Hartekreet
- Home
- // forum
- // Hartekreet
- // kinderen
Dit onderwerp heeft 9 reacties, is 1709 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2011 22:16.
kinderen
Lieve Margriet lezeressen,
Sinds 10 jaar heb ik een lieve vriend. Na mijn scheiding ben ik lang verdrietig geweest maar heb toen hem ontmoet. We zijn heel gelukkig samen.Ook hij is gescheiden. Zijn ex. gunde hem geen nieuwe relatie en stookte de kinderen ( 30 en 32 jaar) op.
Na 10 jaar heb ik ze nog nooit ontmoet en ook mijn vriend willen ze niet meer zien. We hebben allerlei pogingen ondernomen: brieven geschreven/ uitgenodigd voor een gesprek/een dominee ingeschakeld. Niets mocht baten.
Mijn vriend is er verdrietig onder.
Mijn vraag is of iemand nog tips heeft om toch weer met zijn kinderen in contact te komen.
Groetjes wanhopige
- Beste Aleidah, mijn man heeft zijn zoon 18 jaar (!) niet gezien door enorme tegenwerking van zijn ex voor er weer contact was. In plaats van een turfje staat ineens een volwassen mens tegenover je.
Jouw vriend heeft nog een bijdrage kunnen leveren tijdens het opgroeien van zijn kinderen.
Ik wens jullie veel sterkte. - Aleidah, fijn dat je een reactie terug geeft.
Je staat niet alleen met dit probleem is gebleken, misschien is het goed als jullie, forumgebruikers, elkaar tot steun kunnen zijn?
Met vriendelijke groeten,
Moderator Margriet. - Lieve lezeressen,
Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Er is wel geen oplossing maar het is fijn om te weten dat jullie meeleven en meedenken.
liefs Aleid - Mijn man zit in dezelfde situatie. Ziet door opstokerij van ex ook zijn kinderen niet meer. Deze zijn wel een heel stuk jonger. Hij heeft het er zeer moeilijk mee gehad, maar heeft op een gegeven moment wel besloten om zich erbij neer te leggen en zich te richten op zijn huidige leven en gezin.
Sterkte
Vlinder2010 - Kun je wat met deze reacties? Ik kan me voorstellen dat je wanhopig bent. Er zijn mensen die de moeite nemen om te reageren en dat die het dan weer fijn vinden weer van jou te horen?
- vind het nogal een raar verhaal. Je kent je vriend nu 10 jaar. en dat zijn kinderen nu 30 en32 hem niet willen zien. Dus toen jullie elkaar leerde kennen waren zijn kinderen 20 en 22 jaar oud. Ik weet niet hoelang je ex gescheiden was toen hij jou leerde kennen. Zo lief hij tegen jou is zo'n rotvent kan hij tegen zijn ex en kinderen geweest zijn. En nou krijgt hij wroeging.
- Is er misschien een familielid dat kan optreden als onafhankelijke tussenpersoon? Deze zou misschien een rol kunnen spelen bij het totstandkomen van een eerste gesprek en misschien ook daar bij aanwezig kunnen zijn. Lijkt me een moeilijke situatie. Ik wens jullie in elk geval veel sterkte toe!
- Misschien dat je ex een brief zou moeten maken, lezen, herlezen/herschrijven en daarin deze 10 jaren beschrijven, of misschien wel de hele periode dat hij ze niet gezien heeft, zonder verwijten richting zijn ex, maar gewoon de situatie uitleggen hoe het bij/met hem is gegaan deze periode
en dat hij ze ontzettend mist, dat hij begrijpt dat ze een bepaald beeld van hem hebben door de ogen/mond verteld door hun moeder.
En die brief af laten geven door een soort van familiaire mediator, iemand die ze nog wel zien en ook vertrouwen en die jullie ook kennen, met de vraag of ze de inhoud tot zich willen nemen, en of ze dan toch een reactie willen geven.
als ze daarna je vriend nog niet willen zien denk ik dat jullie je er bij moeten neerleggen dat het is gegaan hoe het is gegaan
omgang kun je niet dwingen he? - Het familiediner? ( Televisieprogamma van Bert van Leeuwen.)
Ik hoop dat er betere reacties komen.