Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Feestdagen zonder familie.
Dit onderwerp heeft 17 reacties, is 1669 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 29-12-2011 22:47.
Feestdagen zonder familie.
Zijn er hier mensen die de feestdagen zonder famile doorbrengen?
Hoe vullen jullie dat dan in?
( Gelukkig heb ik nog thuiswonende kinderen).Anoukk wijzigde dit bericht op 22-12-2011 00:33 met 2%
- Mijn pake was op 31 december jarig: dat vonden de kleinkinderen wel een topdag om jarig te zijn. Alleen jammer dat er nooit taart was en altijd oliebollen die van de fancy-fair kwamen. De opbrengst ging naar een goed doel, waarschijnlijk ook de enige reden waarom mijn pake die dingen kocht: zo massief als een tennisbal, klef en taai bovendien.
Wij vieren Oud en Nieuw meestal thuis. Beetje voor de buis hangen onder genot van hapje en drankje (lekkere oliebollen en flappen), om 12 uur even naar buiten om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen en dan gauw weer naar binnen om vanachter het zolderraam naar het vuurwerk te kijken. Zelf hebben we nooit vuurwerk, hooguit een paar sterretjes.
Op nieuwjaarsochtend kijken we altijd naar het Nieuwjaarsconcert in Wenen tijdens het ontbijt/brunch. - Jij zou bijna een kerstkindje zijn geweest Jerney!
Dus jij vindt het niet vervelend om jarig te zijn tussen de feestdagen door? Je blijft boodschappen,hapjes en taart maken/eten vind ik. We eten hier met z'n vijven al genoeg... Ik vind het een erg leuk idee om man z'n verjaardag op oudjaarsavond te vieren maar onze vrienden zijn nog niet zover (kinderen) om deze avond op verjaardag te gaan. Wie weet in de toekomst. Leuk dat je mee denkt. - Fijn,dat het toch gezellig was....het hoeft ook geen kerst te zijn dit gevoel te voelen he?!Dus ik zou zeggen...vasthouden dat gevoel!
Toch rozijntje.....we hebben verscheidene alleenstaande mensen uitgenodigd,zelfs gisteravond vlak voor het eten nog,een vriend van onze dochter(32 en sinds een jaartje alleen),er was immers eten genoeg en elk een hapje minder...dat kon allemaal.Toch bedankte iedereen vriendelijk voor de uitnodiging!Ik denk zelfs,dat ik het ook had afgeslagen.Soms voel je jezelf nog eenzamer tussen anderen,dan alleen............denk ik.
Maar goed,
ik ben 28 december jarig.Die dag staat in het teken van gezelligheid,de hele dag door is iedereen welkom voor een hapje en een drankje!Maar om de drukte wat te beperken.....nodig ik een deel vrienden(met inmiddels grote kinderen met ook weer aanhang die graag mekomen!)uit op oudjaarsavond!
Is dat voor jou ook geen idee Anouk...de verjaardag te verschuiven naar een dag later????Ik vind het altijd beregezellig met zo'n grote groep mensen oudjaarsavond te vieren in mn eigen huis!Hub koopt altijd zo'n 75 euro vuurwerk(mag niet meer van mij,anders zou het zeker veel meer zijn!haha).Vorig jaar had iedereen iets van vuurwerk mee en zijn ze zooooow lang beziggeweest met hun vuurwerk,dat we dit jaar een pot hebben ingelegd en dus voor hetgeen we anders uitgeven nu nog mooier vuurwerk hebben en wat eerder klaar zijn met het geknal.(tuurlijk ist zonde geld,maar vind het toch leuk hoor!)
Groetjes!
Fijne voortzetting van kerst!
X - Wij hebben vandaag heerlijk met zijn vieren doorgebracht. Wij wonen ook in het buitenland, we zijn een keer naar Nederland gegaan tijdens de feestdagen maar nooit weer. Grote drukte op vliegvelden, vertragingen door sneeuw. Gewoon lekker thuis, dochter geloofd nog in Santa dus vanmorgen pakjes onder de boom. De hele dag een beetje aangeklungeld..ook niet overdreven veel gegeten. We waren bij mensen uitgenodigd en vrienden wilden graag bij ons komen. Maar we hebben alles afgekits.
Het is nergens perfect dus ook niet met kerst. Maar ik kan me voorstellen dat zulke dagen voor alleenstaanden vaak niet zo gezellig is. Vaak wordt je als vrijgezelle vrouw nergens uitgenodigd. En als je dan die zogenaamde gezellige film, reclame's op tv ziet het eventjes slikken is. - Hoe gaan jullie de jaarwisselling vieren? Echtgenoot is jarig 30 dec. Dan heb ik het altijd wel gehad op oudjaarsdag met de hapjes en feesten. Iedereen is bijna vrij die dag en/of de dag erna dus het wordt altijd laat. En dan de dag er na 31 dec.weer feest.. Dus meestal zijn wij gewoon rustig en thuis.
Nu zijn uitgenodigd bij ouders van vrienden van de kinderen, we zijn er nog nooit geweest maar de klik tussen onze "pubers" zorgt hiervoor. Ik heb beloofd oliebollen te bakken. Ik wist niet dat er meer mensen kwamen ha,ha... dat wordt veel bakken!
Hoe vieren jullie deze dag? Met familie, vrienden of gewoon (alleen) thuis?
Kopen jullie of jullie gezinsleden vuurwerk? Het hoort erbij maar als ik er aan denk hoeveel geld er de lucht in geschoten wordt en hoeveel leed het ieder jaar weer veroorzaakt fftt.. Toch vind ik dat het er bij hoort hoor... Er wordt nu trouwens al flink op los "geknald" hier en dat vind ik niet nodig. Mensen ons laatste weekje in 2011 is begonnen...Anoukk wijzigde dit bericht op 26-12-2011 00:41 met 3% - Vanavond zaten wij, met de kinders rond de kerstboom en keken " all you need is love" voor het ultieme familie gevoel. Niet iedereen was het er mee eens, maar toch, bij het kaarslicht, de nodige irritaties, zag ik meerdere keren gevoel, glimlachjes en het stille genieten met elkaar. Ik mag dankbaar zijn voor het feit dat wij als gezin compleet waren en dat met pubers. Misschien is dat de juiste kerstgedachte, waarderen wat er wel is.
- Je moet je vooral niet gek laten maken door alles wat je in de media ziet/hoort. Alsof iedereen een perfecte kerst viert zoals je dat ziet op tv of in de bladen. Denk juist dat het bij de meeste mensen helemaal niet zo perfect is. Vier het gewoon met de mensen die je hebt en trek je verder nergens wat van aan!peaseblossom wijzigde dit bericht op 24-12-2011 20:32 met 5%
- AEKAMA:
Alleen kan ook heel prettig zijn, doen en eten wanneer/wat je zelf wilt !
Mijn "kerstdagen" worden dit jaar echt bizar : m'n jongste (volwassen) zoon ligt na een 'zware'operatie in een Z-H bij Nijmegen, terwijl ik in de randstad woon, dat wordt dus veel reizen en misschien een "kerst-diner" in het ziekenhuis-restaurant (ik weet niet eens of dat kàn). .
Sterkte met reizen. - Gelukkig wel, want ik word gek van mijn famlie vooral mijn bejaarde ouders zijn niet te harden constante gebekvecht met een vader die het vertikt om zijn hoorapparaten in te doen een moeder die altijd eetproblemen krijgt bij ons aan tafel om dan thuis brood te gaan eten een broer die altijd alleen komt omdat zijn vriendin heeft besloten dat ze mij niet mag nadat ze mij 6 jaar geleden 5 minuten heeft gezien en verder er het nut niet van inziet om haar "schoonfamilie"met een bezoekje te vereren.
Verder is dat wat ik op tafel zet nooit goed en dus heb ik besloten dat ik niks meer met ouders en broer doe met de kerst lekker met mijn echtgenoot rustig genieten van vredige kertsdagen!! - Ach JOKY-POKY Het hoeft toch niet allemaal zoals de boekjes en bladen je willen laten geloven;. Laat iedereen toch lekker doen wat men zelf graag wil;. En dat is voor de 1 een opgedirkte avond en voor de ander een pantoffelavond;. Dat maakt niets uit als je je maar happy voelt toch?????? that's all. gr van JAN.
- Wij hebben kerst nooit met familie gevierd,al wordt er wel es langs de neus weggevraagd...wat doen jullie met kerst?Ik weet gewoon uit ervaring dat het dan hier zal moeten zijn en dat ik mezelf uit kan gaan sloven voor de hele familie en daar pas ik voor.
Hubbie moet nu beide dagen werken....en mij ist best!Heerlijke luie badjasdagen
.Morgenavond kook ik extra lekker(jaja...dus toch,dat wel),overmorgen zie ik wel wat we eten.Dochter eet dan bij dr vriend en zijn we samen.
Nee hoor Anoukk,al dat opgeplofte gedoe met dingen die "horen" .... gewoon lekker je ding doen,een spelletje of ff een heerlijke wandeling....net of het is zondag!?Heerlijk van elkaar genieten en de dagen invullen waarbij je je het prettigst voelt.Blijf lekker jezelf! - Alleen kan ook heel prettig zijn, doen en eten wanneer/wat je zelf wilt !
Mooie muziek luisteren, een boek uitlezen, onderuitgezakt naar één van die drakerige 'kerst'-films op Tv kijken, misschien even (als 't hen uikomt) bij de buren langs òf communiceren via tel./gsm/sms, PC (@-mail, Facebook, Margr.forum).
Mijn "kerstdagen" worden dit jaar echt bizar : m'n jongste (volwassen) zoon ligt na een 'zware'operatie in een Z-H bij Nijmegen, terwijl ik in de randstad woon, dat wordt dus veel reizen en misschien een "kerst-diner" in het ziekenhuis-restaurant (ik weet niet eens of dat kàn).![[:^)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-18.gif)
- Ik vind het heerlijk om gewoon met mijn gezin thuis te zijn. Ik woon in het buitenland en ben met de feestdagen niet bij familie. Voordat we kinderen hadden keken we een spannende film, kookten met zijn 2 en, wandelden, en hadden een heerlijk boek.
Mijn ervaring is juist dat de feestdagen moeten zo gedwongen gezellig zijn, terwijl juist vaak dan de grootste ruzie`s plaats vinden. - Jeanet, ik hoef hier echt niet met stampot aan te komen hoor en liefst op een gewone dag ook niet!
Jullie komen met adviezen, het is eigenlijk voor mij een luxeprobleem, alles wat ik ooit voor ogen had heb ik hier. Blije kindertjes en een kerstboom om gezamelijk van te genieten. Maar het is zoveel bij elkaar zijn en voor moeder proberen het maar gezellig en bijzonder te maken. Met alle irritaties erbij lukt mij dat hoor. Ik denk zelfs dat ik degene ben die wat mist... Het voelt zo of het van mij afhangt.. Als ik van alles bedenk of niets,maakt niet uit.
En dan te bedenken dat er mensen alleen zijn deze dagen, met herinneringen hoe het was, had kunnen zijn. Ik zou graag willen dat deze mensen zich niet eenzaam hoeven te voelen en misschien op het forum steun van elkaar kunnen krijgen.
- Maak een stamppot Kerst.. succes verzekerd.. allerlei soorten stamppotten.. en wat over is kan dan de vriezer in voor na de feestdagen. En, het aloude spel Monopoly is natuurlijk ook altijd leuk om te doen. Of samen met je gezin een legpuzzel maken (minimaal 1000-1500 stukjes)
- De meeste mensen stressen zich 'n ongeluk. met de feestdagen. zeg vanavond nog tegen mijn man . moet je de reclame van appie zien. Mooi jong gezin. mooi huis . diner aan tafel.
geen zeurende. maar stralende kinderen. mama heel blij zwanger. en papa zorgt alom dat het goed loopt.
ouders en sch.ouders zitten al aan tafel te wachten op het heerlijke eten.
Ik heb dit jaar ook geen geweldige kerst door omstandigheden. maar ik / wij proberen er wat van te maken. fijne feestdagen. - Kook samen iets wat je allemaal lekker vind. Hoeft niet ingewikkeld te zijn, het samen doen is al leuk.
Speel lekker "ouderwets" spelletjes.
En trek je vooral niet teveel aan van wat op tv en in de bladen staat, over met de heeeele familie bij elkaar komen.
Als het zo geforceerd gezellig moet worden, valt het toch tegen.