Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // Hondenpoep
Dit onderwerp heeft 45 reacties, is 17543 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 17-04-2012 00:57.
Hondenpoep
vanmorgen weer..
ligt er weer zo'n 'boodschap' op de stoep..
let je even niet op dan klatsch.. er middenin..
en krijg het dan maar eens van je schoenen af..
reacties
KNEELTJE!!!Wat hardvochtig zeg!!!!jerney wijzigde dit bericht op 14-10-2011 08:35 met 0%- NIX drvan..geen kattenbelasting!
Onze poezekinders hebben nog nooit 1 stap buiten hun ren gezet,lopen dus nooit in andermans tuin(dat doen de katten van de buren wel....gemiddeld zo 3 per huisadres!).Ik schep dus netjes andermanskatjes hun poep uit de tuin!
Kunnen de diertjes ook niet aan doen he?!Die weten immers niet beter.Zou ik ook doen bij n ander hahaha..
Koffiegrut zou idd helpen tegen bezoekjes van de kat!Het ruikt voor hun te sterk en niet lekker en houdt ze op afstand.Sommigen zWeren erbij...ikzelf weet het niet. - Heb al jaren geen koffiedik meer, zet cupjeskoffie (Clooney). En het helpt maar tijdelijk hoor, zodra het een keer heeft geregend is het weg.
Een buks
is het beste. - Maar.. helpt koffiedik dan ook tegen kattepoep?
en inderdaad.. kattenbelasting.. zou ook wel mogen - Gelukkig hebben we minder honden dan katten in nederland; mijn kat komt niet buiten, dat scheelt er weer 1 toch?? en KNEELTJE koffiedik strooi je op je gras waar de kat gepist heeft misschien helpt het ,groetjes van JANITA,
- Ik ruim het niet elke keer op. Onze hond doet het netjes in de struiken of het hoge gras. Ga daar dan echt niet in lopen... wel heb ik altijd zakjes bij me, mocht het eens mis gaan, want dan ruim ik het wel netjes op. Iedereen klaagt maar over hondenpoep, maar wat hebben wij hier last van kattenpoep! Ze schijten zelfs in het gras! De tuin ligt vol, ben je zomers even lekker plantjes aan het planten...aaagggh. Gras aan het maaien en flats... kattenstront tegen je broek, heel smakelijk. Alleen in onze straat van nog geen 20 huizen wonen al 24 katten! En ja, wij betalen hondenbelasting, dus waarom geen kattenbelasting. Die beesten mogen overal vrij rond lopen. Laatst kwam er nog een kat van boven naar beneden, was waarschijnlijk via het slaapkamerraam naar binnen gekomen.... Ook heeft een kat geplast in onze bijkeuken en stinken dat het deed. Laat onze hond dat nou niet bij anderen doen!
- Gatsie Jerney..
wat een vieze bedoening zeg.. ik loop met een rolletje boterhamzakjes (van die goedkope). en met zakje om de hand pak ik de drol van het gras of stoep en zakje terugvouwen, knoop erin en geen stank ook niet..
zie soms wel mensen met hond.. kijken heel brutaal bij iemand naar binnen terwijl de dog zijn behoefte doet.. beestje kan er weinig aan doen.. ligt toch echt aan de baasjes volgens mij..
en kneel.. die kale plekken kunnen inderdaad van katten komen..
koffiedik schijnt te helpen? weet alleen niet goed meer wat je er mee moet doen?? - Bij de overblijf heb ik wel eens een hondendrol in de zandbak gevonden',.maar op de speeltoestellen nog nooij; en het lijkt mij ook een kwajongens-iets ,maar goed het blijft smerig bah.vandaag geen overblijf er was een studiedag geplant op deze dag. dus mijn kleding-kasten leeg gehaald en de hale mikmak gewassen en gestreken en de zomerkleren weer opgeborgen in de koffers , die ik voorlopig toch niet nodig heb.dus alles hangt klaar voor de komende winter,ik had verleden week nog een paar laarzen op de kop getikt. en deze keer in het grijs,wel een donkergrijze kleur ik vond het een mooie kleur, nu nog een bijpassende tas,zwarte laarzen heb ik genoeg nog op vooraad;, zo dit was het weer voor vandaag vele groetjes van JANITA,
- Jerney, lijkt me toch een "kwajongensstreek" . Wat goor zeg!!!
Wanneer je niet op het platteland woont dan vind je dat paardenpoep stinkt. Als je buitne woont hoort het bij de omgeving. Maar ik vind wel dat er in een stad bij de paarden best een broek aan hun K*nt mag hangen.
Die kale plekken komen echt van de katten in mijn tuin. Er lopen hier geen honden los. - Wat een drukte om een hoop str*nt zeg!
Het zou beter zijn dat ieder zn dier daar zn behoefte liet doen waar hij leeft.
Onze katten(nu nog 4) komen niet buiten en doen dus alles op hun bak en onze hond deed zn behoefte enkel in een hoekje van de tuin(schepte ik meteen weg).
Daar kon ik met gemak een uur mee wandelen zonder zakje....soms sprinte hij met n noodgang de tuin in om snel zn behoefte te kunnen doen hahaha....geen gezicht soms!Paardenpoep heb ik minder moeite mee,dat is maar hooi en vind het minder goor ruiken(alhoewel hahaha)...
Nee,dan net.
Ik loop als overblijfmoeder pleinwacht.
Komt er een jongetje naar me toe...juf,er ligt een hondendrol in de band(er hangen aan het speeltoestel van die autobanden aan kettingen om in te spelen).....ik zei...dat KAN toch helemaal niet??Of deed die hond soms kunstjes terwijl ie...........affijn...ik mee kijken en wat schetst mijn verbazing......2 giga hondendrollen IN die band!!!
Ik mn brein in sneltreinvaart laten werken(jaja..dat valt niet altijd mee)en de beide drollen met 2 stokjes...(.ik leek wel een chinees bwaahahaha)eruitgevist...blhééekes,wat was DAT een vies kaweitje zeg!Welke lobroek verzint nou zoiets?????Of zou er toch een hond geweest zijn die...................??????Je weet immers maar nooit?!!! - Meiden.. moet je in Wenen komen.. of elders in Oostenrijk..
daar lopen de paarden met een soort van 'rug/kont' zak achter onder de staart, die vangt gewoon alle drollen op.. niks geen shit op straat dus..
vind dat Héélemaal geweldig !!
moesten de politiepaarden sowieso hier ook gaan doen.. wel zo hygiënisch ook..
(en wat te zeggen/denken van die gouden wielen die dan door die drekzooi moeten?? je weet wel.. van de Gouden Koets?? ) - HOI HENDRIKA;;ja paardenvijgen zijn erg smerig en stinken veel erger dan een honden of katten drolletje; Dat is ook met politie per paard en opruimen ho maar, en dan maar zeggen dat ze een voorbeeld moeten zijn voor ons burgers; ja ja ,dat betekent dus sat we alles kunnen laten liggen net zo als zij doen. ach waar maken we ons eigenlijk druk om??? ze doen toch precies waar ze zin in hebben ,of het nu de eigenaar van de hond ; kat ;of paard is. gr JANITA
- En wat te denken van paardenstr..t.
Sinds deze zomer is onze straat gebombardeerd tot deel van huifkartocht.
Erg leuk als vakantie- of familieuitje maar..
de hoeveelheid shit wat achter wordt gelaten, niet normaal.
Wij hebben een hond - en betalen hondenbelasting -en ruimen de zooi op.
Maar dat kan allemaal zomaar gratis als je paard(en) hebt. - Hahaha.. meid.. kale plekken?
die komen denk ik van wat anders?? (plassen van je hond?)
maar nee joh.. wij hebben af en toe van die kattendrolletjes.. je weet wel.. pink dik.. - Geen idee, Jeanet bij ons ook kale plekken in het gras.
Een buks misschien
- en hoe kun je katten uit je tuin weren?.. ook al hebben we nu een hond, vind nog geregeld van die vieze drek in het gras.. grrrrrrrrr
- ik loop ook altijd met een zakje in de zak.. voor als de hond wat moet..
(en nee.. we hebben geen hondenbelasting in onze gemeente)
heb ooit eens gehoord van iemand..
ja duh.. ik betaal hondenbelasting .. dus de gemeente moet het maar opruimen..
dat vind ik toch wel erg.. ........jeanet18 wijzigde dit bericht op 07-10-2011 13:36 met 13% - Ja, dat zeggen de mensen hier in de buurt ook. Wij betalen hondenbelasting.
Allemaal goed en wel, maar ik vind het wel een beetje erg kortzichtig. Ik betaal ook belasting, verschillende soorten zelfs, maar ik ga ook niet bij een ander voor de deur mijn behoefte doen, omdat dat makkelijker zou zijn. Of mijn afval neerleggen!!!
Als je kinderen (of de visite) met poep aan hun schoenen je huis in komen en lekker je vloer bevuilen, dan baal je toch ook????
Ik blijf erbij dat het heel makkelijk is: " De een de hond, de ander de stront!!!!!!".
- Ik heb ook een hondje een shih-tzu, dus kleine drolletjes ik ruim het altijd op behalve aan de waterkant;; want dat graskantje loopt zo erg schuin naar beneden dat ik bang ben om te vallen ; maar op de straat [als het 1 keertje zou gebeuren] ruim ik het op ;;heb altijd een zakje bij me ;, maar dat idee van een hokje met zakjes voor als je het 1keertje vergeten bent , vind ik een goed idee ,hier hebben we ook van die uiloopvelden maar die zijn zo ver weg dat de hond het niet haalt en het voor mij ook te ver weg is om er heen te lopen;, daar heb je dus geen bal aan ;, hier is een invalide meneer met een grote hond die niets opruimd ook hij zegt ik betaal er toch voor en ja dat is ook zo, maar als het bij mensen op de stoep ligt vind ik dat je het toch even weg haalt. net zo als snoeppapiertjes en patatbakjes etc etc ;ik neem aan dat die mensen en kinderen dat toch geleerd hebben van hun ouders??? gr JANITA
- Hier in het dorp geen speciaale uitlaatplaatsen en al helemaal geen poepzakjes en prullenbakken. Op een enkel veldje staan bordjes waar de hond niet uit gelaten mag worden en dat gebeurt ook niet. Hier zie je eigenlijk nooit wat op de stoep liggen......
Heb zelf 2 honden maar sorry mensen ik ruim het niet altijd op,ik betaal hondenbelasting maar was ze hier ermee doen? geen idee! zolang er geen voorzieningen zijn ruim ik het niet op. - Hier zijn ook speciale hondenuitlaatplaatsen, maar daar willlen de hndenbezitters geen gebruik van maken. En ik weet, dat ik sommige plaatse ner ook van die poepbakken staan.
Rozijntje, maar ja die katten, wij hebben er ook geregeld een in de tuin. Zo jammer voor de vogels, vissen. Die moeten er niks van hebben. Om van de gele plekken in het gras maar te zwijgen. - Hier wordt de hondenpoep keurig opgeruimd, iedere hondenbezitter heeft altijd een zakje bij zich. Als je een wandelpad op gaat, staan er kleine hokjes waar je een zakje kunt vinden als je je eigen poepzakje vergeten bent.
Maar wat met de kattenpoep/pis..wij hebben ook een poes en wij houden hem zoveel mogenlijk binnen. Kijk ik net uit het raam en zie ik de kat van de overbuurvrouw tegen mijn struik aan het pissen..nou gaat die struik er toch uit binnenkort maar wat als het mijn mooie klimop is?rozijntjes wijzigde dit bericht op 06-10-2011 22:32 met 0% - Jeanet , dat is ook onze grootste ergernis in de buurt. De een de hond..... de ander de str......t. En meestal ligt de dader op het kerkhof.
Moet je zien als het 's avonds slecht weer is, dan staan ze gewoon bij het speelveldje van de kinderen. te beroerd om iets verder te lopen. A-sociaal!!!!!! dat is het.
Wens je sterkte met je ergernis. - Haha, ja niet erg smakelijk. Kunnen mensen het niet even opruimen vraag je je af??? Zo veel moeite is dat toch niet? Ook ergerlijk, wanneer je in de stad loopt en ziet dat mensen zo maar frietbakje, flyer, etc. op straat smijten. Zo van, ach ik woon hier toch niet, als ik er maar van af ben.