Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Waarom....
Dit onderwerp heeft 130 reacties, is 19465 keer bekeken, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 07-05-2012 17:48.
Waarom....
Soms vraag je je dingen af waar je eigenlijk niet eens een antwoord op hoeft te hebben maar wil je de vraag of verbazing over iets wel even kwijt.
reacties
- Iedereen gelijk voor de wet .
De wet niet gelijk voor iedereen . - Waarom een staatsloterij met een eindejaarsprijs van 58 miljoen euro voor 1 persoon?
WAAROM NIET 58 personen blij maken met elk 1 miljjoen?.. of..
580 personen blij maken met elk honderd duizend euro?? - Mamtin, dit is mij uit het hart gegrepen.
Je vader had gelijk, kijk om je heen en zie niet de verschillen maar de overeenkomsten. Sta daar open voor.
Eerste helft jaren 80 zijn mijn man en ik een paar keer naar Hongarije geweest, toen nog communistisch, deels voor werk deels als vakantie. Door nasleep van een echtscheiding van mijn man hadden we het niet breed, maar konden rondkomen. Daar zagen we dat de gemiddelde Hongaar, omgerekend naar onze normen, met minder dan onze helft moest rondkomen.
Desondanks werden we binnengehaald en getrakteerd op het beste dat men ons kon geven. Zelfs het lang bewaarde pakje goede thee werd geopend.
Om ons heen zagen we duidelijk dat mensen in angst leefden en niets of weinig durfden te zeggen. We waren steeds op onze hoede niets te zeggen of te doen waardoor zij in problemen konden komen.
Nog steeds word ik verdrietig als ik daaraan terugdenk, ook nederig.
Sindsdien delen we zoveel mogelijk met anderen, in dingen - daden - goederen.
Dat gaat vaak niet goed, want men is niet gewend dat iemand gul is of klaar staat. Hier ervaren mensen dat als een verplichting, volgens hen moet er iets tegenover staan. Terwijl dat niet onze bedoeling is. Goede vrienden en kennissen zijn we daardoor kwijt geraakt.
We hebben vaak gehoord dat we gek zijn. Soi, het zit in onze aard en dat zal nooit veranderen.
En ja, het wapen in de hand van een getroubleerd of gestoord persoon is gevaarlijk. Ook in de hand van mensen die met 'afwijkende' doctrine zijn opgegroeid. Helaas, worden ze meestal te laat gezien.terugfluiter wijzigde dit bericht op 14-12-2011 22:42 met 10% - Door mijn job als militair heb ik vele uithoeken van de wereld gezien en ik ben bij die 'vreemden' in huis geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat wij daar altijd ALTIJD(!) met evenveel respekt zijn behandeld. Ze hebben niks en toch halen ze het beste wat ze in huis hebben boven en leggen het u voor. Overal zitten slechterikken het kan zelfs een mens zijn waar jij op dat moment veel van houdt. Als militair heb ik veel en vaak met wapens te doen en wij realiseren ons goed wat zo een stuk metaal voor schade kan aanrichten. Er is echt niet veel voor nodig om de trekken over te halen.
Eerst moeten ze de illegale wapenhandel proberen op te ruimen of toch zoveel mogelijk dwars zitten. Dat zijn de grote boosdoeners. Toen mijn 2 broers voor het eerst op missie vertrokken naar Bosnië zei mijn vader "Ze moeten er niet tussen gaan zitten maar ze moeten er omheen gaan zitten. Zorgen dat niks uit en niks in de landen van conflict geraakt." En gelijk had hij!!! Een onmogelijke taak maar het zou echt meer uithalen dan tussen twee partijën te gaan staan en niks mogen doen. Er is maar 1 grote mond nodig en een handvol domme schapen die hem geloven en het begint weer van vooraf aan.
Ik kan met de hand op mijn hart zeggen alle wapens zijn gevaarlijk onder welke omstandigheden dan ook. Een mes of een revolver of een anti-tankwapen en en en... Wie het hoe onder welke omstandigheden dan ook gebruikt er zal bloed vloeiën.
Stop dus aub met hele volkeren of groepen mensen te veroordelen zonder dat je de kans hebt gehad hun te beoordelen. Kijk morgen maar eens links en rechts van u en bedenk dat elk moment één van die mensen rond u kan flippen en hoop uit de grond van uw hart dat hij/zij geen wapen bij zich heeft. - Waarom vinden mensen het zoveel gemakkelijker om hele bevolkingsgroepen over 1 kam te scheren? Vrouwen met hoofddoekjes zijn dom, achtergesteld en onderdrukt, moslims zijn terroristen, Polen zijn altijd dronken, Roemenen zijn onbetrouwbaar, enz. Waarom zijn we niet in staat naar ieder individu te kijken zoals die persoon is, ipv onze mening al klaar te hebben, die gebaseerd is op vooroordelen?
- WAAROM vertellen mensen dingen over iemand die ze niet eens kennen.
Zo heb je gelijk een stempel die niet op jou betrekkingen van toepassing is.
En verander dat maar eens.
Oordelen over iemand kan zo snel
Laten we eens vriendelijker tegen elkaar zijn.
Goed begin begint niet op 1 januari maar kan nu al beginnen. - Eigenlijk geen Waarom......
Veel 'onenigheid' ontstaat door Miscommunicatie....... - Schutter Florence schiet twee straatverkopers dood............
- Die granatengooier in Luik had al meer op zijn kerfstok, toch maar eerder veroordeeld voor 58 maanden terwijl ze wisten dat hij veel wapens had........
Waarom................![[8o|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-39.gif)
![[:'(]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-9.gif)
- We vragen ons dus heel veel af, en volgens mij herkennen we de dingen die anderen noemen allemaal.
Het is nog altijd zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Dat zie je dus overal terug.
Het is mijn eigen schuld als er ingebroken wordt, als mijn fiets gestolen wordt of weet ik veel wat....had IK de dingen maar beter moeten beveiligen!
Jammer dat er zoveel mensen zijn die totaal geen respect hebben voor andermans spullen.
Lossen we dit op door de straffen te verhogen?
Zullen alle mensen beseffen dat spullen extra duur zijn omdat er diefstal in doorberekend zit?
Beseffen vernielers dat wij met z'n allen de kosten moeten dragen?
Waarom doen mensen dit elkaar aan? - Waarom gooit de jeugd ( niet allemaal) als ze in de pauze naar de markt of het winkelcentrum gaan, alle verpakkingen van zich af. Terwijl er bakken genoeg staan.!!!!!!
- Waarom moeten al die FEESTEN , meer en meer en meer .....
En al die GESCHENKEN , duurder en duurder en duurder .....
Ik snap er niks van ..... het gaat toch om de WARMTE van het SAMENZIJN ..... - sommigge jeugd bukt niet om 20 cent op te rapen, omdat ze te verwend zijn en altijd alles kregen wat ze wilde.
geld natuurlijk niet voor iedereen - Dat is toch te zot voor woorden dat het daarom nodig is..
waarom bukken sommige jeugdigen niet meer om een muntje van 20 cent op te pakken? - Joky-P, je hebt helemaal gelijk over die verpakkingen. Maar waarom...... omdat er mensen zo brutaal waren om met de inhoud van die dozen zo de winkel uit te lopen. Ik heb jaren op zaterdag en en in Sinterklaastijd in een speelgoedwinkel gewerkt. Toen was er nog geen elektronische beveiliging. De dozen van L*go en Pl*ym*bil stonden soms leeg in de schappen.
- Waarom moet je scharen en tangen gebruiken om verpakkingen te openen.
Speelgoed met sinterklaas .zonder tangen niet los te krijgen..
voor volwassen niet .laat staan voor 'n kind.. - Deze zomer een nieuwe geur wasverzachter, rook lekker in de fles. Voor mij gebruikelijk: eenmaal per jaar alle linnengoed in de wasmaschine op 90 graden, dit keer met de nieuwe geur en buiten aan de lijn voor de extra frisheid. Jakkiebah, alles rook daarna naar ongewassen lijven (lang ongewassen), dus alles kon opnieuw worden gedaan. De rest van de wasverzachter uiteraard in de kliko.
- bij mij was het hondevoer het rook alsof iemand had zitten meuren. Alles schoongemaakt en gesnipperde ui weggezet
- Dat heb ik eens met tomatenpuree gehad. De puree zat tot aan het plafond!
- oja het blik kwam pas uit de winkel
- jeanet dan denken de mensen dt ze veel kopen
hoe komt het dat een blik ontploft waar op het oog
niets aan te zien is
(blik is toch altijd te bewaren, mits er geen deuken,of bollingen zijn)
HET AROMA KWAM ME TEGENMOET - rozijntje.. sommige mensen of sommige mannen?? (knipoogje)
waarom zit er zo mega veel verpakking om bijv. de cornflakes.. grote doos, open je die zit er een zak in van binnen en die is maar voor de helft gevuld.. dan kan die doos toch ook kleiner? - Karma: sommige mensen vinden zo'n strikje mooi:)..
- Waarom zitten er vaak van die domme strikjes op lingerie.......