Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Verzamelen...

Dit onderwerp heeft 44 reacties, is 8523 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 14-03-2012 23:09.

1. Verzamelen...

Afbeelding van JokMar
    Dit onderwerp is gestart door JokMar
    18-01-2012, 21:28

Ik verzamel 

Oproepjes zijn niet toegestaan op het Margriet forum; zie de spelregels.

Moderator Margriet.

Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 19-01-2012 01:21 met 85%

reacties

1. Zo ben ik ooit begonnen met bewaren van de papiertjes, die je om de losse mandarijntjes hebt zitten, gewoon om te onthouden welke zo lekker waren, alleen, elke week waren het weer andere,
    inmiddels heb ik een stuk of wat verschillende, gewoon achter in een kookboek.

jaren geleden las ik bij de kapper eens, weet niet meer welk blad, Pano** ofzo.. dat Martine Bijl dat ook spaarde en dat zij die papiertjes glad streek om ze mooier te kunnen houden..

PS
    Dat kookboek.. tja.. dat is denk ik de eerste uitgifte van Margriet.. het is een ouderwets Margriet Kookboek.. witte buitenkant, met goud ingelegde letters, nou ja, goudkleurig..  zal eens zien welk jaar dat boek is uitgekomen en welke druk ik heb
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 23-01-2012 00:41 met 22%: ps toevoeging

2. Ik verzamel meerdere dingen, maar geen kasten vol;. oa;. beren, eendjes,boedha's,vogeltjes,uiltjes en souvenier-theelepeltjes.  En alles staat keurig in het gelid in de kamer. gang en slaapkamer... behalve de theelepeltjes die staan in een kastje....... gr van JANITA.

3.  Maar die viltjes niet meerhttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

4. Die muur zal er nog wel staan, hoor. [:)]

5. quote:
    karma schreef op 22 januari 2012 @ 10:35:
    Jeanet, alleen als het niet al te duur komt, hoor. Ik heb vast al een hele boel uit je tas! Een keer afspreken is ook leuk, toch?

Ien, een foto...... alles zit in een kist en een mand. Al tijden van plan de boel eens te sorteren (want er zitten vast dubbele in) maar dat komt er nog niet van.

Ben al begonnen als tiener, toen plakte ik ze (met velpon (PIEP) oid) aan de muur, daar was mijn vader niet zo blij mee toen hij mijn kamer wilde behangen nadat ik uit huis was [:O][:$] .

Een collega heeft ipv een kaart eens een viltje opgestuurd, adres erop, postzegel erop en ja hoor, kwam gewoon over [:D] .
    [8-)] Spijtig dat die muur er niet meer is .....haha

6. Jeanet, alleen als het niet al te duur komt, hoor. Ik heb vast al een hele boel uit je tas! Een keer afspreken is ook leuk, toch?

Ien, een foto...... alles zit in een kist en een mand. Al tijden van plan de boel eens te sorteren (want er zitten vast dubbele in) maar dat komt er nog niet van.

Ben al begonnen als tiener, toen plakte ik ze (met velpon (PIEP) oid) aan de muur, daar was mijn vader niet zo blij mee toen hij mijn kamer wilde behangen nadat ik uit huis was [:O][:$] .

Een collega heeft ipv een kaart eens een viltje opgestuurd, adres erop, postzegel erop en ja hoor, kwam gewoon over [:D] .

7. [:O] Ik kreeg net een fantastisch idee .
    Plaats hier ook eens een foto van je verzameling .
    Ik zou het alvast erg leuk vinden ,  en volgens mij , 
    jullie ook .

8. Karma..

ik kan ze je toesturen toch?  zoek je adres wel via andere kanalen, komt goed meid..

en.. ik kan die wc-tjes verzameling niet meer bijhouden, kwam wel heel wat leuks tegen in Engeland, afgelopen september, maar tja.. daar hing weer zo'n mega prijslijst aan, dat ik heb volstaan met een foto..
     zal zien dat ik die hier nog eens kan plaatsen..

j

quote:
    karma schreef op 21 januari 2012 @ 12:21:
    Jeanet, tuurlijk maar dan moet je wel geduld hebben, denk ik. Momenteel even een rotperiode (zoals je weet) maar als ik weer zin krijg om dingen te ondernemen dan kom ik ze een keer halen. Je woont in een leuke stad.

Mijn  moeder spaart ook al haar hele leven olifanten. Sinds een paar jaar staat alles in een Billy ( [:)] ) met glazen deuren ervoor. Stofvrij dus. Omdat ik de verzameling niet meer bij kon houden (wat heeft ze wel/niet) heb ik de laatste jaren alleen gebruiksvoorwerpen in de vorm van olifanten gekocht. Tafeltje, theepot, broodplankjes, boekenlegger enzo.

9. Ik verzamel zelf niks ,  en toch weer alles ..... voor een ander .....
    Mijn man krijgt er een punthoofd van ,
    ik kan namelijks niks weggooien .
    Er is altijd wel een kennis ,  soms via via ,  die het verzameld [G]

10. quote:
    Jonda55 schreef op 21 januari 2012 @ 11:44:
    Olifantjes, maar dan wel bijzondere, probeer elke vakantie een nieuwe te vinden. En in Italie hebben ze hele leuke. In een vitrinekast, en die is nog niet vol. Ik probeer wel kleintjes te vinden, dan kan ik nog even vooruit [:)]
    Je kan ook een vitrinekast bijkopen [:^)]

11. Jeanet, tuurlijk maar dan moet je wel geduld hebben, denk ik. Momenteel even een rotperiode (zoals je weet) maar als ik weer zin krijg om dingen te ondernemen dan kom ik ze een keer halen. Je woont in een leuke stad.

Mijn  moeder spaart ook al haar hele leven olifanten. Sinds een paar jaar staat alles in een Billy ( [:)] ) met glazen deuren ervoor. Stofvrij dus. Omdat ik de verzameling niet meer bij kon houden (wat heeft ze wel/niet) heb ik de laatste jaren alleen gebruiksvoorwerpen in de vorm van olifanten gekocht. Tafeltje, theepot, broodplankjes, boekenlegger enzo.

12. Olifantjes, maar dan wel bijzondere, probeer elke vakantie een nieuwe te vinden. En in Italie hebben ze hele leuke. In een vitrinekast, en die is nog niet vol. Ik probeer wel kleintjes te vinden, dan kan ik nog even vooruit [:)]

13. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    21-01-2012, 00:01

Miniatuur boeddha's is mijn " tik ".
    Het mag elk soort materiaal zijn, behalve plastic , en hoe kleiner hoe mooier [;)]  ik ze vind.

14. Ik ken iemand die spaart alle soorten, maten vormen kleine en minder grote
    wc.tjes en tegeltjes die ermee te maken hebben, potjes, noem maar op.. zo leuk..  weet niet hoeveel.. maar ook al meer dan een vitrinekast vol..

15. Karma

ik heb een hele zak vol gespaard voor de zoon van iemand, maar tja.. hij spaart ze niet meer..  wil jij ze hebben?

J
    quote:
    karma schreef op 20 januari 2012 @ 08:16:
    Ik verzamel bierviltjes. Omdat velen dit weten krijg ik ze overal vandaan.

16. Mijn verzamelwoede uit zich in het verzamelen van kookboeken en olifantjes.
    Allebei al heeeel lang en dus kasten vol. Te veel, wat, veel te veel.

17.  Heb jaren schildpadbeeldjes verzameld, maar nu doe ik het niet meer. Heb een letterbak en 2 kastplanken vol. Ook jarenlang op rommelmarkten gekeken en veel cadeau gekregen.

18. ik verzamel vogelbeeldjes in de ruimste zin des woords.
    Van steen, hout, bergkristal noem maar op.
    Ik heb een vitrinekast vol, ongeveer 130 st. alemaal verschillend.
    Ik ben ermee begonnen toen ik er zelf (op 15 jarige leeftijd) een paar gemaakt had bij handenarbeid, zoals dat vak toen heette.
    Ben nu op vakantie altijd op zoek naar een leuk vogeltje/niet te duur. En ik krijg er soms een op m'n verjaardag of zo.

19. Karma, zal weer eens op speurtocht gaan voor jou.
    kneeltje wijzigde dit bericht op 20-01-2012 08:43 met 85%

20. Ik verzamel bierviltjes. Omdat velen dit weten krijg ik ze overal vandaan.

21. Oké ,  oproepjes mag niet . 
    Maar mensen kunnen toch ,  vertellen ,  over hun verzamelwoede .
    En wij hebben best wel interesse in ;
    hoe en wanneer het is begonnen  ,
    wat ze zoal verzamelen ,
    enz . 
    Laat dit onderwerp dus maar staan .

22. Ha.. verzamelen, zag gisterenavond iemand op tv.. had ook soort van verzamelwoede gehad.. geen doorkomen aan

23. Afbeelding van Moderator_Margriet
    Moderator_Margriet
    19-01-2012, 23:19

Je kunt je oproepje plaatsen bij Vraag & Aanbod van Margriet.  Deze is te vinden onder de categorieën van het forum.  Succes!

Moderator Margriet.

24.  Oké, verwijder dit onderwerp maar...

advertentie