Meepraten in het forum? Word nu lid!

Online Coaching

1. Home
  2. // forum
  3. // Online Coaching
  4. // Omgaan met werkloze partner

Dit onderwerp heeft 2 reacties, is 3782 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-12-2011 14:53.

1. Omgaan met werkloze partner

Afbeelding van tjits
    Dit onderwerp is gestart door tjits
    26-08-2010, 16:35

Mijn man is sinds april vorig jaar werkeloos. Door de economische crisis ziet het er niet naar uit dat hierin spoedig verandering komt. Graag wat tips om de toekomst positief te blijven zien.

1. Herkenbaar... mijn man is eigenlijk meteen voor zichzelf begonnen (ook hij heeft zijn leeftijd niet mee in deze crisis tijd), om zo toch iets om handen te hebben. Daarnaast houdt hij het huis bij, hebben we inmiddels 2 hondjes (we hadden er geen toen we allebei buitenshuis werkten - dat vonden we naar de honden toe niet kunnen) en kookt hij 's avonds heerlijk... en hoef ik alleen maar aan te schuiven.

We zijn blij dat we 1 stabiel inkomen hebben, waardoor we toch in ons huis kunnen blijven wonen en er af en toe eens even uit kunnen - en we praten regelmatig ook over de dingen die hij onderneemt. Dat hij werkeloos is geworden buiten zijn schuld betekent niet, dat hij voor mij minder waard is - en die gedachte wil ik graag levend houden bij hem!

Probeer samen leuke dingen te blijven doen - en als je man geen eigen bedrijf kan of wil starten, dan kan hij wellicht wat vrijwilligerswerk gaan doen om zo toch bezig te blijven en andere mensen te zien.

2.  Bese Tjits,

Dat is erg moeilijk. Ik weet er alles van, mijn partner is vanaf maart dit jaar werkeloos, en de vooruitzichten zijn verschrikkelijk. Door de crisis, zijn leeftijd, en zijn beroep.
    Gelukkig vermaakt hij zich prima, dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Tja, de enige tip is om het toch positief te blijven benaderen, en er samen over praten. Maar ook veel andere dingen blijven doen, niet bij de pakken neer gaan zitten.

Sterkte en hopelijk vind je man snel een baan (of heeft hij er al een, zie dat het een ouder bericht is).

Groetjes x

advertentie