Maatschappij
- Home
- // forum
- // Maatschappij
- // annemarie van gaal
Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 1861 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 05-10-2011 16:47.
annemarie van gaal
In margriet nr. 40 kun je leren dat het heel normaal is te gaan studeren, wat toch de maatschappij ook veel geld kost, daarna ervoor te kiezen niet een eigen inkomstenbron te zoeken maar "gewoon" bijstand te trekken en vervolgens je studieschuld ook nog eens door de maatschappij kwijt gescholden te krijgen!
Bijstand is voor mensen die echt niet kunnen voorzien in een eigen inkomen, niet voor mensen die vrijwilligerswerk leuker vinden! Vrijwilligerswerk is belangrijk maar dit kan ook NAAST een eigen inkomstenvoorziening!
Als fulltime werkende moeder met 4 opgroeiende kinderen snap ik niet dat dit zo als advies in de margriet wordt gesteld. Belachelijk!
- Ik vind dit ook belachelijk. Het is heel mooi dat bijna iedereen in Nederland kan studeren, en het is ook zeker goed dat daarvoor geleend kan worden. Maar dan wel terugbetalen die hap! Veel studenten lopen toch al naast hun schoenen en denken "Ik studeer, dus het komt wel goed met mij.". Nou, als dat zo is, dan kun je ook best die studiefinanciering terugbetalen.AnjaHo wijzigde dit bericht op 17-11-2011 09:47 met 40%
- Lisette65, In de geschetste vraagstelling is het inderdaad krom, dat de persoon in kwestie achteraf niet leuk vind om betaalt werk te vinden.. en wel de studiefinanciering heeft gehad; zoals ik het lees heeft ze ook geen zin om werk te zoeken in de studie die ze gevolgd heeft... naar mijn idee zou zo iemand dan 20 jaar moeten terugbetalen (omdat ze nu minder in te komen heeft maar toch de geneugten van de financiering heeft gehad)..
En dan is er nog de categorie die gestudeerd heeft, maar geen 'dik'betaalde baan heeft weten te vinden,
bijv. .. wat als iemand 'gewoon' de pabo gedaan heeft en geen werk heeft kunnen vinden.. hoe dan te handelen?
en wat Wirijo ook al aangeeft, Annemarie geeft alleen aan hoe eea geregeld is.
In het laatste stukje geeft ze toch ook heel duidelijk aan dat dit NIET is bedoeld voor mensen die wel genoeg verdienen? als je te laat bent met terugbetalen, of niet genoeg terugbetaalt hebt, dan wordt de rest schuld natuurlijk niet kwijtgescholden
Maar er is wel meer krom in deze maatschappij.. zoals bijv. probleemjongeren met 'werk/leervakantie' naar het buitenland te sturen.. - Ik heb het ook gelezen, en kan niet anders concluderen dat Annemarie alleen aangeeft welke rechten deze mw heeft.
Het verhaal heb ik 2 keer gelezen, ik stuiter ook van zoŽn verhaal en is absoluut iets wat tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid in gaat.