Meepraten in het forum? Word nu lid!

Maatschappij

1. Home
  2. // forum
  3. // Maatschappij
  4. // Wie verlangt terug naar de gulden?

Dit onderwerp heeft 9 reacties, is 3512 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-12-2011 15:28.

1. Wie verlangt terug naar de gulden?

Afbeelding van Anoukk
    Dit onderwerp is gestart door Anoukk
    27-10-2011, 00:29

Ik vraag mij af of het goed is dat de gulden in een euro veranderd is?

Oudere mensen hebben er zo ie zo moeite mee, de muntstukken zijn niet duidelijk, maar dit ter zijde.  Als we het toch over oudere mensen hebben, hoe moeilijk moet het zijn, die digitale wereld waar ze in leven. Langer zelfstandig blijven in een wereld die snel veranderd?    Huisartsenpost en zelf niet kunnen rijden.  Banken, die digitaal gaan e.n.z.  Ik denk wel eens we gaan voor vooruitgang, maar worden we er gelukkiger van?

1.  Teruggaan lijkt me idd een beetje zinloos, dan duurt het weer een aantal jaar voordat we eindelijk gewend zijn aan de gulden en gaan we weer zeuren dat het omhandig is in het buitenland. 

Alles heeft zijn voor en nadelen maar gelijk veranderen omdat het even niet goed met Europa lijkt me geen optie. 

2. Teruggaan naar de gulden is geen optie meer.
    Dat gaat pas echt geld kosten [:P] .
    Voor bedrijven met internationale handel is het trouwens ook veel makkelijker.
    En zelfs mijn ouders (toch behoorlijk op leeftijd) zijn nu wel aan de euro gewend,maar niet aan het pinnen en zo.

3. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    28-10-2011, 09:09

Veranderingen zullen er altijd zijn. Soms ten goede, soms ook niet. Ik denk ook wel eens dat het allemaal te veel is en te snel gaat. Vooral voor oudere mensen. De OV-chip, pinnen, altijd een emailadres moeten opgeven (kan me voorstellen dat veel ouderen dat niet hebben), geen postkantoren meer, ik zal het je maar te doen geven als je 80 bent...... Al het vertrouwde lijkt te verdwijnen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik denk 'was het nog maar als dertig jaar geleden'.

4. Terug gaan lijkt mij ook onmogelijk en lost dat wat op? Dan schrikken we nog meer van de prijzen!! Dan kost dat brood opeens rond de 5 gulden, wat was het toen we overgingen naar de euro?

Om op het stukje hieronder in te gaan, Nederland werd een verzorgingsstaat en dat is Onbetaalbaar! Het zijn nog altijd de belastingbetalers die het meeste op moeten hoesten. En die zijn er steeds minder.

5. Ik vind het helemaal geweldig in het buitenland betalen met de euro.
    Is dit het enigste voordeel?

Uiteraard blijft de wereld veranderen.  Het kan niet snel genoeg gaan voor de jongeren onder ons. Mijn vraag/gedachte was:  Je zult nu b.v. 80 jaar zijn, ik zie om me heen dat de digitale wereld niet meer te begrijpen is en dat er veel weg valt voor deze mensen.: "Hoe kom ik aan geld als er geen banken meer zijn", "hoe kan ik naar een arts na 17.00 uur, ik heb geen auto" e.n.z.  Deze mensen willen niet afhankelijk zijn ...

6. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    27-10-2011, 17:03

Er zitten ook wel voordelen aan. Zoals Jerney al zei, je hoeft nu geen geld meer om te wisselen als je naar een van de eurolanden op vakantie gaat. Heel prettig wat mij betreft. Hoef je ook niet steeds om te rekenen wanneer je iets koopt.  

7. Lijkt me zinloos, terugverlangen, zoveel jaar na invoering. Hij is er, en als je er nu nog niet aan bent gewend... En elke generatie moet aan nieuwe dingen wennen, dat is de loop van het leven, beetje bijblijven is een leuke uitdaging toch? Houdt ons scherp!

8. Ik word er niet gelukkiger van,maar ZEKER ook NIET ongelukkiger!
    Er veranderen nu eenmaal al dingen sinds ik geboren werd.
    En oud zijn en omgaan met veranderingen....dat was 50 jaar geleden ookal denk ik.Toen moest je bij je kind gaan inwonen.Misschien gaan we weer terug naar deze tijd(al weet ik niet of de kinderen nog zo begaan zijn met hun ouders tegenwoordig hahaha).
    Van de gulden naar de euro???Het enige voordeel is dat we nu geen francen of marken meer nodig hebben als we es bij de "buren" gaan shoppen.Dus....ook nog voordelen eraan:)))

9.  Hoezo, zijn we nog niet gelukkig genoeg?

advertentie