Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // ik wil geen relatie! ben ik raar?

Dit onderwerp heeft 10 reacties, is 3682 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 25-10-2011 15:14.

1. ik wil geen relatie! ben ik raar?

Afbeelding van mama3boys
    Dit onderwerp is gestart door mama3boys
    27-07-2011, 09:24

Hallo allemaal.
    Ik ben al 21 jaar alleenstaande moeder (oudste wordt 21 en vanaf dag 1 was ik er voor hem en later voor zijn 2 broertjes (14), pa was er even maar woont nu al 13 jaar in het buitenland).
    Ik heb in de afgelopen jaren 2 relaties gehad die beide nog geen jaar duurden, door alles wat er in die relaties gebeurde (de laatste heb ik met een kortgeding mijn huis uit moeten smijten) kwam ik er achter dat ik geen man (nee vrouw hoeft ook niet) in mijn huis wil, ik wil niet iemand die zich bemoeit met alles wat ik doe of niet doe,  ik heb 3 zoons waar ik verantwoordelijk voor ben en zielsveel van hou maar dat is genoeg voor mij.
    Tuurlijk zo af en toe mis ik heus wel die arm om me heen, dat luisterend oor, iemand die verliefd is op mij, maar mijn lijst bevat meer "tegens" als "voors".
    Om me heen merk ik dat mensen dat vreemd vinden, sommigen vinden me zelfs zielig geven me tips op welke sites ik een leuke man kan vinden (ja dat heb ik ook wel een geprobeerd).
    Tijdens feestjes gaat iedereen er van uit dat je met iemand komt, "je gaat toch niet alleen, doe normaal" kreeg ik eens te horen.
    Alles lijkt altijd bedoeld te zijn voor 2 personen, reisjes, feestjes, sociale gebeurtenissen, ik heb geleert om er verder niks over te zeggen, als mensen zeggen "goh ben jij alleen" dan zeg ik "tja zo is het nu eenmaal" en doe er luchtig over, maar eigenlijk stoort het me heel erg dat ik er voor sommigen eigenlijk niet bijhoor, ik heb er zelf vriendinnen door verloren want die kregen een relatie en ineens was ik als aleenstaande vriendin blijkbaar een gevaar heb zelfs wel eens te horen gekregen "ja wij gaan liever om met andere stellen anders heeft hij niemand om mee te praten".
    dus.....raar, vreemd, gek ( ik vind van niet maar ben nieuwsgierig naar jullie mening)

1. [message=243243,noline]Zo denk ik er ook over! Leef lekker je eigen leven en laat de rest denken wat zij willen. Wel erg jammer dat in sommige gevallen vriendschappen hierdoor verloren gaan, maar aan de andere kant: wat voor vrienden zijn dat als zij je om zoiets keihard laten vallen?! Zulke `vrienden´ kun je beter kwijt dan rijk zijn!
    [/message]

peaseblossom schreef op 10 oktober 2011 @ 14:39
    :
    Het is helemaal niet raar hoor. Het is jouw leven en je moet zelf weten hoe je dat wilt inrichten. En als anderen daar een probleem mee hebben, dan is dat jammer voor ze. Zolang jij maar gelukkig bent!
    linda78 wijzigde dit bericht op 25-10-2011 15:20 met 53%

2. Grappig, mama3boys, ik zat me net hetzelfde af te vragen toen ik al surfend jouw bericht tegenkwam. Nee, je bent niet raar en zoals Dolfina ook al zegt, voor 'stellen' is het vaak lastiger blijkbaar als je 'alleen' bent. Je wordt ook een beetje als 'zielig' gezien. Ik zei pas nog, in zo'n gesprek waarin ik blijkbaar overtuigd moet worden dat zij die het hardste roepen het snelste een nieuwe relatie hebben, dat ik helemaal geen hekel heb aan enkel mijn eigen gezelschap. Tuurlijk wil ik ook wel eens delen of een arm om me heen en ja, dat mis ik op dat moment ook wel. Ook voor mij is het lijstje tegens veel groter dan voors. Het woord 'nooit' gebruik ik zelden maar zoals ik het nu voel ben ik beter af zonder partner, laat mij mijn eigen ding maar doen. Ik heb veelal ook niet zoveel zin om me daarin te verdedigen, de meesten snappen het toch niet, en dat hoeft ook niet. Het is mijn leven. (en dat van sommige anderen, begrijp ik uit de reacties, hihi)

3. waarom zal jij raar zijn omdat je in de ogen van een buitenstaander nog steeds alleen bent en veel vrouwen zullen je wel met een scheef oog aankijken van straks gaat ze er met mn man vandoor dat zijn domme vrouwen als hun partnwer er al met een ander vandoor gaat licht dat niet aan die andere vrouw maar zat er al een kink in de kabel van hun "gelukkige " huwelijk,

4. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    10-10-2011, 14:39

Het is helemaal niet raar hoor. Het is jouw leven en je moet zelf weten hoe je dat wilt inrichten. En als anderen daar een probleem mee hebben, dan is dat jammer voor ze. Zolang jij maar gelukkig bent!

5. waarom zal je raar zijn omdat je geen relatie wil.

6. dank jullie wel, terugfluiter, dolfina1951 en jerney voor jullie reactie.
    Soms ga je twijfelen aan jezelf door wat anderen zeggen terwijl je diep van binnen echt wel zelf weet wat goed voor je is.
    En zo haal ik uit het leven wat ik er uit wil halen en niet wat anderen er van vinden.
    Groetjes Andrea

7. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    28-07-2011, 22:29

Nou mamma met 3 jongens, de reactie's spreken voor zich. Go for it girl!!!!

8.  Ik ben nu 10 jaar alleen en ik moet je zeggen het bevalt me prima. Zelf krijg ik vaak de opmerkingen zo van goh zo'n leuke vrouw en dan nog steeds alleen, hoe komt dat. Nou gewoon omdat ik het prima naar mijn zin heb ik ben gelukkig met wat ik heb 2 heerlijke kinderen die het prima doen in het leven en broer met zijn gezin waar ik altijd op kan rekenen en nee geen vriendinnen want inderdaad die willen niet iemand die alle is, of ze zijn jaloers omdat je het zo goed red in de eentje of ze zijn als de dood dat je hun man afpakt, had een vriendin en toen ik zei dat ik ging scheiden gooide ze een vriendschap van 20 jaar overboord en dan ga je toch wel even nadenken van wat houd vriendschap nu eigenlijk in. Dus laat ze maar kletsen die mensen die het niet snappen dat je het alleen ook leuk en fijn kan hebben dat heb ik inmiddels ook geleerd.

9. Hai,
    eigenlijk zoek je dus een soort bevestiging;-).....ik vind het ook niet raar hoor!Ken veel gelukkige eenoudergezinnen.Al wilt dat natuurlijk niet zeggen dat er niet ooit weer eens iemand je pad kruist waarmee je je leven wilt delen,of wilt latten(zoals zoveel tegenwoordig).Ik heb een vriendin die is al 53 jaar alleen en heel gelukkig(en knap en lief en aardig,dus daar ligt het allemaal niet aan!),die zegt ook altijd....kzou er niet meer aan moeten deeeekenden!Dus.....ik zou zeggen..leef lekker je eigen leven en deel het in zoals jij wilt en laat een ander dat doen zoals hij/zij dat wilt.Misschien zijn ze soms best eens een beetje jaloers op het feit dat jij lekker je ding kunt doen!

Veel geluk en succes!

10. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    27-07-2011, 12:12

Ik vind dit helemaal niet raar, je bepaalt zelf hoe je leven eruit ziet. De reactie vanuit je omgeving is raar, vooral die van de vriendenhoek. Dat zegt iets over de vriendschap en hoeveel respect er is voor jouw keuze. Dat een vriendin je als een gevaar ziet, zie ik als een uiting van onzekerheid over de eigen relatie. Zelf heb ik lieve man, die vaak als aantrekkelijk wordt gezien. Als men vraagt of ik niet bang ben hem aan een ander te verliezen, zeg ik steevast: interesse?, ga je gang, ben benieuwd of het je lukt.
    Als men vraagt naar je alleen zijn, kun je ook zeggen: ja, heerlijk!!
    Volgens mij doe je prima, je kunt je eigen boontjes doppen en leven leiden.

advertentie