Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // 5 december.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, is 1396 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-10-2011 10:46.
5 december.
Hoe vieren jullie Sinterklaas met de wat grotere kinderen, die er niet meer in geloven, maar nog wel kunnen genieten van "pakjesavond"?
Op het verlanglijstje staan dingen waar wij het bestaan niet van weten en de prijskaartjes die er aan hangen liegen er ook niet om.
Wij trekken lootjes, maken een suprise en zo, maar als ouders krijgen ze van ons altijd extra kadootjes. ( ze zijn nog redelijk jong).
- Tja, bij mijn dochter in de klas zijn er ook kinderen die dure kado's van de Sint krijgen. Heb haar meteen uitgelegd, dat dat er voor ons niet in zit. Ik heb een bedrag in mijn hoofd wat ik per kind ong. wil uitgeven en daar kan ik me meestal redelijk aan houden. Als ze echt iets duurs wil hebben, dan moet ze ervoor sparen van mij. Zo leert ze tenminste de waarde van geld ook kennen.
- Wat is redelijk jong? Oud genoeg om te beseffen wat dingen kosten?
Als je van tevoren een bedrag afspreekt, kunnen ze zelf in folders en winkels zien of het op hun verlanglijstje mag/kan. - Een bedrag afspreken van te voren is idd het meest verstandig. Anders krijg je een lijstje met onbetaalbare wensen. Het moet natuurlijk wel aardig blijven. Bent het er mee eens dat de Sint idd veel leuker is dan zijn dikbuikige vriend op z'n slee......
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Een bedrag? Ik heb geen bedrag in mijn hoofd voor een dure mobiel, laptop, nintendo e.n.z. in mijn hoofd, dat is wat ze graag willen hebben. Hoe dan blij te maken...? Andere kinderen krijgen het wel.
- wij doen niet aan sinterklaas. Spreek vN TEVOREN EEN BEDRAG AF.
- Wij doen niet aan gedichten en surprises omdat dat voor mijn man (afkomstig uit het buitenland) erg lastig is. Mijn oudste is deze zomer ingewijd en die mag van mij voor iedereen een kadootje kopen. Hoe het zal gaan als ze allebei niet meer geloven, dat weet ik niet. Ik denk dat we dan allemaal een kleinigheidje voor elkaar gaan doen, gewoon een gezellige avond, zonder de geheimzinnigheid van nu eromheen. Sinterklaas wil ik eigenlijk wel in ere houden, want hij is toch leuker dan zijn neef van de Noordpool.