@Margriet
- Home
- // forum
- // @Margriet
- // Aanpassing spelregels
Dit onderwerp heeft 20 reacties, is 5523 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-07-2011 07:53.
Aanpassing spelregels
Beste forummers,
Wij hebben onze forumregels moeten aanpassen met betrekking tot beeldrechten. Belangrijkste wijziging is:
Beeldgebruik op het forum
Wanneer een bezoeker van het forum een afbeelding bij een bericht plaatst dan mag dit alleen als de plaatser daarbij vermeld de rechtmatige eigenaar van deze afbeelding te zijn. Indien dit niet is gemeld heeft margriet.nl bij twijfel het recht om de betreffende posting te verwijderen.
Redactie margriet.nl
- Geessien
je vraag en het antwoord is verplaatst naar
de topic vragen aan moderator/gebruikersnaam wijzigen?
http://forum.margriet.nl/forum/list_messages/25763
Margriet Moderatorquote:moderator margriet.
Heb van de week een mail gestuurd naar jullie.
Wou een nieuwe nicknaam ,deze die ik nou heb is zo bekend voor anderen.
Heb tot nu toe nog niets op mij mailadres gekregen.
Graag een reactie van jullie.
Bedankt alvastModerator_Margriet wijzigde dit bericht op 01-07-2011 11:33 met 35% - dit is al oud wat ik lees .ik zoek nieuwe berichten ,Kan toch niet zo zijn dat de laatste van 19 05 2009 is
Dus gelijk vraag kan je nog plaatjes zetten of gaat dat nu anders Hoor het graag Groetjes Wilwiloo7 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 15:02 met 0%: foutje - Goedemorgen Kafka,
Het klopt dat je de voorwaarden te lezen krijgt en je hiermee akkoord moet gaan bij het registreren.
Fijne dag verder! - Moderator1, ik heb nog een vraagje (dat was niet al te duidelijk misschien in mijn vorige posting):
Als iemand voor de eerste keer inlogt, bij het registreren dus, krijgt die persoon dan, voor hij/zij begint "mee te spelen" op het forum, de spelregels van dat forum te zien?
En aansluitend op die vraag, nog eentje:
Als hij/zij inderdaad die spelregels ziet, komt er dan een vakje waarin hij/zij zich akkoord verklaart met die spelregels?
Zoals ik al eerder zei: het is al zoooo lang geleden dat ik me registreerde, dat was nog in de tijd toen er nog een errorloos forum was, dus ik weet het echt niet meer. - Lau, ik meld ook altijd als ik reclamemakers aan het werk zie, maar het gaat bij mij niet alleen om de reclame zelf (die krijgen we op het forum van Margriet toch al over ons scherm gevlogen), maar omdat het onbekenden van het forum zijn die denken bij ons wat winst te kunnen boeken. Als jij nu bij voorbeeld zou zeggen: "ik weet daar in Verweggistan een leuk hotelletje, het heet 'Toedeloe' en de website is www.zusenzo.verweggistan", dat is wat anders!!!
- Duidelijk, moderator! Fijne avond.
Daar heb je gelijk in, Kafka, toch blijf ik waarschuwen als dat mogelijk is, maar dan meer om het feit, dat sommigen wel héél vreemde sites erachter hebben zitten, waar mensen door van hun stoel kunnen vallen en dát gun ik de makers dan weer niet![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Hoi Lau,
Misschien een beetje krom geformuleerd van mij, maar daarmee bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dat het bij sommige bedrijven weleens voorkomt dat dit niet gedaan wordt. Wij kiezen ervoor om dit wel goed te communiceren, omdat jullie dit gewoon moeten weten. Vandaar een apart topic hierover.
Fijne avond toegewenst!
Moderator1quote:
Moderator, toch nog even een puntje...
Je schrijft, we hadden deze regel ook door kunnen voeren zonder dat jullie dit wisten..blablabla
Hoezo? Het lijkt me dat als iets niet in de voorwaarden stond en er verandert iets, jullie dit wél móeten melden.... Jullie dachten toch niet dat we elke dag de voorwaarden doornemen?
Ik denk dat de meesten dat nog niet eens doen als ze voor het eerst inloggen.
Groetje,
Lau - Ja, sorry hoor, zelfs de nazi's lieten weten welke regels ze gingen doorvoeren... Hoe zou men anders weten wat de regels zijn???
Lau, ik weet zeker dat de meesten de regels niét lezen als ze voor het eerst inloggen. Dan zouden er toch minder "reclamemakers" zijn...
Het is bij mij te lang geleden, maar is het zo dat je bij het eerste inloggen de "spelregels" te lezen krijgt??? Als dat niét zo is, kan je het de "reclamemakers" ook niet verwijten dat ze reclame voeren...
Voor alle duidelijkheid: wat ik hierboven "reclamemakers" noem, zijn mensen die hun eerste posting gebruiken om, al dan niet zogenaamd verdoken, reclame te maken voor bij voorbeeld een koffiezetapparaat dat ze net gekocht hebben en dat zo super is, of voor een vakantiepark dat ze net bezocht hebben en waar het zo leuk was, of zo. (Ik bedoel niét de mensen die al jaar en dag op het forum schrijven, en die in een "babbeltopic" vertellen dat ze, ik noem maar wat, vitamines hebben gekocht bij ABCDEFG. Want dat is niet hetzelfde als een topic openen dat heet "vitamines van ABCDEFG zijn super".) - Moderator, toch nog even een puntje...
Je schrijft, we hadden deze regel ook door kunnen voeren zonder dat jullie dit wisten..blablabla
Hoezo? Het lijkt me dat als iets niet in de voorwaarden stond en er verandert iets, jullie dit wél móeten melden.... Jullie dachten toch niet dat we elke dag de voorwaarden doornemen?
Ik denk dat de meesten dat nog niet eens doen als ze voor het eerst inloggen.
Groetje,
Lau - Excuses mogen ook wel eens, dus:
Hierbij mijn excuses omdat ik (ietwat voorbarig) sarcastisch reageerde. Toen was nog niet duidelijk dat het niet om àlle plaatjes ging. Ik dacht toen dat ook de hallo-plaatjes en zo niet meer "mochten", dus ik sprong direct maar boven op de kast...
Maar nu is alles (voor mij) duidelijk geworden (denk ik toch). Ik heb vandaag plaatjes geplakt van de nieuwe Antwerpse burgeres (Baby K., ons vers-geboren olifantje), maar ik denk dat dat van onze dierentuin wel mag, anders hadden ze de foto's wel beschermd op hun site... - 'k wil je ook in het openbaar even bedanken voor de antwoorden op mijn mails, dit heb ik als heel prettig ervaren
![[Y]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-21.gif)
jaja een compliment mag ook wel eens, als het goed gaat!![[<:o)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-19.gif)
groetje,
Lau - Beste Lau,
Ik had ook al het idee dat het berichtje over de aanpassing van mijn baas niet helemaal duidelijk was. Daarom mijn aanvullend berichtje (ook n.a.v. jouw mailtje en berichtje op het forum.). Ik snap jullie reacties daarom ook!
Mochten jullie nog vragen hebben hierover of ergens over twijfelen, dan hoor ik dit graag. Mailen kan naar forum@margriet.nl
Groeten en fijne avond,
Moderator1 - Foto's eraf gehaald, neem aan dat dat het ergste was....het koningshuis?
![[*-)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-42.gif)
- Hoi moderator,
Dankje, voor je antwoord, heb je mailtje nu nog niet gezien, zal 't zo lezen...
Omdat ik niet wil, dat jullie hiermee problemen zouden krijgen, haal ik de foto's weg, iedereen heeft ze toch al gezien en ze staan zo ongeveer overal nu.
Toch kom ik even terug op de communicatie, waarom niet meteen gezegd waar het om ging, was deze discussie overbodig geweest, diegenen die mee proberen te denken, zijn ook duidelijk naar jullie, soms niet altijd even vriendelijk, maar dat komt door het vage gedoe. Eigenlijk verlangen we denk ik, dat ook naar onze kant, gewoon duidelijkheid , daar is niets mis mee, integendeel....
Groetje,Lau - Nu snap ik het. De laatste posting van Moderator komt een stuk vriendelijker over en is ook duidelijker. Waarom niet gelijk op deze manier? transparant en eerlijk zijn heeft voor delen hoor.
- Hoi Lau,
Ik had je mailtje doorgestuurd naar mijn baas (Jan dus) en hij heeft dit berichtje gemaakt. Deze wilde ik ook naar jou toe sturen, maar het leek ons goed om het ook even op het forum te melden. Zodat iedereen weet dat er een aanpassing is geweest. We hadden de aanpassing ook gewoon door kunnen voeren, zonder dat jullie dit wisten, maar we willen het iedereen laten weten!. Deze portretrechtregeling (zoals het mooi heet) geldt bovendien voor alle sites van Sanoma Uitgevers en hoort ook in de spelregels/voorwaarden te staan.
Het heeft inderdaad betrekking op foto's/plaatjes gemaakt door persbureaus, fotografen en beeld van Koningshuis waar dus gewoon copyright op zit. Vaak staat er op de websites waar je dit beeld vanaf haalt, wel het een ander beschreven over de copyrightregeling. We zeggen absoluut niet dat jullie helemaal geen beeld of plaatjes meer morgen plaatsen, maar dekken ons met deze regel in voor eventuele 'beeldrechtenclaims' en vragen jullie hier voorzichtig mee om te gaan.
Het klopt dat bij veel plaatjes die gemaakt worden op internet de naam van de maker al instaat en er zijn inderdaad veel sites waar je beeld gratis van mag gebruiken (vooral inderdaad de plaatjessites)! Maar check dit even van te voren en dan is er voor jullie niets aan de hand!
Mochten er vragen zijn, dan kunnen jullie altijd mailen naar forum@margriet.nl!
Groeten,
Moderator1 - Ah, fijn dat er iemand met een naam naar voren treedt... Dag Jan...
Na de mail vanmorgen ( dank voor het eerste antwoord, het definitieve heb ik nog niet gehad, maar misschien is het stukje van Jan ervoor bedoeld) heb ik eens terug zitten kijken, jullie hebben mijn mail misschien nu binnen, daarover...
Eerst had ik een idee dat het over plaatjes ging, maar kan me dat niet voorstellen, omdat dat algemeen goed is op het internet, want de "echte" creaties, daar staan de namen van de maker in, de rest wordt hier en daar weggeplukt, doet iedereen, daarmee bedoel ik de goeiemorgen, gefeliciteerd toestanden...
Toen ging ik eens op het topic: "het nieuws" kijken en jawel....ik denk dat ik hem heb....
foto's van het koningshuis, ivm koninginnedag.....
Mag niet....mijn schuld, sorry!
Kan begrijpen dat jullie je in willen dekken, heb hier ook niet bijstil gestaan, omdat ik de buitenlandwonenden onder ons wilde informeren en op dat moment spraken de foto's uit, wat iedereen voelde....ontzetting, ongeloof....angst....
Als jullie willen, zal ik ze weghalen, ik vind het vergezocht van RVD of de fotograaf, maar oké, 'k weet hoe dat werkt.
Het was handiger geweest om meteen te zeggen waar het om gaat, duidelijkheid voor alles....maar misschien zit ik er helemaal naast.....kan ook nog.....misschien gaat het daar helemaal niet om....maar ja....wat dan?
groeten,
Lau - Wij hebben een forum waar margriet.nl niet invloed wil hebben op de inhoud maar wel de omgeving biedt. Wanneer mensen beelden plaatsen waar zij geen rechten van bezitten dan wordt margriet.nl aansprakelijk gesteld voor eventuele betalingen van beeldrechten. Wij willen bezoekers het recht geven om beelden te plaatsen maar niet verantwoordelijkheid dragen voor eventueel beelden waar geen toestemming voor is gegeven. Daarom hebben wij deze aanpassing gedaan. Eerder geplaatste topics zullen wij niet verwijderen. Vraag aan onze forummers is vooral om hier voorzichtig mee om te gaan.
Jan Denecke
Site manager Margriet.nl - 1. Mag ik ook vragen waarom dit nu opeens zo is?
2. Hoe zal u dit kunnen controleren?
3. Is het dan niet makkelijker gewoon alle afbeeldingen te verbieden?
4. Dan is het forum ineens NOG minder aantrekkelijk. Het is ongeveer het enige dat werkt.
5. Om op punt 4 voort te gaan: misschien kunnen jullie ook het plaatsen van afbeeldingen saboteren?
Sorry voor het sarcasme, maar dit slaat alles. - 1. Ik hoop dat u zich zal beperken tot het verwijderen van de afbeelding, en de rest van de posting laat staan.
2. Qua spelling: het is: ... als de plaatser daarbij vermeldt... (Het is ook: de plaatser zegT - leerstof van groep 4)