Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // nova sure behandeling

Dit onderwerp heeft 4 reacties, is 3562 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-03-2012 16:28.

1. nova sure behandeling

Afbeelding van hildaa
    Dit onderwerp is gestart door hildaa
    01-01-2012, 17:23

Als tiener had ik last van overmatig bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Ook was ik erg ongeregeld ongesteld. Dit was een vreselijke tijd, ik was erg onzeker en kon goed functioneren. Toen ik veertien jaar was ben ik aan de pil gegaan omdat ik langer dan een half jaar ononderbroken ongesteld was...
    In 2011, na inmiddels drie zwangerschappen en bevallingen, wilde ik stoppen met de pil, omdat ik steeds meer last van bijwerkingen had. Maar helaas, mijn ongeregelde menstruatie was weer terug. Ook was ik weer ongeregeld ongesteld. Dit maakte mij weer erg onzeker. Na een bezoek aan de huisarts werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Deze adviseerde mij een mirena spiraal, of mits er geen kinderwens meer bestond, de novasure behandeling. Na lang nadenken besloot ik voor de novasure behandeling te gaan. Hierbij wordt het baarmoederslijmvlies met radiogolven weggehaald. Ik heb de behandeling onder plaatselijke verdoving ondergaan. Ik kreeg vooraf pijnstilling en er werd duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren. ook was duidelijk aangegeven dat ik wel pijn kon ervaren, maar dat het maximaal 90 sec. zou duren. Ik kreeg een prik om de baarmoeder te verdoven en daarna werd de baarmoeder opgerekt. Dit voelde erg vervelend, maar was wel uit te staan. Daarna werd het instrument, soort waaiertje, ingebracht en begon de behandeling. Dit was een erg wee gevoel. Toen ik bijna het gevoel had dat ik niet meer kon, was het klaar. De behandeling was klaar. Na lekker bij gekomen te zijn mocht ik naar huis. Hier heb ik nog maximaal pijnstilling gebruikt op aanraden van het verplegend personeel, maar ik had nagenoeg geen pijn. Het ging zo goed dat ik een dag later de kids weer zelf naar school bracht; op de fiets! Nu is het meer dan een half jaar later, en ik ben nog niet weer ongesteld geweest! De behandeling is zo goed gelukt, dat ik slechts een enkele dag een heel klein beetje bloed verloren heb, maar eigenlijk is het helemaal weg! Heerlijk! Het gaat dan ook erg goed met mij. Ik voel me goed en sterk.  

1. Ik heb ook deze behandeling gehad. Korte ingreep, wel wat pijnlijk. Maar met veel resultaat. Ik mocht meteen naar huis en heb NOOIT meer last gehad van overmatig bloedverlies. Ik zeg DOEN.

2. ik heb een jaar geleden ook de nova sure behandeling laten doen omdat ik al vanaf dat ik mesnrtueer hevig bloedverlies had ,ben daarom al jong aan d epil gegaan toen was het dragelijk maar na mijn miskramen en zwangersch(die wel goed is gegaan) was ik weer hevig ongesteld dit keer ook met de pil...
    ik ben onder narcose geweest maar moest nog wel een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat ik veel pijn had en veel pijnstillers waaronder morfine.
    ik ben nog wel ongesteld maar niet zo erg als het was en soms ook niks,wel heb ik ook nog last van pms,maar ik zou het ieder aanraden die dezelfde klachten heeft.
    ik ben tevreden en hoop dat het voor jou ook zo blijft....

3. Dan hier een ander verhaal, bij mij mislukte de Nova Sure Behandeling. Ik voldeed aan alle eisen en metingen maar kwam niet door de 3 beveiligingseisen die het apparaat zelf uitvoert......
    Bij mij is toen 2 maanden later (ik moest eerst een soort hormoonbehandeling hebben, prikpil voor een maand) de behandeling op de ouderwetse manier gebeurd. Wat inhoudt dat de gyneacoloog het zelf doet met een spiraal wat je een beetje kunt vergelijken met een kaasschaaf.
    Ik heb nog altijd heel veel last van PMS maar ongesteld ben ik amper, al duurt het al met al wel weer bijna een week voordat alles voorbij is.
    Voorheen zat ik in mijn periode zeker 4 dagen elke 20 minuten op de toilet om te verschonen, nu moet ik eraan denken om te verschonen zo minimaal is het.

Ik zou de Novasure behandeling echter nog wel aanraden hoor als je overmatig menstrueert, het is het proberen waard.
    Wel zou ik kiezen voor verdoving via ruggenprik. Ik wou plaatselijke verdoving maar jemig wat deed dat zeer!
    Jij schrijft over 1 prik, nou dat waren er bij mij zeker 3 dus 3x die pijn!
    De 2e ingreep ben ik helemaal onder verdoving geweest. Ik heb meer nadelen ondervonden van de algehele narcose dan van de ingreep.

4. Tjee meid. wat een verhaal zeg.. ik hoop voor je dat het blijvend resultaat geeft. geen last nu van maandelijkse ongemakken, ook geen pms ofzoiets?

advertentie