Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // Pensioenen
Dit onderwerp heeft 10 reacties, is 3321 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-04-2012 08:36.
Pensioenen
De laatste tijd is er veel te doen over de pensioenen. De verhoogde pensioenleeftijd en verlaging van de pensioenen. Zelf ben ik voorlopig nog niet aan de pensioengerechtigde leeftijd maar ik maak me toch wel zorgen. Hoe denken jullie hierover? Het is tenslotte iets dat ons allemaal raakt.
- Ach ja er wordt nooit eens naar de mensen gekeken die er beroerd voor staan
Mijn man wilde persé een app. kopen voor 7 jaar terug. Helaas heeft hij er
er nooit gebruik van kunnen maken. Dat app. werd gekocht van het pensioen wat in één keer werd uitbetaald. Een verzekering kon niet afgesloten worden vanwege zijn ziekte. En daar zat ik dan en zit er nog.
Moest op m'n 65e een baan zoeken wat gelukkig is gelukt tot vorig jaar.
Moet het alleen doen van m'n AOW en een pensioentje van 63 euro p. maand
dus het is pure armoed. Soms ben ik verdrietig en vraag me af of ik daar dan m'n hele leven voor gewerkt heb. Naar deze situatie's wordt niet gekeken. Helaas
En een ander pensioen kreeg ik niet omdat het bij zijn overlijden over was. - Vandaag in het nieuws: drie van de vijf grote pensioenfondsen (waaronder het ABP) gaan volgend jaar korten op de pensioenen als de marktomstandigheden niet beter worden. Naar verwachting zullen zo'n 4,5 miljoen mensen worden getroffen.
- Beloftes nakomen zijn ze meestal niet zo goed in. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen want inderdaad ze kunnen de mensen niet in de kou laten staan. Maar ik hoor nog niet echt positieve geluiden uit de hoek van de pensioenfondsen.
- Ik heb vorige week ergens gelezen dat het wel mee valt. Ze moeten hun beloftes nakomen. Misschien moeten we wel iets inleveren maar ze kunnen de mensen niet in de kou laten staan.
- Ik denk dat veel sociale huurders zeker wel huursubsidie nodig hebben. Het afschaffen zou een asociale daad zijn. Maar goed, dit topic ging over de pensioenen. Iets waar we vroeger of later allemaal mee in aanraking komen. Kunnen die pensioenfondsen het maken om zo met 'ons' pensioen om te gaan? Als het zo gaat blijft er niets van over tegen de tijd dat we de pensioengerechtigde hebben bereikt.
- Net een topic over hypotheekrente aftrek gelezen bij Kassa.
Daar steek je toch wel weer wat van op.
Want geen aftrek geen huurwaardeforfait. En hoe komt het dan met huursubsidie?
Er zijn veel subsidies waarvan ik me afvraag of het wel zo nodig is. Er wordt mega veel misbruik van gemaakt waar de belastingbetaler dus wel voor opdraait.....
Er is zoveel scheef in dit land....... maar 'Waar niet'? - We zitten nu met de gebakken peren o.a. door de huizengekte van destijds. De banken wisten niet hoe ze het moesten draaien om een hypotheek te slijten.
Ik ben het met Karma eens dat een plafond zinvol is. Bijv. een hypotheek van een half miljoen is met 5% rente een aftrekbedrag van ¤ 25.000 per jaar.
Globaal komt een derde terug, omgerekend per maand is dat ongeveer gelijk aan een bijstanduitkering van een echtpaar.
En dan de pensioenen - we moeten maar afwachten of we ooit iets terugzien van al die premie's die zijn betaald. - Jeanet, de hypotheekrente aftrek staat al zo lang ter discussie. Ik vind dat ze 'een plafond' in moeten voeren.
Wij hebben sinds ruim anderhalf jaar een eigen bedrijf, momenteel wordt er nog niks betaald voor pensioenen (er is nl ook een compagnon), dat geld is er gewoon nog niet. Maar het mag met terugwerkende kracht tot 5 jaar. Dus als het goed gaat lopen dan kan dat alsnog. Tzt dus maar eens in verdiepen. - Ben het helemaal met die persoon eens! Hypotheekrenteaftrek zou alleen moeten zijn voor degenen die het echt nodig hebben. Ik vind het ook van de gekke dat het kabinet er niet over wil praten om het (gedeeltelijk) af te schaffen.
Er was trouwens een poosje geleden ook een soort gelijke actie van Amerikaanse miljonairs die graag meer belasting wilden betalen. Vond ik ook een goede actie. Ze kunnen het best missen en als ze graag willen betalen laat ze dan hun gang maar gaan. - heb me er (nog) niet zo in verdiept, omdat het in ons geval ook niet van toepassing is..
Maar ik heb wel iets anders,
ik hoorde dat er iemand was die had mega veel geld en een huis van meer dan 1 miljoen Euro, en die kreeg hypotheekrente aftrek, terwijl hij geld zat had (zo zei hij zelf) en die hypotheekrente aftrek vond hij voor mensen in zijn situatie gewoon absurd. Dat geld kon de belasting beter besteden aan mensen die het hard nodig hebben.
Ik heb hier eens over na zitten denken en volgens mij is dit een heel nobel streven, maar willen al die miljonairs dit wel en zou het haalbaar zijn??