Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Oneliners (vervolg)

Dit onderwerp heeft 4177 reacties, is 355753 keer bekeken, en bestaat uit 168 pagina's. U bent momenteel op pagina 153 van 168.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 09:02.

1. Oneliners (vervolg)

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    04-02-2010, 18:14

Karma schreef op het vorige topic:
    Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.

(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).

reacties

1. De ware stilte is niet zonder geluiden,

maar zonder gedachten.

Paul van der Bergh

2. Jij en ik ook.

3. Ik denk dat er wel een verschil is tussen een leraar en een onderwijzer in deze DG.

4. Confucius (Qufu, 28 september 551 v.Chr. - aldaar, 479 v.Chr.) was een beroemd denker en sociaal filosoof uit het oude China, lang vóór de vorming van het Chinese keizerrijk. Hij werd geboren als Kong Qiu (Wade-Giles: K’ung Ch’iu) in de stad Qufu in de Chinese staat Lu, de tegenwoordige provincie Shandong.

5. Een leraar raakt de eeuwigheid

en weet nooit waar zijn invloed zal stoppen.

Confucius

6. En je mag 'm ook niet verliezen.

7. Moet die sleutel wel passen.

8. De sleutel tot de ander ben je zelf.

Eigen gedachte inzender

9.  Verkeerd is niet goed en goed is niet verkeerd http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-11.gif

10. Wat is verkeerd? Wat is goed?

11. Is het echt zooo makkelijk ??? [:|]

12. Gezien de DG is dit ook nog wel benoemenswaardig:

Door zelfobservatie en het afleren van zijn "slechte" gewoontes, zoals te veel spanning in zijn nek en het onnodig naar achteren trekken van zijn hoofd en optrekken van de schouders als hij diep adem probeerde te halen, verbeterde hij zijn stem en conditie. Ook zijn hele voorkomen veranderde op een positieve manier en zijn bewegingen werden natuurlijker en beter gecoördineerd.

13. F.Matthias Alexander (1869-1955) geboren in Tasmanië, van beroep acteur, was vooral beroemd als voordrachtskunstenaar van teksten en verzen van Shakespeare.

14. Als je ophoudt het verkeerde te doen,

komt het goede vanzelf.

F. Matthias Alexander

15. Helemaal in het NU leven zal niet gaan maar we kunnen wel proberen om het meer te doen. Wat geweest is kunnen we niet meer veranderen en wat komt  weten we niet. Ik denk dat Louis bedoelt dat we meer moeten genieten van het moment.

16. Mannen zijn vaak (ook) kostwinners dus of die nou in het NU leven....??

En met kinderen bedoel je denk ik alleen kleine kinderen. Zodra ze naar school gaan wordt het 'in het nu leven' ze wel afgeleerd.....
    karma wijzigde dit bericht op 26-03-2010 13:31 met 49%

17. Dat heb je als je ouder wordt...het kind verdwijnt..In het nu leven is enkel kinderen en mannen gegeven...Er zou dikwijls geen brood op de tafel staan of kleren in de kast moesten vrouwen steeds in het nu leven.

18. Louis L'Amour (1908–1988)
    Schrijver

19. Slechts weinigen leven in het nu.

We zijn voortdurend bezig

met wat komen gaat of wat geweest is.

Louis L'Amour

20. DG van gisteren doet me wel denken aan een tv programma wat ik volg: Steenrijk en Dakloos (oid)......

21.  Dus als je weinig karakter hebt, met de winden mee waait, zullen we maar zeggen, dan eh...goh, lijkt mij juist, dat je dan weinig behoefte hebt aan bezit.
    Ja, zo'n beetje parasiteren, heb je niet veel bezit nodig.

22. Tja, gisteren Boeddha zelf een DG ingezonden (denken ze daar nu echt dat wij gek zijn, of zijn zij het?), maar vandaag een DG van een van mijn (vele) lievelingsauteurs… Wat heb ik veertig jaar geleden gedweept met “Look Back in Anger”! (Hoewel het toen al ouwe koek was).

Maar nu even to the point. De DG, al is hij dan van John Osborne, zegt me totaal niks. Waarschijnlijk weer drastisch uit z’n verband gedrukt. ’t Zou niet mogen mogen… Ik zou de DG willen parafraseren: “Ik heb een slecht karakter, ik wil bezit”. (Niet helemààl waar, overigens).

23. John James Osborne (Londen, 12 december 1929 - Clun (Shropshire), 24 december 1994) was een Brits toneelschrijver en scenarist. Hij was afkomstig uit de lagere middenklasse; zijn vader was copywriter, zijn moeder kellnerin.

24. Met genoeg karakter

heb je weinig behoefte aan bezit.

John J. Osborne

25. Ben wel benieuwd, Ol!

advertentie