Online Coaching
Dit onderwerp heeft 28 reacties, is 19748 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-03-2009 16:01. Dit onderwerp is gesloten!
Betreft: Anette Heffels over omgaan met kinderangsten
Beste forummers,
Dit topic is nu geopend. Over een klein half uurtje begint Annette Heffels hier het groepsgesprek over 'kinderangsten'. Heeft u al vragen aan Annette Heffels, u kunt ze nu alvast stellen. Annette Heffels zal vanaf 13.30 uur uw vragen beantwoorden in dit groepsgesprek.
Veel plezier!
reacties
- Veel voorkomende angsten bij jonge kinderen zijn bijvoorbeeld:
- angst voor beesten
- angst voor het donker
- angst om alleen te zijn
- angst om ziek te worden
Bij oudere kinderen komen dara vaak angsten bij die te maken hebben met beoordeling door anderen: dus bijvoorbeeld
- angst om voor de klas iets te zeggen
- angst om te falen
- angst om te dik te worden
enzovoorts - Mijn zoon van 11 vertelt wel eens dat hij bang is dat er oorlog komt. Ik weet niet goed hoe ik hier op moet reageren. Ik heb geen goede argumenten om hem gerust te stellen. Mijn zoon heeft een lichte vorm van PDD-NOS en is gemiddeld intelligent.
- Welkom.
De komende twee en een half uur kunt u vragen stellen of ervaringen delen over kinderangsten. Ieder kind is wel eens bang. Hoe kun je je kind over die angsten heen helpen? Wat is normale angst en wanneer is je kind echt veel banger dan andere kinderen? Wat kun je dan doen om ervoor te zorgen dat hij die angsten overwint? Omdat veel moeders ervaring hebben met angsten bij hun kind zal ik niet alleen vanuit mijn vak daar iets over zeggen, maar ik hoop ook dat u eigen ervaringen en oplossingen wilt delen met andere moeders die worstelen met hetzelfde probleem.
Annette Heffels