Hartekreet
Dit onderwerp heeft 23 reacties, is 3819 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 04-03-2012 21:23.
Poes kan niet vrij buiten lopen
Hallo mensen,
Ik heb een lieve poes van twee en een half jaar oud. Het beestje is een poosje vrij buiten geweest, maar dat gaf veel problemen...... We wonen in een gewone groene nieuwbouwwijk, maar er wonen hier verschillende mensen die katten niet kunnen uitstaan........Nu is ze al een jaar binnen. We hebben een kleine ren gebouwd, waar ze zelf naar toe kan vanuit de schuur. Daar zit ze verlangend te kijken naar alles wat beweegt.....Ik laat haar ook uit aan het riempje in de achtertuin......Klinkt helemaal niet gek......maar ik heb elke dag te doen met haar. Ze wil zó graag vrij buiten lopen.....Het zou mij bovendien een hoop tijd schelen, want ik moet natuurlijk telkens op haar letten als ze aan het riempje zit....(aan het paaltje of samen wandelend) Ik zal hieronder opsommen wat de problemen zijn. Wil iemand met me meedenken? Wat is wijsheid? Het beestje toch loslaten of het accepteren dat het hier niet kan. Ik blijf me daarover erg boos en verdrietig voelen, elke dag weer.......
Poezenvriendin.- Ze ging bij verschillende mensen
naar binnen. Ze laat zich ook door iedereen oppakken omdat ze zo lief is... Gewillig slachtoffer dus.....Presteerde het een keer om via een slaapkamerraam, door de hor naar
binnen te gaan, daar zat ze te maauwen. We hebben haar met een ladder bevrijd,
de mensen waren niet thuis..... - Ze zat verschillende keren op de voliere van een buurvrouw. Buurvrouw boos en dreigde met ergere dingen. "ik werk er mee af",
waarmee ze bedoelde dat ze de kat uit de buurt weg zou halen en weg zou brengen.
Naar een asiel of weet ik veel? Praten met deze buurvrouw heeft niks opgeleverd. - Dezelfde buurvrouw dreigde met buizen hier
in de buurt, waarmee katten gelokt zouden worden met een visje, klepje open, kat
in de buis. Ik weet natuurlijk niet of dat gebeurt, maar het is wel een heel eng idee. Bangmakerij? - Deze buurvrouw heeft onze poes een keer opgesloten in een konijnenhok, vervolgens het beestje volledig natgespoten en daar een paar uur laten zitten. Ik heb het beestje zelf gevonden gelukkig, anders had het er rustig nog langer gezeten.....doodsbang en kletsnat.
- Er zijn de afgelopen twee jaar,
twee katten uit dit stukje straat "verdwenen". Toeval? Misschien, maar deze twee gezinnen
zijn wel "toevallig" hun kat kwijt.....door de buurvrouw of door kattenvallen van anderen of "gewoon" weggelopen....wie zal het zeggen.
Ik heb onze poes, nadat ze opgesloten
is geweest in het konijnenhok nog een paar maanden vrij buiten laten lopen. Ik
werd er zo angstig van, dat ik er zelf klachten van kreeg. Het was op dat
moment: De poes of ik. Vanaf toen is ze niet meer vrij buiten
geweest.- Ze ging bij verschillende mensen
- soms moet je je kat beschouwen als een klein kindje. die kan je ook niet onbeheerd zijn gang laten gaan! Ik bescherm mijn poezebeest, en die van mij blijft aan de lijn, hoe verlangend hij ook kijkt. Ik zaai kauw-gras voor hem, ik speel met hem, en hij mag altijd op het balkon achter het kattennet. Hij heeft een goed leven met zoveel liefde!
Ik moet er niet aan denken wat er allemaal met hem kan gebeuren als ik hem los laat!!! Het is namelijk ook nog een sul, een erg bange sul... en dapper tegelijk. dus die gaat er op uit, schrikt ergens van, en loopt direct onder een auto.
Nee, mijn kat is mijn kleine hummel, en die verzorg ik goed, en ik pas op hem. En dat hij als enige nadeel, niet vrij buiten mag, dat moet hij accepteren, en ik ook. Soms is dat pijnlijk, maar ik denk altijd maar aan wat hem kan overkomen als ik hem los laat. Dan vergaat me die wens meteen weer. Al besteed ik dan wel weer gemakkelijk wat extra knoedel aandacht aan hem!
Je houdt van je beessie, en daarom pas je goed op hem/haar.![[Y]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-21.gif)
- Katten zijn hartstikke leuke beesten maar vooral HUISDIEREN met de nadruk op huis! Wie heeft er ooit gezegd dat katten buiten moeten lopen? Ja op boerderijen daar lopen honden en katten buiten, maar in woonwijken nee!
Verschoon de kattenbak iedere dag, kost echt niet zoveel tijd, je kat is je er dankbaar voor en het beestje heeft het prima naar zijn/haar zin als het lekker warm binnen ligt.
Mijn schoondochter heeft er 2 die komen ook nooit buiten, ze zijn echt niet minder blij maar hun baasjes wel die hebben geen angst van katten hatende buren, hard rijdende auto's enz.
Honden bezitters moetn hun hond aangelijnd uitlaten en de poep opruimen, katten bezitters dienen dit beest als HUISDIER te houden.
Kom mensen zo moeilijk is het niet! Succes
Wat betreft de kraaiende hanen en allesonderscheitende duiven .quote:Janetta schreef op 29 december 2011 @ 23:17:
Ik had een buurvrouw met een hondje dat de hele dag in huis zat te keffen. Ik kon dit in huis horen, terwijl zij aan de overkant van onze straat woont. Zij heeft 1 keer gezegd, dat als wij last hadden van het gekef, dan zou zij met het beestje naar de dierenarts gaan om de stembanden te laten verwijderen... Ik durfde er niets meer over te zeggen, het arme dier (inmiddels overleden).
Een andere buurvrouw heeft een vrij grote hond. Best een lief beest, maar erg enthousiast. Op zich ook nog niet zo'n probleem, totdat hij op mijn jongste dochter af komt rennen en bijna ondersteboven loopt. Mijn dochter kijkt dat beest recht in z'n gezicht...en dat is bijhoorlijk angstaanjagend. Denk je dat mijn buurvrouw dan het begrip heeft voor de angst van zo'n kind? Nee hoor! Hij doet niks hoor, wordt er dan geroepen. Nee, draai jij je maar s om en kijk een reusachtige hond recht in t gezicht: daar schrik jij ook niet van...
Duiven en hanen zijn toch geen huisdieren? Als je die wilt houden, ga dan op het platteland wonen, dan veroorzaak je tenminste geen overlast...
Maar als ik nu alles zo teruglees, dan zijn het eigenlijk de buren, waar we de meeste problemen mee hebben. Buren die geen rekening houden met de rest van de buurt; buren die niet hun verantwoordelijkheid nemen; buren die van hun buren (die bewust géén huisdieren hebben) verdraagzaamheid verwachten. Het moet wel van 2 kanten komen: de buurvrouw die van blijdschap jubelt dat de kattenbak de deur uit kan, omdat haar 4 katten zindelijk zijn, kan van mij weinig verdraagzaamheid verwachten. Die katten schijten bij mij in de tuin, niet in de hare...
[...]
Het zijn inderdaad geen huisdieren , maar ,
wij wonen in een dorpje , ongeveer 12 vierkante Km . De helft bebouwd en er zijn ongeveer 12.000 inwoners .
Per straat toch minstens 1 haan , dat is heel wat gekraai .
En met een vereniging voor duivenmelkers , met prijsduiven die uit moeten vliegen .
Auto , terras en wasgoed worden dan ook ondergescheten .....IENIMIENI wijzigde dit bericht op 01-01-2012 19:08 met 0%- ook wij hadden buren die 2 katten hebben en jawel de hele dag alleen thuis zijn,een ligt steeds bij de andere buren op de auto of nog erger, was eens bij de buren thuis op de piano gaan liggen!! en de andere ligt de hele dag voorthuis te wachten tot de bewoners weer thuis komen en eten krijgen, als je dan vraagt vind je dat niet zielig,,is het antwoordt; nee hoor, katten (poesen) zijn jachtdieren en zijn graag buiten die mag en kun je niet opsluiten. ik vraag je, willen jullie dan een gezelschaps dier of gewoon een dier en er niet teveel werk c.q. zorg mee hebben??en de buren? moeten die maar zien hoe ze met deze last omgaan?
jullie moeten weten dat ik echt geen hekel aan katten heb(,heb er zelf vroeger 2 gehad en een nestje van 6 met een flesje groot gebracht, prachtig,,,,maar ik liet ze niet uit m;n tuin.; en natspuiten of een emmer water,ach we weten allemaal dat dat niet lukt,,als je de deur opendoet is de kat al gevlogen,hahha...dus lieve mensen,gelukkig zijn we allemaal gek op dieren, maar zorg dat een ander er geen last van heeft,,allemaal een gezond, gelukkig en diervriendelijk 2012quote:copycat schreef op 12 november 2011 @ 19:54:
Ik heb ook een kat en die loopt al jaren vrij in en uit.heeft zn eigen kattenluik.
Soms moppert er wel eens een buurman als hij weer op zn auto heeft gelegen.Dat vind ik ook heel vervelend,en als ik het zie stuur ik hem meteen eraf,maar aan de andere kant, er zitten hier ook heel veel vogels die vanuit de bomen de autos onder poepen,wat iedereen dan weer wel als normaal aanneemt.
Maar hem opsluiten in een konijnenhok,natspuiten en laten zitten? Is dat mens helemaal gek? Dat zou ze mij niet moeten flikken! - Wij wonen in appartement op 2 hoog, en hebben 1 kat, sinds 4 1/2 jaar.
Ze is gevonden toen ze een paar weken oud was.
Ook al zou ik een tuin hebben, mijn kat zou ik nooit buiten laten lopen, zou geen minuut rust hebben, en inderdaad is het zo dat niet iedereen van katten houdt, of honden.
Katten zijn overigens echt huisdieren, die van mij weet nou niet beter en ze heeft het wel erg naar haar zin,en ook de kattenbak schoonmaken hoort er gewoon bij, anders moet je geen kat nemen, ieder dier heeft verzorging nodig.
Het is toch niet teveel gevraagd om elke dag een kattebak uit te scheppen en 1x per week lekker schoon te maken, als je dat al niet kunt opbrengen. - Ik had een buurvrouw met een hondje dat de hele dag in huis zat te keffen. Ik kon dit in huis horen, terwijl zij aan de overkant van onze straat woont. Zij heeft 1 keer gezegd, dat als wij last hadden van het gekef, dan zou zij met het beestje naar de dierenarts gaan om de stembanden te laten verwijderen... Ik durfde er niets meer over te zeggen, het arme dier (inmiddels overleden).
Een andere buurvrouw heeft een vrij grote hond. Best een lief beest, maar erg enthousiast. Op zich ook nog niet zo'n probleem, totdat hij op mijn jongste dochter af komt rennen en bijna ondersteboven loopt. Mijn dochter kijkt dat beest recht in z'n gezicht...en dat is bijhoorlijk angstaanjagend. Denk je dat mijn buurvrouw dan het begrip heeft voor de angst van zo'n kind? Nee hoor! Hij doet niks hoor, wordt er dan geroepen. Nee, draai jij je maar s om en kijk een reusachtige hond recht in t gezicht: daar schrik jij ook niet van...
Duiven en hanen zijn toch geen huisdieren? Als je die wilt houden, ga dan op het platteland wonen, dan veroorzaak je tenminste geen overlast...
Maar als ik nu alles zo teruglees, dan zijn het eigenlijk de buren, waar we de meeste problemen mee hebben. Buren die geen rekening houden met de rest van de buurt; buren die niet hun verantwoordelijkheid nemen; buren die van hun buren (die bewust géén huisdieren hebben) verdraagzaamheid verwachten. Het moet wel van 2 kanten komen: de buurvrouw die van blijdschap jubelt dat de kattenbak de deur uit kan, omdat haar 4 katten zindelijk zijn, kan van mij weinig verdraagzaamheid verwachten. Die katten schijten bij mij in de tuin, niet in de hare...quote:IENIMIENI schreef op 20 december 2011 @ 17:24:
[...]
En hoe moet het dan met die blaffende honden , kraaiende hanen & allesonderscheitende duiven ? Ook binnen in huis houden ?
En hoe moet het dan met die blaffende honden , kraaiende hanen & allesonderscheitende duiven ? Ook binnen in huis houden ?quote:noordzee schreef op 20 december 2011 @ 13:29:
Poezen gewoon binnenlaten, kan heel goed en anders maar geen poezen aanschaffen. Een ander hoeft geen last van jouw (huis) dieren te hebben.- Poezen gewoon binnenlaten, kan heel goed en anders maar geen poezen aanschaffen. Een ander hoeft geen last van jouw (huis) dieren te hebben.
- Buren overlast van onze POEZEBEESTEN . Dan is dat maar zo .
Zo hebben ;
Achterburen , DUIVEN .
Linkerburen , HOND .
Overbuur , HAAN .
Rechterburen , HAAN & HOND .
Er is , REKENING HOUDEN MET ,
maar ook VERDRAAGZAAMHEID . - Ik herken je probleem helemaal.
Ik snap dat mensen overlast kunnen hebben van katten. Ik baal ook stevig als een van mijn kinderen thuiskomt met hondenpoep aan de schoenen of (profiel)fietsenbanden. Dat is m.i. te vergelijken met poezenpoep in je tuin. Niet elke hondenbaasje neemt het zo nauw met plastic zakjes meenemen, maar dat is heel een andere discussie. En voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen honden!!
We begonnen met poes 1 en die hebben we de eerste winter binnengehouden, maar in het voorjaar was dat geen doen meer. Wandelen aan een tuigje, we hebben het van kleins af geprobeerd, het beestje hing zich zo ongeveer op. Onze achterdeur zit in de open keukenhuiskamer, dus bij mooi weer staat deze deur of de tuindeuren open: weg poes. Onze tuin, postzegelformaat en door de vorige bewoners met hulp van een tuinarchitect prachtig ontworpen: er past letterlijk en figuurlijk geen kattenren in. Dit ging enkele maanden goed. Toen verdween deze poes, 2 weken voor de zomervakantie. De kinderen erg verdrietig en overstuur, dus we beloofden dat we een nieuwe poes zouden halen als we terugkwamen van vakantie.
Na 6 weken haalden we in het asiel een nieuwe poes. Echter, na 9 !!! weken kregen we een telefoontje dat poes 1 gevonden was. In een dorp 10 km verderop met een breed kanaal ertussen, onwaarschijnlijk dat -eenkennige- poes op eigen houtje aan de wandel was gegaan, maar oké. Ze had een hittegolf overleefd en was niet mager, wel een stuk schuwer, dus ze heeft al die weken toch ergens een onderdak gehad. Haar naammedaillon met telefoonnummer bracht haar thuis.
De hele winter hielden we beide katten (poes 2 brachten we niet terug, dat is zo zielig) binnen. Geen pretje, want poes 1 accepteerde poes 2 absoluut niet - nog altijd niet trouwens. Poes 1 heeft er bijna 2 jaar overgedaan om weer haar oude ik te worden, sinds deze winter zoekt ze ons gezelschap spontaan op en wil weer aangehaald worden.
Het daaropvolgende voorjaar gingen de deuren weer open en de poezen konden aan de wandel. We werden vooraf al gewaarschuwd, een kat houd je niet op je eigen plek. Toch hebben we van alles geprobeerd:
-op de schutting dure kattenwerende strips geplaatst, maar de katten wandelden tussen de 'pinnen' door.
-omgebogen gaas om de schutting, maar de katten trokken zich eraan op en liepen er vrolijk overheen
- pinnen om de boomstammen, zoals je bij kinderboerderijen ziet, ook dit gebruikten de katten als rustplaats voordat ze verder klommen en via deze leilindes onze tuin verlieten
Vlak voor de zomervakantie verdween, jawel, poes 2. Dit beestje is heel aanhankelijk, dus iedereen kon haar zo meenemen. Weer verdriet. Deze poes werd na 3 weken op een industrieterrein gevonden, 10 km bij ons vandaan, ook hier met datzelfde bredeanaal ertussen. Een visser kwam haar tegen en ze sprong meteen in zijn auto. Haar strakke bandje met naammedaillon kon ze onmogelijk zelf verwijderen, toch was het weg.... Dankzij onze oproep op Marktplaats kwam ze terug.
Een jaar later, opnieuw zomer. Poes 2 is weer weg. Ze werd na 5 weken !!! midden op de hei gevonden, 15 km van ons vandaan. Ze is die dag met een wandelaar 7 km meegewandeld, en dankzij deze volharding ging de wandelaar vervolgens op zoek naar de eigenaar van deze poes. Want in tegenstelling tot wat haar magere en vieze lijf vol neten deed vermoeden, moest dit wel een poes zijn die gewend was bij mensen te wonen. Opnieuw geen naambandje meer, maar wel een onderhuidse chip. Dus poes 2 is weer terecht.
We realiseren ons dat dit geen toeval meer kan zijn. Drie achtereenvolgende zomers verdwijnt er een poes. Diegene die dat doet durft het beestje blijkbaar niet af te maken, maar hoopt op deze manier van hen af te komen. Maar een vierde keer, ik denk niet dat het dan nog goed komt. Of hij/zij heeft het opgegeven en durft geen 4e poging aan, ze komen toch weer terug. Deze zomer gebeurde er namelijk niets. Of hij/zij neemt de volgende keer drastische maatregelen.... en daar durf ik niet aan te denken.
We snappen dat onze omgeving last kan hebben van onze poezen. We vinden het geen enkel probleem dat buurvrouw een emmer water over hen heen kiept of ze met een tuinslang natspuit, poes komt dus niet meer bij haar in de tuin. Maar diezelfde buurvrouw heeft ook aangeboden voor de poezen te zorgen als wij op vakantie zijn, dus dit hoeft geen haat en nijd te betekenen. Wij hebben een kattenbak. Verder zijn ze, als wij aan het werk zijn, altijd binnen. Poes 2 is nooit lang buiten, zij is een echte huiskat. Ze slaapt het liefst op schoot of als dat niet kan, dan in ieder geval bij een van ons in de buurt. Maar poes 2 is 's nachts graag aan de wandel, op muizenjacht. Gemiddeld brengen ze 5 muizen per week mee, dus zonder haar zou hier een flinke muizenplaag heersen! Zo kun je het ook bekijken.
Ik denk niet dat je veel aan mijn verhaal hebt, je hebt in ieder geval iemand die met je meeleeft en je zorgen herkent. - er bestaan van die draden die je rondom je tuin kunt spannen,poes een sensor om en hij komt niet meer bij de buren werkt prima vraag maar eens na
Je kunt wel gaan zitten treuren , maar onderneem maar eens stappen,jij hebt poezen en niet je buren - Toevallig kom ik op deze topic. Ik vind ook,jij hebt katten en niet je buren.Hier in mijn buurt lopen ook veel katten buiten, die de voortuinen als kattenbak gebruiken,daarom hebben al verschillende mensen hier in de buurt hun voortuin laten verharden.Wij laten dat in het voorjaar ook doen,want elke morgen(ze komen vaak s'nachts) zie ik dat ze op 6-7 plaatsen hun behoefte hebben gedaan.Maar het is toch te gek dat ik onkosten moet gaan maken om dat de mensen hun katten zomaar laten lopen.Ik zal de katten echt niks aan doen,maar ik heb weleens,als ik de kans kreeg,water over hen heen gegooid. Ook bij mijn zoon,zijn buren hebben 7 katten,springen de katten van het ene balkon naar het andere.Die heeft al meegemaakt dat afgelopen zomer de katten door de slaapkamer raam naar binnen waren geglipt en op het bed hun behoefte hadden gedaan.Kan jij je dan voorstellen dat mensen kwaad worden?De buren reageren ook van: we kunnen ze niet in de gaten houden.
En ik zou ook weleens willen weten hoe de kattenliefhebbers zouden reageren als mijn hond in HUN voortuin dagelijks zijn behoefte kwam doen.
Dus andere mensen moeten geen overlast hebben van jouw dieren. - Daar heb je helemaal gelijk aan Terugfluiter. Jullie hebben katten en niet de buren.
- Als ik al die reacties op een rijtje zet, bevestigt dat wij het goed doen. Onze katten in onze tuin waar ze niet uit kunnen; katten van een ander die toch vanaf een hoge positie een sprong in onze tuin doen, worden door onze katten de tuin uit gemept. Die vreemde katten zijn dan in paniek, maken de bekende bokkensprongen en voelen zich in het nauw gedreven; ze komen niet meer terug. WIJ hebben katten en dat is onze keus, niet de keus van de buren en daar houden we rekening mee. Onze katten zijn gelukkig met wat ze hebben en dat laten ze ons dagelijks merken.
- Ja, wie wil er nu katten??
Jij toch?? Wat heb je er aan als je ze buiten laat??
De buren willen geen katten.
Ook wij hebben katten in de buurt en ook overlast. Daardoor krijg je steeds meer hekel aan die beesten. Je moet horren voor je raam, anders vindt je ze op je bed. Lekker fris..
Als jij katten wilt, houdt ze dan bij je. Op de plaats houden werkt echt. En zielig....een kat wendt ook, anders moet je er maar geen nemen. En het blijft een beest.
Jouw kat, en niet voor de buren. - Ik heb ook een kat en die loopt al jaren vrij in en uit.heeft zn eigen kattenluik.
Soms moppert er wel eens een buurman als hij weer op zn auto heeft gelegen.Dat vind ik ook heel vervelend,en als ik het zie stuur ik hem meteen eraf,maar aan de andere kant, er zitten hier ook heel veel vogels die vanuit de bomen de autos onder poepen,wat iedereen dan weer wel als normaal aanneemt.
Maar hem opsluiten in een konijnenhok,natspuiten en laten zitten? Is dat mens helemaal gek? Dat zou ze mij niet moeten flikken!copycat wijzigde dit bericht op 12-11-2011 19:55 met 1% - Phoe lastig,zou het niet weten nu wens je veel succes.
- Ik vind het ook niet makkelijk. Bij ons in de straat lopen ook veel poezen buiten. Op zich heel lief, totdat ik bij het tuinieren continue in de kattenstront grijp en mijn fietstas door iedere kat ondergesproeid wordt. Daar wordt ik ook niet vrolijk van. Ik heb geprobeerd met de eigenaren te praten, maar komen niet verder dan "het is zo zielig voor ze om binnen te zitten" en "tja, als mijn katten buiten zijn, heb ik geen controle meer over ze". Ook wel een beetje gemakkelijk geredeneerd (zeker toen een buuf 3 nieuwe katjes kreeg en jubelde dat ze eindelijk zindelijk waren en dat de kattenbak dus weg kon: "joepie").
Ik wordt hiervan echt niet vrolijker, maar er is weinig wat ik kan doen. Ik kan immers niet bewijzen welke drol van welke kat is en deze bij de rechtmatige eigenaar brengen met het verzoek de kat in eigen tuin zijn behoefte te laten doen. De kat iets aandoen, vind ik wel zoiets laags. De kat volgt immers alleen maar zijn instinct.
Probeer toch een gulden middenweg te vinden. De kat blijft uw verantwoordelijkheid en als u geen ruzie met uw buren wil (die ik wel erg overtrokken vind reageren) en geen risico wil lopen om uw kat kwijt te raken, dan zou ik toch proberen een grotere buitenren te maken, waarin ze haar energie kwijt kan en toch buiten kan zijn. - Ik vind dat de mensen hun katten binnen moeten houden. Wij hebben ook allemaal gele plekken in het gras en van die drollen in de tuin.
Er lopen wel een stuk of 8 katten vrij rond in de buurt.
Dus jammer maar helaas voor de kat. Lekker binnen blijven. - IK heb ook een grote roede kater ; GARFIELD; en ja hij moet ook altijd binnen blijven , maar hij vind dat geen ramp gelukkig,, zo is hij al 17 jaar geworden en volgens mij is hij erg happy. misschien zit je er voor je zelf erger mee dan de kat er mee zit ??.dus de keus is aan jou. gr van JANITA.
- Het is jammer voor die poes. Maar heel erg veel succes!
- Hallo Anoniempje,
Ik heb sinds 1973 één of meerdere katten, nu 3. De tuin van ons huis, en ook de vorige woning, hebben we zodanig ingericht dat onze katten er niet uit kunnen want ik vind dat anderen geen last moeten hebben van onze keus katten te houden. We vinden het ook niet leuk als andere katten onze tuin als kattenbak gebruiken. De schuttingen zijn aan 2 kanten 2 meter hoog, de 3e kant is van hout en staaldraad waar we kippengaas tegen hebben geplaatst. Het kippengaas is langer dan de schutting hoog is, ruim 1 meter, dat we naar binnen losjes hebben opgerold. Ze hebben geprobeerd daar naar boven te klimmen; zodra ze de loshangende rol tegenkomen, gaan ze terug want ze hebben geen houvast. Idee om je kat wel ruimte te geven? De eerste kat had ik op een bovenwoning, de verhuizing naar een huis met tuin was voor haar een paradijs. Het dier was intens gelukkig. Zoveel ruimte, dat had ze nodig!
Is je buurvrouw een naar mens of heeft ze problemen met katten?
Ik weet niet of het zin heeft, maar je kunt haar een keer vragen voor een kopje koffie en dat aangrijpen om haar kennis te laten maken met jouw lieverd. Onbekend maakt onbemind, misschien is ze daarna schappelijker.terugfluiter wijzigde dit bericht op 28-10-2011 22:36 met 0% - Tjah....moeilijk.
Niet iedereen houdt nu eenmaal van poezebeesten.
En denk dat je daar respect voor moet hebben,hoe moeilijk dat ook te begrijpen is.Je hebt 2 keuzes...het diertje als HUISdier te houden,JOUW huisdier wel te verstaan,OF hem/haar buiten te laten met alle gevolgen van dien.Meer keuzes zijn er volgens mij niet.
Wij hebben 6 katten gehad,nu nog(weer) 4,nog nooit heeft er 1 vrij buiten gelopen,ook de nesten waaruit ze kwamen gingen ze niet naar buiten.Ze hebben een mooie eigen ruimte,met een uitloopren naar buiten....zo heeft niemand er last van en zijn het echt onze huisdiertjes waar wij heerlijk van genieten!
Heel veel succes ermee!