Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // Schandelijk
Dit onderwerp heeft 13 reacties, is 3484 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 31-10-2011 10:25.
- Wij denken vanalles en veroordelen snel.
Maar ik vraag me nog steeds af,waar was de ouder(een kind van 4 hoort NIET alleen(zie het al voor me,al zwabberende stoepje op en af,zonder ook maar IETS te zien van het verkeer)te fietsen) en hoe ernstig zag het eruit?
Die man zal echt achteraf wel bedacht hebben dat ie een verkeerde inschattingsfout had gemaakt,anders had hij zich niet aangegeven he?!
Zoiets kan immers iedereen overkomen?!Hij kan ook totaal in paniek geweest zijn...geen idee,ik was er niet bij.
Maar ik bedoel maar te zeggen dat nu de hele wereld die man op zn nek zit,terwijl niemand precies het hoe,wat en waarom erover weet. - Ik denk ook dat het een verkeerde reactie was om door te rijden. Je kunt dan wel denken dat er met dat kind niets aan de hand is als je aan de buitenkant niets ziet, maar er kan ook inwendig iets mis zijn. Dus een ambulance bellen is een must. Nee, dit was gewoon een onbeschofte daad.
- Jerney
Natuurlijk heeft hij niet met opzet dat kindje aangereden, maar ik denk dat hij meer 'heer' was geweest, als hij bij het kind was gebleven om die vader/moeder persoon op te wachten en eea uit te leggen, dan was het niet een rel geworden zoals nu het geval isjeanet18 wijzigde dit bericht op 30-10-2011 21:05 met 15%
- Ik ken het verhaal niet hoor,volg het nieuws niet zo.
Maar waar was de moeder/vader ,die op het kind moet passen?Een 4 jarig kind laat je,neem ik aan toch niet alleen over straat fietsen(alhoewel ik hier tegenwoordig niet veel anders zie hoor!),ze kunnen dan nog amperan fietsen!
Die man zal dat kind echt geen 50 euro hebben gegeven als hij had gezien
dat het ernstig gewond was geweest?!Hij had ook gewoon door kunnen rijden,maar is TOCH uitgestapt om ff te kijken en...heeft zich zelfs ook aangegeven toen hij zag wat een rel het was geworden,ook dat had hij kunnen laten.Deze man heeft dus wel gewoon een hart. - Je kunt het positief of negatief bekijken.
Ik ga voor het eerste.
Er is al genoeg negativiteit inde wereld.
Met de verwondingen van het kind viel het wel mee, en het is 50 euro rijker, ook niet verkeerd.
Hij had ook zonder om te kijken door kunnen rijden en de 50 euro in z' n zak laten zitten.
Zo, nou jij weer, positiviteit tegen negativiteit
- Hij had zich meteen moeten aangeven. Hij heeft het nu alleen gedaan omdat de zaak in de publiciteit kwam. Anders hadden we nooit meer iets van hem gehoord. Dus keurig zou ik het niet willen noemen.
- Keurig dat hij het heeft gedaan.
- Dat kindje in NL was gewoon aan het fietsen. Hoorde gisteren op het nieuws dat de dader zich bij de politie heeft aangegeven. Blijkbaar is 'ie toch geschrokken van de hoeveelheid publiciteit. Jammer dat dat er voor nodig was voor hem om zich aan te geven. Hij had dit meteen moeten doen.
- Niks over gelezen (china wel) maar was dat kindje van 4 dan alleen??
- de mensen praten altijd schande over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt ze moeten er eens meer rekening me houden wat er op de hoek van de straat gebeurt.
- Ben het helemaal met je eens! Wat heeft dat kind nou aan 50 euro? Een ambulance bellen dat zou beter zijn geweest. Voor hetzelfde geld was dat kind zwaar gewond geraakt.
In dit geval kunnen we spreken van de pot verwijt de ketel. Iedereen heeft de mond vol over wat er in China is gebeurd maar het komt dus hier ook gewoon voor. En daar hoor je vrijwel niets over. Het zegt wel wat over onze samenleving waar naastenliefde helaas ver te zoeken is. - Iedereen heeft de mond vol van het (dodelijke) ongeluk van het kindje in China. dat daar 18 personen aan voorbijgaan en nr. 19 zich ontfermd over dat gewonde kindje van geloof maar 2 jaar oud.
En nu, lees ik vanmorgen in "de krant van wakker Nederland" dat er hier in Utrecht iemand is die geen haar beter is dan die persoon in China in dat busje..
Kindje van 4 wordt omver gereden, is gewond geraakt aan zijn hoofd, de bestuurder stopt, maar geeft het kind ¤ 50,-- en rijd vervolgens verder.
Wat moet dat kind met vijftig euro.. geen ene malle moer toch..
Oh.. ik kan me hier zo kwaad over maken.. hoe haalt hij/zij het in zijn/haar hoofd om dat te doen..
Niks kan dan zo dringend zijn dat je zoiets wilt afkopen met geld..jeanet18 wijzigde dit bericht op 27-10-2011 11:16 met 8%