Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // dilemma

Dit onderwerp heeft 10 reacties, is 1874 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-11-2011 19:37.

1. dilemma

Afbeelding van angela17
    Dit onderwerp is gestart door angela17
    05-11-2011, 20:26

Weet echt niet meer hoe of wat en zoek serieus advies zonder allerlei vooroordelen aub.

Heb een paar jaar geleden contact gekregen met een ex vriendje van heel lang geleden.

Bleek dat we elkaar ondanks dat we elkaar meer dan 30 jaar niet meer hadden gezien we elkaar nog steeds heel aardig vinden.

Meer dan aardig zelfs en daar knelt de schoen .

We zijn allebeide al meer dan 30 jaar getrouwd en eigenlijk te oude voor dit soort dingen.
    Maar dat gevoel is nu eenmaal aanwezig en dat is verukkelijk maar ook zo not done.
    We treffen elkaar hooguit 2 of 3 per jaar hij komt dan naar mij toe en we hebben dan een hele leuke avond samen ,we knuffelen ook wel eens wat maar geen geneuk om het maar even platvloers uit te drukken.
    En daar zit dus het probleem eigenlijk willen we dat beiden heel graag maar iets weerhoudt ons om zover te gaan.

Zowel hij als ik hebben tot nu toe alleen maar sex gehad met de vrouw resp. man waar we mee gehuwd zijn.

Maar die animale aantrekkings kracht is zo sterk aanwezig,vreselijk ik schaam me daar zo voor.

Mijn man weet dit en zegt dat ik hier zelf uit moet zien te komen hij begrijpt wat mijn gevoelens zijn,en dat dit niks is dat mijn liefde voor hem ook maar een millimeter minder maakt.

Ik mail heel regelmatig met die vriend en we sms en telefoneren ook met elkaar.
    Ook wel eens ietsjes gewaagd,gewoon voor de lol.

Maar meestal gaat het over koetjes en kalfjes.

Ik wil zo graag alleen maar een gewone  vriendschap maar hoe zet ik die lichamelijke aantrekkingkracht uit?

angela17

nou het probleem heeft zich vanzelf opgelost ik heb het er eens op aan laten komen blijkt dat mijn vriend al eeuwen geen sex meer heeft gehad en het nu niet meer lukt!!

kleine tip als je een goed sexleven wilt houden oefen dan vaak vooral voor je partner heel belangrijk.
    angela17 wijzigde dit bericht op 14-12-2011 20:07 met 8%

1. Natuurlijk is het fijn een mooie vriendschap! Maar je geeft zelf aan dat de lichamelijke aantrekkingskracht tot verwarring leidt. Mocht dit blijvend zijn en misschien wel erger worden en je wilt dat niet dan is het contact volledig verbreken de enige oplossing. Anders geef je jezelf steeds weer "voer" om aan hem te denken.
    Het lijkt me ook moeilijk voor je man ondanks dat je eerlijk bent.
    Ik wens je sterkte.

2. Natuurlijk hebben jullie op een of andere manier wel allemaal gelijk .
    Ik heb nog meer mannen vriendschappen ook die ken ik nog van vroeger op school.
    Dat krijg je door internet en hyves enz. als je 50 plus bent is er niet veel spannends meer en vriendschappen liggen zeer zeker niet voor het oprapen.
    Dit is een leeftijd waarop je je afvraagt was het dit nou gaat het nou altijd zo verder ?
    Maar in dit geval ging het mij erom dat ik het heel verwarrend vind dat die fysieke aantrekkings kracht zo sterk is.

En of we nog wat verliefd zijn op elkaar nou en dat is toch alleen maar positief wie bepaald dat dat dat niet kan?

Mijn therapuete zei me jaren geleden toen ik haar dit vertelde van die hernieuwde kennismaking: wat is dit goed voor jou dat je dit mag meemaken en dat je je daar door zo gelukkig voelt,dat moet je als iets positiefs zien dat is iets heel bijzonders.
    Dat helpt je ook bij je problemen.

En het is ook zo in de periode dat we weer met elkaar contact kregen had hij net te horen gekregen dat zijn dochter zwanger was  van een man die toen niks meer van haar wilde weten.
    Ik heb dat hele proces met hem door gemaakt hem waar nodig ondersteunt en gewoon geluisterd,ik was er voor hem,dat is toch vriendschap of niet soms?

Ondertussen wordt zijn kleindkind bijna drie jaar ik heb dat kindje ook al een keer ontmoet het is een heel lief ding.

We zijn hele goede vrienden dat staat als een paal boven water,maar er is meer en daar ben ik momenteel nog niet uit .

3. Beste Angela,
    Jij weet precies wat je moet doen!  Jou intuitie/verstand geeft je het antwoord al. Helaas je gevoel werkt tegen...  Dat heet verliefd zijn. De vlinders vladderen.
    Weet, de vlinders blijven bij sporadies contact. Elkaars tekortkomingen zul je niet leren kennen. Het is zo fijn om verliefd te zijn,wat je met je man hebt is minder spannend,dat heet houden van.  Van een man die je al jaren kent en met de jaren bent van gaan houden.  Dat is bijzonder.
    Als jij van je lichamelijke spanning af wilt, is er maar één oplossing, hem niet meer zien. Je droomt van iets wat niet beter kan zijn als wat je al hebt. Helaas, wel minder spannend.  Het is afkicken als je hem niet meer ziet, heeft tijd nodig, leven zonder de hoop op, ja wat?  Wat wil je?  1 X goed neuxxx? 2x? 3x? 
    Wat wil je echt?  Met je man verder of wat doen met de vlinders?  Als je met je man verder wilt, dan moet je het contact verbreken om die ander uit je gedachten te kunnen bannen. Een vriendschappelijke band kun je ook met andere mensen opbouwen.  Minder complex. Ik weet dat dit je niet gaat lukken als je hem blijft zien, dat is de spanning opbouwen.  Spanning wat uiteindelijk weing oplevert daar je zegt van je man te houden.   Je weet net als ik dat verliefd zijn een stofje in je hersenen aanmaakt waardoor je de rrealiteit uit ogen verliest.
    Misschien is het goed je af te vragen waarom je je zo  bezig houd met een jeugdliefde terwijl je zegt van je man te houden? Hoe kan het zijn dat je daar voor open staat ondanks je schuldgevoel? 
    Ik wens je een besluit toe, want je weet zelf ook, dit leidt tot niets. Het is de één of de ander waarvoor je kiest. En jij mag kiezen, vergeet dat niet!
    Het lijkt mij een vlucht uit de realiteit, een droomwereld.
    Ik wens je sterkte, want gevoel en verstand gaan soms een eigen weg.

4. quote:
    angela17 schreef op 06 november 2011 @ 20:11:

En een waardevolle vriendschap zou ik zeer op prijs stellen.
    zeg hem dat dan, dat je graag vriendschappelijk kontakt wil onderhouden met zijn viertjes !!... om het eerlijk en open te houden

5. quote:
    lajo11 schreef op 06 november 2011 @ 12:48:
    Hoi Angela17,
    Lees ik het goed dat deze man met jou contact gezocht heeft? Weet je ook waarom?
    Die fysieke aantrekkingskracht kun je niet uitzetten. Je kunt van alles bedenken waar het vandaan komt maar daar is het niet mee weg. Ik vind het super dat je dit alles wel met je man besproken hebt, en ook zijn reactie vind ik mooi. Ik neem aan dat hij met  'dat je er zelf moet zien uit te komen' niet bedoelt dat je dan maar moet toegeven aan die aantrekkingskracht?
    Het is inderdaad heel vreemd dat de vrouw van deze 'teruggevonden vriend' nog niet ontmoet hebt en hij wel jouw partner heeft gesproken tijdens jullie bezoeken. Het voelt alsof ji oprechter bezig bent dan hij, en ik zou hem, hoe naar dan ook, daarmee zeker confronteren. Als een reactie uitblijft of hij verbreekt het contact, dan weet je waar hij op uit was/is. Als hij een goed verhaal heeft en jullie elkaar met vieren kunnen blijven ontmoeten, wordt het wellicht nog een waardevolle vriendschap voor jullie allemaal. Van een goede relatie, in welke vorm dan ook, zou je niet zo'n nare gevoelens moeten krijgen. Succes!
    Niet helemaal we hebben elkaar weer ontmoet op een reunie van een beroepsopleiding,en daardoor zijn we in contact gebleven .

En een waardevolle vriendschap zou ik zeer op prijs stellen.

6. quote:
    janita114 schreef op 06 november 2011 @ 12:20:
    HOI ANGELA; geloof me dat gaat je niet lukken hoor.; wie weet heeft hij wel meer vroegere vriendinnetjes benaderd en is het een veelvraat op sex-gebied; Dat is iets wat je nooit kunt weten en nooit kunt kontroleren. geloof me ;; stop ermee .dit gaat misschien je huwelijk kosten .En heb je dat er nu echt voor over??? voor die paar avonden  etc, etc?? STOPPEN ER MEE.
    Nee hoor ik was z'n andere vriendinnetje er is nooit iemand anders geweest.
    Zoals ik al zei we zij al wat ouder en we kennen elkaar nog van heel lang geleden.

En als hij een sex veelvraat was dan was hij al lang bij z'n vrouw weg want zij heeft een ziekte waardoor intiem zijn heel onaangenaam is voor haar,maar daar ga ik hier niet over uit wijden.

7. Hoi Angela17,
    Lees ik het goed dat deze man met jou contact gezocht heeft? Weet je ook waarom?
    Die fysieke aantrekkingskracht kun je niet uitzetten. Je kunt van alles bedenken waar het vandaan komt maar daar is het niet mee weg. Ik vind het super dat je dit alles wel met je man besproken hebt, en ook zijn reactie vind ik mooi. Ik neem aan dat hij met  'dat je er zelf moet zien uit te komen' niet bedoelt dat je dan maar moet toegeven aan die aantrekkingskracht?
    Het is inderdaad heel vreemd dat de vrouw van deze 'teruggevonden vriend' nog niet ontmoet hebt en hij wel jouw partner heeft gesproken tijdens jullie bezoeken. Het voelt alsof ji oprechter bezig bent dan hij, en ik zou hem, hoe naar dan ook, daarmee zeker confronteren. Als een reactie uitblijft of hij verbreekt het contact, dan weet je waar hij op uit was/is. Als hij een goed verhaal heeft en jullie elkaar met vieren kunnen blijven ontmoeten, wordt het wellicht nog een waardevolle vriendschap voor jullie allemaal. Van een goede relatie, in welke vorm dan ook, zou je niet zo'n nare gevoelens moeten krijgen. Succes!

8. HOI ANGELA; geloof me dat gaat je niet lukken hoor.; wie weet heeft hij wel meer vroegere vriendinnetjes benaderd en is het een veelvraat op sex-gebied; Dat is iets wat je nooit kunt weten en nooit kunt kontroleren. geloof me ;; stop ermee .dit gaat misschien je huwelijk kosten .En heb je dat er nu echt voor over??? voor die paar avonden  etc, etc?? STOPPEN ER MEE.

9. Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet wat hij tegen zijn vrouw zegt waar hij op de paar avonden per jaar naar toe gaat.

Heb hem ook al vaker gevraagd neem je vrouw toch een keertje mee,of laten we eens wat met z'n vieren ondernemen,gezellig eens een terrasje pikken o.d of gewoon bij elkaar op bezoek.
    Mijn man en ik zijn wel al twee keer bij hem op bezoek geweest maar zijn vrouw was niet aanwezig.

Met een beetje geluk komt hij dit jaar nog een keertje op bezoek en dan zal ik het toch nog eens met hem doorpraten.
    Waarom we niet gewoon vrienden van elkaar kunnen zijn ook met zijn vrouw erbij.
    angela17 wijzigde dit bericht op 06-11-2011 12:03 met 0%

10. Ik heb niets op jou aan te merken maar hoe zit het met de vrouw van die man weet die hiervan, omdat hij maar een paar keer per jaar komt en ben jij de enigste die hem een paar keer per jaar ziet? Hou je echtgenoot in ere het is een goude man. groetjes elly

advertentie