Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // genegeerd door schoonfamilie ??

Dit onderwerp heeft 5 reacties, is 3396 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-02-2012 13:33.

1. genegeerd door schoonfamilie ??

Afbeelding van Lhasas
    Dit onderwerp is gestart door Lhasas
    01-01-2012, 16:36

Hoi,

Ik wil vragen wat jullie van het volgende vinden.
    Ik heb sinds 2½ jaar een relatie, vorig jaar hebben we een huis gekocht samen waar we sinds een jaar wonen en aanstaand voorjaar gaan we trouwen.
    Nu kregen met kerst een hel rits kerstkaarten, voor het eerst omdat we nu samen één adres hebben, alle kaarten waren gericht aan ons samen behalve die van zijn broer en zus, alle twee waren alleen geadresserd aan hem.
    Ik ben eerder getrouwd geweest en heb een paar kinderen, tussen kids en mijn vriend klikt het super (kinderen wonen bij ons ) en ook het kontakt met mijn ex is prima.
    Vinden jullie het normaal dat zijn broer en zus kaarten sturen met alleen zijn naam ? voor mijn gevoel accepteren ze mij niet, zo voelt het nu. Ik bedoel, als we nu nog maar pas een relatie hadden kan ik me voorstellen dat ze alleen aan hem hadden geschreven...We hebben niet zoveel kontakt met zijn broer en zus, toen mijn vriend zijn zus vertelde dat hij het ook niet leuk vond dat ze mijn naam en de kinderen niet op de kaart had geschreven had ze het zogenaamd vergeten...
    Voel me er best een beetje vervelend onder...

1.  hai.
    Niks op uit doen !!
    Als jullie jullie maar gelukkig zijn.
    heb ook in zo n situatie gezeten.nergens wat op uit doen.
    is echt het beste.Familie kies je niet.

2. Afbeelding van loslatenisookliefde
    loslatenisookliefde
    11-02-2012, 14:11

Tja, er is ook een andere kant,als schoonmoeder heb ik erg mijn best gedaan om contact te krijgen met mijn schoondochter.
    Helaas is dit niet gelukt,ben er ook mee gestopt mijn best te doen,wel heb ik daar enorm verdriet van , maar ja het kan niet van één kant komen.
    Ik word door haar niet geaccepteert,zo komt ze met verjaardagen alleen als het haar uitkomt en ze verder niets heeft op die dag.
    Enige tijd geleden deed onze zoon de uitlating: Hee, jullie hebben eigenlijk nog nooit bij ons gegeten he Ma!(ze wonen al vier jaar samen!)
    Alsof dit ons niet was opgevallen!!
    Gelukkig gaat het met de andere kinderen wel goed,dat verzacht de pijn!

3. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    25-01-2012, 16:36

Leuk is inderdaad anders maar richt je aandacht gewoon op je vriend en laat die familie maar in z'n vet gaar smoren. Veel sterkte ermee!

4. hoi lhasas

bij deze kan ik je wel een hand geven,ik heb ook nu 3jaar een relatie en tussen zijn ouders en mij gaat dat ook niet zo geweldig,zijn moeder maakt vaker domme opmerkingen(bv als hij niet komt zegt ze dat ik hem weghou bij haar,ja sorry hoor als hij zelf niet wilt dwing ik hem niet),zijn kerstkaart staat ook op zijn naam,en als zijn zus daar is word er ook over me geroddeld,en ik vind ook allemaal niet leuk,maar dan denk ik maar die mensen weten niet beter,als je vriend hun maar duidelijk laat voelen hoeveel hij van je houd,maar maak je er niet te druk om want dan vinden ze het ook nog juist leuk.
    en natuurlijk had ik ook liever andere schoonouders gehad die me hartelijk zouden ontvangen vooral omdat ik zelf geen ouders meer heb,maarja des te meer besef ik hoe gelukkig ik em kon prezen met mijn ouders.
    hou je lekker bezig met je vriend en laat hun gewoon links liggen,misschien zijn ze gewoon jaloers op je

hou je goed

groetjes petra

5. Tja, dat is een lastige situatie. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden, ook niet omdat jullie sowieso niet veel contact hebben. Laat haar zien dat je van je vriend houdt en dat jullie het samen fijn hebben. Hopelijk trekt ze dan op den duur bij. Het blijft naar en door er al te veel aandacht aan te geven, kan de zaak juist escaleren en dat wil je vast niet.

advertentie