Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // Liever alleen

Dit onderwerp heeft 2 reacties, is 1633 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-11-2011 12:42.

1. Liever alleen

Afbeelding van KiMMie28
    Dit onderwerp is gestart door KiMMie28
    05-11-2011, 19:37

Hallo dames,

Ik ben een jonge vrouw van 28. Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een lieve man. Ik heb te maken met keer op keer terugkerende negatieve gevoelens omtrent mijn relatie(s).

Ik denk dat ik te maken heb met bindingsangst. Het zit zo. Mijn huidige vriend en ik wonen apart. Ik zie hem meestal 1 a 2 keer per week. Voor mij is dit voldoende :(. Hij smst/belt mij iedere dag en schrijft/zegt dat hij me mist en mij wil zien, maar ik mis hem niet (onderbewust misschien wel) en ik heb ook vaak geen behoefte om hem te zien (niet gezond lijkt me). Ik snap er niets van. Ik ben in het begin van onze relatie degene geweest die hem 'achterna zat'. Ik ben/was stapelgek op hem. Hij is de man waarvan ik eindelijk denk 'hij heeft alles wat ik zoek'. Maar ik blijf toch telkens last hebben van die negatieve gevoelens. Het komt er uiteindelijk (bij al mijn serieuze relaties) telkens op neer dat ik liever alleen ben...

Ik voel me soms zo'n trut. Ik hoop dat iemand misschien iets van deze gevoelens herkent. En mij kan adviseren. Ik heb het nooit met mijn partner(s) besproken, want hoe kun je zoiets zeggen zonder de ander enorm te kwetsen... 

Groetjes,

Kim

(ps. ik ben absoluut geen flirt die aandacht van mannen wil!)

1. Hoi Kim,
    Dat is wel naar he... Eerst zelf zoveel moeite doen en dan voelen dat het te lastig is voor jezelf om er mee door te gaan op de manier zoals je relatie, en 'de rest van de wereld' verwacht en jij wellicht ook zou willen. Het klinkt misschien raar, maar afgezien van die negatieve gevoelens over een relatie, hoe zit je met je gevoelens over jezelf in het algemeen? Als je dat niet op orde hebt, bewust of onbewust, kan een relatie ook extra lastig zijn.
    Zoals Ellydv ook al zegt, het hoeft niks met je huidige partner te maken hebben. Kan ook met vorige relaties, of andermans relaties, of dus jezelf, of een combi zijn.
    Sterkte!

2. er zit altijd weliets op de achtergrond waarom iemand geen vaste relatie wil. Hoeft niets met de huidige partner te maken hebben. Kan zelfs terug gaan tot aan je jeugd. Hadden je ouders een fijne stabiele relatie? Zo nee dat wil niet zeggen dat, dat bij jou niet zo is.  ( dit is maar een voorbeeld)

advertentie