Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // Hond verzorging
Dit onderwerp heeft 21 reacties, is 5801 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 13-05-2012 17:14.
Hond verzorging
hier kun je tips zetten voor de verzorging van je hondjeanet18 wijzigde dit bericht op 28-01-2012 00:42 met 94%: wijziging tekst
- Hebben jullie een tip? paar weken geleden heeft onze hond door spelen met een veel grotere (en echt zware) hond een kras van de nagel op zijn pootje gehad.. heeft hij een spuit voor gekregen dat het niet zou infecteren, maar nu likt hij nog steeds aan die achterpoot en blijft het een kale plek daardoor. Echt overgaan wil het dus nog niet.
wie heeft tips?. ik heb wel berkenteerzal er al opgedaan, maar dat geeft ook nog niet het gewenste resultaatjeanet18 wijzigde dit bericht op 13-05-2012 17:14 met 0% - En dat anti teken spul.. doen jullie dat ook niet, Anoukk? of misschien eens per maand?
- Onze hond krijgt geen wormenkuur en heeft ook geen lasten of klachten tot nu toe.
Uiteindelijk kun je alles wel voor willen zijn en volstoppen met "troep" wat goed verkoopt. Op het moment dat hondje het nodig heeft krijgt hij een wormenkuur en dan is hij er niet resistent voor.Anoukk wijzigde dit bericht op 12-04-2012 23:56 met 0% - Worm kuur
is het verstandiger om af te wisselen met het merk? ene keer van de dierenarts en andere keer van de dierenwinkel (ander merk).. ??
om resistentie te voorkomen??
wie weet dit? - Ik heb Royal-cannin brokken en hij doet het er erg goed op.
Ook krijgt hij sávonds vlees-voer ,maar wel heel weinig en van een biologishe dieren-winkel.
Het schijnt erg gezond te zijn.
Baily[zo heet hij] heeft 1 keer een allergie gehad van een proefzakje hondenvoer wat ik aangevraagd had via een side.
Had ik dat maar nooit gedaan. Zo zie je maar ,,dat was een stomme zet van mij.
ik doe dat echt nooit meer.. gr aan allen en een fijn week-end. - misschien moet je een hypo allergeen voedsel proberen. Ik heb op advies van de fokker van onze maltezer Kjen's brokken, lijkt wel op bix, en hij haart nagenoeg niet uit, heeft geen allergie of zo.. ik heb gehoord dat R.C. nogal zout schijnt te zijn..quote:breaky52 schreef op 28 januari 2012 @ 14:26:
[.
We hebben ook een shih-tzu een teefje van ruim twee jaar en ze heeft momenteel huid allergie en op advies van da zijn we op andere voeding gegaan dus geen acana meer ...maar Royal Canin ..en ze is ook altijd heel kort geschoren ..
..] - De onze is ook van MP en was toen ze hier kwam ,ook heel erg bang enz ..ze wil nog hebben dat je haar zo maar oppakt ,dus ze is erg beschadigt denk ik ..
We hebben ook een Westy en naam is ook Westy :-) en ze accepteerd alles hier qwa dieren in huis ...behalve van vreemde mensen euh daar is ze niet zo van gediend ... - quote:janita114 schreef op 28 augustus 2011 @ 16:28:
ik heb een ; shih-tzu, zelf houd ik hem kortharig want hij is langharig maar dat is heel veel borstel en kam werk. toen ik hem[baily] kreeg wist ik niet dat het een langharig ras was . hij word iedere 9 weken getrimd hij heeft ook wel haar in zijn oren maar dat word verzorgd door de dierenarts 1 keer per jaar als hij voor zijn inenting komt . dan worden ook de anaalklieren uitgeknepen. dat hoort er ook bij. sommige dierenartsen zijn daar wel eens laks in, niet de mijne . ik heb een goede dierenarts gelukkig, dus ben ik tevreden en de hond ook. gr janita
We hebben ook een shih-tzu een teefje van ruim twee jaar en ze heeft momenteel huid allergie en op advies van da zijn we op andere voeding gegaan dus geen acana meer ...maar Royal Canin ..en ze is ook altijd heel kort geschoren .. - Ha.. heb hem nu al 2 keer zelf geknipt/getrimt.. en ik moet zeggen.. is net zo mooi geworden als was hij de eerste keer van de officiële trimster, gewoon een kwestie van zelf uitproberen...
- Corrie
misschien dat ze de anaalklieren leegmaken? (vragen ze daar ook naar of ze dat moeten doen??), of dat toch het scheren bij zijn poepgaatje niet goed gaat, en ze daar kleine wondjes maken? gewoon zeggen dat je dat niet meer zo kaal wil hebben, lijkt me toch dat jij als baas bepaalt hoe kort je dat haar wil hebben?
achteraf bij die van ons misschien ook wel gebeurt, heb zijn poepertje met een washandje gewassen en er kwamen donkere klontjes uit zijn haren en nee, dat was geen poep toen hoor, echt niet, eerder leken het korstjes van bloed.. en dan te bedenken dat het om zijn kontje nog steeds niet echt aan het groeien is, ik vond en vind het veeeeeeel te kaal in ieder geval.
ik heb nu een afspraak gemaakt met een trimster dichter bij huis, doet het nog niet zo heel lang en ik wil haar ook een kans geven (kan het wandelend doen met de hond, scheelt ook weer toch?) en wie weet komt hij er nu zo uit te zien zoals ik dat graag heb, dan heb ik echt een win-win-win situatie toch?
trimster blij, ik blij, hondje blij (zijn vachtje zal dan hopelijk niet zo snel bevriezen als het gaat sneeuwen) - Ha die CORRIE;, ik heb een shih-tzu ; een mannetje van 3 1/2 jaar oud , heb ham gekocht via de mark. plaa..ts ; hij had al 3 eigenaren gehad en het beestje was toen pas 10 maanden , dus reken maar uit, . Das toch niet normaal?. hij moest weg wegens allergie van de vrouw; ja ja .;, mijn nichtje werkte in een asiel en vertelde mij dat dat meestal de smoes 1 was en smoes 2 was dat ze naar de kinderen happen. ik vraag me wel eens af waarom ze dan een hond[je] nemen . maar goed ,groetjes voor allen van JANITA.
- Ohw.. ze zijn zoooooo lief..
- Heb ook een maltezer,is 2 weken geleden getrimd,maar heeft geen krullen
Wordt altijd keurig gedaan,alleen heeft hij daarna altijd moeite met zitten,denk dat ze daar teveel met het apparaat overgaat,dat ga ik haar de volgende keer ook zeggen.
Ook bij zijn poepgaatje is er te veel weggehaald en dan krijg je echt zo,n blotekonte gezicht(sorrym,maar wist geen ander woord
Ik kam Bo,zo heet hij,elke avond,was hem onder de buik,zit toch altijd urine
Maar wat zijn maltezers lief he,die van mij kruipt altijd haast in me,nu zit hij naast me op de bank met zijn koppie op mijn schoot,heerlijk
gr corrie - Janita
ze heeft gedaan/gelaten wat ik wilde (oren niet uitplukken enzo).. en bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze de nageltjes geknipt had, niks over anaalklieren ofzo en ik denk zelf dat ze dat dan ook wel gezegd zou hebben.
het haar is weer wat aan het groeien en heb ik hem zelf gewassen en toch maar eens goed gegeken daar bij dat 'derde oog'... hihi..
ik denk nu dat ze misschien per abuis iets te kort heeft geschoren daar bij de poeperd van de hond.. en een (of meerdere) kleine wondjes gemaakt.. inmiddels is er enkel nog een roze rondje.. (gelukkig wel)...
en het groeit wel super hard hoor, lijkt wel of de hond pokon krijgt.. hihi.. - Hoi JEANETT;; wat raar dat jouw honden trimster het niet aan je gevraagd heeft over die anaalklieren, meestal doet de dierenarts dat bij de jaarlijkse prik.,en de volgende keer gewoon even zeggen wat je wel en niet gedaan wilt hebben bij je hond, het zou te gek voor woorden zijn dat ze alles op eigen manier te werk gaat .mijn trimster vraagt altijd aan mij wat ik gedaan wil hebben.dit voor de volgende keer, veel plezier met je hond en gr van janita.
- Nou, heb zelf eerst getrimd want de hondentrimster was zelf met vakantie..
was helemaal niet slecht voor een eerste keer, maar om het toch helemaal mooi te krijgen na 3 weken toch naar de trimster gebracht...
is wel wennen hoor.. als je dan je hond voor het eerst weer ziet is het net of je een andere hond hebt..
baal wel een klein beetje, was onder de anus het haar weggeschoren.. helemaal glad.. en ze heeft het niet genoemd maar misschien ook die anaalklieren wel leeggedrukt, maar of het nodig was? geen idee - ik heb een ; shih-tzu, zelf houd ik hem kortharig want hij is langharig maar dat is heel veel borstel en kam werk. toen ik hem[baily] kreeg wist ik niet dat het een langharig ras was . hij word iedere 9 weken getrimd hij heeft ook wel haar in zijn oren maar dat word verzorgd door de dierenarts 1 keer per jaar als hij voor zijn inenting komt . dan worden ook de anaalklieren uitgeknepen. dat hoort er ook bij. sommige dierenartsen zijn daar wel eens laks in, niet de mijne . ik heb een goede dierenarts gelukkig, dus ben ik tevreden en de hond ook. gr janita
- als je hond idd met zijn kontje over de vloer gaat vegen/rijden dan heeft hij er misschien last van. En dan moet je de anaal klieren (laten) uitdrukken. Het is niet standaard voor een bepaald ras. Onze hond heeft het soms, de dieren arts heeft ze nu 1x uitgedrukt en zei dat als het vaak gebeurt ze de klieren kan verwijderen een hond wil met het rijden een geur achter laten (terratorium uitzetten) het kan dus geen kwaad om ze weg te laten halen.
Over knippen van haren weet ik niet zo veel, hoor wel dat je moet opletten in de winter dat de haren tussen de tenen niet nat worden en kunnen bevriezen dat kan de kussentjes nl beschadigen. - Leuke dierenarts, lijkt me niet een echt advies. Mijn dierenarts, eigenlijk een kliniek in mijn woonplaats met enkel vrouwelijke dierenartsen, kijkt naar het dier en niet naar wat de eigenaar wil. Op basis daarvan krijg je een advies, hoewel de eigenaar van het dier uiteindelijk bepaalt.
Als je hond na een knipbeurt krulhaar heeft, is dat een natuurlijk verschijnsel. Maakt dat de hond minder? Misschien staat het heel leuk.
Heb zelf nu halflang recht haar, als ik het kort laat knippen heb ik ineens krullen die naarmate de tijd verstrijkt weer verdwijnen.
En het beestje zal niet op een poedel lijken; ander soort vacht, andere bouw, andere kop.
Dat een cocker of welke hond dan ook de anaalklieren worden uitgedrukt tijdens een knipbeurt, is prijzenswaardig voor de knipster/knipper. Anaalklieren zijn normaliter heel klein, dit uitdrukken doet meestal een dierenarts als er klachten zijn. De hond stinkt (niet een vachtgeur) of rijdt vaak over de vloer in zittende houding. Dat tijdens een knipbeurt de klieren worden gecontroleerd, tekent de betrokkenheid van de coupeuze/coupeur. - Hangende oren heeft hij..en de haren in de oren klitten niet omdat ik ze elke dag gewoon voorzichtig borstel..
die tussen de tenen slijt het door het lopen op straat gewoon netjes af...
(hoef pas begin volgend jaar weer naar de dierenarts.. en had hem al eens gevraagd maar die zei.. wat jij mooi vind..)
maar gewoon het wel/niet met tondeuse doen.. sommigen zweren erbij.. en ik kreeg te horen van de 'moeder' van mijn hondjes moeder.. (ach.. gewoon bazinnetje dus) dat het niet verstandig zou zijn, dat je dan soort van onbehandelbaar krulhaar kreeg.. en hij niet meer op een maltezer zou lijken..
en tja.. ik heb natuurlijk geen poedel gekocht he?
trouwens..
ik ken iemand met een cocker spaniel en die schijnt bij elke knipbeurt ook de anaalklieren uitgedrukt te krijgen? tot ik het van haar hoorde.. kende ik dit helemaal niet.. of is dat iets wat bij cockers juist weer wel moet?jeanet18 wijzigde dit bericht op 17-08-2011 20:40 met 13% - Beste Jeanet, ik neem aan dat als je goed voor je hond zorgt je ook bij de dierenarts komt voor de jaarlijkse inenting. Op dat moment kun je de dierenarts vragen wat te doen. Je zou ook tussentijds aan de balie van de dierenarts de vraag kunnen voorleggen aan de assistente. Die weten ook heel veel.
Zelf weet ik weinig van Malthesers, zelf een Kuvasz gehad. Ook wit, groot en met half lang krulhaar. In de zomer knipte ik de lange delen kort, omdat ze dan minder last had van de warmte. Ze was er blij mee, na de zomer groeide het weer aan. Als de hond veel buiten komt, slijten de haren tussen de tenen. Veel haar houdt vuil vast met het risico van irritatie of ontsteking bij regenachtig weer. Als het regent bij thuiskomst de poten goed drogen, ook tussen de tenen. Hoe het zit met haargroei in de oren, weet ik niet. Het lijkt me dat de stand van de oren belangrijk is, hangend of staand.