Hartekreet
- Home
- // forum
- // Hartekreet
- // Doe normaal! Poedel?!
Dit onderwerp heeft 4 reacties, is 1705 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-10-2011 15:49.
Doe normaal! Poedel?!
Even weggeweest en nu weer terug.
De media staan bol over de uitlatingen van Geert; nu worden de reactie's van Mark ook breed uitgemeten.
Maar hoe zit het met jou? Vind je omgeving dat je normaal doet/bent?
Onlangs meegedaan aan een test voor intensieve lichamelijk training en daar een jonge meid gesproken (38 jaar jonger dan ik). Een leuk gesprek met gekke opmerkingen en lachen. Haar reactie: je doet normaal, staat open, ik vind je niet reageren als een oudere.
Dat deed me goed, want het bevestigde opnieuw dat ik nog steeds jong ben ondanks mijn geboortejaar. Ik weiger bij de kapper dat poedelkopje te nemen (ben qua leeftijd voor mijn gevoel nog niet zo ver) noch tot aanschaffen van de gebruikelijke bloemetjesjurk.
Mocht ik toch de leeftijd bereiken waarop voorstaande nu gebruikelijk is, dan nooit het beige of grijze jackje, het knoopjesvest en de overdadig gemak uitstralende schoenen.
Voor mijn gevoel doe ik normaal, word geaccepteerd als gelijkwaardig door welke leeftijd ook, ga graag een debat aan, vind het leuk om mensen op een niet kwetsende manier op het verkeerde been te zetten, voeg humor toe waar het kan. Ik leef.
- je schrijft er niet bij hoe oud je bent dus als je gesprekspartner 20 is ben jij 58 dat vind ik geen leeftijd voor een poedelkapsel of bloemenjurk. Mijn moeder is 70 en draagt nog een jeans zonder poedelkapsel echt een onderwerp waar nergens opslaat.
- TERUGFLUITER;; tja inderdaad wat is normaal; met vele dingen ben ik het met je eens ,,alleen die schoenen nee daar ben ik het niet mee eens; ik moet vanwege mijn; PD , goede schoenen aan en ja dat zijn nu eenmaal niet die mooie sierlijke schoenen die ik vroeger droeg ; maar ja ze zijn wel beter voor mijn voeten; . Soms ben ik wel eens eigenwijs en doe die leuke pumps aan , maar de volgende dag voel ik dat echt wel hoor; verder ben ik een jong-geklede oma met spijkerbroek en vlotte kleding. dus het leed is nog te overzien; groetjes van JANITA.
- WAT IS NORMAAL????
Wat de 1 doodnormaal vind,vind de ander buitensporig...
wees en blijf gewoon jezelf....
En Rosanne....mooi gezegd idd,als je 80 bent heb je al heel wat leeftijden meegemaakt,je neemt ze allemaal mee.... - Toen Kees Brusse 80 jaar werd, organiseerde men een geweldig feest voor hem, en werd hij helemaal in de bloemetjes gezet.
Op de vraag hoe hij zich nu voelde, antwoordde hij ontroerd ongeveer het volgende:
' ik voel me tien, maar ook twintig, en ook die man van dertig zit in mij, net zoals alle leeftijden die ik gehad heb, maar ik ben een oude man van 80, en dat is een beetje wrang.'
Ik sloot die man gelijk in mijn hart, toen ik hem dat hoorde en zag zeggen op t.v.
Laatst klaagde mijn dochter haar nood aan mij, dat ze denkt dat mensen haar niet normaal vinden, en toen zei ik, nee, kind, je bent bijzonder, en daarom houd ik juist zoveel van je.
Ha, ha dat was het goede antwoord, tjonge, mijn dag was gemaakt!