Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // KWALIJK !
Dit onderwerp heeft 14 reacties, is 5097 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-10-2011 12:13.
KWALIJK !
Ik heb zelf een sticker op mijn brievenbus bevestigd, dat ik van reclame verschoond wens te blijven. Ik kreeg hier zulke pakketten dat het was om beroerd van te worden.
Wat ik nu buitengewoon kwalijk vind, dat sommige bedrijven/stichtingen e.d. gewoon doen alsof zij iets officieels te melden hebben onder de noemer belangrijk voor de buurtbewoners in een gesloten envellop. Kreeg op die wijze net weer een reclame van de Postcode loterij binnen ! Buitengewoon onethisch handelen acht ik dergelijke wijze van handelen.
Heb weinig met geld, heb het ook meestal niet en loterij is wat mijzelf betreft een dom en leeg gebeuren. Pas als ik een kilo geluk en vrede kan kopen ga ik geld van wezenlijke waarde vinden, eerder niet !
Maar wat een barre sluip methode om je toch met reclame op te zadelen en maar te blijven doorzeuren ! En dan even zien hoe ! Dure envellop in kleur en duur papier voor dergelijke sluip rommel, schandelijk vind deze hier.
Hoe denken anderen hierover en wat is dan nog het nut van 'geen reclame s.v.p.', vraag ik mij af.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Hartelijke groetjes, Felice.![[8-|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-15.gif)
- Heb zelf ook zo'n Ja/Nee sticker en ik moet zeggen dat het goed werkt. Zo af en toe komt er nog wel eens iets van ongewenste reclame in de bus maar ach, ik ga me daar niet druk om maken. De folders van supermarkten e.d. die ik nu misloop bekijk ik gewoon online. Ben ik toch op de hoogte van de aanbiedingen, maar het scheelt me wel heel wat tripjes naar de oudpapierbak.....
- Die stickers zijn inderdaad wel noodzakelijk als je niet bergen met folders wilt krijgen. Het vervelende is dat die stickers best lastig te krijgen zijn als je er geen hebt.
- weliswaar is deze reactie wat laat, maar bij het surfen kwam ik hier terecht en heb me geregistreerd
wat ik doe bij zulke geadresseerde maar ongewenste reclame is het ongeopend retourneren aan de afzender werkt goed (wel pas na een poosje als ze het doorhebben dat het hun dubbel geld kost) - Hoi Mater,
De XXXX Loterij presenteert zich als een charitatieve instelling; maar als ik zie hoeveel miljoenen je kunt winnen, dan vraag ik me elke keer af hoeveel geld er nog naar de goede doelen gaat.
Ik kan me toch niet voorstellen dat er nog geld over is gebleven als die vele miljoenen die ze jaarlijks aan de leden uitkeren van de begroting af zijn.
Die reclamecampagnes en tv-programma's zijn bovendien ook niet gratis.
Ondertussen trappen we er natuurlijk met zijn allen in. Als je de winnaars hoort zijn ze nooit lid geworden vanwege de mooie geldprijzen die er te winnen zijn, maar altijd vanwege de goede doelen. Het werkt dus wel...
O ja, en voor de mensen die geen geadresserd reclamewerk meer willen, nog een tip: infofilter
Groetjes, YabadeeModerator_Margriet wijzigde dit bericht op 28-03-2011 22:22 met 0%: verwijderen link ![[W]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-52.gif)
Sinds ik sticker op mijn bus heb, krijg ik sowieso geen ongewenste reclame zonder adresseringen.
Het gaat mij niet om de reclame, het gaat mij om geadresseerde en prijzige reclame van organisaties voor charitatieve zaken zogenaamd.
Ben je echt gericht op hulpverlening, probeer je mensen niet op deze dure en onethische wijze geld uit de zak te kloppen.
Wij zijn toch zeker niet zo dom, dat we geen weet van goede doelen ondersteuning zouden hebben, om dergelijke geldverspilling door deze organisaties stil zwijgend te moeten tolereren.
Dat is wat ik bedoel met mijn stukje. Verder geen barst. Reclame is al tijden lang en kan mij dat nu verder schelen. Het gaat mij om het hypocriete, van bijvoorbeeld Memisa, Postcodeloterij en dergelijke organisaties.
Infunctioneel, verspilling en daarnaast meer dan onethisch !
Groetjes, Felice.![[8-|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-15.gif)
Sorry voor alle eventuele schrijf en spelfouten, maar heb nog meer te doen, dan stukjes hier te poneren.- Ik heb ook een ja/nee sticker op mijn brievenbus en meestal gaat dat goed. Een enkeling stuurt me welliswaar feadresseerde reclame maar dat is wel erg beperkt (kost namelijk meer geld en niet iedereen heeft dat (er voor over) en die gaat inderdaad linea recta naar het oud papier. Nog zonder de post open te maken. Omdat het er maar een paar zijn zou ik ze natuurlijk kunnen bellen of schrijven met d mededeling dat ik geen geadresseerde reclame meer wens te ontvangen maar ook omdat het zo weinig voorkomt neem ik die moeite niet. Zo af en toe is er weer een nieuwe bezorger die toch van alles in de brievenbus gooit maar een vriendelijk telefoontje dat het fout gegaan is en na 2 of 3 keer fout en dus 2 of 3 keer bellen blijft de reclame weer keurig weg. Kort om: maak je druk over wat je kan beinvloeden en doe daar wat aan en laat de rest langs je heen glijden.
- Voor geld kan ik een kilo eten kopen, wat mij geluk en vrede oplevert.
Denk daar maar eens aan, Felice, i.p.v. je druk te maken om de reclame die dan toch in je bestickerde brievenbus geworpen wordt.
Duidelijk een luxe probleem.
Ik heb geen sticker op de bus, en toch krijg ik nauwelijks reclame.
Woon te afgelegen
Maar krijg het toch graag, zeker de aanbiedingen van de supermarkten.
Kan ik me natuurlijk ook druk over maken, dat ik het niet krijg, maar dat is ongeluk en onvrede, dus zorg ik er op een andere manier wel voor.
Net zoals je gewoon jouw ongewenste reclame bij het oud papier kunt doen, waarmee je weer een steentje bijdraagt aan de recycling.
Op die manier wellicht een kilo geluk en vrede voor jou voor noppes! - (Speld prikt.
Het is dus wel spelt, van spellen, net wat jij zegt, Jerney.)
Nou, ik heb een "geen-reclame-sticker" en bij mij werkt het wel. In België kunnen "reclamebezorgers" lezen... (Grapje!) Aan mij persoonlijk geadresseerde reclame komt wel binnen, maar als ik die niet meer wil, is één telefoontje of mailtje voldoende: géén overlast in mijn brievenbus. - hahaha...volgens mij ist wel spelT hoor,komt van "spellen" he?!
Felice,ik vraag het me ook wel es af,wat moet dat geld kosten!
Want de enveloppe's van de PCL komt met de postbezorger,dus ook nog es port erop he?!En vooral....VAAK!
TOCH zal het de moeite wel lonen denk ik dan,anders stopten ze er toch acuut mee?!
Ik maak me om zulk soort dingen trouwens totaal nooit druk,wat ik wil lezen/inzien bekijk ik,maar het gros van alle reclame beland linea recta bij het oud papier!
Maar....net als die reclame van PCL....ik vind het ook zonde geld,ZEKER omdat het uiteindelijk bedoeld is voor goede doelen.
Felice....als je echt TOTAAL ongedaan wilt blijven van reclame...zul je je brievenbus helemaal dicht moeten plakken ben ik bang
en anders toch maar je blauwe kliko "spekken".jerney wijzigde dit bericht op 23-03-2011 08:18 met 0%: stomme spelVoutjes;) - In dit geval envelop en speld
- Ja je kan je er inderdaad druk om maken.
Raad jou aan om juist wel de reclame eens te lezen, kan je nog wat van leren. Bijvoorbeeld hoe je envelop spelt. ![[W]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-52.gif)
Ingeval van zoiets als de postcodeloterij meen ik dat wanneer men charitatieve doelen beoogd te steunen, men niet zulke dure mails per brief dient rond te sturen. Je moet wel erg achterlijk zijn om nog niet van deze loterij te hebben vernomen. Dat is o.a. ook wat mij irriteert.
Goede doelen steunen, gebruik het geld dan effectief. En niet aldus opdringerig zonder in feite werkelijke zin.
En soortgelijk ontvang ik dikwijls ook van andere charitatieve stichtingen en instellingen. Ik vind dat geld weg gooierij, dat is wat mij hindert aan dit soort sluip reclame. Zoiets kost o.a. maar bomen voor noppes. Zonde jammer en dus niet erg ethisch.
Hartelijk dank voor de reacties, en het in de prullenmand gooien lukt nog wel. Groetjes, Felice.![[8-|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-15.gif)
- Nou, zo druk maak ik me daar niet over, komt sporadisch voor en gaat linea recta bij het oud papier, klaar! Er zijn belangrijker dingen in het leven om je druk over te maken...
- Ben het met je eens,vraag mij af wat er werkelijk gelezen word !
Vaak beland die rotzooi meteen in de papierbak,maak het niet eens open en dan gaat het alweer de recycling in...waanzin en kosten en milieu verslindend toch?!! Te-veel aanbod werkt averechts,volgens mij beter om 1x in de maand een folder van winkels testuren.Wedden dat je dan meer leest?!!