Maatschappij
Dit onderwerp heeft 7 reacties, is 1515 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-10-2011 14:17.
Nederland wil modern koningschap
Uit een onderzoek is gebleken dat steeds meer Nederlanders een moderner (ceremonieel) koningschap willen lees in net in de krant. Is ons koningshuis echt aan vernieuwing toe? Vanavond is er ook een debat over op tv. Ik vind het eigenlijk wel prima zoals het is (ook al kost het de maatschappij bakken met geld). Wat vinden jullie?peaseblossom wijzigde dit bericht op 10-10-2011 11:07 met 0%
- Er gaan stemmen op om de koningin huur te laten betalen voor de paleizen die ze gebruikt. Wel een grappig idee. Ze komt vast niet in aanmerking voor huursubsidie......
- koningshuis, prima hoor maar finacieel kan het volgens mij wel wat minder, we moeten allemaal bezuinigen en daar hoort ons koningshuis ook bij, vind ik, ze kunnen die vakanties en verkleedpartijen wel iets minder maken , ze zijn tenslotte ook maar gewoon
- Hoorde gisteren op tv (journaal of zo) dat ook het koningshuis moet gaan bezuinigen. Benieuwd waar ze op moeten gaan bezuigingen. Er gingen al stemmen op om Bea een soort huur te laten betalen voor haar paleis.
- Van mij mogen ze zo blijven, maar dan met veel minder geld.
Als ik zo eens prinsjesdag bezie, met al die dure kleding, ook voor de lakeien, paarden enzo, dat kan allemaal een stuk minder.
De gouden koets kan ook verkocht worden, hebben we weer meer geld voor de minderbedeelden onder ons.
Al die paleizen en het personeel......heeft de minister-president toch ook niet, terwijl hij in feite de grote baas van ons land is. - Ik ben zelf ook tevreden over de huidige staatsvorm. Bea doet het goed en Alex en Max zullen het ook wel goed gaan doen. Snap ook niet zo goed waarom deze discussie om de zoveel tijd weer de kop op steekt. Misschien dat het te maken heeft met de algehele onvrede hier er heerst in het land over de bezuigingen e.d. Dan gaan er altijd stemmen op om dan ook maar meteen te bezuinigen op het koningshuis.
- ECHT NIET..
Lekker laten zoals het is.. niks geen lintjesknipperij zoals div. anti-koningshuis partijen willen. (en al heeleemaaaaal geen president.. ook die goser moet geld hebben.. en elke 4 jaar herkozen worden)..
Nee.. Beatrix vind ik een heerlijk mens.. die van wanten weet.. en van alles op de hoogte is als er wat gebeurd...
bij rampen is ze er ook om iedereen bij te staan.. - Eerlijk gezegd vind ik de huidige situatie prima. Beatrix (en WA straks) is goed voorbereid op haar taak en staat duidelijk boven alle politieke partijen. Ze is echt koningin van iedereen. Bovendien doet ze het goed.
Zouden we een president krijgen, dan is die altijd van een bepaalde politieke kleur en dat moet nu juist niet vind ik. Bovendien kent iedereen (ook in het buitenland) de koningin en een president wisselt om de zoveel jaar en dan heb je weer een nieuw figuur.