Relatie
Dit onderwerp heeft 17 reacties, is 4000 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-01-2012 19:51.
Scheiden
Opeens zag ik mijn relatie niet meer zitten, het kwam als een te verwachten onweersbui over mee heen. Ik realiseerde me dit als een bliksemslag. dat dit huwelijk over is. Dat was in 2009 februari. Pas in 2011 zijn we gescheiden na tussenkomst van de rechter, voorlopige voorzening. Ik wilde een oplossing , maar hij hield me aan het lijntje. Godzijdank had ik een goede advocaat. Die voorlopige voorzieningsrechter oordeelde dat ik ¤ 3990,= per maand en ¤ 1200,= voor beide 2 kinderen mocht ontvangen . Eindelijik rust en gerechtigheid. Na zoveel maanden, jaren geen uitkering ontvangen te hebben.
Godzijdank had ik tijdens onze relatie een extra op gebouwd, ook door schenking van ouders tot ¤ 100.000,= , ik heb geen pensioen.
De partneralimentatie is uiteindelijk door hem afgekocht voor ¤ 150.000,= netto Ik hoef daarover geen belasting te betalen. Zijn voordeel is dat hij nu weet waar hij aan toe is en hoef niet 12 jaar PA te betalen aan mij en ik weet wat ik heb. Daarom heb ik een vrijstaand huis gekocht, waar ik verder kan met mijn praktijk.
De huur van een andere praktijkruimte heb ik opgezegd, ik ga uit huis werken.
Goed voor de kinderen ook.
Nu baalt hij ervan dat ik meer heb dan hij. Hij in een twee onder één kap en ik vrijstaand. In het convenant hebben we bepaalt dat hij ¤ 675,= voor de kinderen betalen moet. We hebben gelukkig de de kinderen om de week bij hem of bij mij.
Hij baalt hiervan (geld) en wil weten waar ik die ¤ 675,= aan de kinderen besteedt. Naast die toewijzing doen we gezamelijk ¤ 150,=, hij 150 en ik 150 totaal ¤ 300,= in een een gezamelijke kinderrekening, waar we kleren, studie, en contibuties betalen.
Dat hoef ik niet niet te doen. In zicht in bestedingen. Ik weiger dit. Hij betaalt niet, dus schakel ik het LBIO in en hij betaalt na vordering van het LBIO.
Nu wil hij komend jaar een herziening in de kinderalimentatie. Weer onrust.
Hij zegt en vind dat hij teveel betaald, zijn zaak en verhuur zouden minder verdienen.
In 2012 wil hij een her berekening, weer juridisch gevecht.
Ik ben zo moe van al die problemen.
Zijn er vrouwen die ook zo moe zijn van al die alimentatie problemen?
Het voortdurend gevecht met je ex.
Groet
Johanna.
- Beste tisento
Ik ben ook moe van die alimentatieproblemen. Ik betaal mee met mijn man aan zijn ex. Ex doet me aan je denken. Het gaat altijd over meer geld maar info over de kinderen kan er niet vanaf.
Je zou blij moeten zijn met wat je hebt, met beslissingen die je hebt genomen en met wat je zelf kan bereiken ipv te willen leunen, steunen en kreunen op en over een ander. - Wat een financieel verhaal. Alsof dat het belangrijkste is voor jouw en je relatie met man en kinderen.
Je bent gescheiden, zorg dan ook voor jezelf. Partneralimentatie....sorry hoor! Ga jezelf redden en wees niet zo afhankelijk. - Ik ben het helemaal eens met Jonda55, lady01 en Lottie. Ik heb op 22-12-2011 al geschreven, dat mevr. de Drs....materialistisch is. En als ze iets over haar kinderen vertelde, dan was het dat ze in een mooi huis woonden. Gelukkig dan maar, hebben ze toch nog wat! Triest, zeer triest!
- Wat een materialistisch verhaal zeg. Ga je eigen leven leiden en je eigen geld verdienen. Dat je zoveel hebt uitgegeven aan huis en praktijk, jouw zaak, zelf oplossen. En zoek anders eerst maar een baan met Drs. Economie tot je uit je eigen schulden bent. Hobby is voor het weekend. Eigen broek ophouden. En je hebt de kinderen ook nog maar de helft van de tijd? Van dit verhaal en alle toevoegingen gaat mijn nekhaar overeind staan, van ergernis dan wel te verstaan. Succes!
- Klopt Lottie, ik zie enkel persoonlijke ergernis over financiële en materiele zaken in dit onderwerp voorbij komen.
Geen enkele aanduiding over hoe het met de kinderen gaat. Triest. - Vanuit mijn werk heb ik in toenemende mate te maken met kinderen van (v)echtscheidingen. Je wil niet weten wat dit voor weerslag op hen heeft: voor, tijdens, en (heel lang) na de scheiding. Dus één advies: je partner kan je niet loskoppelen want zijn (jullie!) kinderen heb je levenslang. Dus: houd hen voor ogen. En ..... let op, je maakt hen niet alleen gelukkig met materie, de hoogte van de bedragen waar je bericht vol van staat zijn in mijn ogen hoog!Lottie wijzigde dit bericht op 05-01-2012 20:34 met 10%
- Zoals ik het lees is alles netjes afgehandeld.
Pak je eigen leven eens op en neem de verantwoording voor alles eens op.
Je ex is je ex, laat los wat was!
Grow up girl!!!!! - Beste Jeanet18.
Ik begrijp en voel je reactie.
Van uit mijn visie gezien: Ik heb hem altijd gesteund en de huishouding gedaan, deed daarnaast de praktijk, kon niet volle dagen werken , soms 3 tot 4 dagen, al naar gelang er patienten waren.
Ik heb er voor gezorgd dat hij zich maatschappelijk kon ontplooien. Zeg 14 jaar lang. Ik kon me beperkt ontplooien met mijn praktijk, want ik was ook huismoeder, op mij kwamen alle taken aan.
Hij verdiende geld in zijn zaak en liet ook geld in de zaak, oppotten dus, daar kreeg ik niets van, beter gezegt beide niet ( Huwelijkse voorwaarden getrouwd), maar hij had wel de plicht inkomen uit de zaak met mij te verrekenen. Nooit gebeurd, tijdens ons 11 jaar huwelijk. Zijn argument was dat het geld in de zaak moest blijven om zijn zaak te kunnen financieren, zonder de bank.
We hebben nooit geleefd naar zijn inkomen van zijn zaak, gekker nog, ik deed zelfs meer dan verantwoord was voor mijn praktijk geld in de huishouding. Hij ¤ 1700,= per maand, ik ( 2003- 2009 ) ¤ 1500,= per maand
Bovendien heeft hij panden. Weliswaar alles geleend van de bank, tophypotheek zegt hij. Ook daar het verhaal, hij moet aflossen, oppotten voor later ( Hij heeft geen pensioen). Anders kan het eens mis gaan met die panden. Dus dit was ons pensioen! Pas de laatste 5 jaar kwam vanuit die panden ¤ 1000,= per maand op onze rekening.
De rechter ( voorlopige voorzieningsrechter) heeft gewikt en gewogen en hem tot een uitkering aan mij veroordeeld van ¤ 3990,= per maand( partneralimentatie PA) en ¤ 1200,= aan de kinderen. Kinderalimentatie (KA)
In goed overleg hebben we dit omgezet in eenmalig ¤ 150000,= ter afkoop van de partneralimentatie. En kinderalimentatie ¤ 675,= per maand, die hij aan mij betaald, en ieders ¤ 150,= in de gemeenschappelijke pot waar we bijvoorbeeld kleren en school, contributies betalen. Hij betaald ¤ 825,= Ik ¤ 150,= PM
Van de ¤ 675,= min ¤ 150,= ( mijn bijdrage) resultaat ¤ 575,= , bekijk ik of geld overhoud om voor de kinderen te sparen. Ik heb een spaarpot ( bij de bank) voor de kinderen.
Uit die spaarpot betaal ik kosten inrichting van de kamers die net zijn ingericht, kosten onderhoud kinderen die niet gemeenschappelijk zijn. Zoals extra zakgeld, vakantie, kleding voor de kinderen die extra zijn.
Hij wil inzicht in die spaarekening, mijn advocaat zegt dat ik dit niet hoef te doen.
Ik heb hem dit geweigerd, ik hoef dit niet te doen. Want doe ik het wel gaat hij beslist argumenteren en zeuren, eventueel aankaarten bij de rechter.
Hij zegt dat de kinderalimentatie voelt als partneralimentatie, omdat er al een gemeenschappelijke pot is voor de kinderen. ( Waar ook de kinderbijslag in valt ).
Wat me steekt is , alles is in een convenant getekend en is klaar, en toch zeurt hij over de afspraak. De zaak gaat slechter, de panden brengen niet meer dat op als vroeger.Huurders willen huursverlaging of anders vertrekken, dat is toch gewoon mijn pakkie aan niet?
Ik wil wel graag door één deur, en heb dit geprobeerd, maar zijn houding is alleen maar dat hij op zijn geld vastzit. En zo vind ik treitert hij mij door de KA van ¤ 675,= niet te betalen. Daarop heb ik het LBIO ingeschakeld die heel effectief hem duidelijk gemaakt hebben wel te betalen.
Ik ben van oorsprong gediplomeerd Handelskoopman, economie. Drs. Omdat Economie me uiteindelijk niet trekt, te financieel en te weinig mensgericht, ben ik overgegaan naar alternatieve Natuurgeneeskunde en Coaching.
Bicom ( Bicom-Resonantie therapie, Cosmic&Flowers, magneetveldtherapie therapie, Chakrabehandeling met edelstenen en etherische oliën, fluisterkind) behoren tot mijn methoden om patienten "beter" te maken.
Een waanzinnig mooi beroep.
Mijn holistische zienswijze ( geest en lichaam is één) is mijn basis. Waar je last hebt in je geest, slaat neer op je je lichaam en veroorzaakt klachten. Omgekeerd ook.
Excuus voor het lange antwoord, de materie is iets ingewikkelder dan het lijkt.
Groet
Johanna - Tisento
dank voor je uitleg vwb het geld.. maar.. wat ik lees.. ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent tegen de vader van je kinderen..
Hij heeft jou toch al af/uitgekocht? je hebt toch een mega bedrag gekregen voor jou etc??..
Dan is het wel de bedoeling dat die kinder alimentatie van 675,00 VOLLEDIG VOOR JE KINDEREN BENUT WORDT... en niet voor jouw gas/water/electra..
dat zijn echt dingen die je moet bekostigen van je eigen inkomen; je schrijft een praktijk aan huis te hebben, daar verdien je dan toch ook geld mee?.. en dat je voor meer dan een ton aan je huis vertimmert hebt, zal ongetwijfeld nodig geweest zijn, maar dat mag je niet van je ex verwachten dat hij nu nog jouw leven gaat onderhouden..
Juist omdat jullie om de week de kinderen hebben, zou het niet meer dan billijk zijn als hij bijv. 500 euro betaalt in de maand.. EN JIJ DUS OOK.. want het zijn JULLIE kinderen, waar je destijds toch SAMEN (neem ik aan) voor gekozen hebt.. dan is het de consequentie dat je nu ook SAMEN betaalt voor hun opleiding/school/kleding.. etc..
Wat jij beschrijft in je verhaal is toch meer een idee van.. ik ben weggegaan, ik heb mijn maandinkomen gehalveerd gezien.. maar je vergeet gemakshalve dat hij ANDERHALVE TON aan je gegeven heeft om je eigen leven weer op de rails te krijgen...
Gooi je hoofd omhoog.. kijk niet om in wrok.. maar ga met opgeheven hoofd verder.. Niet gaan mokken om meer.. meer..
maar maak van je huis een thuis voor je kinderen.. en ga met je ex door 1 deur.. gewoon een gezamenlijke pot.. evenveel erin stoppen.. en ook in overleg gebruiken VOOR DE KINDEREN..
je eigen kostje moet je nu toch echt bij elkaar scharrelen.. juist omdat je je hebt laten af/uitkopen.
De keus om weg te gaan was de jouwe toch? Doe dan je HOOFD OMHOOG en ga aan het werk zou ik zeggen, en laat je ex ook een leven voor zichzelf en de kinderen opbouwen.
J
ps
wat voor soort werk doe je?quote:tisento schreef op 22 december 2011 @ 00:52:
Beste Jeanet18.
Zoals ik al schreef in mijn artikel ontvang ik ¤ 675,= aan kinderalimentatie tbv onderhoud van de 2 kinderen, huis en inrichting van de nieuwe woning, gas water, electra. Ik ben van ¤ 1200,= naar ¤ 675,= gegaan, vrijwillig. Maar ik vond wel dat we een gemeenschappelijke pot moesten hebben om kleding, school, etc, te betalen. Dus hebben we die ook, ik en hij betalen ¤ 150,= ieders. De kinderbijslag valt ook in de "pot".
Dus hij is per maand ¤ 675,= + ¤ 150,= = ¤ 825,= kwijt en ik betaal van de ¤ 675,= een bedrag van ¤ 150,= in de gemeenschappelijke pot. De kinderbijslag komt ook in die pot.
Blijft er voor mij ¤ 525,= per maand (belastingvrij) over voor de vakantie, woning met praktijk die ik net heb gekocht voor ¤ 260.000,= . Die moest ik wel opknappen, dus heb ik moeten lenen. Ik heb ¤ 110.000,= geleend. Ook die rente moet betaald worden en die komt elke maand terug!
Inderdaad zijn vechtscheiding verschrikkelijk, maar ik moest wel naar de rechtbank want hij wilde niets. Ik vind dat hij niet moet zeuren. Om zaken als inzicht hebben in mijn bestedingen omtrent de kinderen. Ik ben al omlaag gegaan van ¤ 1200,= naar ¤ 675,= (plus de ¤ 150,= voor de gemeenschappelijke uitgaven voor de kinderen)
Ik zorg goed voor de kinderen, heb ze om de week. Zij wonen goed bij mij in een mooie woning.
Groet
Johannajeanet18 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 23:20 met 0% - Waar ik benieuwd naar ben, is jouw praktijk.
Welk praktiserend beroep oefen je uit? - Johanna,
Als ik zo vrij mag zijn, ik vind het maar een raar verhaal en u bent zo moe van al die problemen? Dat is toch geen bericht om in het openbaar neer te kalken! De Euro's vliegen bijna uit mijn scherm: ¤ 3990.- / 1200.- /100.000.- /150.000.- /675.- /150.- /300.- .Ik vind u eem materialistisch type, bent u ooit wel eens tevreden? U kunt net zo veel bedragen neerschrijven als u wilt, niemand kan het controleren. Ik geloof de helft er niet van. Ik bezit nog geen tiende van uw bezit, maar ben heel gelukkig. En daarom ben ik ook niet moe. - en toch vind ik dat je klaagt.
want de inrichting van je huis en gas en electra is toch echt jou eigen verantwoording en niet die van je ex man.
dat hij mee moet betalen aan de onkosten van jullie kinderen zeg ik ja maar zoals ik lees betaalt hij meer voor jou dan voor jullie kinderen.
mijn ex vertikt het om te betalen en zorgt er ook voor dat hij niet hoeft te betalen (schulden maken) en ik ben maar een simpele sorteermedewerkster die alles alleen op moet hoesten maar ik red mij prima.
dus ik kan mij best voorstellen dat jou ex het herzien wil hebben aangezien jij dus beter in het geld zit als hij en hij heeft ook recht om een nieuw leven op te bouwen - Beste Jeanet18.
Zoals ik al schreef in mijn artikel ontvang ik ¤ 675,= aan kinderalimentatie tbv onderhoud van de 2 kinderen, huis en inrichting van de nieuwe woning, gas water, electra. Ik ben van ¤ 1200,= naar ¤ 675,= gegaan, vrijwillig. Maar ik vond wel dat we een gemeenschappelijke pot moesten hebben om kleding, school, etc, te betalen. Dus hebben we die ook, ik en hij betalen ¤ 150,= ieders. De kinderbijslag valt ook in de "pot".
Dus hij is per maand ¤ 675,= + ¤ 150,= = ¤ 825,= kwijt en ik betaal van de ¤ 675,= een bedrag van ¤ 150,= in de gemeenschappelijke pot. De kinderbijslag komt ook in die pot.
Blijft er voor mij ¤ 525,= per maand (belastingvrij) over voor de vakantie, woning met praktijk die ik net heb gekocht voor ¤ 260.000,= . Die moest ik wel opknappen, dus heb ik moeten lenen. Ik heb ¤ 110.000,= geleend. Ook die rente moet betaald worden en die komt elke maand terug!
Inderdaad zijn vechtscheiding verschrikkelijk, maar ik moest wel naar de rechtbank want hij wilde niets. Ik vind dat hij niet moet zeuren. Om zaken als inzicht hebben in mijn bestedingen omtrent de kinderen. Ik ben al omlaag gegaan van ¤ 1200,= naar ¤ 675,= (plus de ¤ 150,= voor de gemeenschappelijke uitgaven voor de kinderen)
Ik zorg goed voor de kinderen, heb ze om de week. Zij wonen goed bij mij in een mooie woning.
Groet
Johanna - Ik vind het heel goed dat je ex zich "afgekocht" heeft. Dit geeft jullie beiden een kans om een nieuw leven op te bouwen, financieel gezien. Je kunt je financieel redden,laat het verleden los. Bouw een goed contact op met de vader van je kinderen dat is voor je kids zo veel meer waard dan alles wat met het matriele te maken heeft.
Herinner hoe mooi jullie het gehad hebben, deze momenten, je kinderen, zijn er uit ontstaan, zijn niet in geld uit te drukken. Laat het los en maak er iets moois van, van wat jullie samen gehad mogen hebben. Niet alleen jou, maar je ex en je kinderen zullen veel leed bespaard blijven. - Inderdaad wel erg veel wat je hebt/krijgt.
Jij hebt je eigen inkomen, en hij betaalt voor je kinderen en heeft daarnaast jou al uitgekocht of afgekocht (of hoe zoiets ook heet)/
Nu schrijf je dat je om de week de kinderen hebt, dus hij de andere week?..
Je hebt beiden inkomen; waarom dan niet een gelijk deel op een gezamenlijke rekening gestort, evenals de kinderbijslag (die zul je ongetwijfeld ook nog krijgen?)
Maar een rekening dus, waar je beiden aan kunt komen voor de grotere aankopen, zoals opleiding, schoenen, winterjassen, etc..
En ok, als hij meer verdient dan jou, dan zou het niet gek zijn als hij iets meer betaalt, maar op deze manier 'ziet' hij meteen wat er van zijn geld betaalt wordt. - Ik dacht dat partneralimentatie werd berekend "naar behoefte", tenminste dat was in mijn tijd zo. En ieder jaar dat ik meer ging werken omdat mijn dochter groter werd, vond ik dat mijn ex minder aan mij hoefde te betalen.
Ik kan me in jouw verhaal je ex best wel voorstellen. Vind het ook compleet belachelijk dat het LBIO altijd kortzichtig de zijde van de vrouw kiest, heb dat ook meegemaakt met mijn vriend en zijn ex. Zoveel alimentatie krijgen en dan nog meer eisen is gewoon hebzucht en zegt veel over jou.... - Wat krijg jij veel alimentatie zeg!!!!
Dit bedrag halen wij met 2 inkomens lang niet en dat met 3 studerende kinderen thuis. Hier worden wij soms wel eens beetje moe van maar wij klagen niet. Er is alle dagen eten op tafel we zijn gezond.
Veel vrouwen staan er trouwens alleen voor en betaald een ex niets.
Deze moeders zullen ook wel eens moe zijn denk ik, erg moe..
Sterkte met het touwtrekken...het juridisch "vechten".