Opvoeden
Dit onderwerp heeft 5 reacties, is 3440 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-11-2011 14:00.
Spelen in de zandbak voorkomt allergie
Onderzoek toont aan dat als baby's geconfronteerd worden met veel verschillende bacteriën (bijvoorbeeld door het te laten spelen in de zandbak) er minder risico is op het ontwikkelen van allergische aandoeningen op latere leeftijd. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Laten jullie je kind spelen in de zandbak of vinden jullie het onhygiënisch?Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 07-11-2011 17:14 met 20%: link verwijderd: lees de spelregels
- Het ging erom of je je kind in een zandbak zou laten spelen. Deze buurtzandbak was zo vervuild met kattenstront, dat de kinderen er juist ziek van werden en degene die de zandbak moest verwijderen zijn kleren kon weggooien vanwege de stank. In zo'n zandbak laat ik mijn kinderen niet spelen...quote:charlotte271 schreef op 09 november 2011 @ 12:08:
[...]
Wat heeft die man hier mee te maken? niks toch. Ik liet mijn kinderen gewoon spelen en ze zijn nooit ziek en al bijna volwassen, de mensen zijn tegenwoordig te schoon op zichzelf en hun kinderen, die hierdoor dus niet voldoende antistoffen van buiten krijgen.
Wat heeft die man hier mee te maken? niks toch. Ik liet mijn kinderen gewoon spelen en ze zijn nooit ziek en al bijna volwassen, de mensen zijn tegenwoordig te schoon op zichzelf en hun kinderen, die hierdoor dus niet voldoende antistoffen van buiten krijgen.quote:Janetta schreef op 08 november 2011 @ 17:27:
Je kunt je kinderen ook met (huis)dieren laten spelen. Ik liet mijn kinderen wel in de zandbak spelen, maar dan alleen in een zandbak waarvan ik (vrij) zeker was dat er geen katten in gezeten hadden. Een buurjongetje heeft nl. cocksakie (mond- en klauwzeer) opgelopen in een pleinzandbak/kattenbak... Inmiddels hebben wij als buurt die vieze zandbak laten vervangen door een speeltoestel. De man die het zand moest verwijderen stonk een uur in de wind...- Ik mis hier de keerzijde van de medaille ingeval er al een latente allergie aanwezig is die door regelmatig blootstellen op een echte allergie uitdraait. En niet leuk als het al op jonge leeftijd gaat spelen. Of eerst op allergie testen?
- Je kunt je kinderen ook met (huis)dieren laten spelen. Ik liet mijn kinderen wel in de zandbak spelen, maar dan alleen in een zandbak waarvan ik (vrij) zeker was dat er geen katten in gezeten hadden. Een buurjongetje heeft nl. cocksakie (mond- en klauwzeer) opgelopen in een pleinzandbak/kattenbak... Inmiddels hebben wij als buurt die vieze zandbak laten vervangen door een speeltoestel. De man die het zand moest verwijderen stonk een uur in de wind...
- Toch geen onderzoek dat Prof. Diederik Stapel heeft gedaan?????