Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // aanvuling vorig bericht (ik zit helemaal vast)

Dit onderwerp heeft 33 reacties, is 17096 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-12-2011 07:05.

1. aanvuling vorig bericht (ik zit helemaal vast)

Afbeelding van do1986
    Dit onderwerp is gestart door do1986
    08-11-2011, 08:47

hallo allemaal,

Ik plaats maar even een aanvulling. Naar aanleiding van jullie reacties had ik besloten om door te gaan met mijn relatie.
    Heb een goed gesprek gehad met mijn vriend en alles ging eigenlijk weer oke.
    Maarrr ben er vorig week achter gekomen dat hij chat met een vrouw via een datingsite. heb hem ermee geconfronteerd en hij ontkende eerst (er was iemand die hem lastig viel) Toen ik met bewijs kwam gaf hij toe dat het zo was maar het was alleen maar voor de lol. Hij zou nooit daadwerkelijk afspreken zei hij.
    Ik ben een paar dagen weg gegaan..omdat ik niet wist wat ik moest doen en hem ff niet wilde zien.
    Ben nu weer terug en heb een gesprek met hem gehad over het waarom e.d.
    Hij was compleet overstuur echt zo heb ik hem nog nooit gezien (wil me niet kwijt en huilen etc..)
    Hij zocht een stukje spanning zei hij en bedoelde er niks mee.

maar de twijfels slaan mij wederom om m'n oren..
    hebben jullie nog tips? heeft dit nog toekomst? graag jullie mening hierover.. want had net besloten voor mezelf dat ik met hem verder wilde..

reacties

1. nou hij maakt het me niet makkelijk om weg te blijven hoor.
    hij heeft nu allerlei dingen veranderd in huis (waar ik al maanden om vraag) en dingen opgehangen (waar ik ook al maanden om vraag)
    en stuurt me er foto's van op m'n mobiel.
    jeetje wat is dit moeilijk. hij meent het oprecht dat hij spijt heeft dat weet ik zeker.
    en nu denk ik ja wat is wijsheid? buiten dat gedoe met die meid om en buiten dat gedoe wat is gebeurt met het uitgaan etc. is het echt wel een goeie vent.
    dus wederom in de twijfel. heb een appartement gevonden maar misschien moet ik dat nog even uitstellen. dat ik eerst nog bij mijn ouders blijf.

2. Afbeelding van gelukkigevrouw
    gelukkigevrouw
    06-12-2011, 17:48

hoi do1986
    dat je bang bent is ook niet vreemd dat was ik zelf ook heel erg
    ik heb zelf een chronische darm ziekte en was ook heel erg bang om alleen te blijven en zeker met deze dagen voor de deur is het zeker niet makkelijk.
    maar probeer je zelf voor ogen te houden dat ook jij jou geluk weer krijgt.
    want het is niet dat jij hem mist maar dat jij iemand om je heen mist, het vertrouwde die je nu even niet meer hebt, maar geloof mij dat komt terug en als jij in de toekomst een nieuwe relatie krijgt met iemand die jou wel respecteert en echt van jou houd voelt het weer net zo vertrouwd zo niet nog vertrouwder.
    ik zal mee blijven lezen en mischien dat ik je meer tips kan geven of je steunen want ik ken het gevoel en die is zeker niet makkelijk.
    sterkte!!!

gelukkigevrouw

3. hallo gelukkigevrouw,

bedankt voor je fijne reactie. het geeft me moed.
    inderdaad ik ben een heel onzeker wantrouwig type, absoluut.
    maar ja hij heeft dat onzekere wel gevoed vanaf het begin af aan.
    hij bevestigde dat ik hem niet moest vertrouwen zeg maar. Hij ging dan stappen en dan was ik onzeker en vervolgens beloofde hij een bepaalde tijd thuis te zijn waardoor ik gerustgesteld was en kwam hij de volgende dag pas aankakken. En daardoor kreeg ik de eerst volgende keer weer minder vertrouwen en telkens deed het het weer. en achter mijn rug om contact met meiden etc.
    en het is nu ook zo'n rotperiode met kerst enzo dus dat wordt extra lastig.
    en daarbij ben ik slecht in keuzes maken, ben eeuwig aan het wikken en wegen. en dan de angst om alleen te blijven en met m'n gezondheid die ellende.

maar ja, er moet gewoon een man zijn die dat accepteerd zoals het is en die voor mij wil gaan vanaf dag 1.
    Ook al zou ik doorgaan met deze man en zou hij nu misschien deels veranderen dan nog is de basis volledig weg.
    ik ben bijna zes jaar bij hem geweest en er is totaal geen stabiliteit.
    ben doodsbang maar ik denk dat het de juiste keuze is. ben wel erg bang om weer in een soortgelijke situatie terecht te komen ook al heb ik veel geleerd de afgelopen jaren.

4. Afbeelding van gelukkigevrouw
    gelukkigevrouw
    05-12-2011, 14:38

ik zit nu al een poosje mee te lezen en heb mij maar even aangemelt omdat ik graag hier op wil reageren.
    ik heb in dit zelfde schuitje gezeten als jou en ik heb door gezet en ben bij hem weg gegaan na een relatie van 12 jaar en 2 kinderen.
    ook bij mij beloofde hij steeds beterschap dan ging het een poosje goed en toen ging het weer mis.
    ook al probeert jou omgeving jou om te praten toch denk ik dat jij zelf jou gevoel na moet gaan en dan kunnen ze zeggen jij bent ook niet makkelijk dat zou heel goed kunnen maar ook jou gedrag kan door het gedrag van hem komen ,ik weet er alles van ik was ook niet echt de makkelijkste in die periode.
    maar nu 2 jaar later heb ik een nieuwe vriend en hij is geweldig en mijn eigen gedrag is verandert omdat ik nu de rust heb die ik nodig ben.
    wat ik dus wil zeggen trek je niet te veel aan van wat je omgeving je zegt want JIJ moet immers met hem leven en niet HUN.
    sterkte met alles en je krijgt echt wel een betere relatie want ook jij verdient dat!!!

5. hai allemaal,

nou even weer een update.
    ik had een appartementje gevonden en een bank gekocht.
    echter wilde ik hem nog 1 kans geven om te praten. weet niet waarom misschien heb ik me laten ompraten door m'n omgeving.
    Dus ik ben het gesprek aangegaan samen met mijn ouders en hem.
    Echt, hij was zo verdrietig en wilde er alles wel aan doen als het maar goed kwam etc. Hij heeft voor het eerst echt gecommuniceerd in onze relatie. Dit deed hij anders nooit. Hij schoof alles onder het tapijt en we gingen weer doodleuk verder alsof er niks was.
    dit was voor mij een openbaring maar maakt het wel lastiger.
    dat ik een bank gekocht heb een een appartement gevonden heb zegt voor mij dat ik wel degelijk serieus ben. Ik heb al m'n hele leven altijd voor veiligheid gekozen en zou dit nooit gedaan hebben zo.
    daarom ben ik trots op mezelf. maar ben doodsbang dat ik de verkeerde keuze maak. het voelt op zich goed om me los te maken van hem en bovendien heb ik (klinkt raar) ongeloof lijk veel zin om weer verliefd te worden en opnieuw te beginnen met vertrouwen als basis.
    en toch..er blijft een stemmetje roepen : misschien moet je hem nog 1 kans geven. en mijn ouders zeggen: zo'n zorgzaam persoon vind je nooit weer en jij bent ook niet makkelijk etc. dat maakt het voor mij natuurlijk ook moeilijk.

het spijt me dat ik bij jullie blijf zeuren en tobben maar het helpt me echt om hier te schrijven en duidelijkheid te scheppen.

6. Hoi do1986,

Wat goed dat je niet mee naar de bios bent gegaan. Ik hoop dat je dit zo kunt volhouden want hij kan wel zeggen dat hij een wake up call heeft gehad, maar ik vermoed dat hij het wel heel lekker vindt om tijdelijk weer in slaap te vallen. Je zegt het zelf al: wat is er nou veranderd in de laatste jaren. Bij hem weinig, bij jou begint het te komen. Hou dat gevoel vast en kies voor jezelf. Ook in de komende periode want de kans is groot dat hij 'vanwege de feestdagen' je toch weer gaat benaderen om 'gezellig samen te zijn'. Hou je dan voor of dit de manier is waarop je jouw nieuwe jaar (begint elke dag in feite, niet pas op 1 januari) wilt ingaan en in dit cirkeltje wilt blijven draaien.
    Hou je taai!

7. Hou vol, ik lees steeds maar een verhaal over een vreselijk egoistische vent die jou terug wil omdat het zo gemakkelijk is, ik zie/voel hier geen ware liefde. Laat 'm gaan naar z'n datingsitevrouw en blijf sterk. Het is heel moeilijk, geloof me, ik weet 't, maar stop het contact, neem een ander telefoonnummer, praat niet meer met 'm. Pas als je dat een paar weken volhoudt kun je beginnen te kijken hoe dat voelt. En ga in die tijd leuke dingen doen met anderen! Afleiding is heel nuttig!

8. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    29-11-2011, 21:21

Mooi, je bent niet meegegaan naar de bios en dat laat zien dat je een paar treedjes op de schaal van eigenwaarde bent gestegen.
    Ofwel, je begint de kwaliteit van jouw leven een belangrijke plek te geven ondanks je emotie's.
    Kijk daarnaar, je bent bezig met je eigen wake-up call.
    Mijn tip: laat los en bepaal wat JIJ in je leven wil; kijk niet naar dat "wijf"' (zoals je haar noemt) want hij heeft daar zelf voor gekozen en is daar niet eerlijk over geweest.
    Hoe lang wil je (nog) met leugens, onzekerheid en verdriet leven?
    terugfluiter wijzigde dit bericht op 29-11-2011 21:22 met 2%

9. hai,

ik ben niet met hem naar de bios geweest. waarom niet? omdat ik er gewoonweg geen zin in had.
    ik heb geen zin om weer opnieuw te beginnen met vertrouwen met hem en met onze relatie. het voelt als verstikkend als ik eraan denk.
    ik voel echt nog wel wat voor hem maar als ik het verhaal van die datingsite en de "wraak" die hij op die meid wilde nemen aan mezelf vertel dan denk ik: jee wat ongeloofwaardig.
    en hij blijft volhouden dat het de reden is. Alsh ij nou maar gewoon eens toegaf dat hij het bijv om dat wijf deed, puur omdat hij het interessant vond. Dan kunnen we opnieuw helemaal compleet eerlijk beginnen.

Ik heb het echt heel zwaar nu. Heb nog weer een ker met hem gepraat en ik zie dat het hem wel degelijk iets doet. hij geeft echt om me.
    maar het verhaal blijft hetzelfde en verdomd lastig..
    heb hem de vraag gesteld: wat is er nu anders dan in de afgelopen zes jaar? hoezo kom ik niet weer ergens achter ?
    hij zei: ja ik heb nu echt een wake up call gehad..weet nu wat ik mis.
    tsja..
    bedankt voor jullie reacties !

10. Beste Do,
    Ben je de 22e met hem naar de bios geweest? Je beseft zelf hoop ik dat hij inspeelt op jouw gevoelens van twijfel en gemis, dat bevestig je min of meer doordat je aan het einde de vinger al op de zere plek legt. Tuurlijk wil je terug naar het vertrouwde maar dan wél zonder alle vervelende en nare dingen en zonder het wantrouwen. Ben nou eens eerlijk tegen jezelf en kijk jezelf aan in de spiegel terwijl je hardop uitspreekt hoe groot de kans is dat dát wat jij wenst gebeurt. Hij verandert niet, dat is een illusie. Jijzelf bent de enige die jouw keuzes maken kan, niet hij, niet je ouders, niet je vriendinnen, niet wij, maar jij. Zet de voors en tegens op papier, lees inderdaad regelmatig je eigen berichten op dit forum door en trek je conclusie en hou je eraan.
    Succes ermee!

11. zooo hallo iedereen,

de twijfel slaat weer toe dus ik kom hier ff kleppen.
    gister kreeg ik ineens een sms: goh heb je een flesje water voor me?
    ik snapte het niet maar bleek dat hij een half uur was komen ' hardlopen' naar het huis van mijn ouders.
    voelde me erg opgelaten. het eerste gevoel was: hier hebi k geen zin in.
    toen ik hem zag voelde ik wel andere dingen zoals dat ik z'n knuffel mis.
    ik probeer me voor te houden dat wat hij deed niet klopt en dat hij het waarschijnlijk als hij me terug krijgt en het gaat een poosje goed het ook wel nog een keer zou doen.
    maar hij doet nu zoveel om me terug te krijgen..smst nog steeds ontzettend veel terwijl ik gevraagd hem me met rust te laten. hij wil vanavond naar de bioscoop met me..enerzijds voelt het lekker vertrouwd en wil ik dolgraag terug naar m'n huisje. Ik ben heel erg bang dat ik in een waas leef. Alsof ik het nu lekker vind ff er tussenuit maar als het straks echt definitief is de klap komt..
    pfff
    tips graag !

12. Do, lees regelmatig je eigen posts terug die je op dit forum hebt geplaatst. Dan wordt je snel genoeg duidelijk dat je niet hoeft te twijfelen. Jij  hebt beter verdiend!

13. Dat van die goede vriend is inderdaad onzin, diep in mijn hart weet ik dat hij dat doet om juist mij dat schuldgevoel aan te praten. heb hem ook gezegd dat hij totaal geen reden heeft om wantrouwend te zijn naar mij toe, dat het eerder andersom is.

punt is gewoon dat niet alles slecht was in onze relatie. hij is echt wel attent en behulpzaam en lief.
    maar ja, misschien juist daarachter is het wel een man die gewoon niet eerlijk kan zijn en houdt van andere vrouwen. alles wat er gebeurt is in onze relatie heeft daarmee te maken.
    het stappen en mij dan naar huis brengen en zelf terug gaan met een kwaad gezicht. ook heb ik wel vaker wat dingen opgevangen dat hij moest zijn vreemd gegaan maar nooit echt gehoor aan gegeven.
    vorig jaar kreeg hij steeds smsjes van teletekst zo´n sexlijn weet je wel? Hij zei toen dat hi jdie zomaar kreeg en ik heb daar toen ook niks achter gezocht.
    geen idee of dit kan?
    het altijd en eeuwig zijn ex een hand boven het hoofd houden en ook vooral nooit voor mij opkomen.

Nou ja dat zijn allerlei dingetjes die niet goed gevoeld hebben. En ik probeer nu even mijzelf te overtuigen omdat soms de twijfel de overhand neemt.
    ik hoop dat jullie dit niet erg vinden, moet even mijn ei kwijt.

liefs

14. Blijf sterk, want als ik al je verhalen lees, blijf zo ver mogelijk van hem weg. Ik snap best dat je het lastig hebt, maar dit is een leugenaar en hij zal alles in de strijd gooien om je terug te krijgen want dat is voor het het gemakkelijkst. Niet doen! En jij een schuldgevoel krijgen dat je af en toe koffie drinkt met een goede vriend, ben je gek meid! Hij bespeelt je met vuile trucjes, trap er niet meer in...!

15. Lieve DO;, ik denk dat je hem toch moet verlaten ; echt het word alleen maar erger voor jou;. hij vertrouwd jou nu ook niet meer vanwege die vriend; tja als het een vriendin is , is er niks aan de hand ;. maar een vriend ja dat kan natuurlijk niet he??? wat bekrompen gedoe zeg. maar het word alleen maar erger die achterdocht; echt straks zit je muurvast ; kom meid neem de benen nu het nog kan ; gr van JANITA,

16. hai allemaal,

Ik heb met hem gepraat en hij blijft zeggen dat hij er niks mee bedoelde. Ook bepaalde dingen waarvan ik weet dat hij ze liegt houdt hij vol. hij heeft blijkbaar de moed niet om compleet eerlijk te zijn.
    Het doet veel pijn zo allemaal en natuurlijk blijf het moeilijk ben zo'n twijfelaar.
    maar ik heb nog steeds volgehouden ben nog steeds niet terug gegaan. heb tegen hem gezegd dat ik tijd voor mezelf nodig heb en niet denk dat ik hem nog kan vertrouwen al zou ik terug komen.

er is zoveel gebeurt en ook al is hij met veel dingen veranderd. denk dat je de aard van het beestje niet veranderd. en denk dat dat bij hem is dat hij die spanning blijft opzoeken.
    die meid met wie hij contact had de eerste keer al had aan mij doorgebrieft wat hij deed. dat weet hij, waarom maakt hij die fout een tweede keer door met haar af te spreken?
    volgens hem om wraak te nemen: hij had contact om haar te lokken en met haar af te spreken om te vragen waarom ze zo stookt.
    'tsja in mijn ogen doet iemand dat niet..dit kun je ook per mail zeggen en vragen en mij erover inlichten.

zelf ben ik altijd eerlijk tegen hem geweest. hij gooit het nu op een goede vriend van mij. ik heb een goede vriend die ik al jaren ken en waarmee ik 1 keer in de zoveel tijd even een kop koffie drink. hij weet daar vanaf heb vertel altijd precies wanneer en hoe laat ik dat doe.
    nu begint hij hierover dat ie dat niet vind kunnen en me daarmee niet vertrouwd etc..
    dat voelt voor mij oneerlijk maar krijg er ook een schuldgevoel van natuurlijk.

hij is nu echt kapot zegt hij en dat geloof ik ook wel. hij zal vast van me houden op zijn manier maar hij heeft mijn hele gevoelens afgestompt.
    ben toe aan geluk en een sterke man achter me die te vertrouwen is.
    ook al zou ik nog zo graag willen dat het goed komt dan nog vertrouw ik hem gewoon niet meer..

groetjes

17. En ;DO,hoe is je gesprek met je [ex] vriend afgelopen?? Heb je hem nu echt aan de kant gezet?? Echt wel doen je hebt nog een heel leven voor je ; daar kom je straks als het ergste leed geleden is wel achter , en dan denk je had ik het maar eerder gedaan ;. Ik ben zelf voor mijn kinderen bij mijn man gebleven en ik kan je wel vertellen dat het een foute beslissing is geweest ; maar goed gedane zaken kun je niet meer keren ;Ik ben nu bijna 2 jaar weduwe en ik geniet nu van mijn leven ;. dus meisie even doorzetten hoor;. gr van JANITA.

18. erg goed van je. het gaat erom wat je natuurlijk zelf wil. het is inderdaad veilig om in een situatie te blijven zitten waarin je zit, dit heeft iedereen daar is ook niks mis mee. Alleen op een gegeven moment moet je keuzes maken. een keuze kan ook zijn dat je bij iemand blijft. maar als dit telkens zo gaat moet je toch concluderen dat iemand gewoon niet goed voor je is. Ik denk dat het belangrijkste is dat je moet zorgen niet in zo'n situatie te komen. dit klinkt misschien makkelijk maar ik bedoel  bepaalde dingen moet je gewoon niet tolereren. als je een goede zelfwaarde hebt etc zal je ook minder snel in zo'n situatie komen. Probeer nu te defineren wat je in relatie zoekt. Jij bent goed zoals je bent en je verdiend iemand die jou respecteerd en goed behandeld (met of zonder ziekte), die eerlijk is etc. als je dat neem ik aan zelf ook bent. stel je hier op in, je verdient gewoon het beste. Je krijgt wat je verdiend en je verdiend het beste!

19. hallo allemaal,

ik ben inmiddels bij mijn ouders.
    zijn excuus was: ik wilde met haar afspreken om te vragen waarom ze zo tussen ons aan het stoken is. (de vorige keer sprak ze mij namelijk aan erover)
    vind het heel moeilijk ook al zegt mijn gevoel dat het niet klopt.
     ik zit ook met mijn gezondheid neuropathie wat het dubbel zo moeilijk is want het is zo veilig om te blijven he.
    bedankt voor jullie reacties

20. HE HE Eindelijk een goed besluit en ik hoop dat je het ook echt meent;. Want anders blijf je aan zijn lijntje lopen. gr van JAN.

21. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen!!! heel veel sterkte vooral in deze tijd....maar je bent bog jong...nog een heel leven voor je.....mannen die bedriegen...het lost niets op....vallen vaak toch weer terug in verkeerd gedrag.....gr Milau

22. ik wil de even zeggen dat ik besloten heb om er een einde aan te maken met m'n vriend. Nadat ik hem ermee geconfronteerd heb is hij contact blijven houden met die vrouw. Dat begrijp ik niet helemaal. Ondanks dat hij super lief naar mij toe is klopt het voor m'n gevoel gewoon niet. Misschien een man met 2 gezichten? ondanks onze relatie van bijna 6 jaar.

Vanavond heb ik een gesprek met hem..confronteer hem met het feit dat hij nog steeds contact heeft en pak m'n spullen..daarna maar terug naar m'n ouders..geeni deee verder

23. heb er maar 1 woord voor puur KROKODILLENTRANEN.

24. sorry hoor maar wat wil je eigenlijk horen?! Naar mijn mening weet je allang wat je zelf gaat doen. je gaat voor altijd bij hem blijven dus je hoeft ook niet te twijfelen of in tweestrijd te zitten. mensen geven je advies en dit is niet veranderd sinds de laatste keer. tenminste wat ik eerder heb gezegd geldt nog steeds. je zoekt bevestiging, dit snap ik wel, maar wat schiet je er mee op. zo blijf je aan de gang. Of je zet constructief alle punten om een rij en maakt een beslissing of je accepteerd dat je voor vastigheid gaat. dit is moeilijk dat begrijp ik, maar je maakt het jezelf wel zo nog moeilijker . ennuh aanmelden op een datingsite is niet normaal, maar dat is mijn mening. Alleen jij kan bepalen wat je te ver vindt gaan.Het voorgaande is goed bedoeld. je kan alleen niet aan mensen die je proberen te helpen nogmaals hun mening vragen als je zelf toch al weet wat je gaat doen. we kennen de situatie niet alleen jij kan hier bepalen. doe dat dan ook en neem je verantwoordelijkheid je doet jezelf tekort!!

advertentie