Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Creatief
Dit onderwerp heeft 24 reacties, is 3020 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 31-12-2011 08:07.
Creatief
Ik ben altijd op zoek naar creatieve ideetjes. Vooral iets gemaakt van gebruikte materialen vind ik erg leuk. Heeft iemand tips?
- Mijn moeder heeft er ook al één gemaakt, ga ik vannacht bewonderen. Zitten het oude jaar uit bij mijn broer en gaan dan denk ik nog even naar mijn moeder die daar vlakbij woont. Lukt het vannacht niet dan wordt het morgen, denk ik, want we gaan dan ook naar Schoonmoeder.
- Mijn moeder heeft m zelfgemaakt. Hij ligt bij haar op een bijzettafeltje met een kerstster in het gat en een lampjessnoer eroverheen gedrapeerd. Mijn dochter van 8 vond hem zo mooi, dat ze samen met oma ook 1 gemaakt heeft. Volgens haar niet alleen voor Kerst, maar hij gaat straks wel in de doos met Kerstversieringen, dan mag hij volgende kerst weer stofvangen.quote:
Zo'n soort ster heb ik ook nog, jaren terug gekocht op de markt die het VMBO organisseerde voor een goed doel. Niet gemaakt van dennentakken maar van bamboe.quote:Janetta schreef op 21 december 2011 @ 10:49:
Mijn oudste dochter heeft op school van takken een kerstster gemaakt (sorry, nog geen foto). Je hebt 6 takken van gelijke lengte nodig. Daarvan maak je 2 driehoeken (vastmaken met touw of mooi lint); die leg je vervolgens op elkaar, zodat je een ster krijgt en dat maak je ook weer vast met touw of lint. Eventueel versieren met een lampjessnoer (of slinger) en klaar. Het lijkt echt heel mooi!
Hij ligt buiten te wachten totdat hij opgehangen kan worden......- Mijn oudste dochter heeft op school van takken een kerstster gemaakt (sorry, nog geen foto). Je hebt 6 takken van gelijke lengte nodig. Daarvan maak je 2 driehoeken (vastmaken met touw of mooi lint); die leg je vervolgens op elkaar, zodat je een ster krijgt en dat maak je ook weer vast met touw of lint. Eventueel versieren met een lampjessnoer (of slinger) en klaar. Het lijkt echt heel mooi!
- Leuk!!
- Ik wilde dit jaar geen kerstboom neerzetten puur omdat we best klein wonen, maar wilde toch wel de kerstsfeer in huis halen...dus na even creatief nadenken
is dit onze kerstboom alla 2011 geworden

![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Ja, ik begreep wel dat je het zelf helemaal gemaakt had
![[Y]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-21.gif)
- Dank je, Grejo!
Nu ik mijn stukjes terug lees is het net of heb ik bij het kerststukje alleen de kaars vervangen maar dat is niet zo hoor, ik heb het helemaal zelf gemaakt op een gezellige morgen bij het sociaal cultureel werk (waar ik vrijwilligerswerk doe), daar kregen we al het materiaal (velen hadden diverse soorten groen meegenomen, ik ook) en dus een kaars. Maar aangezien ik al kaarsjes op tafel heb staan vond ik de kaars in het stukje wat dubbel en heb ik die dus vervangen door het kerstboompje.
Nog meer 'Margrietjes' die kerststukjes gemaakt hebben? Foto's graag! - Leuk karma.
- Als je op de foto klikt zie je hm helemaal.
- Het idee van Hendrika ga ik doen. In een doos heb ik nog allemaal denneappels en zaaddozen gevonden. En een pot verf. Dus morgen aan de slag. Misschienkan ik hier of daar een potje goudverf op de kop tikken. Dat zou helemaal mooi zijn.
- je kan ook glazen potjes gebruiken als voorraad potjes in de garage of schuur.
in iedere schuur is wel een plank aan de muur waarvan alles opstaat. spijker de deksels aan de plank. schroefjes en spijkers e.d. ieder in een eige potje allemaal hangende potjes waarin je man alles kan vinden en niet iemand die niets kan vinden in die handige gereedsschapskisten - Dit las ik net op de site van Kassa, veel creativiteit is er niet voor nodig
.
Bakjes,
vaak worden ze meteen weggegooid, na gebruik,
ik heb het over verpakkingen: drinkpakken.
als je 'n weg wilt gooien, knip van onderen de pak ong.4cm
zodat je 'n bakje hebt, en bewaar deze en andere drinkpakken, je kan ze zeker wel gebruiken voor in de la, met dingetjes als elastiektjes, zegeltjes, munten, duimsprijkers,
als je het niet bevalt of de maat is te klein, je kan ze altijd dan nog weggooien.Als je ze wilt gebruiken voor dingetjes moet je ze wel ff schoonspoelen onder de kraan, maar dan niet met heet water, koud waterspoelen, anders(dan kost dat uiteindelijk wel geld) Het geldt ook voor bakjes maken van, bijv. doosjes: hagelslag, brintadozen, rijstdozen knormixdoosjes en andere kleine doosjes, Nog 'n voorbeeld is
als je kwark, en andere yoghurt verpakkingen met deksel hebt kan je die gebruiken voor iets in te vriezen, het weggooien kan altijd nog!!! Je zal verbaasd zijn wat je normaal direkt weggooid, en eigenlijk het kan gebruiken.
Voorbeeld 3 de tasjes die je krijgt bij de winkelskassa(gratis) gebruik ze voor kleine afvalzakken, is de tas vol met afval? gooi het dan weg, zo stink het ook niet als je wacht tot dat dan de afval helemaal vol zit, Maar de winkeltasjes moet je er niet vragen bij de winkels maar als je het echt nodig hebt voor het dragen. afz. st.victor. - Fietsbanden heb ik ook veel mee gedaan.
Vogeltaart heb ik ook al eens gemaakt. Maar de vogels maakten er zo'n rotzooi van dat het vet op mijn ramen zat......
. - Leuk, Hendrika!
Jeanette, van boterhamzakjes de lasnaad (onderaan) afknippen om een mal heen knopen en dan de uiteinden openvouwen.
Heb afgelopen weekend een krans gekocht maar ben nu zelf bezig, als ik eraan denk zal ik een foto plaatsen. - Met groene takjes, hulst, besjes enz. uit eigen tuin op een groot (oud) dienblad of bord een vogeltaart maken .Vetbollen, pinda's enz. ertussen en dat is mijn buitenkersttafel.
- oh ja.. zie wel links en rechts dingen die van fietsbanden gemaakt zijn..
- Karma? hoe doe je dat dan met die boterhamzakjes?
ik ben momenteel bezig met een geheim project.. gezien ergens en wist de maat niet, daarom foto's gemaakt van het origineel en nu dus passend (hoop ik) voor een mini mensje.. - Heb takjes en dennenappels uit het bos gehaald, gedroogd
en ben ze nu met restje witte grondverf wit (haha) aan t maken.
Op een dienblad met wat ballen en wat klimop met bessen
wordt dit heel chic (vind ik
) - Ben zelf bezig om van boterhamzakjes (niet hergebruik trouwens...) een krans te maken.