Opvoeden
Dit onderwerp heeft 5 reacties, is 3251 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 11-12-2011 12:44.
Gewoon even een positief gezinsverhaal..........
Wilma, wil je iets voor me doen?Dit vraagt mijn zoon van 21, hij doet de opleiding Sportvisserij en Aquacultuur.Hangt ervan af wat, nou ik moet een visinstructie geven aan iemand die er eigenlijk geen verstand van heeft( is voor mij ook jaren geleden dat ik met mijn vader aan de waterkant zat).Omdat het me erg leuk lijkt een aantal uren met mijn zoon door te brengen stem ik in.Wij togen dus voor dag en dauw in weer en wind op weg. Ik had mijn kaplaarzen aan en een lekker wind en waterdicht jack.Eerst moest ik leren ingooien, dat had ik snel onder de knie, daarna togen we naar grotere waterpartijen waar onze woonwijk rijk aan is.We gingen snoeken, en dat had ik nog nooit gedaan.Ondertussen kwamen de gesprekken op gang met af en toe een pauze want die beesten beten als een nieuwe en dat kost even aandacht en energie.Onder de goede leiding van mijn zoon raakte ik erg bedreven en de adrenaline kick was volop aanwezig.We hebben veel snoeken gevangen, wat een mooie beesten en wat zijn ze sterk.Normaal gesproken ben ik degene die aan eten en drinken denkt, nu dus echt niet, tot ik een waarschuwing kreeg dat ik even pauze moest houden, hij had nl eten en drinken meegenomen.......Zittend aan de waterkant met een boterham en limo hebben wij geweldige gesprekken gevoerd, de regen viel gestaag naar beneden, maar dit was zo bijzonder dat het ons beide niet deerde, een moeder en zoon dag om nooit te vergeten!Sávonds 19.00 kwamen wij de deur weer in, rode wangen en uitgehongerd.......daar stond mijn dochter klaar met het eten wat zij voor ons had gekookt, zij had nl al het vermoeden dat het laat kon worden........En vanavond ga ik met mijn dochter naar het Piratenfestijn.......moet flink uit mijn dak en ik denk zomaar dat dat gaat lukken!Oh ja, Wilma, je moet je wel opmaken hoor, anders sta je voor schut als je op het grote scherm in beeld komt........tja je moet er wat voor over hebben......maar erg vind ik het niet, eigenlijk wel lachen dat ze me zien en met me gezien willen worden.Dat gaat al jaren zo en het maakt mij een gelukkig mens.Nu moet je niet denken dat het hier 1 grote roze wolk is....we komen elkaar ook wel eens het strotje uit en dan is er flink onweer, maar na regen komt zonneschijn en gelukkig regent het hier niet vaak, maar als.............ach ik ben gewoon trots op dat setje!
- Karma, die studie bestaat nog niet zo lang, is ontstaan naar aanleiding van de vraag van de waterschappen en Rijkswaterstaat . Er zit een opleiding in Alkmaar en Zwolle.
En de uitdrukking ze beten als een nieuwe, komt eigenlijk uit mijn mond, niet echt streekgebonden.
Het avondje piratenfestijn was heel gezellig, veel gezongen en gedanst.
Mijn dochter is echt een mens van het hollandse lied in tegenstelling tot haar broer hahaha.
Het was een heerlijk gezicht hoe zij uit haar dak ging, lak aan alles en iedereen, gewoon lekker haar ding doen en natuurlijk doe je dan gewoon mee, gaat gewoon vanzelf.
Ik heb trouwens geen stem meer over en dat is lang geleden!
We doen wel vaker dingen in de 1 op 1 situatie, maar nu ze ouder worden merk ik meer de gelijkheid, en bovenal je hoeft het goede voorbeeld niet meer te geven en heel eerlijk gezegd is dat een genot.
Ik denk ook dat velen van jullie met oudere kinderen dat wel herkennen, de druk is van de ketel, je komt zelf weer in beeld.
Jullie reacties vind ik fijn om te lezen. - Leuk Wilma! Ik hoop dat er meer van die verhalen volgen!!
Onze oudste zoon is al 4 jaar uit huis, ging in het midden van het land studeren dus dan moet dat. Ik heb er altijd het volle vertrouwen in gehad dat het goed komt en dat is ook zo.
Laatst weer een dagje naar hem toe geweest, zijn (studenten)kamer was ff slikken maar het shoppen (koopzondag) en het etentje waar hij me op trakteerde was super!!
Ik heb trouwens altijd erg genoten van de 1 op 1 dagen met mijn zoons. Even alle aandacht voor 1 kind, heerlijk!
Is 'ze beten als nieuwe' een vakterm?
Nooit geweten dat er een studie Sportvisserij bestond trouwens.karma wijzigde dit bericht op 11-12-2011 09:50 met 0% - Geniet ervan, zulke dingen moet je koesteren.
- Ik heb erg genoten van je bericht. Zo'n dag zou je wel willen inlijsten en naar kijken als je van je roze wolk afgevallen bent... Geniet van je kids en ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.
- Heerlijk, zo'n positief bericht.