Meepraten in het forum? Word nu lid!

Online Coaching

1. Home
  2. // forum
  3. // Online Coaching
  4. // omgaan met een man met een depressie

Dit onderwerp heeft 3 reacties, is 4379 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-02-2011 09:36.

1. omgaan met een man met een depressie

Afbeelding van evanderwijk
    Dit onderwerp is gestart door evanderwijk
    16-02-2011, 22:07

Mijn man eist al sinds mei vorig jaar alle aandacht op door zijn depressie/burnout/midlifecrisis? Het is eigenlijk nog steeds niet duidelijk wat
    precies de oorzaak is. Loopt nu bij een psychiater en zit al bijna acht maanden thuis. Het hele gezin is er de dupe van. wil scheiden  en dan weer niet en de kinderen zijn hem te veel. Wisselende stemmingen. Wil opeens dingen alleen doen. Is met zijn lijf bezig.Is stiekum met een vrouwelijke collega uit geweest en heeft daar nog steeds contact mee. Dat hij mij daar pijn mee doet en dat het problemen geeft om aan onze relatie te werken wil hij niet zien en we krijgen daar flinke ruzie door.  Dit is eigenlijk nog maar een tipje van de sluier, maar ik wordt hier verschrikkelijk onzeker van.

1. Het komt op mij over als een flinke midlifecrisis...
    Onzeker/ontevreden/alleen op stap/zn aandacht voor zn lijf/scheiden ja-nee..
    Tis vreselijk zo n man en eigenlijk een stumper,heftig ook en kan lang duren..
    Maarrrr je mag wel je grenzen zetten en niet tenkoste van hem over jeheen laten lopen !
    Doe je dat niet...blijft hij zo door gaan,waarom ook niet he...
    ZEG jij nu vind ik het goed,ik ben het spuuuugzat...DAN krijg je een ommekeer en schrik reactie...
    Ik heb het van dichtbij mee gemaakt,dus weet waarover ik praat.....
    Sterkte meid...en in het belang van jezelf EN gezin,doe je mond open en trek een grens...!!! 

2. goedemorgen E van der wijk
    Is hij manisch misschien? Want ik ben het met Felice eens als je een burnout hebt en een depressie..kan ik me bijna niet voorstellen dat je energie hebt om met een ander te beginnen..

Maar misschien zijn het allemaal vluchten?
    Hij krijgt al hulp..En ben jij wel es mee geweest??

Misschien is dat een optie om samen in therapie te gaan.of in ieder geval.ga es mee...misschien heldert dat wat op.Of ga een keer alleen een gesprek aan met zijn therapeut...

Want dit schiet niet op..volgens mij..Hij gaat zijn gang...en vind zichzelf zielig en jij moet incasseren...dat is niet de bedoeling..logisch dat je hier erg verdrietig van word...
    sterkte

3. [W]
    Hallo E. v.d. Wijk,
    Vind het een beetje dubbel klinken. Een burnout daar kan ik inkomen. Maar depressief zijn leidt over het algemeen tot je afsluiten van anderen en niet tot het gaan stappen met een andere vrouw.
    Bij een burnout kunnen vele factoren een rol spelen. Ook een langdurige relatie, die misschien niet meer volledig gevoeld en ervaren wordt, zoals binnen een relatie positief zou zijn.
    Wanneer hij doorgaat met het contact met een andere vrouw, zou ik voor mijzelf kiezen. En voor rust en harmonie in het gezin.
    Heel veel sterkte en succes, Felice.    [8-|]

advertentie