Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Verzamelen...

Dit onderwerp heeft 44 reacties, is 8521 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 14-03-2012 23:09.

1. Verzamelen...

Afbeelding van JokMar
    Dit onderwerp is gestart door JokMar
    18-01-2012, 21:28

Ik verzamel 

Oproepjes zijn niet toegestaan op het Margriet forum; zie de spelregels.

Moderator Margriet.

Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 19-01-2012 01:21 met 85%

reacties

1. Pas nog dat programma gezien van ik verzamel

wat is dat triest om te zien hoe die kamers zijn volgestapeld met allemaal dozen.. dozen en nog eens dozen...

2. Ohw meid.. leuk is dat he?.. zo heb ik een keer in de Libelle gestaan met mijn zus op de foto.. heb hem ook nog altijd bewaard en koester dit artikel, juist omdat ze er al niet meer is ook..
    quote:
    JokMar schreef op 30 januari 2012 @ 23:21:
     Hoi Jeanet,
    Ik heb van mijn geboortejaar in 1953 nog een Margriet en een Libelle en dat vind ik zóóó leuk!
    Ik kijk ze af en toe door en dan grinnik ik wat om de teksten, de mode en de breipatronen...

3.  Hoi Jeanet,
    Ik heb van mijn geboortejaar in 1953 nog een Margriet en een Libelle en dat vind ik zóóó leuk!
    Ik kijk ze af en toe door en dan grinnik ik wat om de teksten, de mode en de breipatronen...

4. quote:
    janita114 schreef op 29 januari 2012 @ 17:11:
    Hee.. Jok-mar.....Welk jaar heb je daar op school gezeten??????? in de Elizabeth-wolffstraat bedoel ik..
     ik heb daar maar eventjes op gezeten en ging in het jaar ;.60-61 naar het hortusplantsoen..waarom weet ik niet meer ,,gr van Janita.
    Hoi Janita, ik heb daar één jaar de opleiding Verzorgingsassistente gedaan en dat was in 1968/1969... toen was ik 16.

5. quote:
    janita114 schreef op 29 januari 2012 @ 17:11:
    Hee.. Jok-mar.....Welk jaar heb je daar op school gezeten??????? in de Elizabeth-wolffstraat bedoel ik..
     ik heb daar maar eventjes op gezeten en ging in het jaar ;.60-61 naar het hortusplantsoen..waarom weet ik niet meer ,,gr van Janita.
    Dat is leuk ,  misschien kom je hier nog een schoolmaatje tegen [:^)]

6. Hee.. Jok-mar.....Welk jaar heb je daar op school gezeten??????? in de Elizabeth-wolffstraat bedoel ik..

7. Het Beste..
    dat paperback achtige maandboekje..
    heb ik nog van mijn geboorte maand en jaar, mijn ouders waren toen blijkbaar lid.. en bewaarden die boekjes.. ik heb mijn maand er uit gehaald toen alles richting oud papier zou

8. Ik heb ook mega veel kookboeken en tijdschriften die over koken gaan. Is dat ook een verzamel-tic.
    Mijn oudste is denk ik het Margriet Kookboek, geen idee van welk jaar. Zal ik nog wel eens opzoeken.

9.  Janita, dat kookboek heb ik ook! In 1964 ging ik naar de huishoudschool in Haarlem, later heb nog een jaar in Amsterdam (Elizabeth Wolfstraat) gezeten.
    Maar ik heb er ook een die stamt uit 1934. Ik heb de 35e druk uit 1960 en dat heet Het Haagse Kookboek...
    Ik kijk er nooit in maar het staat wel leuk op de plank met allerlei kookboeken!

10. Ik heb ook nog een kookboek van 1964 ;. het heet het neerlands-kookboek. geschreven door 3 personen;.eerste; HHF,HENDERSON[  directie van de vakschool voor meisjes in Leiden,, 2e,H TOORS [lerares aan de Rotterdamsche huishoudschool;. 3e HM CALLENBACH.[ directrice van de Amsterdamsche huishoudschool.. en dat was de school waar ik op zat .... Hebben jullie ook nog boeken van de scholen waar je op gezeten hebt en hoe uod zijn die dan???????

11. Ohw.. is ook zo, ik heb ook een paar boekjes met mijn naam in de titel..

12. O ja, ik koop sinds een paar jaar magneetjes van steden of landen waar we geweest zijn. Schijnt niet zo bijzonder te zijn las ik vorige week ergens, doet 1/3e van de Nederlanders.
    Lekker origineel, NOT! [:P]

13.  JokMar, ik doe ze niet weg die kaartjes. Moet er zelfs nog de nodige inplakken.

14. Ik heb van die (geboorte, trouw en rouw) kaartjes in een la liggen, wil ze nog altijd inplakken, maar zit nog te dubben of ik ze op familie, of op datum zal doen... daarom los in de la.
    quote:
    kneeltje schreef op 23 januari 2012 @ 12:27:
     Ik heb ruim 40 jaar geboortekaartjes in een plakboek zitten, maar wel kaartjes die ik zelf heb gekregen van fam. of bekenden.

15. Ik heb de 12e 'geheel herziene'  druk,  maar geen jaartal erbij (denk wel jaren zestig ofzo)
    quote:
    kneeltje schreef op 23 januari 2012 @ 08:31:
     Jeanet, "MIJN" Margriet kookboek is de 23ste druk, uit 1971. En ik haal er nog regelmatig iets uit om te maken.

Zolang heb ik de Margriet ook al zelf, daar voor had mijn moeder hem thuis. 

16. quote:
    kneeltje schreef op 23 januari 2012 @ 12:27:
     Ik heb ruim 40 jaar geboortekaartjes in een plakboek zitten, maar wel kaartjes die ik zelf heb gekregen van fam. of bekenden.
    Wow Kneeltje,
    mocht je ooit overwegen om ze weg te doen: denk aan mij alsjeblieft... http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-55.gif ?

17. quote:
    JokMar schreef op 23 januari 2012 @ 12:00:
    Na een nogal hectische week zag ik zojuist dat "mijn" oproepje over verzamelen tóch is doorgezet en dat vind ik héél leuk! Bedankt!
    Ik ben ook zo'n verzamelaar, kan van iets onbenulligs zómaar een verzameling beginnen...
    Behalve geboortekaartjes (zo'n 15.000 stuks) verzamel ik ook miniatuur kinderwagens... en globes die in de holte van mijn hand passen anders zijn ze te groot... en figuurtjes met een rugzak... en figuurtjes met een fotocamera... en boeken met mijn naam (Joke) in de titel... en boekjes van Winnie the Pooh in alle talen (heb nu 23 talen)...
    Kortom, ik ben nogal "hebberig". Maar ik vind het zóóó leuk om naar rommelmarkten te gaan, of Koninginnedagmarkten, of verzamelbeurzen.
    Ik heb één vitrinekast in de kamer staan en daar mogen de verzamelingen om de beurt een poosje in, anders zou ons huis één groot museum worden... (en ik dol!)
    Gelukkig heb ik een partner die dit ook allemaal leuk vindt. Haar blikken speelgoed mag ook in de vitrinekast!

Ik vind het érg leuk om van anderen te lezen waar ze zo blij van worden, dus dames, schrijf lekker verder!!!
    Dat lijkt me daar een gezellige boel bij jullie .
    Een vitrinekast met een WISSELENDE TENTOONSTELLING .
    Erg leuk bedacht . 

18.  Ik heb ruim 40 jaar geboortekaartjes in een plakboek zitten, maar wel kaartjes die ik zelf heb gekregen van fam. of bekenden.

19. Na een nogal hectische week zag ik zojuist dat "mijn" oproepje over verzamelen tóch is doorgezet en dat vind ik héél leuk! Bedankt!
    Ik ben ook zo'n verzamelaar, kan van iets onbenulligs zómaar een verzameling beginnen...
    Behalve geboortekaartjes (zo'n 15.000 stuks) verzamel ik ook miniatuur kinderwagens... en globes die in de holte van mijn hand passen anders zijn ze te groot... en figuurtjes met een rugzak... en figuurtjes met een fotocamera... en boeken met mijn naam (Joke) in de titel... en boekjes van Winnie the Pooh in alle talen (heb nu 23 talen)...
    Kortom, ik ben nogal "hebberig". Maar ik vind het zóóó leuk om naar rommelmarkten te gaan, of Koninginnedagmarkten, of verzamelbeurzen.
    Ik heb één vitrinekast in de kamer staan en daar mogen de verzamelingen om de beurt een poosje in, anders zou ons huis één groot museum worden... (en ik dol!)
    Gelukkig heb ik een partner die dit ook allemaal leuk vindt. Haar blikken speelgoed mag ook in de vitrinekast!

Ik vind het érg leuk om van anderen te lezen waar ze zo blij van worden, dus dames, schrijf lekker verder!!!

20.  Jeanet, "MIJN" Margriet kookboek is de 23ste druk, uit 1971. En ik haal er nog regelmatig iets uit om te maken.

Zolang heb ik de Margriet ook al zelf, daar voor had mijn moeder hem thuis. 

21. Zo ben ik ooit begonnen met bewaren van de papiertjes, die je om de losse mandarijntjes hebt zitten, gewoon om te onthouden welke zo lekker waren, alleen, elke week waren het weer andere,
    inmiddels heb ik een stuk of wat verschillende, gewoon achter in een kookboek.

jaren geleden las ik bij de kapper eens, weet niet meer welk blad, Pano** ofzo.. dat Martine Bijl dat ook spaarde en dat zij die papiertjes glad streek om ze mooier te kunnen houden..

PS
    Dat kookboek.. tja.. dat is denk ik de eerste uitgifte van Margriet.. het is een ouderwets Margriet Kookboek.. witte buitenkant, met goud ingelegde letters, nou ja, goudkleurig..  zal eens zien welk jaar dat boek is uitgekomen en welke druk ik heb
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 23-01-2012 00:41 met 22%: ps toevoeging

22. Ik verzamel meerdere dingen, maar geen kasten vol;. oa;. beren, eendjes,boedha's,vogeltjes,uiltjes en souvenier-theelepeltjes.  En alles staat keurig in het gelid in de kamer. gang en slaapkamer... behalve de theelepeltjes die staan in een kastje....... gr van JANITA.

23.  Maar die viltjes niet meerhttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

24. Die muur zal er nog wel staan, hoor. [:)]

25. quote:
    karma schreef op 22 januari 2012 @ 10:35:
    Jeanet, alleen als het niet al te duur komt, hoor. Ik heb vast al een hele boel uit je tas! Een keer afspreken is ook leuk, toch?

Ien, een foto...... alles zit in een kist en een mand. Al tijden van plan de boel eens te sorteren (want er zitten vast dubbele in) maar dat komt er nog niet van.

Ben al begonnen als tiener, toen plakte ik ze (met velpon (PIEP) oid) aan de muur, daar was mijn vader niet zo blij mee toen hij mijn kamer wilde behangen nadat ik uit huis was [:O][:$] .

Een collega heeft ipv een kaart eens een viltje opgestuurd, adres erop, postzegel erop en ja hoor, kwam gewoon over [:D] .
    [8-)] Spijtig dat die muur er niet meer is .....haha

advertentie