Gezondheid
- Home
- // forum
- // Gezondheid
- // in de overgang
Dit onderwerp heeft 18 reacties, is 10385 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-03-2012 19:26.
in de overgang
hallo ja waar moed ik beginen ?ik ben in de overgang ,maar ik voel me helemaal niet goed vooral de nachten ,bezweet waker worden ,geen zin in sex,lusteloos ,maar mijn man wil wel naar bed maar ik kan er de kracht niet meer voor opbrengen ,weet iemand hier iets op ,voor 2 weken terug werd ik afgevoerd naar het ziekenhuis van wegen mijn hard,eerst dacht ik nog weer een aanval ,maar ik kwam de huiskamer in en mijn man heeft gelijk de dokter heeft gebeld ,die kwam ook gelijk ,ja en dan word je in de ziekenauto vervoert en aan een kastje met alemaal draden ,een fietstest ,en over 2 weken hoor ik meer van de cardialoog ,ik heb nu bloed verduners en hart pilen .
- wat heftig allemaal hoor ,ben zelf 41 en zie er nu al tegen op.
heel veel sterkte allemaal
groetjes Monique - Vervelend maar daar moet iedere vrouw door heen, kijk hier eens voor tips anders
Moderator Margriet.Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 30-03-2012 22:44 met 54%: verwijzing naar website is verboden. - Soms Anouk, komen woorden anders over dan ze bedoeld zijn...
- Noor, mijn woorden waren goed bedoeld.
Als iemand wel hormonen mag slikken wordt deze ook liever niet voorgeschreven. Wat is er mis met het advies om bij de apotheek te vragen naar een middel gericht op jou klachten? Niet iedere neus wijst dezelfde kant op. Ik dacht dat het fijn is als mensen met jou mee denken al kunnen ze daarmee de plank mis slaan en dat heb ik blijkbaar gedaan. Vergeet mijn posting maar snel en stoor je er niet aan want dat is de bedoeling ervan niet geweest. Ik hoop dat er betere reacties komen voor jou.
Wat jammer Anoukk dat je mijn vraag niet goed gelezen hebt. Ik schrééf al dat ik geen hormonen wilde/kon gebruiken.quote:Anoukk schreef op 27 februari 2012 @ 00:11:
De overgang is een natuurlijk proces en het is onnatuurlijk hier hormonen voor te slikken. Daar zitten veel bijverschijnselen aan vast. Er zijn middelen om de klachten te veminderen, bij de drogist en apotheek kunnen ze jou adviseren gericht op jou klachten. Weet wel,het is als een puberteit, je moet er door heen ffttt..
En als ik de vraag stel wat ik kan doen aan de klachten zit ik niet te wachten op iemand die roept dat je "er doorheen moet". Dat snapt m'n neus ook wel.- De overgang is een natuurlijk proces en het is onnatuurlijk hier hormonen voor te slikken. Daar zitten veel bijverschijnselen aan vast. Er zijn middelen om de klachten te veminderen, bij de drogist en apotheek kunnen ze jou adviseren gericht op jou klachten. Weet wel,het is als een puberteit, je moet er door heen ffttt..
- Hallo, ik ben 46 jaar en in de overgang. Toen ik 41 was heb ik een TIA gehad en daarom mag ik geen hormonen gebruiken. Weet iemand iets anders tegen de overgangsklachten?
- janna ben nu 68jaar heb in de overgang veel last gekregen van gewichtstoename en van de gewrichten .Je kan niets doen en maar klagen
maar dat helpt je niks je moet proberen een oplossing te vinden ,ik ben begonnen met fitness doe dit nu 15jaar ben topfit heb nergens meer last van .
dus mensen probeer iets het is de moeite waard en het leven is weer leuk. - Ik ben 60 jaar en dacht dat het over was,maar heb af en toe nog wel eens last van opvliegers!!!!
Gewoon over je laten komen en niet teveel bij nadenken.
Het word vanzelf minder![[:$]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-10.gif)
- ben 48 jaar en nog niet in de overgang hoop niet dat ik dezelfde bijwerkingen krijg
- ik had de meeste klachten wel gehad en dacht dat het al voorbij was,maar ik kreeg stress op me werk en kreeg ook weer overgangsklachten.Echt balen,
maar hoe rustiger ik blijf [geen stress] hoe beter het gaat.![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Hallo allemaal,
Ik heb de afgelopen jaren veel last gehad van de overgang, met name van de niet typische overgangsklachten. Hoe zit dat met jullie?
Ik zoek steun
Veel groetjes,
Elzelien.
Lees de spelregels.Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 23-09-2011 23:03 met 41% - hoi
begin dit jaar is mn baarmoeder weg gehaald,zat toen al aardig in de overgang,maar na de bmv kwam het,opvlieger na opvlieger zweten,pfff,om gek van te worden. ben toen op advies van een vriendin ymea dag en nacht gaan gebruiken en het helpt geweldig!! heb na een paar dagen slikken echt geen enkele opvlieger meer gehad,misschien voor jou ook een oplossing?
succesomavan50 wijzigde dit bericht op 15-09-2011 19:23 met 0%: verkeerde letter - Ik ben ook in de overgang zoals dat heet,en eerlijk gezegd moet ik er wel om lachen.
Peentjes zweten als een ander het koud heeft,hittegolven op momenten dat het niet uitkomt!
Mijn kids houden mijn humeur in de gaten,en gelukkig lijdt dat er niet onder.
Het enige nadeel is steeds een drijfnat bed,gelukkig slaap ik alleen dus verhuis naar de andere kant.
Ach er komt een tijd dan is dat ook weer over! - ik ben er redelijk doorheen gekomen, ben nu 65 jaar en heb alleen s'nachts nog last, verder gaat het wel, hartkloppingen zijn nu verleden tijd gelukkig.en inderdaad er zit niets anders opdan op je kiezen bijten tot het voorbij is,maar toch sterkte. gr jan,
- Ik was 39 toen mijn baarmoeder werd weggehaald(ook vleesbomen) eierstokken zijn niet weggehaald,dus hetzelfde als bij jou, diermenrood. Ik dacht altijd,nou die vreselijke menstruaties ben ik kwijt,dus die overgang,daar rol ik wel doorheen.
Nou niet dus, 7 jaar lang, vooral de nachten,gutste het zweet uit al m'n porie-en.Kletsnat lag ik iedere nacht in m'n bed.Niks hielp, geen druppeltjes en geen pilletjes.Ik heb wel 'n half jaar hormoonpleisters gehad,dat hielp wel maar toen(ong.10 jaar geleden) kwam in het nieuws dat die pleisters in geringe mate borstkanker konden veroorzaken,dus mijn huisarts vond beter om daar mee te stoppen. Later bleek dat toch niet zo te zijn,misschien kan je daar met je H.A over praten? Ik heb er nu sinds 2 jaar geen last meer van,ben nu ook 60, mijn man heeft in die tijd s'avonds heel vaak de logeerkamer opgezocht,want ik had altijd de ramen wagenwijd open staan en ik heb toen ook een plafondventilator laten hangen.Tja,een vrouw moet iets,nietwaar? - die maandelijkze rotzooi die ben ik al kwijt ,ik was 37 jaar toen mijn baarmoeder er uit is gehaald ,ik had een vleesboom ,mijn eierstoken zijn niet weg gehaald.ik ben nu 53 jaar .
- Ik vind de overgang ook niet bepaald een prettige periode en herken ook je problemen....het enige voordeel vind ik dat je niet elke maand met die rotzooi zit!Maar das dan ook het enige!
Diermenrood....mijn motto is...op de kiezen bijten en wachten tot het voorbij is!
Hoop dat de uitslagen meevallen.De hartkloppingen herken ik in elk geval wel,maar zal bij jou dan wel op een andere manier geweest zijn.
Sterkte!