Relatie
Dit onderwerp heeft 9 reacties, is 3067 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-11-2011 13:19.
Bestaat er onvoorwaardelijke liefde?
Sinds begin 2011 kreeg ik een mail van een "oude liefde", we hadden 8 jaar geen enkel contact meer gehad, even wist ik niet wat ik er mee moest maar ik heb toch een mail terug gestuurd omdat ik ook nieuwsgierig was hoe het met hem ging. We hadden een kortstondige relatie in die tijd, hij was niet helemaal eerlijk tegen mij geweest, toen ik erachter kwam dat hij getrouwd was heb ik een punt erachter gezet.
Nu is nog steeds getrouwd maar al jaren diepongelukkig, we hebben hier lang over gesproken aan de telefoon en gemaild met elkaar. Op een gegeven moment is hij bij me thuis gekomen en vanaf dat moment sprong de beruchte vonk weer over. Sindsdien hebben we in het geheim een relatie, zelf ben ik voor m`n werk een tijdje naar het buitenland geweest en had hij intussen alle tijd om thuis orde op zaken te zetten. We zijn zelfs nog eind maart samen een week op vakantie gegaan, daarna ging het snel, ik ben intussen verhuisd en we wonen nu nog een kwartiertje rijden van elkaar verwijderd. Ik heb ook een nieuwe baan gevonden en op zich ben ik best gelukkig met mijn leventje nu. Mijn kinderen zijn groot en wonen op zichzelf, hij heeft een zoontje van 8 met pdd-nos. Vanwege hem is hij nu nog thuis, zijn zoontje zit nu net op een nieuwe school en als hij gesetteld is op de nieuwe school gaat hij weg bij zijn vrouw, nu is het bijna zover en de laatste tijd hebben we veel obstakels moeten overwinnen.
Liefde kan heel mooi zijn en wat ik voor hem voel is iets wat ik nog nooit eerder in mijn leven voor een man heb gevoeld, ook nu het tussen ons wel eens stroef gaat vanwege al het gedoe eromheen, gaat mijn liefde voor hem zo diep, toch vraag ik me af of dit nu onvoorwaardelijke liefde is.....bestaat dit eigenlijk wel? Hoe denken jullie erover, kan liefde alles overwinnen???
- Dag Zonnetje50,
Onvoorwaardelijke liefde... of die bestaat weet ik niet, wellicht is die van een kind voor zijn ouders inderdaad wel wat het het dichtste benadert... Of jullie relatie typerend is voor onvoorwaardelijke liefde: dat lijkt me niet. Het is al gezegd: is hij nu wél eerlijk, en dan bedoel ik zijn vrouw. Wéét zij van jouw bestaan? Zonnetje, je zult het zonlicht best sterker voelen als hij er is, maar geloof je echt in een toekomst samen? Er zijn uitzonderingen, maar in het algemeen betekent dit een 'doodlopende weg' omdat hij toch nooit onvoorwaardelijk voor jou of wie dan ook zal kiezen. Hij is diepongelukkig in zijn relatie zegt hij tegen jou, is dat ook wat hij tegen zijn vrouw zegt? Hij gebruikt nu zijn zoon als 'excuus' om nu nog niet helemaal voor jou te kiezen, maar wat komt er daarna? Wat weerhoudt hem om eerst te proberen in zijn eigen gezinssituatie te investeren? Als hij dat al geprobeerd heeft, waarom 'kiest' hij dan niet nú voor zichzelf en gaat hij een jaar of wat geen relatie aan om de zaken voor zichzelf op een rij te zetten? Als na die tijd blijkt dat hij toe is aan een relatie met jou, komt die wel weer in beeld, als jullie daar allebei op willen wachten. Luister heel goed naar jezelf. Is dít echt wat je wilt, misschien voor jaren lang? Of kies je voor jezelf en voor een relatie met iemand die hélemaal voor jou gaat, zonder uitstel of excuses...
Sterkte en succes - Geloof je deze man nu echt of wíl je hem gewoon geloven?
Hoeveel mannen zeggen ongelukkig te zijn in hun huwelijk en
beloven te gaan scheiden zodra bv de kinderen groter zijn of hebben
andere smoesjes?
Weet je zeker dat zijn vrouw van dit alles afweet?
Zijn zoontje is nu 8 jaar en jullie hebben 8 jaar geen contact gehad...
dit wil dus zeggen dat zijn zoontje destijds nog een baby was of misschien
zelfs nog niet eens geboren was.
En toch ging hij toen een affaire aan met jou?
Laat alsjeblieft op tijd je oogkleppen vallen want deze man is beslist niet eerlijk.
En of onvoorwaardelijke liefde bestaat? Ja hoor.
Daar ben ik na 36 jaar huwelijk met mijn man wel degelijk achter.
Maar daar kom je pas met de jaren en door levenservaring achter.
En als je er met alle ups en downs samen alleen maar sterker uitkomt
en het leven samen nog steeds leuker wordt, dan kan je zeggen dat deze
liefde onvoorwaardelijk is.
Dat wens ik jou ook toe, maar ik heb mijn bedenkingen of dat zou kunnen
met deze man.p_s wijzigde dit bericht op 28-10-2011 15:49 met 0% - hallo zonnetje,
Onverwaardelijke liefde... tja wat is onvoorwaardelijk he! Dit is misschien iets tussen ouder en kind... dat je los van wat iemand doet altijd van diegene houd!
je schetst het een beetje zo dat jij zoveel van hem houd dat ook al behandeld hij je misschien niet goed, je houd toch van hem. Hier geloof ik niet in, gevoel bepaal je deels zelf of vind iig zijn grond ergens. Als iemand je slecht behandeld en toch ben je er nog gek op dan heb je waarschijnlijk weinig eigenwaarde. bij mij is het namelijk zo dat als iemand mij slecht behandeld ik toch niet zoveel liefde meer voor diegene kan opbrengen. Even naar je verhaal gekeken; misschien was er een reden waarom hij de eerste keer niet eerlijk was en houd hij veel van je en wil hij met je verder. Ik bedoel mensen maken weleens fouten. maar het kan ook zijn dat hij je aan het lijntje houdt. je komt hier vanzelf achter. maar denk alsjeblieft niet : ik hou zoveel van hem kan niet zonder hem ook al doet hij mij pijn. als hij je goed behandeld, de communicatie goed is en je respect voor elkaar hebt dan kan liefde heel veel overwinnen. dit moet je alleen allebei willen en hier moet je allebei evenveel energie in steken. als dat het geval is kunnen jullie onvoorwaardelijk van elkaar houden ;) succes!eva2011 wijzigde dit bericht op 30-09-2011 20:04 met 0% - Ik geloof best in onvoorwaardelijke liefde ja,maar zoals al eerder is aangehaald....deze man is niet helemaal eerlijk geweest en uiteindelijk slecht te vertrouwen.Hij is zichzelf blijkbaar..iets ,wat ik onvoorwaardelijke liefde vind....totaal jezelf kunnen blijven bij de ander.Maar of ik nou leugens een trekje zou vinden van de ander wat ik er onvoorwaarlijk bij zou willen???hmwah...nee.
Ik gun ieder het beste,dus hoop voor je,dat jullie liefde alles overwint,maar dan nog...hij heeft bagage wat je er gratis bijkrijgt,vergeet dat niet. - Voor mij is ;;, ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE;;,met je vriendje meegaan naar voetballen[iedere zondag] , terwijl je er geen bal om geeft; mee gaan naar de film met EDDY CONSTANTINE;, in de hoofdrol;, terwijl je er geen sikkepit aan vind;, en dan als laatste ;, net doen of je het niet erg vind , als een ander meisje heel veel aandacht geeft en je eigenlijk STINKEND JALOERS;, bent , en geloof me de laatste is verdomde moeilijk echt waar ;, en nu jullie?????? gr janita;,
- Ik denk dat iedereen dat weleens heeft gezegd "dit heb ik nog nooit eerder gevoeld" en helemaal in het begin als je verliefd ben.
Waarschijnlijk weet je het zelf ook wel, maar hij deugd niet. - Waar ik zelf zoveel moeite mee zou hebben is het feit dat hij nu weer niet eerlijk is. Misschien nu wel tegen jou, maar niet tegen zijn vrouw. Wie zegt dat hij dat niet na een tijd ook met de volgende vrouw die in zijn leven komt zal doen?
Ik geloof niet meer in sprookjes en ik ga geen geld inzetten op jullie relatie. Dat is niet vervelend bedoeld. Je vroeg een mening over relaties aan de hand van je eigen situatie. - Liefde kan veel overwinnen, maar de bagage van vorige relaties neem je mee. Je bent geworden en veranderd door alles wat je hebt meegemaakt en daar kan je niet meer omheen.
- Het zou nog wel eens een stuk stroever kunnen gaan tussen jullie door al het gedoe wat je er om heen krijgt als hij inderdaad zijn vrouw en kind in de steek gaat laten voor een andere vrouw waar hij al een tijdje een geheime relatie mee heeft.
En ook als hij dat niet gaat doen heb je kans dat het een een stuk stroever tussen jullie zal gaan, omdat hij dan wederom niet eerlijk is.
Dus ik ben benieuwd, de tijd zal het leren in jullie geval.