Meepraten in het forum? Word nu lid!

Maatschappij

1. Home
  2. // forum
  3. // Maatschappij
  4. // Is uw partner ook aanwezig?

Dit onderwerp heeft 11 reacties, is 3351 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-10-2011 10:13.

1. Is uw partner ook aanwezig?

Afbeelding van Wirijo
    Dit onderwerp is gestart door Wirijo
    11-10-2010, 13:04

Ik ben al een aantal jaar gescheiden,en heb het leven samen met de kinderen goed op de rit.
    Nu heb ik een koopwoning en ja dat vergt natuurlijk ook onderhoud.
    Is geen probleem,want ik spaar en voer weer wat uit.
    Sommige dingen heb je externe hulp voor nodig,ook geen probleem,alleen als het om grote zaken gaat en beslissingen,wordt mij steeds de vraag gesteld,is uw partner ook aanwezig?
    Nee meneer,er is geen partner,u zult het met mij moeten doen.........even stilte aan de andere kant........is er iemand die u kan bijstaan?.........nee meneer ik ben alleen en denk dat ik me prima kan verwoorden tav. mijn wensen en uitgaven.
    Waarom gebeurt dit steeds,ik geef aan wat ik wil en in welke prijsklasse ik een en ander heb gedacht en dat ik mij terdege heb voorbereid.
    Nu komt er vanmiddag iemand voor de gevel panelen,en ik merk dat ik een beetje nerveus wordt,kriebels in de buik............voel me wat gekleineerd!
    Ik weet dat het niet nodig is,maar waarom????????iedere keer die vraag!

1. @ Terugfluiter,
    Thx voor je advies.
    Dit jaar lijkt het wel een storm aan klussen te worden voor mij,noem het een soort van beproeving.
    Motor van de rolluik was stuk, zoeken en ja hoor iemand gevonden bij een erkend bedrijf.
    Offerte was duidelijk, wilde meneer weten of iemand hem kon helpen anders werd het duurder! En hij had de kap er al af........ben toen even erg direct geweest.
    Binnen een helf uur was de klus gepiept het kopje koffie sloeg hij af!

2. Ik ben zó allergisch voor dit soort neerbuigende types: zodra iemand mij "mevrouwtje" noemt, dan kan hij het vergeten...
    De reactie van francoise zal ik mijn achterhoofd houden, dat werkt vast beter dan boos worden (want dat werkt ook niet). Vanaf vandaag neem ik mij plechtig voor om op ieder "mevrouwtje" te reageren met "meneertje"!

3. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    10-09-2011, 22:03

Beste Wijiro, als iemand vraagt of een partner aanwezig is, kun je ook  simple "nee" zeggen. Ik proef uit je onderwerp dat je je veronderschuldigt naar de vragende partij. Dat hoeft niet, de vragende partij heeft voldoende aan NEE.
    Je kunt daarna vragen: is dat een probleem? Heeft u extra inzet nodig en zo ja brengt dat extra kosten met zich mee?
    Plaats jezelf op het niveau van opdrachtgever, want dat ben je.

4. Het kan nog zotter..Vriendin van mij is weduwe en de eerste keer een nota van de waterschappen (na overlijden van haar man) ontvangen en die werd gestuurd tav HAAR OUDSTE ZOON (nog minderjarig zowaar en duidelijk GEEN kostwinner); na een telefoontje kwam ze er achter dat de nota was gestuurd naar de oudste mannelijke bewoner..  NOU VRAAG IK JE. hoe kun je dan nog normaal reageren... ik zou ploffen van woede. Grrrrrrrrrrrr
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 10-09-2011 12:56 met 19%

5. Mijn reactie is wat laat, sorry daarvoor.
    Inmiddels heb ik gevelpanelen, duurde even maar in juli dit jaar zijn ze geplaatst.
    En nog mooier,ik heb zelfs een keuken gekocht,duurde even en uiteindelijk in Oldenzaal geslaagd.
    Te bedenken dat ik in Arnhem woon is dit wel heel bijzonder..........een verkoper die vroeg wat ik wilde en wat mijn maximum was, daar ging hij mee aan de slag en voila!

Stijntje walgelijk dit soort mensen, maar hou hoop er zijn er nog die wel nadenken!

6. Raar, ik heb (als alleenstaande) die vraag nog nooit gekregen.... Ik zou dan wel iets hebben van "waar bemoei jij je mee". Of reageren zoals Françoise het aanraadt, een giller!

Nu hoop ik dat ze het me ooit toch gaan vragen. Ik heb het type "Partner" van auto... kan ik meteen een ludiek antwoord verzinnen.

Stijntje, vreselijk is dat toch... zoals ik al zei: waar bemoéien ze zich mee? 

7. Ja lekker is dat!!
    Mijn man is vorig jaar overleden en nu krijg ik regelmatig dit soort vragen. De tranen springen in mijn ogen!!

8.  Ik woon samen met mijn vrouw in een koophuis en maak dit soort dingen regelmatig mee. We worden vaak behandeld alsof de mannen "ons vrouwtjes" het wel even zullen vertellen. Helaas voor de mannen staan wij ons mannetje.
    Zo hebben we pas een keuken gekocht. Hij was 14.000 euro bij aanvang van het verkoopgesprek. Voor 5500 euro hebben we uiteindelijk een deal gesloten. 
    Zo, dat is nog eens girlpower !!!!!!!!!

9. Ik weet eigenlijk niet of dit gebeurt omdat je een vrouw bent of omdat mensen er vanuit gaan dat iedereen een partner heeft en dat partners belangrijke beslissingen samen nemen. Ik kreeg (toen ik nog niet op bel me niet zat) telefonische verkopers aan de lijn en meestal vroeg men om de kostwinner (Ok, ook dat hoeft niets te zeggen) en ook toen ik nog getrouwd was, was ik dat. Ook ik regelde de meeste zaken toen ik nog getrouwd was en als hij dan eens iets regelde hoorde ik hem ook klagen dat ze naar zijn partner vroegen.

En op zich, hoe vervelend ook, is zo'n vraag zeker als het om grote financiele verplichtingen gaat heel logisch. Ik weet niet precies hoe het zit maar als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent en je gaat een financiele verplichting aan waar de ander bezwaar tegen heeft dan kan diegene dat aanvechten. Dus puur vanuit zakelijk belang wil men graag dat beide partner voor zo iets tekenen. Wellicht dat alleen al deze wetenschap helpt om het naast je neer te leggen. En ik zou me er zeker niet zenuwachtig over maken. Ik denk dat de ander zich ongemakkelijker voelt dan jij. En als het mij overkomt, dan geniet ik daar stiekem soms best wel van.

10. Ja dit is echt waardeloos. Ik heb wel een partner thuis maar regel ook met wederzijds goedvinden de meeste zaken. Ook ik krijg meestal de vraag of mijn man er niet is. Grrrrrrrr. Ook ik zeg dan dat ze het met mij moeten doen maar dit is zo ingebakken daar zal nog wel zo'n 50 jaar overheen gaan voordat het in het systeem van de meeste mannen zit.
    Een heel goed advies van Francoise, zo ga ik het ook doen!

11. Ik zou de zaken zo snel mogelijk omdraaien: vragen of hij wel alleen mag komen, of er niet een leidinggevende bij moet zijn om een offerte te kunnen maken, of hij denkt je huis wel te kunnen vinden, voor iedere vraag een wedervraag en een koekje van eigen deeg dus. Bloedserieus blijven en je nooit verontschuldigen voor je alleen zijn. Wedden dat het zo over is?

advertentie