Meepraten in het forum? Word nu lid!

Opvoeden

1. Home
  2. // forum
  3. // Opvoeden
  4. // Games

Dit onderwerp heeft 4 reacties, is 4963 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 24-07-2011 13:33.

1. Games

Afbeelding van star2427
    Dit onderwerp is gestart door star2427
    23-08-2010, 12:31

Hoihoi,
    Vandaag zit voor mijn zoontjes (7 en 5) de eerste schoolochtend er weer op. De oudste is nog niet bij me of hij meld al dat hij vanmiddag bij een vriendje gaat spelen, Gamen, Call of Duty. Een gamespel voor 16 jaar en ouder. Het vriendje heeft een oudere broer van 14. Mijn zoontje wordt in september 8. Wij vinden het niet goed dat hij dit spel speelt en hebben dit al eerder aangegeven bij de ouders van dit vriendje. Nu willen ze het vanmiddag weer spelen. Ik heb nu al ruzie met mijn zoon omdat ik dit dus niet wil. Waar hebben we het in hemelsnaam over.... een 16+ spel is toch niet geschikt voor 7+. Moet ik het loslaten? Maak ik me te druk hierover? Ik kan natuurlijk niet controleren wat hij daar doet. Wil hem ook loslaten, maar vind dit spel toch echt niet leuk... Wat vinden jullie hiervan? Groetjes Petra

1. Er is op zich niks mis met je beslissing, jij bent namelijk verantwoordelijk voor je minderjarig kind en daar kunnen veel meningen over zijn maar de jouwe is doorslaggevend!!.
    Mijn ervaring hiermee, mijn oudste is 6 jaar ouder als zijn 2 broers en dus keek hij naar andere dingen op tv als zijn broertjes maar hun zaten er bij, ik lette heel goed op de 2 jongsten hoe ze reargeerden op programma's die niet voor hun leeftijd waren en ook toen games intensiever in ons huis kwamen heb ik hetzelfde gedaan. Toen heb ik afspraken gemaakt met de kids, op welke tijden wat werd gedaan en gekeken en als mijn oudtse iets wilde zien waar ik de jongste 2 niet bij wilde hebben dan zorgde ik voor een activiteit met de 2 jongsten (zo ook gehandeld met games en ik als moeder ben zelf ook gek op gamen en door mij kwamen de eerste games/consoles het huis in). Ten aller tijden heb ik mijn beslissing bebasseerd op hoe goed ik mijn kids ken en dus weet ik waar ze wel en niet tegen konden/kunnen, maar allerbelangrijkst naar alle 3, ik ben de baas en ik beslis, ja dat klinkt autoritair en zo streng ben ik echt niet maar het resultaat is dat ik ook nu nog met 21 en 14 jaar overwicht heb op mijn zoons op een goede/juiste manier, moet ook wel want op deze leeftijd kunnen ze mij makkelijk aan, lichamelijk en verbaal. Makkelijk is het niet en zal het nooit worden maar uiteindelijk werkt consequent zijn altijd.
    Suc6

2.  Het is goed als je in de gaten houdt wat voor games je kinderen spelen. In principe moet je jonge kinderen geen 16+ games laten spelen.  Maar zoals Tanja ook aangeeft: het is vooral belangrijk dat je weet wat ze aan het doen zijn en het met ze bespreekt. 
    Op de nieuwe website[url=http:// www.veiliggamen.nl ] www.veiliggamen.nl [/url]vind je meer informatie over games en gamen met kinderen, met onder andere tips en recensies van games. Zo kun je leuke alternatieven vinden voor Call of Duty. 

3. Hoi Petra,

Ik zou zelf nagaan wat het voor een soort spel is (ook bij spelletjes die volgens de beoordeling wel geschikt zijn voor zijn leeftijd) . En kijken of jij het spel geschikt vindt voor jou kind, dan kun je ook beter uitleggen waarom je het geen geschikt spel vindt.
    Mijn zoon heeft ook een periode gehad dat hij het erg interessant vond om spelletjes te doen die voor oudere kinderen zijn en eigenlijk alleen maar om die reden. De spelletjes zelf vond hij niet eens zo leuk. Bijm mijn zoon hielp het om daar samen achter te komen en vervolgens leuke (en stoere!) alternatieven te bieden (in bomen klimmen of een soort van game bouwen in zijn slaapkamer (maar dan met echte obstakels). Dat bleken zijn vriendjes uiteindelijk ook veel leuker te vinden.

Sterkte en wijsheid

Tanja

4. Als ik jou was zou ik mijn poot stijf houden. Jij bent de baas, hallo.... hij is pas 7 jaar. Als je nu toegeeft, veegt hij binnenkort de vloer met je aan. En die ouders van dat andere kind, snap ik ook niet. Maar ja, een oudere broer, dan zitten ze meteen op de  "hoge school" moet je maar denken.

Zorg wel dat je met je man/partner op één lijn zit over dit onderwerp.

Wens je wijsheid en sterkte.

(oma) Kneeltje

advertentie