Meepraten in het forum? Word nu lid!

@Margriet

1. Home
  2. // forum
  3. // @Margriet
  4. // Afstuderen

Dit onderwerp heeft 15 reacties, is 2903 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-01-2012 09:45.

1. Afstuderen

Afbeelding van AmandaVelt
    Dit onderwerp is gestart door AmandaVelt
    12-01-2012, 11:17

Beste Margriet-lezeressen,
    Voor de afronding van mijn studie journalistiek ben ik bezig met een onderzoek. Hiermee wil ik bekijken of een multiculturele toekomst mogelijk en gewenst is voor de vrouwenbladen Margriet en Libelle. Ik heb een online-enquête opgesteld en ben nog op zoek naar respondenten onder de margrietlezeressen. Wil je meedoen aan de enquête? Stuur dan een mailtje naar mij (zie voor mail-adres mijn profiel - margriet moderator)
    Je ontvangt dan de link  en het wachtwoord om bij de vragenlijst te komen. Ik hoop dat je meedoet! Bedankt, alvast!! Hartelijke groet, 
    Amanda Velt.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 13-01-2012 22:46 met 9%: mail adres verwijderd en titel aangepast

1. quote:
    Super! Dank je wel!

2. inmiddels gedaan

3. Nee, nog niet.. zal je wel een mail sturen met mijn mail adres

4. quote:
    Anoukk schreef op 17 januari 2012 @ 00:06:
    [...]
    Als ik de tijd had zou deze opleiding aansluiten aan mijn interesses en een verrijking zijn.   Ik zit in jullie leeftijdcatoragie.  Dapper van jou Amanda dat je deze studie bent aan gegaan!
    Anouk en Jeanet, even een vraagje aan jullie: hebben jullie mijn enquête al ingevuld?? Ik zou het leuk vinden als julie ook meedoen!

5. quote:
    AmandaVelt schreef op 16 januari 2012 @ 23:14:
    [...]
    Volgens mij ben je nooit te oud om te leren! Ik ben maar twee jaartjes jonger dan jij en vol plannen voor de toekomst!
    Als ik de tijd had zou deze opleiding aansluiten aan mijn interesses en een verrijking zijn.   Ik zit in jullie leeftijdcatoragie.  Dapper van jou Amanda dat je deze studie bent aan gegaan!

6. quote:
    jeanet18 schreef op 16 januari 2012 @ 16:14:
    Ha, moet ik dan inderdaad maar eens gaan doen, heb nog wel (wat) tijd over,

maar ben bang dat ik er misschien al te oud voor ben? (54 )
    Volgens mij ben je nooit te oud om te leren! Ik ben maar twee jaartjes jonger dan jij en vol plannen voor de toekomst!

7. Ha, moet ik dan inderdaad maar eens gaan doen, heb nog wel (wat) tijd over,

maar ben bang dat ik er misschien al te oud voor ben? (54 )

8. quote:
    jeanet18 schreef op 15 januari 2012 @ 18:26:
    Dankjewel voor je informatie.
    Ik was eigenlijk nieuwsgierig.. iedereen kan dat dus doen of moet je wel ook een beetje kunnen schrijven?
    Hoi Jeanet, Voor de toelatingseisen moet je maar even op de site van de opleiding kijken. Het is wel gemakkelijk (maar niet noodzakelijk) als je al een vlot pennetje hebt. Naast schrijvende journalistiek houd je je ook bezig met radio- en videoreportages maken, en met algemene vakken als economie, politiek, communicatie, taalbeheersing en cultuur. Ik heb veel tijd in de opleiding gestoken en was blij dat ik er niet een fulltime baan naast had. Dan had ik het waarschijnlijk niet volgehouden. Het is een leuke studie als je van een uitdaging houdt!  Groetjes,  Amanda..

9. Ook namens mij dank voor je informatie Amanda.
    Het lijkt mij een heel interessante studie.
    Succes.

10. Dankjewel voor je informatie.
    Ik was eigenlijk nieuwsgierig.. iedereen kan dat dus doen of moet je wel ook een beetje kunnen schrijven?

11. quote:
    Anoukk schreef op 14 januari 2012 @ 01:13:
    Hoe ben jij op dit onderwerp gekomen om hierop te gaan afstuderen? En wat is jou verwachting?  Ik ben reuze nieuwsgierig, net als jij.
    Hallo Anoukk, Het viel me op dat Margriet en Libelle zo 'wit' zijn, terwijl de samenleving veelkleurig is. Ik ben benieuwd of er onder vrouwen met een niet-westerse achtergrond behoefte bestaat aan meer aandacht in deze bladen voor hun cultuur, mode en werk- en levenservaringen. En ik ben benieuwd hoe de huidige lezeressen daar tegenover staan. Ik interview daarom  Margrietlezeressen. Libellelezeressen en vrouwen met een niet-westerse achtergrond. Hoe meer respondenten , hoe betrouwbaarder de uitslag. Vandaar mijn oproep op het forum.  Ik heb geen verwachtingen van de uitkomst, sta er open in. En uiteraard wil ik de deelnemers aan de enquete niet beïnvloeden! Te zijner tijd is de uitkomst van het onderzoek wel te vinden op het internet. Ik hoop medio februari klaar te zijn. Publicatie zal  in maart of april plaatsvinden.

12. quote:
    jeanet18 schreef op 13 januari 2012 @ 23:19:
    Mag ik vragen waar je studeert? en hoe lang je studie totaal geduurd heeft als je klaar bent?
    Hallo Jeannet, Ik doe de deeltijdstudie journalistiek in Zwolle. Dat is een vierjarige HBO-opleiding. Eén middag en avond in de week heb je college, verder is het véél zelfstudie. Het is naast een baan en een gezin wel pittig. Omdat ik als freelancer werk, kon ik voldoende tijd voor de studie vrijmaken. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel! Groetjes!

13. Hoe ben jij op dit onderwerp gekomen om hierop te gaan afstuderen? En wat is jou verwachting?  Ik ben reuze nieuwsgierig, net als jij.

14. Mag ik vragen waar je studeert? en hoe lang je studie totaal geduurd heeft als je klaar bent?

15. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    13-01-2012, 22:37

Goedenavond Amanda

Gezien de huisregels van Margriet.nl hebben wij ons toch genoodzaakt gezien om je mail adres uit je openingstekst te verwijderen. (zie cursief gedrukte tekst)
    Aangezien je toestemming hebt gekregen van Margriet voor deze topic, zullen we hier verder geen stappen ondernemen, maar raden je wel aan om je mail adres in je profiel aan te passen (staat nu een ander mail adres dan in je openingstekst stond) en dan kunnen diegenen die hier aan mee willen werken je een mail sturen voor extra informatie.

Alle relevante postings over wel/niet deze topic mogen plaatsen (oa ook bij vragen aan moderator/enqûetes en links) hebben wij verwijderd.

Margriet Moderator

advertentie