Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Wat lees je op dit moment?
Dit onderwerp heeft 42 reacties, is 8939 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 04-05-2012 11:45.
Wat lees je op dit moment?
Ik ben vrij nieuw op dit forum en heb gezocht of er een topic is over lezen... maar ik heb niks kunnen vinden.
Ik heb net Lady of the Rivers van Philippa Gregory gelezen en ben vandaag begonnen met The Assasin's Prayer van Ariana Franklin. Tussendoor lees ik ook nog deel 3.1 van George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (De TV serie Game of Thrones is op die boeken gebaseerd).
Ik ben een beetje aangewezen op Engelstalige literatuur omdat ik in Engeland woon, maar kan gelukkig nu ook Nederlandse boeken downloaden van Nederlandse websites.
reacties
- hallo ik ben bezig met de chirurg van tess gerritsen aan het lezen is erg spannend en ook wel wat luguber
- Verdwenen vaders van Janne IJmker..
en
Het Pauper Paradijs van Suzanna Jansen - Waarom niet, het is me niet duidelijk: het boek Moederpassie weet me maar niet te vangen.
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween - Jonas Jonasson
Een boek met een onmogelijke titel, maar manlief vindt het een leuk boek en het schijnt verfilmd te worden. - Bonita avenue
van Peter Buwalda - Getuige - Lars Kepler
Voor wie van thrillers houdt is dit absoluut een aanrader. En als je, net als ik, dol bent op dikke boeken, is dit meer dan 500 pagina's tellend boek, helemaal een feestje.
Ik heb me de afgelopen week "lummeltijd" gegund. Echt vakantie gehouden met veel slapen, veel rusten, opgenomen tv-fragmenten eindelijk bekijken en eindeloos lezen. Dit dikke boek had ik in 4 dagen uit! Mijn lijf én mijn geest was hier heel hard aan toe en het heeft me goed gedaan. Mijn wereld is nu, na een week niksen, weer aan groter dan alleen het hofje waaraan ik woon toe.
Moederpassie - Majgull Axelsson
dit boek ligt nu naar me te knipogen. Maar ... ik heb nog een week vakantie en ik ga eerst achterstallig schoolwerk bijwerken en Oma's kwarkcake bakken. De oven staat al voor te verwarmen. Ik zie de avond al voor me: dochter- en zoonlief zijn beiden op stap, manlief kijkt op tv waar hij zin in heeft want Lottie zit op de bank met een grote pot thee, verse cake en een nieuw boek? Mmmmmm. - Ik ben met twee boeken bezig. Alletwee van Andre Rieu.
Zeker de moeite waard als je er van houdt. - Nooit ziek geweest, van Nico Oudshoorn. Leest erg gemakkelijk, ik had het in 2 avonden uit.
Ik heb een aantal Zweedse thrillers bij de bibliotheek gehaald, over een weekje heb ik 2 weken vakantie. Ik heb ze nu niet bij de hand dus je houdt ze nog van me tegoed.
Bij de boeken van Patricia Cornwell ben ik voorgoed afgehaakt. In het verleden heb ik ze enthousiast gelezen. Maar ik vind ze inmiddels zó onwaarschijnlijk en zo technisch dat ik er niet meer doorheen kom. - Oscar van Jan Siebelink. Leuk boek (tot nu toe
) - Ik had een boek gekocht bij de supermarkt , het gaat over de maffia in Amsterdam,
En ik als geboren Amsterdamse dacht ach voor 4 euro kan ik wel eens gokken of het wat is voor mij..
Het is een thriller, ik had nog nooit thrillers geleze. En wat denk je het is een hartstikke leuk en spannend boek. de titel = KOUD-ZUID, en de schrijfster is .Ariane-Meijer.
Verder heb ik ook nog het boek ; Op klaarlichte dag..van Simone van der Vlucht klaar liggen om te lezen.. gr van Janita.. - Patricia Cornwell - Rood waas
ligt buiten op me te wachten, samen met een grote beker thee met verse munt. Nu de kat nog duidelijk maken dat het mijn tuinstoel is en ik die niet voor hem in het zonnetje gezet heb. - Hallo allemaal,
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
Om precies te zijn heb ik nu nog 3 maanden en 17 dagen de tijd om aandelen van mijn boek te verkopen.
Moderator Margriet.Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 24-03-2012 23:45 met 76% - Even een rectificatie. Het boek heet niet de schone maar de dode slaapster. Dat is toch wel wat anders.
Phillip Margolin - De schone slaapster.
Het boek begint met aardig wat namen en een vooruitblik. Ik word een dagje ouder
, merk ik, want ik kan de namen niet meteen plaatsen. Even een kladblaadje en een pen erbij. Vroeger leerde ik ook altijd met pen en papier....
Het scheelt natuurlijk ook dat ik op dit moment geen tijd heb om door te lezen omdat ik het nu voor mijn werk thuis veel moet uitwerken, het daardoor druk heb en de namen daarom niet kan onthouden. Hoe vind je dit excuus
??Lottie wijzigde dit bericht op 21-03-2012 19:51 met 8% - Ik heb net DROOMKIND gekocht van Sjaak Verboom. Lijkt me erg mooi...
- Ik lees : Het lot van de familie Meijer.
van Charles Lewinski, gaat over een Joodse familie - [i][fgcolor=#000080]Je hebt me op een goed idee gebracht Lottie .
'k Heb vanmorgen de boeken van Paulien C. gekocht.
Mijne wederhelft een boek van L. de Winter, en als extraatje het boekenweekgeschenk van T. Lanoye.
Een voorraadje leesvoer komt altijd van pas
.[/fgcolor] - [i][/i]Elizabeth_de_G wijzigde dit bericht op 15-03-2012 13:44 met 81%
- "De vierde seconde" , een thriller van James Patterson ligt naast mijn bed.
Voor dochterlief heb ik onlangs het nieuwe boek van Paulien Cornelisse gekocht, "En dan nog iets". Het gaat over taal en is de opvolger van "Taal is zeg maar echt mijn ding". Oké, ik geef toe, het was ook een beetje een cadeautje voor mezelf. Ik ben dol op taal, altijd geweest. Zij signaleert dezelfde (en nog veel meer) dingen als ik, en weet dat op een humorvolle manier te omschrijven. Je herkent het meteen. - Ik lees op dit moment een boek van Karin Slaughter, "Een lichte, koude huivering". Dit MOET dit weekend uit , want het is door een ander bibliotheeklid gereserveerd. Heb ik mooi een excuus om dadelijk te gaan lezen i.p.v. te poetsen
.
Manlief heeft 2e hands via internet het boek van Nico Dijkshoorn gekocht "Nooit ziek geweest". Schijnt goed te zijn. Nico Dijkshoorn zit wekelijks in het tv-programma "De wereld draait door". Ik houd wel van zijn spreekstijl, of zijn schrijfstijl overeen komt? Het lijkt er zo op het 1e oog wel op. Ik weet niet of je dit, in Nederland populaire avondprogramma, in Engeland wel eens bekijkt.
Ik ben een enorme boekenwurm! Als de bibliotheek mijn leenhistorie altijd digitaal gehad zou hebben, zou ik vast erg hoog in hun lijst staan.
Deze topic was me niet eerder opgevallen, dus vandaar dat er van mij geen reactie in staat. Maar ik zal me vanaf nu wel vaker melden, - Ben bezig in het derde boek van Jussi Adler Olsen. Zijn krimi's. Erg spannend en soms luguber. Er zijn mensen met erg zieke geesten.
- De Voltooiing (van Marcella Kleine); echt een aanrader. Het verhaal houd je van begin tot eind in de ban en is niet alleen spannend, maar heeft ook diepgang. Ik kon het boek niet meer wegleggen omdat ik persé wilde weten hoe het met kunstschilderes Marscha zou aflopen. Het speelt niet alleen in het hier en nu, maar het boek vertelt ook het verhaal van een dramatische gebeurtenis in het verleden. Marscha heeft er geen idee van dat zij daarvan het slachtoffer dreigt te worden; 'iemand' komt namelijk nemen ... Ofwel: het verleden voltooiien.
- Afgunst en Koorts van Saskia Noort uit.
Ik lees nu Dissolution van C.J.Sansom, het is het eerste deel van een serie over een advocaat ten tijde van Hendrik VIII (in dit boek is Queen Jane Seymour net overleden in het kraambed).digitallyangelic wijzigde dit bericht op 12-01-2012 23:49 met 0% - Ga beginnen in " De Provocatie" van Baldacci. Of in " Gevallen" van Karen Slaughter.
- Afgunst - Saskia Noort
- Ik ben nu halverwege The House of Silk - een Sherlock Holmes mysterie dat niet door Conan Doyle geschreven is, maar ik ben de naam van de auteur even kwijt.
- Heb de nieuwe van Saskia Noort meegenomen: Koorts, nog een van John Sandford en van Karen Slaughter. Allemaal moord en doodslag.
Fijn weekend.