamines, speciale tabletten voor dun haar en haaruitval enz, maar niets helpt,mijn haren blijven vooral op die plek zeer dun enz, maar de rest van mijn haren zijn best dik en groeien als kool,ik laat mijn haren nu groeien en ze vallen ruim over mijn schouders en zelfs de kapper vindt het maar vreemd, nu ik lang haar heb steek ik ze graag op op en werk ze naar achteren of de kale plekjes iets te verbergen maar bij sommmige kapsels valt het wel erg op en erger ik me er zeer aan
.Ben deze week naar de huisarts geweest en volgens hem was er niets aan te doen, en moest ik er mee leren leven, op vraag of het soms hormonaal kon zijn en of ik soms hormonen moest gaan nemen of eens onderzoek naar de oorzaak, kreeg ik als antwoord dat haalde toch niets uit.Ik kan met grijze haren,en rimpels leven maar dunner haar en kaal worden, dat vindt ik zeer erg en heb dat daar best moeilijk mee.
Dus wie kan me aub advies en tips geven?Waar kan ik nog heen om dat probleem op te lossen ?En wie heeft of maakt zoiets ook mee en wat doe je er aan ?dus wie kan me aub helpen?
- Waarschijnlijk alopecia androgentica, anders gezegd zelfde soort als mannelijke kaalheid. Door de verandering van hormonen in en na de overgang houden sommige vrouwen meer testosteron in het bloed. Verharding van de haarzakjes, door ditesteron. Ik ben al vanaf mijn 35e bezig en heb nog maar heel weinig haar. Slik wel medicijnen die ik van de beroemde dermatoloog heb gehad, hierdoor zijn mijn scheidingen weer dicht maar mijn pony en inhammen bijna weg. Er valt heel weinig aan te doen. Haarwerken enz is een van de opties. Mijdt stress en geeft niet teveel uit aan allerlei pillen. Volgens de beroemde dr. B, de dermatoloog helpt de amexil van de apotheek heel goed en ik vind het inderdaad wel beetje helpen. Sterkte en succes.
- Ik heb dat dus ook !! heb inhammen aan de zijkant en bovenop kijk je zo op mij hoofdhuid ! volgens de huisarts is het door de overgang,dan valt het oestrogeen weg en houdt je (te veel) testosteron over,en dan kan het zijn dat je dus (net als een man) kaal wordt !! bij mij heeft niemand in de familie er last van,behalve een opa ( van mijn vader's kant ) en van hem heb ik het dus !,want het is een erfelijke kwestie ! mijn broer (3jaar jonger dan ik) en mijn ooms (allemaal dikke zeventigers) hebben meer haar dan ik !
Ben naar de huidarts in het VU geweest en nadat er wat co assistenten mij hadden bekeken,kwam ze met een folder voor een pruik binnen ! wat volede ( en nog steeds hoor!) rot ! ik vind het echt traumatisch on je haar zo te verliezen !!
Helaas kan ik je dus geen goede raad geven !!! - Mijn moeder en haar oma hadden na de overgang last van heel fijn haar. Haar oma is op een gegeven moment een pruik gaan dragen. Mijn moeder is nog lang niet zover, maar die hoeft maar 2 x per jaar naar de kapper, omdat haar haar ook nog 's erg langzaam groeit. Volgens mij was het dunne haar bij hen een erfelijke kwestie, omdat (voor zover ik dat op de oude foto's kan zien) de moeder van mijn moeders oma ook heel dun haar had.
Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik hard op zoek gaan naar een andere arts en onderzoeken eisen. Een huisarts moet je wèl serieus nemen en niet zomaar met een kulverhaal naar huis sturen. - lieve brocante
je schrijft dat je een paar jaar terug,flink bent afgevallen. Was je op dieet? Of viel je zonder aanwijsbare reden af? Als je zonder aanwijsbare reden afvalt dan is er wel wat aan de hand. Ik denk dat je jezelf daar dan drukker om moet maken als je haar-uitval. Laat niet met je sullen door zo'n arts. Vraag een 2opinion bij een andere arts.
Laat niet met je sullen. Het is jou lichaam. Sterkte elly - Als je tegen huisarts zegt dat je een verwijzing eist, MOET hij dat geven.
Onze huisarts was ook het type 'tja vervelend, een pilletje, ander pilletje, nog een ander pilletje, moet je mee leren leven, ik begrijp dat het gevoelig ligt, hebt u last van stress, het is een zwak punt van uw lichaam en dat zal niet veranderen, etc., etc. '
Ik heb verbaal met mijn vuist op tafel geslagen en kreeg toen een verwijzing naar een internist voor mijn man. Blij dat ik het heb gedaan, want het bleek goed mis te zijn. Gelukkig was het nog net op tijd.
Volgens mij staat er nu een sterretje bij onze naam in de gegevens van de huisarts (niet met ons spotten), want we worden nu serieus genomen.
Idee om eens een strategie met je man door te nemen en samen met hem bij de huisarts langs te gaan?terugfluiter wijzigde dit bericht op 12-11-2011 22:31 met 9% - Bedankt voor jullie reactie,s ja de huisarts de laan uit sturen dat was ik al van plan, onze eigen huisarts is er mee opgehouden en deze is de vervanger en we zijn van het begin af aan zeer ontvreden over deze man.Heb om bloedonderzoek en een verwijzing naar een dermatoloog gevraagt en die kreeg ik niet,en ik heb van zoiets zonder onderzoek kan je niet zeggen, er is niets mee te doen, gr brocante
- BROCANTE;;. stuur die huisarts maar de laan uit en vraag een 2e opinie aan een andere arts;. echt doen hoor?? Je kunt er alleen maar beter van worden toch?? ; wie weet weet een andere arts meer er over ;. SUKSES.en gr van JAN.
- Zoek een goede acupuncturist in je omgeving. Als je een chinese kunt vinden, die zijn erg goed .Kunnen je lichaam weer in balans brengen. Dat er iets niet helemaal goed is blijkt wel.
Succes en sterkte ermee.