Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Zomervakantie.
Dit onderwerp heeft 75 reacties, is 11290 keer bekeken, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 15:25.
Zomervakantie.
Ik ben een beetje nieuwsgierig nu het minder wordt met de economie, worden er vakantieplannen gemaakt en waar naar toe?
Als ik al op vakantie ga dan boek ik kort van te voren en dan liefst in het voor of najaar. Als het weer meewerkt vind ik de zomervakantie thuis fijn. Weinig verplichtingen en tijd voor dingen waar je anders niet aan moet denken.
Jullie?
reacties
- Fijn dat het weer beter gaat met je man Vis en gelukkig zaten jullie niet in het buitenland fftt. Hopen op wat zonnige dagen hier dat voelt ook een een beetje als vakantie.
Ik heb hier een tweede hond, deze is lekker op vakantie bij ons voor 10 dg.
Wij hebben zelf een hondje en om eerlijk te zijn vind ik 2 honden 1 teveel.
Logeerhondje loopt de hele dag achter mij aan, verhaart erg en luistert slecht.
Het uitlaten van 2 honden is ook niet echt fijn. Maar alles voor het goede doel, de buren. - Ach ,V is wat sneu voor jou en je man.
Ik heb dat vroeger ook een keer meegemaakt toen waren we op Texel en mijn man had mosselen gegeten en werd prompt doodziek ,dat duurde dus 3 dagen en we waren er voor 5 dagen dus je begrijpt het was niet leuk.
Laat mijn man de 4e dag nu ook nog tegen een hek rijden bij eco-mare.
Tja en toen was het meteen naar huis en de stemming tussen ons ver te zoeken
Maar dat is al lang verleden tijd.
Zo zie je maar het gebeurd ond allemaal wel een.
Hoe gaat het nu met je man????? en met jou???????
Groetjes van mij, doeiii tot later. - Anoukk: we waren midden op de Veluwe in een gezellig goed hotel. Het gaat gelukkig beter met mijn man, dankzij medicijnen van de huisarts.
Maar we gaan het vast een keer opnieuw proberen. Dit is nog nooit gebeurd. Maar goed, we zijn weer thuis.
Waar was je midweekje naar toe? Gaat het nu beter met je man? Gezondheid boven alles toch?quote:vis schreef op 15 mei 2012 @ 21:49:
Vorige week dus een midweekje weg, wordt mijn man halverwege ziek. We gaan het wel inhalen. Maar het is wel balen. Maar ach, we hebben de tijd aan ons zelf. Ik ben nu in ieder geval weer op de site en kan weer meedoen zonder problemen hoop ik.- Vorige week dus een midweekje weg, wordt mijn man halverwege ziek. We gaan het wel inhalen. Maar het is wel balen. Maar ach, we hebben de tijd aan ons zelf. Ik ben nu in ieder geval weer op de site en kan weer meedoen zonder problemen hoop ik.
- Link is verwijderd wegens niet toegestaan
Margriet Moderatorquote:zomerhuis3 schreef op 08 mei 2012 @ 16:24:
Dit jaar een vakantie in Holland ?
Mochten jullie lekker in eigenland en niet duur op vakantie gaan
En je houd van de zee, strand en duinen.
Kom naar Egmond aan zee, een gezellig vissersdorpje met lekker restaurantjes en leuke winkels.
Voor een gezellig en betaalbaar zomerhuis is dit een echte aanrader
---------
----------------------------- - Dit jaar een vakantie in Holland ?
Mochten jullie lekker in eigenland en niet duur op vakantie gaan
En je houd van de zee, strand en duinen.
Kom naar Egmond aan zee, een gezellig vissersdorpje met lekker restaurantjes en leuke winkels.
Voor een gezellig en betaalbaar zomerhuis is dit een echte aanrader
---------
-----------------------------Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 08-05-2012 22:41 met 37% - Ja , .....Vis en Anouk...
Ik heb geen auto. dus dan ben afhankelijk van het openbare vervoer en dat is af en toe wel eens moeilijk.
Maar ik denk dat ik rustig afwacht van wat er op mijn pad komt.
Wie weet is er straks een leuke last minute..
Of, zoiets.
Ach we zien wel , ik heb alle tijd. - Op internet kun je een prijsvergelijking zien en inderdaad scheelt dat een tussenpersoon, dus extra kosten.
- Janita: wij boeken een hotel rechtstreeks en niet via een reisbureau. Scheelt ook weer een boel administratiekosten. Eenpersoonskamers in het hotel waar wij gaan zijn nauwelijks duurder dan een 2persoonskamer.
Van de week stond er in een ochtendkrant een lijstje met wat entreeprijzen en parkeergeld. Nou als je dat een weekje doet: tel uit je winst.
Een dagje Blijdorp: entree 35 euro, parkeren auto : kapitaal. Dan wil je nog wel iets eten of drinken. En als je niet met de auto gaat, dan met het OV : ook niet te betalen iedere dag. - Ja, vis,, dagjes weg kan erg duur zijn, maar ik ben in mijn 1tje dus zal het wel meevallen. En met sommige reisburo"s moet je extra betalen omdat je een 1 pers, kamer wil hebben. of gewoon de reis van 2 personen neerleggen.
Raar maar waar,.
En Lotte hoe gaat het met jullie???? Nog steeds geen uitzicht op een baan????
Wat vervelend is dat toch . Ik hoop dat het snel weer goedkomt met je man en jou??. Vele groetjes van Janita,,, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. - Janita114: dagjes uit kunnen erg duur zijn. Hebben wij ook een keer gedaan : een week lang dagjes uit. Bij elkaar opgeteld hadden we voor dat geld een weekje in een hotel kunnen zitten. Tenminste: b.v. het hotel waar wij naar toe gaan (goed, wij hebben half pension, lekker ontbijt, goed diner en de lunch kan je net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt).
- Wij gaan minstens twee keer per jaar een midweek in een hotel in Nederland. In het voorjaar en in het najaar. Ik boek het zeker al drie maanden van tevoren. Waarom dagen rijden om op je vakantiebestemming te komen? Je komt moe van je werk thuis, gauw spullen inpakken, dan 1000 kilometer of meer rijden. kom je doodmoe aan. Een dag of twaalf 'ontspannen'en dan dezelfde kilometers weer trug. Alles uitpakken, wassen, en dan weer naar je werk. Dat is geen vakantie, behalve als je van die lange autoreizen houdt. Ik moet er niet aan denken.
Wij zitten zo gemiddeld in anderhalf uur op onze plaats van bestemming. Heerlijk ontspannen.Niet koken, niet afwassen, geen bedden opmaken. We komen uitgerust weer thuis, terwijl we iedere dag er op uitgaan.
Wij zijn heus geen saaie pieten en zijjn best voor alles in.
(we hebben trouwens al heel wat afgereis, per auto, trein, vliegtuig, tot in Rusland toe) Ook talloze stedenreizen hebben we gemaakt. Maar nu we wat ouder zijn blijven we 'gewoon' in Nederland en we vermaken ons best.
We gebruiken ons vakantiegeld echt voor de vakantie. - Heb nog steeds geen vastomlijnde plannen voor as zomer...
- Zomervakantie, wie maakt plannen? ( Dat kan ook thuis zijn hoor).
Wie durft nog plannen te maken? - Maar Lottie
is zoiets dan niet aan te kaarten, dat ze dus waarschijnlijk een maand geleden iets uit de duim gezogen hebben? hadden ze dat zelf toen dan niet in de gaten dat het niet verlengd zou kunnen worden en hem daarover inlichten?
Zo ga je toch niet met je personeel om?quote:Lottie schreef op 17 maart 2012 @ 16:14:
Sterker nog, een maand geleden was zijn functioneringsgesprek met niets dan lof. Dus hij is opnieuw werkloos... - Hoi , Lottie..
Hoe is het tot nu toe met jullie???????
Kan je nu wel of niet op vakantie????????
Ik heb nog niets geboekt , bedacht me dat als ik wat wil ik ook een last-minute kan boeken als het maar niet in de zomervakantie is,,veels te druk.
Maar we zullen het zien en als het hier echt mooi weer is blijf ik gewoon hier en ga dagjes weg of zo. dat vind ik ook prima hoor.
Vele gr van Janita...... - Wat vervelend voor jullie. Ik ga voor jullie duimen !
- De inkt was van mijn laatste bericht was bij wijze van spreken nog niet eens droog en dan komt manlief thuis met een vervelend bericht: zijn tijdelijk contract wordt niet verlengd. Als 51-jarige is hij waarschijnlijk te duur en mogelijk te hoog opgeleid, want er zijn verder geen aanwijzingen dat hij niet functioneerde. Sterker nog, een maand geleden was zijn functioneringsgesprek met niets dan lof. Dus hij is opnieuw werkloos... Je wordt er helemaal moedeloos van.
De vakantie is al geboekt en voor een deel aanbetaald, dus dat gaat door. Voor de rest zien we wel, nóg meer op de kleintjes letten (en dat deed ik al) en heeeel hard duimen dat de 2 gesprekken die hij volgende week heeft wat op zullen leveren. Niet voor deze vakantie, hoor, maar voor het leven op zich. De laatste 15 jaar zijn wij telkens opnieuw geconfronteerd met tegenslag op dit terrein. We mogen niet klagen, we zijn gezond en we hebben een dak boven ons hoofd, maar dit gaat je toch ook wel heel erg tegenstaan!Lottie wijzigde dit bericht op 17-03-2012 16:17 met 15% - Ik ben aan het aftellen: over 2 weken wordt de caravan weer uit de stalling gehaald, kunnen we 'em van binnen en buiten lekker soppen en luchten en dan gaan we 4 april, het Paasweekend, naar een boerencamping in Spaarndam!
Heb ik zin in! - ik heb helemaal (nog) geen zin om vkantieplannen te maken. of om locatie te zoeken voor de zomervakantie.
- Wij gaan elk jaar naar Italië, met eigen caravan, wat ook veel scheelt t.o.v een huisje of i.d.
Dit jaar gaat dochter voor het eerst niet mee, maar het geld wat wij anders voor haar kwijt zouden zijn, krijgt ze nu van ons, daar kan ze van op vakantie.
We hebben hier ¤13,- per dag voor gerekend, en dat dan keer 14.
Wij zijn op het moment aan het verbouwen (bijna een jaar al), daar gaat hééél veel geld inzitten, zodat we minder op vakantie gaan.
Normaal gaan we met pasen/pinksteren/hemelvaart ook nog een weekend weg met het gezin met de caravan, en dan in de buurt.
En elk jaar gaan manlief en ik met z'n tweeën een lang weekend naar een stad in Europa.
En dan met kerst en/of oud&nieuw huren we vaak een huisje of chalet op een park. (Jee, wat zijn we eigenlijk verwend.....met zoveel vakantie......)
Maar dat gaat er dit jaar sowieso niet in zitten.
Je kan je geld immers maar 1 keer uitgeven. - We merken het, het leven wordt duurder! En de vakanties eveneens. Echtgenoot heeft een paar keer (door faillisementen en recessie) zonder werk gezeten. Nieuwe banen lagen steeds minder voor het oprapen en vandaag de dag kun je weinig over je salaris onderhandelen. Hij was telkens weer blij dat hij iets vond, want thuis blijven zitten ging tegen onze principes in. Dus, ondanks mijn inkomen, hakte dat er financieel met 2 (bijna) studerende pubers en een eigen huis, wel in.
We hebben jaaaaaaren 2 weken per jaar een tent of caravan in het buitenland gehuurd, maar van die prijzen word je vandaag de dag niet vrolijk. Vanwege mijn werk kan ik alleen maar in het hoogseizoen boeken, dus nooit een voordeelprijsje.
De laatste 3 jaar hebben we particulier een huisje op een resort geboekt in Italië of Frankrijk. We wilden toch graag zon, in Nederland zijn we nl 2 keer weggeregend. Geen tussenpersoon, dat scheelde in ieder geval een paar honderd euro. Italië had als bijkomend voordeel dat daar veel minder tolwegen zijn. Pasjes om door Zwitserland of Oostenrijk te kunnen, kochten we 2e hands via Marktplaats. Ik kookte meestal zelf , de boodschappen haalden we in grote supermarkten en we pikten heus wel eens een terrasje of aten buiten de deur, maar zeker niet dagelijks. We hebben heerlijk genoten op ons 'eigen' terras voor het huisje met uitzicht op het meer en de bergen. De kinderen vermaakten zich daar uitstekend met leeftijdsgenoten bij het zwembad of bij iemand 'thuis', voor hen hoefden we zeker niet op stap. Door op die manier op de kleintjes te letten, konden we toch zonder financiële zorgen op vakantie.
Dit jaar ook weer, maar ...... dochterlief én zoonlief willen voor het eerst ook met vrienden weg. Ze betalen dat voor een gedeelte zelf, door weekendbaantjes, maar niet helemaal. Dat komt er nu voor ons extra bij. En dan denk ik nog maar even niet aan het college- en boekengeld, zuchttttttt - Iedereen krijgt zin in de zomer (vakantie) lijkt mij ?
Koud en grijs is het hier... - Inderdaad bijna buurvrouw! Er wordt hier gepost vanuit Hoogkarspel.