Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // België

Dit onderwerp heeft 681 reacties, is 63854 keer bekeken, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 20:46.

1. België

Afbeelding van mamtin
    Dit onderwerp is gestart door mamtin
    26-08-2011, 09:46

Originele tekst en antwoord overgezet bij Vraag aan moderator
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 09-11-2011 22:19 met 92%

reacties

1.  Hoi Tinne,

Heerlijk dat je een paar dagen kunt doen wat je zelf wilt. En nog mooi weer erbij denk ik maar zo. Je verhalen zijn leuk om t e lezen, maar ik heb wel een verzoek.

Zou je willen proberen om met hoofletters te werken en zo af en toe met een nieuwe alinea. Ik bedoel dus ruimt tussen de stukjes, dat leest iets prettiger.

Ook leer ik steeds weer een nieuw woord van jou. BUIKNAGEL, ha, ha bij ons heet dat navel.  En zo lees ik steeds weer een mooi woord wat bij jullie wordt gebruikt.

Hier is het vandaag ook mooi weer. De wasmachine draait, ik ga straks op de fiets wat boodschappen doen en er ligt nog wat strijkgoed. Maar omdsat er geen kabouters bestaan, zal dat er morgen ook nog wel liggen.

En dan ga ik vanmiddag heerlijk met een boek of tijdschrift in de tuin zitten en genieten van het mooie weer.

Het stuk over je jeugd klinkt heerlijk en ik denk dat je daar goed van genoten hebt. dat je wat verder van de " bewoonde" wereld af woonde is niet erg. dAt haal je wel weer in, dat is gebleken. Die stripfiguurtjes die jij noemt ken ik ook niet. Maar dat zal ook vast met mijn leeftijd te maken hebben.

Tegenwoordig kijken we weer veel naar strip en filmpjes op tv, maar dan alleen als de kleinkinderen er zijn.

Geniet van je dagen en tot de volgende keer.

Lieve groet, Kneeltje

2. goede morgen jeanet en de rest van de margrietjes!

wie zijn bernhard en bianca? eigenlijk brengt die vraag een glimlach te voorschijn bij mij :-). dit zijn twee tekenfilm figuurtjes(netjes gekleedde muisjes) uit de tijd van toen namelijk 1977!!!!!! hihihi maw ik was toen 10j oud en echt alle kinderen waren in de ban van die muizen. eerlijk gezegd heb ik de film nu pas gezien samen met wim en dat is dus 34 hele jaartjes later!!! ik ben opgegroeid in een heel klein boerendorpje en een trip naar de grote stad was gewoon science fiction voor ons laat staan naar de bioscoop. niet verkeerd verstaan want ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets heb gemist integendeel. ik hing(na het uitvoeren van de taken die pa ons gaf) van 's morgens tot 's avonds rond in het dorp. ik kan u niet zeggen hoe vaak ik uit een boom of van een muur gevallen ben. ma keek elke avond mijn hoofd na omdat er vast wel ergens een korstje bloed hing de ene keer al wat groter als de andere. naar huis gaan als het bloedde deed je niet want dan moest je binnen blijven en ma helpen hihihi. als het niet meer te stelpen was met je zakdoek tja...dan moest je wel met het lood in de schoenen naar huis waar ma ons dan verzorgde en je nog een tik bovenop kreeg omdat je niet voorzichtig was geweest. gouden tijden zeg ik u, gouden tijden.
    en zie mij hier nu zitten. ik heb 'ego'-verlof genomen. waarom 'ego' wel...wim is deze week bij zijn papa en hier moet niks gebeuren alleen alles mag. financieel kan ik niet voor de fun naar een andere stad en wat nieuws aanschaffen maar dat doet niks. ik ben gisteren voor de eerste keer eens rond de stad gewandeld en no no no niet langs de winkels maar rondom de stad langs de 'kleine ring'. lekker zonnetje en mijn ogen de kost gegeven. mooie dingen gezien maar vooral o gruwel gruwel SPINNEN!!!! jahaaaa, stoere soldaat ben ik hé ;-). laat mij nu een spinnenfobie hebben en dat is niet zo handig als je mijn beroep hebt of alleen woont. maar bon, spinnen dus. elk huis met een voortuintje had er tientallen in struiken en bomen hangen verschrikkelijk-dikke-afgrijselijke-kruisspinnen! ik vond het al heel wat van mezelf dat ik gewoon op de stoep ben blijven wandelen en niet gillend in spurt naar huis ben gelopen. ik wil niet kijken maar automatisch gingen mijn ogen naar hen toe en bij elke spin kreeg ik het warmer en warmer. kortom die wandeling was een prima work-out :-). en pas op...vandaag de 2de ronde! hup met die dikke kont, bewegen verdikkeme. ik heb een hele dag de tijd waarom zou ik het niet doen, doen wat mijn hart me ingeeft. misschien ga ik wel vensters wassen misschien ook niet. ik mag eens mezelf zijn niet mam of de 1ste brigadier-chef of de-mama-met-een-lege-bankrekening of of of maar gewoon tinne. fijn gevoel is dat.
    en nu gaat die tinne met de nieuwe margriet de bank op met mijn twee kop koffie, joe-fm en een hemelse rust in mezelf. ik wens u allen ook dat fijne gevoel toe en maak er een toffe dag van ondanks alle minnetjes die er nu in jullie levens zijn.

cheeeeeeeeeeese

tinne

quote:
    jeanet18 schreef op 29 september 2011 @ 00:31:
    bernhard en bianca?

wat of wie zijn dat?

3. bernhard en bianca?

wat of wie zijn dat?

4. dag kneeltjes :-),

en hoe was de uitstap? ik moet zeggen dat ik een hele fijne dag heb gehad. veel rond gelopen in de stad en dat terwijl wim met momenten toch echt liep te mopperen maar ik heb me niet laten doen. negeren en door was het devies. ik de XX binnen hij de free XX shop om naar de nieuwe spelen te gaan kijken voor zijn Wii. het is allemaal bij kijken gebleven en toch gaf het voldoening. omdat hij zo flink was kreeg hij een chocolade muffin van bij de panos en dat was voor wim de kroon op de dag. dankzij de 'dag van de klant' hebben we toch leuke extraatjes gekregen oa een doosje met pralines(belgische natuurlijk what else!!) een mooie tas om inkopen in te doen, een donut, lekker stuk cake bij een tas koffie en voor wim een extra portie nootjes bij zijn limonade, een sporttas en tot slot een kleine maar toffe luidspreker voor de laptop. neeeeeeeeeeeeeen, we hebben geen gekke uitgaven gedaan enkel de normale inkopen die we elke zaterdag doen. en om het plaatje kompleet te maken heb ik mezelf op een bos zonnebloemen getrakteerd die de woonkamer meteen net dat beetje gezeliiger maken. mijn moeder heeft me aan de telefoon beloofd dat ze mij financieel gaat helpen wat de belastingen betreft. life is beautiful kneetjen het leven is gewoon wat je er van maakt.
    deze middag verloren brood gemaakt waar wim flink had geholpen wat hem deze avond een pizza heeft opgeleverd :-)
    en idderdaad kneeltje bij oma komen er enkel lekkere dingen op tafel en zo hoort het ook in mijn ogen. oma en opa moeten met iets goeds in verbinding gebracht worden. hier heeft opa wel een andere naam en die is 'big boss' een naam die wij al aan onze pa gaven en die stand heeft gehouden. pa was mega streng maar rechtvaardig. zelfs nu heb ik nog schrik voor mijn vader en zal hem niet vlug rechtstreeks aanspreken laat staan hulp vragen. en toch, toch zal ik het gevraagde(meestal geld) altijd krijgen alleen is dat via ma.
    dat ma mij wil helpen heeft bij mij een enorm gevoel van 'oef gelukkig' gegeven. de jas die ik voor wim heb gekocht is wel mooi maar ik was beter eerst bij de XX gaan kijken want daar hangt echt een pracht exemplaar. ik ga maandag dus die andere terugbrengen wie weet krijg ik mijn centen terug en zo niet dan maar een tegoedbon. die in de XX is ook meteen 20 euro beterkoop wat niet niks is.
    wim heeft het afgelopen jaar ook zo een groeisprong gemaakt dat het verdikkeme niet bij te houden is met de kleren en de schoenen. armen tot aan zijn knieën, een stel voeten waar hij niet mee uit de weg kan en benen die tot aan mijn buiknagel reiken :-):-):-). sinds 2 weken begint zijn huid ook op te spelen en loopt hij tot zijn grote ergernis met een paar pukkels op zijn neus. maaaaahaaaaaaaam doe die weg!
    neen jongentje, het is beter als mam daar vanaf blijft
    maar mam, meisjes willen geen jongens met een bril én pukkels!
    moet ik de pizza in de oven doen prins?
    mmmmm ja, en mag ik ook een toetje?
    en die pukkels dan?
    die komen toch niet van een pizza mam! kijk maar naar sandro dat is een italiaan en die heeft geen pukkels!
    mam geeft op en gaat pizza bakken :-)

ondertussen zijn we 19.15hr en de pascha ligt weer lang en breed naar 'bernard en bianca' te kijken. kent u ze nog? die twee muizen en de heks 'medusa'? hihihi toen was ik nog maar 8 a 9 jaar toen die film in de filmzalen kwam en kijk... 36 jaar later is het nog dolle pret.
    kneeltje daar aan de andere kant van de grens, ik wens u een heeeeeeeeeeeeele fijne avond en ik ga wim zijn voorbeeld volgen en de bank op.

liefs en tot de volgende

de belgjes
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 25-09-2011 11:46 met 0%: reclame

5.  Morgen,

Heerlijk dat verhaal van je " onschuldige"  zoon, maar ook voor jou misschien zorgelijk naar de toekomst toe. Gelukkig dat hij zich meestal goed kan vermaken al dan niet met " frolleke". Heb zelf geen ervaring met autisctische kinderen, lijkt me wel zwaar. Maar gelukig geniet jij wel van de heerlijke dingen die je smaen kunt doen.

Onze dames zijn er nog niet, maar we gaan vandaag naar een soort pretpark hier in de buurt. Daar hebben hun ouders een jaarkaart van en opa en oma staan er ook op. Verder worden het frietjes vandaag en allemaal dingen die zij lekker vinden. Bij oma hoef je niks te eten, wat je niet lust. Toch???

Geniet van het mooie weekend,

Lieve groet, Kneeltje

6. dag kneeltje en prinsesjes,

raad kan niemand mij geven denk ik zo maar ik ben al blij met je aandacht. je bent die iemand die mij nu neemt zoals ik ben, diegene die me op dit moment beoordeeld en niet veroordeeld. wat mijn hart nog het meeste pijn doet is, is het feit dat wim zijn papa mijn aller- allerbeste vriend mij is gaan overschrijven bij de belastingen in de hoop dat hij wat meer zo terug betaald krijgen. welnu, dat is dan prima gelukt. die 470 euro die ik eigenlijk zou krijgen gaan nu naar hem en ik mag als boete die 223 betalen. pech voor tinne! en nu genoeg gemiaauwd!
    het zonnetje schijnt in tongeren, het is 'de dag van de klant' wat wil zeggen dat de winkeliers zich van hun beste kant laten zien en geschenkjes uitdelen aan hun klanten. spijtig genoeg moet je daarvoor eerst iets kopen en mijn portemonée is in één of ander donker hoekje gekropen sinds gisteren ;-).
    mijn spook ligt in bed tv te kijken en heeft als een rasechte pascha ontbijt op bed ontboden wat zijn nederige slaafje(ik dus) met veel plezier uitgevoerd heeft. het is één van onze 'dingetjes' waarvan ik weet dat hij er enorm veel plezier uit haalt en geef toe het kost toch echt geen moeite en voor die snoet die ik dan zie doe ik alles. wim is 15j 1.84m en een mengeling van belgisch/duits bloed hihihi. mentaal zit hij met momenten aan die 15 maar meestal is het lager we schatten rond de 10j.
    gisteren vertelde hij me dat hij eigenlijk graag 'een liefje' zou willen. "je weet wel mam, zo eentje om te kussen". mijn hart bleef even stilstaan en gelukkig wist ik mezelf een pokerface op te zetten.
    azo jongen, jij wilt meisjes gaan kussen
    ja mam, zo met de tong!
    mam moet nu echt moeite doen om haar gezicht in plooi te houden en zegt
    "dus jij wilt dat iemand zijn tong in je mond steekt"
    eeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkesssssssss neen mam!!!! alleen zo op de wang hé en dan mag ze van mij zo "striepie" doen
    striepie wim???
    de kleren uitdoen mam!!! je weet wel zo een 'striepie-meisje'
    ik verloor mijn beheersing en proestte het uit van het lachen. zullen we daar nog maar een paar jaren mee wachten wim? wat denk je?
    hoeveel jaren mam??
    ik weet niet, zeg eens iets
    mag het als ik 28 jaar ben?
    deal!!!!!!!!!!!!!!!

vindt u nu ook niet dat ik daar heel goed vanaf gekomen ben? hahahahaha het is de onschuld die dat soort kinderen zo mooi maakt. je moet gewoon van ze houden :-). op dit moment is hij weer diep in gesprek met zichzelf en druk bezig met zijn 'frolleke'. zijn frolleke is een rubber bandje een dikke elastiek en daar kan hij de hele dag bezig mee zijn zonder dat hij het beseft en ik laat hem. als hij geen frolleke heeft dan prult hij aan de kraag van zijn polo of hemd en die zien dan na een paar uren zo lekker vettig dus... frolleke it is!
    tijd om te douchen en eens door de stad te wandelen kwestie van de pootjes te bewegen. bij u zal nu wel veel leven in huis zijn zeker? wat staat er ten huize kneeltje op programma als de prinsesjes op bezoek zijn? ook de deur uit en de zon in?

liefs vanuit tongeren

7.  Ha Tinne,

Vervelend als je "geldzorgen"  hebt. Kan bij jullie de wegentaks niet per maand betaald worden??? En krijg je geen reiskosten vergoeding nu je overgeplaatst bent??? Ja een persoonljke lening doet altijd een beejte pijn als er betaald moet worden. Hoop dat je met je extra diensten een beetje verlichting kunt krijgen in je financiële situatie.

Kan je verder niet veel raad geven op dat gebied. 

Ben je al op je neiuwe werkplek begonnen??? Nu lekker weekend voor jou, of moet je ook vaak weekenddiensten draaien???

Anders lekker genieten met je mannetje. Hoe oud is je zoon???

Krijg morgen 2 kleindochters te logeren, feestje voor hun, maar ook voor ons. Wij genieten daar enorm van. En het weer zal ook goed zijn de komende tijd.

Fijne weekend en ik hoop dat je niet te veel wakker ligt van de zorgen.

Groetjes, Kneeltje

8. hey allemaal,

maar even hier mijn hart uitstorten.
    thuis gekomen en de brief van de belastingen lag in de bus. te betalen voor eind november 223 euro komt ook nog eens 247  wegentaks, +- 120  aan benzine(wegens overplaatsing naar leuven), 600 huur, 138 afbetaling persoonlijke lening, 20 GSM, 40 school, +- 60 inkopen dat zijn er al 1448 eurootjes. ik verdien er 1600 per maand en sta nu dikke 300 in het rood wat wil zeggen dat ik de maand november eigenlijk - 252 euro begin. wim heeft een nieuwe winterjas nodig en een paar stevige schoenen. gelukkig heeft hij nog de nodige kleren om de winter door te geraken zonder koude te moeten lijden.
    ik weet het even niet meer maar dan ook echt niet meer. ik kan alleen maar hopen dat ik een paar wachtdiensten moet doen en gelukkig is er een oefening van een week einde oktober waar ik het geld (denk zo 75 euro) hoop te ontvangen tegen eind november.
    ja, ik weet het dat er mensen zijn met grotere zorgen en veeeeeeeel grotere schulden en ik moet er niet aan denken hoeveel uren zij ervan wakker zullen liggen. ik kan alleen maar denken waarom ik? waar heb ik dit aan verdiend? altijd volgens de regels leven niks doen wat niet mag van de wet en dan zoiets. moet een mens dan echt als een gangster gaan leven om een confortabel en zorgeloos leven te hebben???????
    wat denken jullie??????????

tinne

9. ja ja 'het spook' is wim en dat is inderdaad met alle liefde van de wereld bedoeld. en neen, ik heb daadwerkelijk beenmerg gedoneerd en dat is uit de heupkop gehaald. dit merg wordt gebruikt voor mensen met ernstige bloedziektes meestal leukemie. je mag het echter niet verwarren met de directe donatie tussen twee personen uit éénzelfde familie want dat gaat het over de bloedaanmakende cellen en dan moet je 99,99% match hebben tussen de twee. mijn cellen(90ml) worden gebruikt om de patient wat extra push te geven en één tube van 10 ml voor onderzoek. van de donatie zelf voel je niks ookal zitten ze met een enorme soort holle nagel in je heup te boren :-). ik denk dat ik niet genoeg gerust heb en mijn spieren blijven beetje pijn doen.
    voilà, tot daar het medisch gedeelte :-) :-)
    spook ligt alweer lang en breed op de bank maar ik kan u niet beschrijven hoe fijn het was om nog eens samen te eten na school. ik mocht al weg om 14hr omdat ze niet echt wisten wat gedaan met de nieuwe hihihi.
    morgen mag ik dus het bureau gaan inrichten en van die uitspraak gaat de commandant nog spijt krijgen :-). 90% van mijn bureau materiaal is in het roze hahahaha heel tactisch natuurlijk want geen kat die mijn pen zal meenemen omdat ze a. in het roze zijn en b. meestal met een reuze groot hart op of een roze flamingo of of ... en daar wil je als mannelijk soldaat dus niet mee gezien zijn. ik was het beu dat mijn pennen altijd weg waren van zodra ik mijn rug had gedraaid en toen zag ik op een dag die flamingo en 'ping'.... probleem opgelost. nooit meer moeten zoeken of vragen achter mijn pen. je ziet je moet slim zijn als je niet mooi bent :-).
    tijd dat ik hier mijn spullen voor morgen ga klaarmaken en dan met wim naar 'zijn' programma's kijken :-( dat is op dit moment iets SF met vleesetende insekten eeeeeeuuuuuuuuwwwwwwwww. denk dat ik maar iets langer ga treuzelen dan nodig is :-)

dada

10.  Tinne,

Beenmerg doneren schrijf jij, doen jullie dat in België of bedoel je bloed???? Er zullen wel verschillen zijn tussen onze landen op dat gebied.

Fijn dat je eerst dag is meegevallen en dat het vervoer zich goed oplost. Neem toch aan dat je met jouw " spook"  wel liefdevol je zoon bedoelt????

Hier was het een zonnige maar frisse dag.

Fijne avond.

11. hij zit erop! en hiep hiep het is super mee gevallen. toffe bazen eigen bureau dat ik met een luitenant moet delen maar die is naar het schijnt altijd met de neus op zijn laptop dus.....prima!!! met de trein zou het een ramp geworden zijn omdat ik pas om 1930hr in het station van tongeren zou aankomen en dat is dus echt niet te doen als wim hier is. gelukkig heb ik al 2 aanbiedingen gehad om mee te rijden en die heb ik met plezier aangenomen.
    margrietjes, het leven is met momenten hééééééééééééél mooi :-). nu wachten tot mijn spook uit school komt en dan quality time met hem doorbrengen.

dadaaaaaaa

12.  Tinne,

Wat fijn dat je zo'n goede verstandhouding hebt met de vader van je kind. Daar moet je heel zuinig op zijn. Ik ken veel andere voorbeelde, te schrijnend voor woorden. 

Hoop dat je met het geregel rond je overplaatsing snel een oplossing gaat vinden.

Hier schijnt op het moment nog de zon, hoewel het fris is 10 graden.

Wens je een goede werkweek.

Gr. Kn.

13. kneeltje,

neen geen tekenen van donkere wolken integendeel we zijn de 4de januari verhuisd om samen te wonen hier in Tongeren. Eerst had ik graag willen weten waarom maar als de maanden voorbij gingen had ik zoiets van 'foert jongen het gaat ook zonder u'. We hebben inderdaad co-ouderschap en dat loopt prima. Wim zijn papa is nog steeds mijn allerbeste maatje en ik kan er 100% op vertrouwen dat hij er altijd zal staan als er iets gaande is. We doen nog veel samen met ons drietjes en dat voelt goed omdat het vertrouwd is denk ik zo. Hier zal nooit een kwaad woord vallen over Romain en hij zal niks verkeerds vertellen over mij. Ouderavonden in de school, nieuwe kleren kopen voor Wim of kerstcadeautjes doen we samen en er zal nooit 1 minuut stilte vallen tijdens die momenten. Ik kan alles vertellen aan Romain en als hij met iets zit begrijp ik hem met een half woord. Romain heeft ook een milde vorm van autisme en heeft het moeilijk om zich uit te drukken op een manier dat de andere hem zo verstaat zoals hij het bedoeld.
    Wim gaat graag van de ene naar de andere en beseft heel goed dat er andere regeltjes gelden bij papa dan hier maaaaaaaar wat zijn opvoeding betreft zijn we als ouders van hetzelfde gedacht en daar wijken we niet vanaf. Wim moet bv bij mij helpen in het huishouden met kleine gemakkelijke klusjes bij Romain zal dat niet moeten omdat Romain alles liever zelf doet om zeker te zijn dat het naar zijn zin is(autisme ten top hihihi). Als ik voor langere tijd naar het buitenland moet gaat Wim bij zijn papa dat moet ik zelfs niet vragen dat is gewoon zo. En dat is nu mijn geluk. Wim is bij de beste opvang die ik mij kan voorstellen en dat maakt zo een uitzending pakken gemakkelijker. Bv  ik mocht dus voor 6 maanden naar Kosovo en de mededeling aan zijn papa ging zo:
    we zaten toen nog in dezelfde kazerne en ik ben tot in de garage gewandeld waar zijn papa werkt.
    - hey papa(Romain dus), ik mag mee naar Kosovo!
    * azo, en voor hoelang is dat?
    - 6 maanden
    * wat?! 6 maanden?! pffffffff... breng jij dan de school op de hoogte dat de bus 6 maanden bij mij moet stoppen
    - is al gebeurd papa
    * a ok, en wanneer vertrek je?
    - begin mei en terug ergens begin november
    * alé dan, hopelijk kom je terug he
    - dat is toch de planning ja :-)
    * ik zal straks even stoppen als ik naar huis ga
    - ok, tot straks

Hij is dan 's avonds even gestopt aan mijn appartement om te vragen hoe het nu precies in elkaar zat en meer woorden zijn er niet aan vuil gemaakt. Een goed voorbeeld van hoe onze relatie is namelijk vanzelfsprekend. Ik kan met 10000% zekerheid zeggen dat ik de beste ex van de hele wereld heb. Af en toe even dikke lucht tussen ons maar meestal weten we een paar dagen al niet meer waarom dat ook weer was :-). We zijn ondertussen al 9 jaar gescheiden en als je ons samen ziet zal je dat niet geloven.

see ya

14.  Ha die Tinne,

Wat een verhaal en wat een hectiek ineens voor jou en je zoon. Dat zal schrikken zijn geweest, thuiskomen in een halfleeg huis. Waren er dan helemaal geen signalen, dat zoiets stond te gebeuren??? Je moet vast iets gemerkt/gevoeld hebben dat het niet zo soepel meer liep. Evengoed een hele verandering. En nu je nieuwe overplaatsing er nog bij. Inderdaad: bevel is bevel. Anders had je een ander vak moeten kiezen. Maar ik begrijp dat het veel aanpassingen vraagt.

Heb je nu zoiets als co-ouderschap met je man/partner over je zoontje??? Dat zal voor hem ook geen prettige ervaring zijn, dat zijn ouders uit elkaar gaan. Dan speelt zijn autisme ook een belangrijke rol in het ervaren van veranderingen en emoties, denk ik. Best veel geregel en zorgen nu voor jou.

Denk ook dat de meeste moeders wel in een spagaat zitten als het om hun kinderen en de carrière gaat.

Wens je wijsheid en veel succes toe.

Groetjes, Kneeltje

15. Awel awel, zoveel toffe reacties had ik nooit verwacht en het overvalt me dan ook enorm en dat is nu niet negatief bedoeld. Vanaf morgen dus weer een nieuw begin(in Leuven) en de zenuwen nemen nu al de overhand. Zoals ik al zei is mijn nieuwe eenheid een 'actieve' eenheid wat niet wil zeggen dat de rest van het belgisch leger hele dagen op een stoel zit. Ik ga ze niet vernoemen omdat het toch ergens prijsgeven van data is en hier moet ik mee oppassen daar ik een veiligheidsnota heb ondertekend. Maar bon, die overplaatsing dus. Begin vorig jaar aangevraagd en ik had dus de hoop om die te krijgen volledig opgegeven en me neergelegd bij de eenheid die Brussel mij had toegekend namelijk Logistiek(bevoorrading) in Leopoldsburg. De eerste dag begon al goed want ik ben thuis gekomen in een half leeg appartement. Thierry had besloten mij te verlaten zonder boe of bah. Nice!!! Godverdegodverdegodverde!!! Een eenheid die ik niet wou en een leven dat ik nog minder wilde hebben. Wim was volledig van de kaart en ik wist niet hoe ik wat moest aannemen en liep verloren op mijn eigen levensweg. Gelukkig kon ik mijn draai snel vinden in Leopoldsburg en was Wim snel gewoon aan het vroege uur dat ik hem elke dag moet wekken. En dan ineens vlak voor het vertrek van een 3 weken durende oefening in Duitsland moest ik bij de Commandant komen die me vertelde dat ik naar Leuven mocht. Hu!!! Leuven!!! Maar maar, ik ben nog pas hier!!! Ik kan u niet uitleggen wat er toen allemaal door mijn hoofd ging Wim Wim en nog eens Wim. Moet dat manneke nu weeral anders gaan leven?! Op die momenten haat ik zijn autisme uit de grond van mijn hart. Meteen zijn papa op de hoogte gebracht die mij nog maar eens met de neus op de feiten drukte 'en hoe moet dat met Wim?'. Pfffffff de moed zonk me in de schoenen. Aan de ene kant de vreugde voor de nieuwe eenheid die veel in het buitenland werkt en aan de andere kant Wim. Ben ik fout bezig? Moet ik het afzeggen? Kan ik het überhaupt wel afzeggen want bevel is bevel en daar kan geen enkele militair onderuit.
    Ondertussen zijn we oktober en heb ik talloze uren op het net bezig geweest met het uitvissen hoe de treinverbinding tussen Tongeren en Leuven is en dat valt dik tegen. Mijn auto is 12j oud en als ik die nu elke dag 130km moet gaan gebruiken dan loopt het fout af. Om te beginnen dat kan ik niet financieel en de schrik voor het feit dat er stukken aan de auto gaan komen gezien zijn ouderdom. Ik realiseer me heel goed dat er nog alleenstaande ouders zijn met veel grotere problemen dan dit en daarom durf ik niet te hard te klagen.
    Morgen, morgen komen er vele antwoorden op mijn vragen en ik kan alleen maar hopen dat het antwoorden zijn die in ons voordeel werken. Gedaan met zeuren nu :-). Het is zondag en er schijnt een waterzonnetje in Tongeren dus het leven is toch niet zooooo slecht. Straks komt mijn spook(Wim dus) weer voor een weekje bij mama hiep hiep hiep. Ik ga de bank op want ik heb maandag beenmerg gedoneerd en de spieren in mijn heup blijven wat pijn doen.

tot ziens

Tinne

16. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    17-09-2011, 21:05

quote:
    janita114 schreef op 17 september 2011 @ 11:58:
    Ja leuk een weekblad over alle millitaire-deames in dienst die uitgezonden worden van uit belgie ENnederland naar diverse plekken in de wereld, lijkt mij erg boeiend , dus hoop ik dat de MARGRIET[ RED] er ook zo over denkt??gr Janita114

Beste janita. Als je naar beneden scrolt lees je dat de redactie (positief)gereageerd heeft op het verzoek van Tinne voor een "Belgische week" in Margriet.
    Met vriendelijke groeten,
    Moderator Margriet.

17.  Dat lijkt me een goed idee, moderator. Dus Tinne, kom maar op ik wil je graag volgen, ben wel benieuwd naar je verhalen.

Groet, Kneeltje

18. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    16-09-2011, 22:55

Beste Tinne,
    Ik denk dat er op het forum belangstelling is om jou te volgen! Misschien kun je vertellen over je werk/leven?  Wie weet komen er fijne reacties.

Moderator Margriet.

19.  Hoi Tinne,

Wat leuk dat Margriet zo positief op je voorstellen reageert. Het zal inderdaad wel even duren voor je het ziet, maar het idee van een " Belgische" week  lijkt mij ook wel wat.

Wens je succes met je werk en ik vind het goed te lezen dat je zo positief in het leven staat..

Goed weekend,

Kneeltje

20. Kneeltje,

Merci merci voor uw toffe reactie. Ik zit nog veilig op Belgische bodem maar vanaf maandag word ik overgeplaatst naar een zeer actieve eenheid die veel in het buitenland werkt. Van zodra ik een buitenlandse opdracht moet doen zal ik u hier op de hoogte brengen dan kan je zo een beetje volgen.

Wens u nog een fijne avond.

Tinne

21. quote:
    RedactieMargriet schreef op 16 september 2011 @ 16:22:
    Beste mevrouw Tinne,

Wij hebben uw reactie op het forum van Margriet doorgekregen van onze Moderator. Leuk dat u zo meedenkt met ons.

Wat de Pay-off  'voor alle leuke vrouwen van Nederland' betreft, uw opmerking hebben wij door gegeven aan onze marketing afdeling. Momenteel wordt er wel na gedacht over een nieuwe Pay-off, maar wanneer die gerealiseerd is… Dat kan toch nog wel even duren. Maar we zullen ons best doen een Pay-off te bedenken waarin alle vrouwen zich kunnen herkennen.

Uw voorstel/verzoek voor een "Belgische week' in Margriet zullen wij meenemen in onze brainstorm voor de planning 2012.

Hopende u hiermee van dienst te zijn.

Margriet informatiecentrum
    Karin Coenradi

Mevrouw Coenradi,

Ik zit met rode kaken naar uw reactie te kijken :-). Wie had ooit durven denken dat ze met mij en mijn 'woeste ideeën' zoals ze dat hier noemen rekening gaan houden. Ik kan u niet genoeg danken en nu maar hopen dat er meer van komt. Maandag begint voor de 2de keer dit jaar een nieuw hoofdstuk op militair gebied en dat door wéér een overplaatsing(binnen België). Zelf zal ik me wel plooien alleen vrees ik dat Wim zich gaat verzetten daar hij toch bijna 3 maanden nodig had om het ritme nu gewoon te geraken. Duim voor mij :-).

Met hele vriendelijke groeten vanuit Tongeren,

Tinne

22. Afbeelding van RedactieMargriet
    RedactieMargriet
    16-09-2011, 16:22

Beste mevrouw Tinne,

Wij hebben uw reactie op het forum van Margriet doorgekregen van onze Moderator. Leuk dat u zo meedenkt met ons.

Wat de Pay-off  'voor alle leuke vrouwen van Nederland' betreft, uw opmerking hebben wij door gegeven aan onze marketing afdeling. Momenteel wordt er wel na gedacht over een nieuwe Pay-off, maar wanneer die gerealiseerd is… Dat kan toch nog wel even duren. Maar we zullen ons best doen een Pay-off te bedenken waarin alle vrouwen zich kunnen herkennen.

Uw voorstel/verzoek voor een "Belgische week' in Margriet zullen wij meenemen in onze brainstorm voor de planning 2012.

Hopende u hiermee van dienst te zijn.

Margriet informatiecentrum
    Karin Coenradi

23. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    26-08-2011, 16:25

quote:
    mamtin schreef op 26 augustus 2011 @ 09:46:
    Hallo Margrietjes,

Na jaren van wekelijkse aanschaf van jullie weekblad wil ik toch ook eens iets onder de aandacht brengen. Op de cover van elke Margriet staat "voor ale leuke vrouwen van Nederland". Hebben jullie er al eens bij stilgestaan hoeveel vrouwen het weekblad kopen in België?!?! Onder jullie landsgrens zijn ook "leuke" vrouwen die met exact dezelfde problemen of happy verhalen als in jullie land. Dus...waarom eens niet een 'Belgische' week in Margriet? Ik stel me alvast kandidaat om jullie te ontvangen en dat met veel plezier en ben er zeker van dat jullie in elke provincie nog zo een kandidaat vinden. Voor de rest zal ik blijven uitkijken naar de volgende uitgave ook al zit ik weer in het buitenland voor een 4 à 6-maandelijkse opdracht(ben militair) of doet mijn puberende autist wel héél erg vervelend of gaat zijn papa ineens raar doen over het co-ouderschap of blijkt die zoektocht achter een eigen huisje een ware hel. Ik blijf lachen en opnieuw beginnen want het leven is tenslotte één groot feest.

Tot ziens,

Tinne
    Goedemiddag

Ik zal je vraag doorgeven aan de betreffende afdeling, je zou er zelf ook nog een mailtje aan kunnen wagen aan de redactie van het blad.

groeten

Margriet Moderator team

24.  Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Super idee, nu maar hopen dat Margriet er iets mee doet.

Hoop dat je niet in oorlogsbgebied zit.

Groetjes, Kneeltje

advertentie