Opvoeden
Dit onderwerp heeft 18 reacties, is 6922 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-08-2011 11:20.
Mag meidsje van 12 op camping uit tot 12 uur?
Hoi,
Ik had grote ruzie op de vakantie met mijn man omdat zijn dochter (word in november 13) (mijn stiefdochter) van hem iedere avond tot 12 uur uit mocht op de camping. Haar neefje van net een week 12 en de zoon van een vriendin van ook bijna 13 mochten ook.
Ik was daar eigenlijk op tegen maar wilde wel weten waar ze was, met wie, hoe laat ze thuis was en of iemand haar thuis bracht of dat ze moest worden opgehaald.
Maar ook dat was fout.
Graag zou ik jullie mening hierover krijgen.
Ben ik zo streng of is mijn man te makkelijk?
- ik snap het dank je wel.
- Natuurlijk mag je dat vragen, Ywh, maar zoals gezegd ga ik dat niet allemaal vertellen, om de eveneens genoemde reden

Ja, ik ben makkelijk, mijn kinderen verantwoordelijk, en het liep zo.
Allemaal goed afgelopen, evenals mijn eigen vrije jeugd goed afgelopen is, maar nu de ouderdom, he? Gelukkig gaat er ook als je ouder wordt een hoop goed, jonge, jonge, daar denk ik dagelijks aan met mijn suffigheid, elke dag heb ik geluk, hoef het helemaal niet meer te zoeken
- HHmmmm, frappant dat yvonneu (die met dit onderwerp begon) niet meer reageert. Als je dit start, discussieer je mee.
- Normaal gesproken niet, maar op vakantie maken wij een uitzondering. Wel met een paar regels natuurlijk. Op de camping blijven, met een groep (wil ook graag weten wie, maar begrijp dat ze met neefje en nichtje was). Als ze in een tent bij ons slapen, dan even laten weten dat je thuis bent.
Op de meeste campings heb je tegenwoordig security, die houden de boel vaak ook wel in de gaten. Houdt een oogje in het zeil, als de jeugd een kampvuur maakt op het strand etc. - mag ik vragen hoe jong en wat dan rosanne, en waarom? Was/ben je zo makkelijk? je kinderen zo verantwoordelijk? of had je geen echte reden maar liep het zo? Ik vind dit soort vragen fijn om te lezen dus ik ben gewoon nieuwsgierig. Wil je niet antwoorden is dat natuurlijk ook goed .
- Yep, ik heb ook een zoon en twee dochters.
Ik zal maar niet vertellen hoe jong die bepaalde dingen al deden, want dan blijf je aan het fluiten, Terugfluiter
- Ha
Lees mijn verhaal nog eens en zet bij zoon , dochter neer. Ik heb 2 meiden nog boven onze zoon van 16 en 18 bij hen deed ik hetzelfde. Alhoewel ik wel merk dat het met zoon makkelijker gaat en NIET omdat het een jongen is. Nee hoor vind alles met hem net zo eng. Met jongens kan immers ook heel veel en misschine wel meer gebeuren? Nee ik ben makkelijker omdat er 2 zussen in de buurt zijn en ze dan toch al met zn 3-en zijn.
mijn zoon is 14 in okt 15 en OP de camping mocht hij tot half 1 uitelijk weg blijven , dat is meestal een kinder disco en vol met idd kinderen van de camping. Van de camping af mocht niet! dus dan hoefde we ook geen tijd mee te geven. Hij mocht wel een ijsje halen van de camping af maar dan om 23.00 moest hij binnen zijn.
Vanaf 16 jaar mogen ze van mij van de camping af om te gaan stappen maar wel het liefst met een paar uit en thuis. half 3 binnen vind ik dan wel genoeg maar liever half 4 met een groepje meelopen dan 2 uur alleen. en raadt eens IEDEREEN loopt dan pas om half 4 terug hahahaha. - Als ik de reactie's zo bekijk, hebben de meeste voorstanders een zoon. Ik had meer reactie's van moeders/vaders met een dochter verwacht. Een meisje van 12 is interessant voor jongens van 14, 15 of zelfs ouder. Laat je toezicht over aan medewerkers van de camping of neem zelf verantwoordelijkheid. Voor wat sommige reactie's op dit onderwerp: lekker makkelijk. Als er iets gebeurt of fout gaat - ligt zeker bij een ander niet bij jou. En dan tranen met tuiten uiteraard.
- Mijn zoon is net 1 maand 15 en mocht om 1.00 uur thuiskomen.... Camping is relatief veilig vlgs mij. Maar ik snap dat het met meiden anders zit....
- Ga er niet te krampachtig mee om, op de camping is het niet zo een groot probleem, dat wordt het pas als ze ook de camping af willen.
Maar om alle moeilijkheden in de toekomst te voorkomen, zet jezelf NIET neer als stiefmoeder! Je bent MOEDER en dus terecht bezorgd!
Praat met het meisje en vertel haar, waar jij bang voor bent en vraag hoe zij dat zou oplossen, heus ik denk dat je nog verrast wordt. Die meiden zijn zo dom niet, en wat is fijner om als tiener -waar de hormonen doorheen razen als een gek- ook nog serieus genomen te worden.
Heel veel succes - Het is vakantie, ik ben er zelf ook geen voorstander van dat kinderen nog zo laat op de been zijn. Maar alle kids van de camping zijn aanwezig, ik zou er echt niet zo'n groot punt van maken.
- Mijn mening om een meisje van 12 jaar uit te laten gaan tot na 24.00 uur,
op de camping, is veel te laat. 22.00 uur is voor mij de limit. - mijn zoon is 14 in okt 15 en OP de camping mocht hij tot half 1 uitelijk weg blijven , dat is meestal een kinder disco en vol met idd kinderen van de camping. Van de camping af mocht niet! dus dan hoefde we ook geen tijd mee te geven. Hij mocht wel een ijsje halen van de camping af maar dan om 23.00 moest hij binnen zijn.
Vanaf 16 jaar mogen ze van mij van de camping af om te gaan stappen maar wel het liefst met een paar uit en thuis. half 3 binnen vind ik dan wel genoeg maar liever half 4 met een groepje meelopen dan 2 uur alleen. en raadt eens IEDEREEN loopt dan pas om half 4 terug hahahaha. - Als het een disco op de camping was had het van mij ook gemogen. Alle camping kinderen zullen er waarschijnlijk aanwezig zijn.
- Van mij had het gemogen, hoor.
Uitgaan op de camping, gezellig, joh, dicht bij huis, keurig voor 12 uur thuis, de kinderen hebben toch ook vakantie? - Is die man van jou een beetje wereldvreemd of zo? Leest geen nieuws? Hormoonloos en daardoor niet in staat in te schatten hoe mannen/jongens op meiden reageren? Wat een onbenul!
- Beste yvonneu
Ik vind je vragen heel normaal, zo ook je twijfels. Op een leeftijd van 12 denken ze dat ze al heel wat zijn, mss net een brugpieper, mss nog groep 8, maar zelf vind ik deze tijd ook niet normaal.
Heb er zelf 3 van 16 nu, maar ik wilde ook altijd weten, en nóg, waar ze zijn, met wie enz. De boy is wat anders, maar de meiden mogen nooit alleen over straat. In deze maatschappij kun je teveel van alles verwachten.
Probeer een compromis te sluiten.
Succes, en nee, je bent niet streng! Ik sta verbaasd van je man........ bij vaders is een dochter 'heilig'. :-) - Eh mijn dochter is 11 ze moet thuis komen van straat als nu de lantaarnpaallichten aan gaan ... 12 uur s avonds thuis komen ? NO WAY die smerige dingen die tegenwoordig gebeuren je moet ze wel ergens voor beschermen