Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // Hondenpoep
Dit onderwerp heeft 45 reacties, is 17541 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-04-2012 00:57.
Hondenpoep
vanmorgen weer..
ligt er weer zo'n 'boodschap' op de stoep..
let je even niet op dan klatsch.. er middenin..
en krijg het dan maar eens van je schoenen af..
reacties
- Een paar weken terug een klacht gehad. Iemand had kind gezien die hondje uitgelaten heeft en met een takje schoof hij "het" weg. Bijna goed dus. Ik heb een plastik zakje uit mijn jaszak gehaald waar "het" in zat om te laten zien dat onze bedoeling goed was en ik kind erop zou aanspreken. Ik vind het ook niet fijn om in "poep" te stappen en dat ik blij was dat zij mij hierop aansprak. Raar is, in onze voortuin ligt regelmatig van dat bruine spul, ik denk van de buurkatten. Als ik de ramen ga lappen stap ik erin en erger ik me er aan want het is vies aan mijn schoenen. Maar toch, druk kan ik mij daar niet om maken.
- Navragen wie er bezoek heeft gehad van iemand met een hond, weten ze van niets.
Ik wil ook geen ruzie met de mensen op mijn galerij.
Als het er morgen nog ligt maak ik het zelf wel schoon. - U heeft volkomen gelijk. En wat zo naar is: dat soort mensen maakt het voor andere mensen met honden er niet leuker op. Je wordt er toch op aangekeken!
Ikzelf heb een hond en ruim altijd alle drollen op, ook bij een boom. Maar als ik dan zie hoeveel stront er in het dorp ligt, zelfs in de winkelstraten (ik woon in het Gooi) dan krijg je daar gewoonweg plaatsvervangende schaamte van.
Ik zou woedend zijn als ik poep in een hal zou vinden. Echt heel asociaal.
Misschien kunt u gaan vragen in de flat wie bezoek heeft gehad van iemand met hond?
Groeten van Ineke - Vandaag lag er, toen ik op mijn etage, de lift uitstapte, hondenpoep in de hal. Op onze etage wonen mensen zonder hond. Als het iemand is geweest die op visite was met een hond, vraag dan even een emmertje water en een dweil dan kan je het opruimen. Ik vind dit heel asociaal.
- Het lijkt wel dat bij het mooier wordende weer de mensen ook minder alert zijn bij het honden uitlaten
Het valt me op dat er steeds meer poep op de stoep ligt, soms midden op de stoep. Te vies voor woorden, juist als je in het donker je hond uitlaat zie je het niet.
BAH - zeker weten.. ik heb altijd zakjes mee.. en ruim het op..
- Ik heb zelf een hond, en woon in zwitserland. Hier hangen dus aan de afvalbakken zakjes, om de hondenpoep op te ruimen. Vind ik dus heel normaal en sociaal...... Als we dan weer eens in NL zijn kan ik me vreselijk ergeren aan de poep. Ik vind het een vorm van verloederen.
- Grrrrrrrrr
vanavond nog, in donker hondje uitlaten, bladeren zijn over destoep gewaaid.. maak ik een glijer.. ja hoor.. er middenin en breek bijna mijn nek door deze beweging...
is er dus een onverlaat geweest die zijn hond in de bladeren op de stoep heeft laten poepen..
daar baal ik nou zo van he? - Ik heb wel eens een hondeneigenaar erop aangesproken. Als antwoord kreeg ik: "daar betaal ik hondenbelasting voor!". Alsof hem dat het recht geeft zijn hond overal zijn behoefte te laten doen, want "hij heeft ervoor betaald". Ik krijg geen cent van zijn hondenbelasting voor de overlast die hij veroorzaakt....
Ik heb overigens meer last van kattenpoep. Ben je lekker aan het tuinieren, grijp je weer in een drol. Ik draag dus noodgedwongen handschoenen, terwijl ik eigenlijk liever met blote handen bezig ben. Het is zinloos om de katteneigenaren erop aan te spreken, want die hebben immers geen controle over hun beesten zodra die buiten zijn en "binnenzitten is zóóóó zielig voor ze". Volgens mij hebben velen gewoon geen zin om een kattenbak te verschonen en is dit veel gemakkelijker voor ze. Beetje voeren, beetje knuffelen en dan hatsekidee weer naar buiten toe. Ik heb toch andere ideeën bij het hebben van HUISdieren. - Ik heb zelf een hond (boxer) en twee parkieten.
Heb je zelf ook huisdieren Peaseblossum en anders, zou je ze willen hebben?quote:peaseblossom schreef op 03 november 2011 @ 17:03:
Ik weet niet wie van jullie er wel eens naar de Dog Whisperer kijkt maar daar in Amerika hebben ze van die speciale dog parks, grote stukken grond met een hek er om heen. Daar kunnen ze lekker ravotten en kunnen ze geen kwaad. 10m2, dat is inderdaad lachwekkend.- Ik weet niet wie van jullie er wel eens naar de Dog Whisperer kijkt maar daar in Amerika hebben ze van die speciale dog parks, grote stukken grond met een hek er om heen. Daar kunnen ze lekker ravotten en kunnen ze geen kwaad. 10m2, dat is inderdaad lachwekkend.
- . Nou ligt erbij mij in de voortuin regelmatig hondestront. Het verschil tussen hondestrond en kattestrond is best te zien. Dit vind ik toppunt van brutaal. Je hond bij mensen in de voortuin laten scheiten en dan bij die mensen binnen staan gapen.
- hondenlosloopplek van 10 m2.. Henneke, meid.. ze zijn dol..
die hond van ons rent wat af op het gras naast ons huis, lachen gewoon.. goed voor beest, goed voor ons (ik kan zo hard/ver niet echt met hem lopen meer) en ik ruim de poep op, dus niemand heeft er last van zou ik zeggen.
moet er niet aan denken .. 10m2 - Het zijn weer de "slechterikken"die het verpesten voor de rest die wél de poep opruimt of de hond in de struiken laat kakken.
Ik denk dat je gemeente er ook veel aan kan doen. Honden mogen bij ons bar weinig, hoor. Wel belasting betalen en minuscule stukjes waar de hond los mag, of aan de lijn zijn behoefte mag doen. Zo zorgt de gemeente er gewoon voor dat er overlast is van hondenpoep. Een vicieuze cirkel. En tuurlijk moet je het opruimen als het op de stoep ligt.
Bij ons werd om een mooi stuk water met uitlaat-groen een hek gezet, zogenaamd om beter onderhoud te kunnen plegen (?) Gevraagd om er een hekje in te zetten, gelijk een mooie uitlaatplek. Nee hoor, er zijn al genoeg hondenlosloop plekken in de buurt! Ja, eentje van 10 m2! Ik kan hier zo boos om worden.![[8o|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-39.gif)
- Fraai gedicht en helemaal waar: de een de hond en de ander de stront. Ik had het hier al eens geschreven.
- Er is een brandgang achter elke woning:
zo ook bij ons, en Hond is er de koning.
Tussen de ene en andere straat
(ik denk niet dat ik onzin praat)
komen de honden, wat 'n onfatsoen
hun hele GROTE boodschap doen.
Toen in vanochtend daar doorheen moest lopen,
telde ik wel 14 giga hopen.
Zo om de 2 meter ligt er wel één
bewoners klagen dan ook steen en been.
Dus vraag ik mij af, "waarom U een hond"
en zitten wij hier met de stront.
U hoeft niet zo ver voor eigen stoep
en in de polder genoeg ruimte voor hondepoep.
Laat Fikkie uit in de polder a.u.b.
Dan bezorgt U ons geen ongerief.
Niet langer de brandgang bemesten
dan zijn wij ook uit de nesten.
Ondergetekende is dol op honden
daarom dit stukje ingezonden.
Houd Uw hond in de hand, 100maal dank
dan zijn wij verlost van vuil en stank! - JA inderdaad sommigen hebben dat echt nodig; want tegenwoordig zijn ze al moe als ze net hun bed uitkomen.
Jeanet, sommige mensen kun je beter peper in hun " jeweeetwel" stoppen. dan lopen ze iets harder.
- Peper?? hihi.. dat is toch allang weggeregend in dit land? voor de katten er maar van kunnen niesen?
- KNEELTJE TOCH...........wat is dat nou???? afschieten mogen we hier niet in nederland. en een buks mag je toch niet in huis hebben geloof ik??? maar zonder gekheid je bent toch geen kattenhaatster????????.zoals ik al zei ik heb een rode ..je weet wel kater,, en hij komt niet buiten. zijn naam is GARFIELD wel mag hij op het balkon en omdat hij al oud is kan hij niet meer springen,dus blijft hij netjes op het balkon; zie je eens hoe keurig toch; en........................... JEANET18, koffieprut helpt niet tegen kattenpoep, alleen tegen pissen. en als je geen koffieprut hebt vanwege de cupjes, helpt peper ook .nu meiden tot de volgende keer maar weer en geniet nog even van het zonnetje zolang het er nog is , doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
KNEELTJE!!!Wat hardvochtig zeg!!!!jerney wijzigde dit bericht op 14-10-2011 08:35 met 0%- NIX drvan..geen kattenbelasting!
Onze poezekinders hebben nog nooit 1 stap buiten hun ren gezet,lopen dus nooit in andermans tuin(dat doen de katten van de buren wel....gemiddeld zo 3 per huisadres!).Ik schep dus netjes andermanskatjes hun poep uit de tuin!
Kunnen de diertjes ook niet aan doen he?!Die weten immers niet beter.Zou ik ook doen bij n ander hahaha..
Koffiegrut zou idd helpen tegen bezoekjes van de kat!Het ruikt voor hun te sterk en niet lekker en houdt ze op afstand.Sommigen zWeren erbij...ikzelf weet het niet. - Heb al jaren geen koffiedik meer, zet cupjeskoffie (Clooney). En het helpt maar tijdelijk hoor, zodra het een keer heeft geregend is het weg.
Een buks
is het beste. - Maar.. helpt koffiedik dan ook tegen kattepoep?
en inderdaad.. kattenbelasting.. zou ook wel mogen